سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

تغییر رمز اینستاگرام به راحتی و در چند قدم ساده

    نظر

بنا بر درخواست کاربران دیجی دُکی پستی برای روش تغییر رمز اینستاگرام ایجاد کردیم تا در این زمینه نیز مشکلات عزیزان برطرف شود.

دلیل نیاز به تغییر رمز اینستاگرام چیست؟

امنیت و فضای خصوصی مسئله ای است که این روزها به دلیل استفاده زیاد گوشی های موبایل و نوع استفاده از آنها ممکن است به خطر بیفتند. بعضا افراد نگران از هک شدن می شوند و شک می کنند. گاهی هم پیش می آید که شخص از یک گوشی به گوشی دیگر می رود اما چون مدت ها از آخرین وارد شدنش به اینستاگرام می گذرد رمز آن را فراموش کرده است و نمی تواند در گوشی جدید وارد اینستاگرام شود. در این پست به تغییر رمز اینستاگرام می پردازیم و در پستی دیگر در رابطه با فراموشی رمز اینستاگرام خواهیم گفت.

روال تغییر رمز اینستاگرام

برای تغییر رمز بایستی که در کاربری خود وارد شده باشید (همین که اینستا را باز می کنید و همه چی اوکی هست یعنی در کاربری وارد شده اید)

  • وارد پروفایل خود شده و روی علامت تنظیمات بزنید (عکس چرخ دنده یا عبارت Settings)

تغییر رمز اینستاگرام ، دیجی دکی

  • در تنظیمات گزینه امنیت یا Security را انتخاب کنید.
  • در این بخش چند اقدام می توانید انجام دهید که بنابر موضوع پست در رابطه با رمز خواهیم گفت.
  • گزینه رمز یا Password را انتخاب کنید.
  • در صفحه جدید باید رمز فعلی خود را وارد نمایید و در دو مورد بعدی رمز جدید را وارد نمایید.

تغییر رمز اینستاگرام ، دیجی دکی

  • به این ترتیب رمز اینستاگرام شما تغییر خواهد کرد.

اما چنانچه به گوشی خود دسترسی نداشتید و به هر دلیلی مثلا سرقت گوشی نیاز به تغییر رمز اینستاگرام داشتید، این کار را می توانید از طریقاینستاگرم وب انجام دهید. روال کار دقیقا همان هست که در موبایل اجرا کردید.

یادآوری 

همانطور که پیش از این نیز برایتان شرح دادیم، مراقب باشیم که چه مواردی را در اینستاگرام منتشر می کنیم، مراقب باشیم ممنوع التصویرهای مهم را منتشر نکنیم و امنیت خود و خانواده را به خطر نیندازیم، برای اینستاگرام زندگی نکنیم، مراقب خوبی هاتون باشید ??

منبع: دیجی دکی، تعمیرات موبایل در محل

عمر گوشی خود را با چند اقدام ساده افزایش دهید

    نظر

تقریبا ماهی نیست که یک گوشی جدید به بازار معرفی نشود. گوشی هایی با کلی امکانات جالب و جذاب اما بعضا با قیمت هایی بسیار زیاد. شاید در شرایط فعلی حفظ گوشی فعلی خود و افزایش عمر گوشی اقدامی مورد توجه برای بسیاری از کاربران باشد که در ادامه اقداماتی در این زمینه برایتان خواهیم گفت.

استفاده از محافظ های خوب

همیشه گفته اند که پیشگیری بهتر از درمان هست. گوشی شما وسیله ای است که تقریبا در هر شرایطی از آن استفاده می کنید. استفاده زیاد از وسیله ای آن را در معرض انواع خطرات نیز قرار می دهد. بنابراین محافظت از آن می تواند بر عمر گوشی بیفزاید. توصیه داریم در زمینه استفاده از گلس و قاب دقت داشته باشید.

