سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

المپیک ژاپن سبزترین المپیک با مدال های طلای موبایلی

    نظر

کمتر از دو سال به یکی از بزرگترین رویدادهای ورزشی جهان به میزبانی ژاپن، المپیک ژاپن 2020 مانده است. ژاپنی ها که در بیشتر مسائل اخبارساز می شوند البته از جهت مثبت، این بار هم کارها و نقشه های جالبی برای المپیک 2020 کشیده اند.

احتمالا می دانید که در هر گوشی موبایل و کلا در مدارات الکتریکی فلزات گران بهایی همچون طلا، نقره، نیکل و … به کار رفته. مقدار این فلزات در این مدارها خیلی زیاد نیستند، اما وقتی تعداد موبایل ها به حد زیادی بالا باشند، این فلزات قابل توجه می شوند. در دنیا شرکت های زیادی وجود دارند که مدارات الکتریکی و موبایل ها را جمع کرده و بازیافت می کنند و تجارت خوبی هم در این زمینه برای خودشان دست و پا کرده اند.

المپیک ژاپن دیجی دکی

قهرمان ژیمناستیک ژاپن، کوهی اوچیمورا، دارنده سه مدال طلا در ادوار گذشته در این زمینه گفته: “مدالهای طلای المپیک ژاپن و پارالمپیک ژاپن از یاد و تحسین مردم ساخته خواهد شد که کاملا بازیافتی هستند. به نظر من پیغام مهمی در این کار برای نسل های آینده وجود دارد.”


یک مدال طلا 586گرم وزن دارد که از نقره با خلوص 99.9 درصد ساخته شده و با 6 گرم طلا روی این نقره خالص آبکاری می شود!


تقریبا یک سال و نیم پیش، مسئولین ژاپنی کمپینی راه انداختند و در آن از تمام مردم ژاپن خواستند تا گوشی های از کار افتاده شان را در اختیارشان قرار دهند. بدین منظور در نقاط زیادی از شهر، فضاهایی را برای سهولت کار مردم ایجاد کردند تا بتوانند به راحتی موبایل قدیمی و از کار افتاده خودشان را در راه این کمپین و هدف خوب اهدا کنند.

کمیته برگزار کننده مسابقات همراه با  شرکت اپراتوری NTT Docomo، بزرگترین اپراتور ژاپن و یک شرکت بازیافتی، تقریبا 8 تن گوشی از کار افتاده و قدیمی برای بازیافت جمع آوری کردند (این تعداد در مدت زمان کمی گردآوری شده است) و قرار است با این میلیون ها گوشی، 5000مدال طلای بازیهای المپیک و پارالمپیک را تهیه کنند.

البته این کار، کار تازه ای نیست و در ادوار گذشته هم استفاده از طلای بازیافتی این چنینی مرسوم بوده، اما المپیک ژاپن اولین بار است که می خواهد مدال های طلا تماما از طلای بازیافتی درست شده باشند. یک مدال طلا 586گرم وزن دارد که از نقره با خلوص 99.9 درصد ساخته شده و با 6 گرم طلا روی این نقره خالص آبکاری می شود!


مرتبط: مسابقات پرتاب موبایل


جالب است بدانید که ژاپن از لحاظ ذخایر طبیعی فلزات گران بها وضع خوبی ندارد و کلا معادن زیادی ندارد، اما طلا و نقره ای که از زباله های الکترونیکی خود بازیافت می کند به ترتیب معادل با 16 و 22درصد ذخایر جهان است!

اقدام جالب دیگر ژاپن برای این بازی ها استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر خواهد بود، پروژه ای که به صورت جدی در حال پیگیری آن هستند!

منبع: تعمیر گوشی  دیجی دکی

بکاپ گرفتن با آیتونز را به راحتی و بدون دردسر یاد بگیرید و انجام

    نظر

یکی از سوالات زیادی که در زمینه گوشی های آیفون از کارشناسان دیجی دکی پرسیده می شود نحوه کار با آیتونز است. به همین دلیل بر آن شدیم تا آموزش های مختلفی از استفاده از آیتونز را برایتان در بلاگ قرار دهیم. در این پست نحوه بکاپ گرفتن با آیتونز را آموزش خواهیم داد.