عمر مفید گوشی ، دیجی دکی

گلس هر چه بیشتر روی صفحه را بپوشاند بهتر هست. اگر ترک برداشت یا بخشی از آن از بین رفت سعی کنید زودتر آن را عوض کنید. قیمت گلس ها هم در بازار از 5 هزار تومان شروع می شود به بالا. خیلی قیمت مهم نیست، مهم این هست که گلس خیلی خوب روی گوشی شما بنشیند و مخصوص گوشی شما باشد و طوری نباشد که جلوی سنسور نوری و دوربین سلفی آن را بگیرد.

عمر گوشی ، دیجی دکی

در انتخاب قاب و پوشش هم دقت خاصی نیاز نیست، بازار قاب به قدری بزرگ هست که هر سلیقه ای را پوشش می دهد. همانطور که قبلا هم گفته ایم، نگران قرار دادن کارت بانکی کنار گوشی تان در بعضی قاب ها هم نباشید.

فقط به نکات مهم ارتباط داغ شدن گوشی هنگام شارژ به خاطر قاب آن توجه داشته باشید.

به روز رسانی گوشی

حتما سعی کنید آخرین به روز رسانی های ارائه شده توسط شرکت تولید کننده را نصب کنید. این کار عمر گوشی را افزایش داده و شما می توانید از بسیاری از ویژگی های جدید آن نیز بهره ببرید و از گوشی تان بهتر استفاده کنید. گوشی های آیفون از این حیث از اندروید بهتر هستند چرا که به روز رسانی ها به صورت عمومی تقریبا برای اکثر گوشی هایش ارائه می شود در حالیکه در گوشی های اندروید در بهترین حالت تا دو سال یا نهایتا 3 سال می توانید به روز رسانی اندرویدی دریافت کنید و پس از آن به روز رسانی ها امنیتی می شوند که توصیه داریم آنها را هم نصب کنید.

آپدیت اندروید دیجی دکی به روز رسانی iOS 11

البته برای کاربران اندرویدی روش های دیگری همچون استفاده از Costum ROM برای به روز رسانی های خارج از چارچوب شرکت وجود دارد، اما در این مورد باید بسیار دقت کرد، چرا که می تواند به قیمت از دست دادن گوشی تمام شود!

پر نماندن حافظه گوشی

هارد یا حافظه گوشی یک چیپ هست که عمر معلومی دارد. در حالت عادی حافظه گوشی نمی سوزد. اما حافظه ای که همواره پر باشد یا برای استفاده های خاصی نظیر هک کردن زیاد استفاده شود، در ریسک سوختن زود هنگام هست.

حافظه آیفون دیجی دکی

انواع روش ها برای خالی نگه داشتن حافظه در گوشی های اندروید و همچنین خالی کردن حافظه گوشی آیفون برایتان شرح داده ایم. اما اگر باز هم با این موضوع مشکل دارید از دیجی دُکی کمک بگیرید.

تعویض باتری گوشی

هر چقدر هم که خوب از گوشی استفاده کنید و تمام موارد برای طولانی کردن عمر باتری را به کار ببرید، باز هم عمر باتری گوشی محدود بوده و بلاخره از عملکرد روزهای اولیه اش فاصله خواهد گرفت. اگر حس می کنید شارژ باتری گوشی ناگهانی خالی می شود، زیاد نمی ماند یا باطری گوشی باد کرده و به صفحه نمایش و بخش های دیگر گوشی فشار وارد می کند، بدانید که بهترین کار تعویض باتری گوشی است.

عمر مفید گوشی ، دیجی دکی

در گوشی های آیفون به صاحب گوشی زمان تعویض باتری به نوعی گفته می شود. در گوشی های اندروید هم نشانه های زیادی برای زمان تعویض باتری وجود دارد. اگر خودتان می توانید باتری گوشی را عوض کنید، حتما این کار را انجام دهید، اما اگر این امکان برایتان مهیا نیست، ناراحت نشوید، دیجی دُکی به شما کمک خواهد کرد.

تعویض صفحه نمایش آسیب دیده

ممکن است گوشی شما حتی در حالتی که صفحه نمایشش شکسته است مثل قبل کار کند و شما متوجه مسئله ای هم نشوید. اما اگر به دنبال افزایش عمر گوشی خود هستید، توصیه داریم حتما در صورت آسیب دیدگی نسبت به تعویض صفحه نمایش گوشی اقدام نمایید. تا قبل از آن هم از اقدامات پیش از تعویض غافل نشوید.

تعویض صفحه نمایش دیجی دکی

شما هم می توانید خودتان یک تعویض کار صحفه نمایش باشید. برای این کار می توانید از آموزش های تعمیراتی موبایل دُکی در آموزشگاه تعمیرات گوشی بهره ببرید. اگر هم وقت و حوصله این کار را ندارید، اصلا ناراحت نباشید، باز هم دیجی دُکی در خدمت شما در محل و زمانی که می خواهید خواهد بود.

دیجی دکی چیست؟ یا بهتر بگوییم، کیست؟

در بندهای قبلی در بخش هایی از دیجی دُکی نام بردیم. دیجی دُکی را می توان فرشته نجات گوشی ها نامید. شما برای تعمیر گوشی خود تنها به اندازه یک ثبت درخواست در سامانه دیجی دُکی فاصله دارید. بعد از آن دیگر همه کارها در ابتدا تلفنی و سپس در محل انجام خواهند شد!

تعمیرات موبایل در منزل ، دیجی دکی

بله، گوشی شما مقابل چشمانتان توسط ماهرترین تعمیرکاران تحت نظارت مستقیم دیجی دُکی تعمیر شده و یک ماه مهلت گارانتی نیز خواهید داشت!

منبع: تعمیر موبایل ، دیجی دکی

پرده سبز را با آیفون به تصاویر و فیلم های گوشی تان بیاورید

    نظر

حتما در تلویزیون در رابطه با کارهایی که فیلم سازان می کنند و با استفاده از یک پرده سبز کلی موقعیت های خاص و عجیب خلق می کنند آشنا شده اید. در این پست می خواهیم همین قابلت را با کمک آیفون به شما آموزش بدهیم!

نحوه عملکرد پرده سبز چگونه است؟

با فیلمبرداری در مقابل یک پشت زمینه یک رنگ، بعدا می توان این رنگ خاص را شفاف (ناپدید) کرده و با یک تصویر دیگر جایگزین کرد. کاری که در گذشته در حالت عمومی برای گزارش های آب و هوایی استفاده می شد و حالا از آن در ساخت فیلم های مختلف و خلق لوکیشن های عجیب استفاده می شود.

پرده سبز ، دیجی دکی

علت استفاده از رنگ سبز در پرده سبز این هست که این رنگ خاص کمتر در بقیه اشیا دیده می شود و با نور پردازی های مناسب نیز کاری می کنند تا رنگش یک دست و ثابت بماند، بنابراین از بین بردن آن یا به اصطلاح transparent کردن آن کاری بسیار ساده می شود. بعضا به جای پرده سبز از پرده آبی استفاده می شود.

مطلب مرتبط: تعمیرات تخصصی آیفون

نحوه استفاده از پرده سبز در گوشی آیفون

یک نرم افزار پخش و ویرایش فیلم در گوشی های آیفون به صورت پیش فرض وجود دارد به نام iMovie که بعضا به دلیل استفاده نشدن، افراد برای خالی کردن حافظه گوشی آیفون خود آن را پاک می کنند. اگر شما هم آن را پاک کرده اید اصلا نگران نباشید، به راحتی می توانید لینک دانلود iMovie را از اپ استور پیدا کنید.

  • اپ iMovie را در صورت نداشتن دانلود و نصب نمایید.
  • اپ را باز کرده و علامت + را بزنید تا به اصطلاح خود اپ یک پروژه جدید ایجاد نمایید.

پرده سبز ، دیجی دکی

  • گزینه Movie را انتخاب کنید تا یک فیلم بسازید.