در ابتدا باید بگوییم که چه زمانی لازم است بکاپ بگیریم؟ اصلا چه نیازی به بکاپ گرفتن با آیتونز هست؟ این سوال از آنجا نشات می گیرد که معمولا گوشی های آیفون به صورت خودکار روی آیکلاد بکاپ گرفته می شوند، بنابراین شاید دیگر نیازی به بکاپ گرفتن با آیتونز احساس نشود. اما موضوع این است که اولا برای بازگردانی این شیوه سریعتر است و ثانیا برای ما ایرانی ها اضافه کردن حجم حساب کاربری آی کلاد دشوار است سریعا پر خواهد شد.


مرتبط: متصل کردن اپل واچ به گوشی


برای شروع بایستی روی سیستم خود آخرین ورژن آیتونز را نصب داشته باشید. اگر از مک استفاده می کنید که به صورت خودکار دارد و شاید مجبور باشید تا آپدیتش کنید و اگر ویندوز استفاده می کنید به راحتی می توانید از بسیاری از سایت های داخلی و خارجی دانلودش کنید. آیتونز لایسنس خاصی نمی خواهد و به صورت رایگان در اختیار همگان قرار داده می شود.

بکاپ گرفتن با آیتونز دیجی دکی

بعد از نصب و به روز رسانی آیتونز برای بکاپ گرفتن با آیتونز بایستی گوشی خود را به کامپیوتر وصل کنید. موقع اتصال اگر آیتونز شما باز هم نباشد، باز می شود و برای اجازه دسترسی به تمام اطلاعات گوشی تان سوال می پرسد که با زدن گزینه continue اجازه را می دهید. بعد بایستی روی گوشی خود نیز کار مشابه انجام دهید، یعنی اگر قفل است بازش کنید و جواب سوالی که در رابطه با اعتماد به سیستم است گزینه اعتماد و یا اجازه دادن را انتخاب کنید، بعد از این کار از شما خواسته خواهد شد تا رمز گوشی تان را وارد کنید.
بکاپ گرفتن با آیتونز دیجی دکیبکاپ گرفتن با آیتونز دیجی دکی

بعد از این اقدامات یک آیکون کوچک موبایل در آیتونز خواهید دید. انتخابش کنید و گوشی یا دستگاه مورد نظرتان را انتخاب کنید.

بکاپ گرفتن با آیتونز دیجی دکی

در صفحه جدید در بخش Summary ستون سمت چپ وارد شوید و گزینه Backups را پیدا کنید.

بکاپ گرفتن با آیتونز دیجی دکی

قبل از شروع حتما مطمئن شوید که گزینه کدگذاری (Encrypt iPhone Data) روشن باشد تا اطلاعاتتان کدگذاری شود. اگر این گزینه فعال نباشد، اولا تمام اطلاعاتتان پشتیبان گیری نمی شود و ثانیا اطلاعاتتان برای هر کسی که این رایانه را داشته باشد قابل استفاده خواهد بود.

بکاپ گرفتن با آیتونز دیجی دکی

با فعال کردن این گزینه باید یک رمز تعریف کنید. مراقب باشید تا رمز خودتان را فراموش نکنید. اگر فراموش کنید، دیگر نمی توانید نسخه ای را که با آن رمز تهیه کرده اید را بازیابی کنید. اگر رمز قبلیتان را فراموش کرده اید می توانید رمز جدیدی تعریف کنید با انتخاب گزینه Change Password اما دیگر نمی توانید بدون رمز قبلی به اطلاعات قبلی دسترسی پیدا کنید!

بکاپ گرفتن با آیتونز دیجی دکی

گزینه Backup را انتخاب کنید تا عملیات پشتیبان گیری شروع شود.

بکاپ گرفتن با آیتونز دیجی دکی

برای دفعات بعدی نیازی نیست کارهای قبلی را انجام دهید و بلافاصله می توانید گزینه Back up Now را انتخاب کنید.