پرده سبز ، دیجی دکی

  • فیلمی که به عنوان پس زمینه می خواهید استفاده کنید را انتخاب کرده و سپس علامت تیک را بزنید.

پرده سبز ، دیجی دکی

  • گزینه Create Movie را انتخاب کنید.

پرده سبز ، دیجی دکی

  • برای انتخاب فیلم اصلی خود مجدد روی + بزنید. اگر این فیلمتان پس زمینه رنگ-ثابتی داشته باشد خیلی کار در ادامه آسان تر خواهد شد.

پرده سبز ، دیجی دکی پرده سبز ، دیجی دکی

  • هنگامی که فیلم اصلی را انتخاب می کنید، چند گزینه برایتان ظاهر می شود، برای هدفی که داریم گزینه پرده سبز یا Green/Blue Screen را انتخاب کنید.

پرده سبز ، دیجی دکی

  • رنگی را که می خواهید شفاف و ناپدید کنید انتخاب نمایید (اینجا همانجایی است که اگر پس زمینه فیلم شما یک رنگ ثابت و خاص داشته باشد، کارتان حسابی راحت می شود)

پرده سبز ، دیجی دکی

  • جای فیلم اصلی را روی فیلم پس زمینه می توانید با کشیدن به چپ و راست تنظیم کنید.

نحوه ویرایش فیلم پرده سبز ایجاد شده

با اقدامات فوق یک فیلم به اصطلاح صحنه رو صحنه خام ساخته اید، با اقدامات زیر می توانید آن را طبیعی تر و بهتر نمایید:

  • روی فیلمتان گزینه blue/green screen را زده و سپس تنظیمات، تغییرات اعمالی را می توانید در جا ملاحظه کنید.

پرده سبز ، دیجی دکی

  • با گزینه کراب (مربع با دایره روی گوشه هایش) می توانید یک شی را از فیلم اصلی بریده و بقیه چیزهایش را دور بریزید. چهارنقطه آزادی عمل خواهید داشت.

پرده سبز ، دیجی دکی

  • هر مورد دیگری که بخواهید می توانید اضافه کرده و از فیلمتان خروجی بگیرید.

در ابتدا چند کار ساده انجام دهید تا چپ و خم کار دستتان بیاید و بعدا می توانید کارهایی خیلی حرفه ای تر انجام دهید. در ضمن اپ های زیادی برای این منظور وجود دارند که ما iMovie را گفتیم چرا که به طور معمول روی گوشی های آیفون وجود دارد. اگر شما هم اپ دیگری می شناسید، خوشحال میشیم تجربه خود را با ما و سایر دوستان در میان بگذارید.

منبع: تعمیرات موبایل دیجی دکی

IOS 13 راهی برای سریعتر کردن گوشی های آیفون

    نظر

در مراسم رونمایی محصولات امسال اپل، محصول نرم افزاری iOS 13 نیز معرفی شد که بر آن شدیم تا قابلیت های این نسخه از iOS را بیان کنیم.

iOS 13 ، DigiDoki

عملکرد IOS 13 

به ادعای اپل این نسخه عملکرد خیلی بهتری خواهد داشت. 30 درصد افزایش سرعت هنگام قفل گشایی با تشخیص چهره، دانلود اپ ها 50 درصد کوچکتر خواهند شد، به روز رسانی ها 60 درصد کوچکتر خواهند شد، درحالی که سرعت باز شدن اپها دو برابر خواهند شد. Mail، Notes و Safari نیز به صورت استاندارد با به روز رسانی iOS 13 به روز خواهند شد.

سیری در IOS 13 

سیری می تواند بدون درنگ هر پیامکی که دریافت می کنید را از طریق ایرپادها برایتان بخواند. این کار نیازی به فعالسازی نخواهد داشت و پیام هایی که از هر اپی که از SiriKit استفاده کرده باشند بیاید را نیز خواهد خواند.

در ترکیب با HomePod سیری به محض ورود شما به خانه آهنگ پخش خواهد کرد. 100هزار ایستگاه رادیویی از سراسر دنیا را برایتان می تواند پخش کند. و در نهایت می توانید برای خودتان نیز حالت های خاصی تعریف کنید.

میموجی و انیموجی

این قابلیت ها برای گوشی های آیفون ده به بعد وجود دارند. در نسخه جدید تغییراتی نیز می توانید اعمال کنید و به خود زیورآلات و لوازم جانبی اضافه کنید. استیکر های میموجی به صورت خودکار از طریق کیبورد iOS ایجاد می شوند و می توانید آنها را در برنامه های مختلف به اشتراک بگذارید.

دوربین و عکس

درحالت عکس پرتره، امکان تنظیمات حرفه ای نور برایتان مهیا خواهد شد. همچنین ادیت کردن عکس ها در بخش عکس های گوشی نیز دستخوش تغییراتی خواهد شد. و تغییراتی که الان برای عکس وجود دارند برای فیلم ها نیز مهیا خواهند شد. عکس های تکراری حذف شده و بهترین عکس از مجموعه انتخاب خواهند شد. عکس ها هم به صورت روزانه، ماهانه و سالانه دسته بندی و نمایش داده خواهند شد.

iOS 13 ، DigiDoki

ورود با اپل

اپل به شما کمک می کند تا مجبور نباشید برای هر اپی یک کاربری درست کنید. همه را می توانید با اکانت اپلی خود وارد شوید، بدون اینکه به اطلاعاتتان دسترسی پیدا شود. با استفاده از اثر انگشت یا تشخیص چهره و رمز دو تایی اعتبار سنجی شده و در صورت نیاز به دادن ایمیل خود اپل یک ایمیل دیگر می دهد و ایمیل ارسالی را مستقیم به ایمیل اپل آیدی شما فوروارد می کند!

iOS 13 ، DigiDoki

نقشه اپل

نقشه از ابتدا بازنویسی شده و دستخوش تغییرات زیادی خواهد شد.

یادآور

نرم افزار یادآور یا همان Reminders در iOS 13 امکان اضافه کردن قرارها، زمان ها و پیوست دارد و همچنین یک همکاری بهتری بین آن و اپ پیام ها وجود خواهد داشت.

iOS 13 ، دیجی دکی

تایپ کششی

اگر از کیبورد SwiftKey استفاده کرده باشید، با این قابلیت آشنا خواهید بود. در iOS 13 شما می توانید برای تایپ کردن به راحتی انگشت خود را روی صفحه کیبورد بکشید و بدون بلند کردن آن تایپ کنید!

iOS 13 ، DigiDoki

مود تاریکی

مود تاریکی برای تمام گوشی در iOS 13 ارائه خواهد شد و با قابلیت تنظیم برای اپ و زمان روز خواهد بود!

مطلب مرتبط: ارتباط بین مود تاریکی و مصرف باتری

اپ سلامتی

تمام امکانات موجود روی سیستم عامل جدید ساعت روی نسخه گوشی مهیا خواهند شد.

سیستم عامل IPAD

شرکت اپل سیستم عام آیپد را تحت عنوان iPad OS را تمامی ویژگی های iOS 13 اما مناسب سازی شده برای تبلت، ارائه خواهد کرد.

چه گوشی هایی نسخه جدید را دریافت خواهند کرد؟

شرکت اپل بیان کرده که iOS 13 روی تمام گوشی های iPhone 6S به بالا قابل نصب خواهد بود. یعنی گوشی های 6، 5S و به احتمال زیاد SE دیگر این به روز رسانی را دریافت نخواهند کرد.

iOS 13 ، دیجی دکی

تاریخ انتشار

نسخه مخصوص نویسندگان و توسعه دهندگان از تاریخ 13 خرداد ارائه شده است اما پیش بینی شده است که نسخه عمومی آن همچون iOS 12 در شهریور ماه ارائه شود.

مطلب مرتبط: تعمیرات تخصصی آیفون

منبع: تعمیر موبایل در محل دیجی دکی