بکاپ گرفتن با آیتونز دیجی دکی

باتوجه به محدودیت های حجمی برای آیکلاد می توانید گزینه بکاپ گیری اتوماتیک روی ای کلاد را غیرفعال کنید.

منبع: تعمیرات موبایل دیجی دکی

اضافه کردن موسیقی به استوری در اینستاگرام با توجه به قوانین کپی

    نظر

اگر تا به حال سعی کرده باشید در اینستاگرام یا فیس بوک فیلمی که دارای آهنگ هست را بارگذاری کنید حتما متوجه گیرهای فراوان آنها شده اید. منظور موسیقی پشت زمینه نیست بلکه فیلم یا کلیپی که رویش آهنگ سوار کرده باشید. این گیرها همگی ناشی از قوانین کپی رایت یا همان حق معنوی مربوط به منتشر کننده می باشد. اگر شما بخواهید موسیقی به استوری خود اضافه کنید، تا پیش از این همین مشکل را داشته اید، البته کلا امکانش را هم نداشتید و دلیلش هم همین بوده.


مرتبط: ساخت استوری با عکس و فیلم های داخل گالری گوشی


وقتی کلیپی با موسیقی بارگذاری می کنید، در ابتدا پرسیده می شود که آیا قوانین کپی رایت را رعایت کرده اید؟ در صورت تایید شما، باز هم چند ساعتی طول خواهد کشید تا گفته شما تایید شود و فیلم شما بارگذاری شود. این قانون در حمایت از پدیدآورندگان آثار در کشورهای دیگر به شدت کنترل می شود و مجازات سنگینی در صورت نقص آن اعمال خواهد شد.

اضافه کردن موسیقی به استوری دیجی دکی

اما حالا برای اضافه کردن موسیقی به استوری در اینستاگرام چه باید کرد؟ الان وقتی می خواهید به استوری خود یک استیکر، عکس یا فیلمی اضافه کنید، یک آیکون مربوط به موسیقی هم اضافه شده است. وقتی این آیکون را انتخاب کنید، وارد کتابخانه موسیقی که بشوید، لیستی از انواع گزینه هایی که می توانید انتخاب کنید برایتان ظاهر می شود. آهنگ مورد نظرتان را انتخاب می کنید، می توانید در آهنگ عقب و جلو بروید تا به بخش مورد نظرتان برسید، و روی استوری خود اضافه اش کنید.


مرتبط: دانلود کردن استوری ها از اینستاگرام در تلگرام


قراردادی بین فیس بوک (که صاحب اینستاگرام هم هست) و شرکت های پخش موسیقی منعقد شده که به شما اجازه می دهد به صورت رایگان و با رعایت حق کپی رایت بتوانید موسیقی به استوری خود اضافه کنید. البته که نه تمام موسیقی ها و تنها آنهایی که در لیست موجود هستند که احتمالا تنها شامل آهنگ های خارجی می شود.

 

منبع: تعمیرات موبایل در هر مکان در هر زمان


آپدیت بعدی تلگرام و حذف برخی تاریخچه ها و پیاده سازی اطلاعات

    نظر

تلگرام فیلتر شد، اما همچنان کاربرانش را دارد و برای آن ها قابلیت های جدیدی در پیش روست. گفته شده در آپدیت بعدی تلگرام در نسخه های 4.8.3 برای iOS و 4.8.10 برای اندروید یکی از امکاناتی که اضافه خواهد شد، حذف تاریخچه جسجتو خواهد بود!

اما تاریخچه جستجو چیست؟ حتما تا به حال برایتان اتفاق افتاده که بخواهید یک فرد خاصی را پیدا کنید یا کانال خاصی و اقدام به سرچ می کنید. وقتی سرچ می کنید و گزینه ای را انتخاب می کنید، در جستجوهای بعدی تان گزینه های انتخابی به ترتیبی که واردشان شده بودید، نشان داده خواهند شد. به نوعی تاریخچه چت ها و کانال ها و گروه هایی که قبل از این از طریق جستجو باز کرده بودین ظاهر می شود.


مرتبط: یافتن پروکسی های مناسب برای استفاده از تلگرام


قرار است در آپدیت بعدی تلگرام شما این امکان را داشته باشید، که در صورت تمایل، این تاریخچه جستجو را حذف کنید. بعد از به روز رسانی از طریق تنظیمات داخل تلگرام وارد بخش امنیت و حریم شخصی شده و گزینه پیشنهاد برای کاربرانها متداول را غیرفعال کنید (Settings -> Privacy & Security -> Suggest Frequent Contacts).

یک مورد دیگر هم استفاده از روبات های تلگرام هست، که البته با همین شیوه ذکر شده در بالا نیز حذف می شود. برای جستجو در روبات ها هم حالت حافظه دار شدن ایجاد می شود و روبات هایی که بیشتر استفاده کرده اید بالاتر نمایان می شوند، وقتی که برای جستجو از کاراکتر @ استفاده بکنید.

در نسخه دسکتاپ تلگرام یا همان ویندوز آن برای نسخه 1.3.8 و بالاتر از آن امکان پیاده سازی اطلاعات مهیا شده است. بدین ترتیب که بعد از نصب و باز کردن تلگرام ویندوزی، می توانید از طریق تنظیمات  و بخش امنیت و حریم شخصی، گزینه استخراج دیتای تلگرام را انتخاب کنید و فایل هایی را که مورد نظرتان هست را انتخاب کرده و دانلود نمایید (Settings -> Privacy & Security -> Export Telegram Data). البته این ویژگی در حال حاضر در نسخه بتای تلگرام ویندوز فعال شده و به زودی برای همگان فعال خواهد شد.

با وجود فیلتر شدن تلگرام در نظرسنجی شفاهی ای که اخیرا از سوی مرکز افکارسنجی دانشجویان کشور (ایسپا) به دستور مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری انجام گرفت، تنها 20درصد افرادی که در تلگرام بوده اند از آن خارج شده اند!

منبع: تعمیرات گوشی دیجی دکی

پروکسی های MTPROTO ایمن و همچنین SOCKS5 برای تلگرامهای غیررسمی ر

    نظر

همانطور که پیش از این نیز گفتیم، از بعد از به روز شدن تلگرام در نسخه های اندروید و بعد iOS می توان از تلگرام بدون نیاز به اپ های تغییر دهنده آی پی استفاده کرد. با سرعتی بهتر و با مصرف اینترنت کمتر و تنها با استفاده از پروکسی های MTproto ایمن. اما باز هم عده زیادی در استفاده از این ویژگی جدید با مشکل مواجه هستند.


مرتبط: نحوه اتصال با پروکسی MTPROTO در تلگرام به روز شده


از این پس می توانید به راحتی بهترین پروکسی های MTproto را در کانال تلگرامی دیجی دُکی به صورت روزانه پیدا کنید. کافی است داخل کانال ما عضو شوید، و در کنار استفاده از مطالب متنوع که برایتان منتشر می شود، از پروکسی های MTproto سالم نیز استفاده کنید.

آموزش تصویری استفاده از پروکسی های MTProto

اما در کل با زدن روی علامت سپر در صفحه اول تلگرامتان می توانید لیستی از تمام پروکسی هایی که استفاده می کنید را ببینید. چنانچه زیر یکی از آنها عددی را به عنوان مدت زمان ping دیدید، این بدان معناست که آن پروکسی در آن لحظه قابل استفاده است.


مرتبط: عضویت در کانال تلگرامی دیجی دکی


اما اشخاصی که گوشی شان قدیمی است و نمی توانند تلگرام خود را به روز کنند و یا افرادی که از تلگرام های غیررسمی استفاده می کنند هم نگران نباشند. برای آن ها هم خبر خوبی داریم. این دسته از عزیزان هم می توانند پروکسی های Socks5 را استفاده کنند و این پروکسی ها نیز در کانال تلگرامی دیجی دکی منتشر خواهند شد.


مرتبط: خطر ناشی از استفاده از تلگرام های غیر رسمی


امیدواریم روزی برسد تا برای اطلاع رسانی و خدمت رسانی به شما عزیزان نیازی به استفاده از این گونه ابزار نباشد و در فضایی سالم و آزاد با شما در ارتباط باشیم.

منبع: تعمیرات موبایل دیجی دکی