سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

مشکل UNLOCK IPHONE TO USE ACCESSORIES را در گوشی های آیفون چگونه

    نظر

از چند وقت پیش که شرکت اپل به روز رسانی iOS 11.4.1 را ارائه داد، برای شما درمورد ویژگی جدید آن برای پیشگیری از هک شدن گفتیم. اما از آنجا که برخی از کاربران آن پست را ندیده اند ناراحت از مشکل جدید پیش آمده برای گوشی آیفون خود هستند به عنوان مشکل Unlock iPhone که اجازه دسترسی به گوشی را نمی دهد. مخصوصا تعمیرکاران عزیزی که نمی توانند روی گوشی مشتری خود کار کنند.

در واقع این یک مشکل نیست، بلکه قابلیتی امنیتی است که از هک شدن آیفون شما جلوگیری می کند. این پیغام دیده می شود چرا که بیش از یک ساعت از آخرین باری که قفل گوشی خود را باز کرده اید می گذرد. در این صورت حالت USB restricted mode فعال می شود و مانعی برای فعال بودن گوشی شما در زمان اتصال با کابل می شود.


مرتبط: آپدیت امنیتی آیفون از نسخه IOS 11.4.1


این قابلیت امنیتی قرار است در نسخه iOS 12 بهبود هم داده شود، چرا که تنها ساعاتی پس از ارائه آن گروهی اعلام کردند که به راحتی می توانند تایمر یک ساعته قفل بودن گوشی را ریست و صفر کنند و گوشی بدون هیچ مقاومتی کاملا در اختیار آنها خواهد بود.

پس همانطور که گفتیم مشکل Unlock iPhone یک مشکل نیست بلکه یک ویژگی جدید برای گوشی های به روز آیفون هست. اگر آن را دوست ندارید ناراحت نباشید، به راحتی می توانید غیرفعالش کنید. و همانطور که فعال کردن آن با بقیه موارد فرق دارد غیرفعال کردنش نیز متفاوت است!

مشکل Unlock iPhone دیجی دکی

شما برای غیر فعال کردن این ویژگی بایستی یک گزینه ای را در گوشی خود به حالت فعال ببرید! ابتدا از طریق تنظیمات گوشی (Settings) به بخش Touch ID & Passcode بروید. در آن گزینه ای مانند شکل خواهید دید تحت عنوان USB Accessories. برای آنکه بدون توجه به یک ساعت تاخیر این حرفا از یو اس بی گوشی خود استفاده کنید، این گزینه بایستی فعال باشد! یعنی فعال بودن یا نبودن این گزینه می تواند در جواب این سوال باشد که آیا دوست دارید همیشه و به راحتی به گوشی شما از طریق یو اس بی دسترسی داشته باشی؟

گزارش هایی رسیده که وقتی این قابلیت امنیتی فعال است، گوشی کمی کند می شود و برخی هم گفته اند که کلا هنگ می کند، هنوز اپل به صورت رسمی در این باره چیزی نگفته!

منبع: تعمیر موبایل ، دیجی دکی

رجیستر گوشی مسافر به چه طریقی انجام می شود؟

    نظر

یکی از سوالاتی که کاربران از ما می پرسند بحث رجیستر گوشی مسافر هست و یا گوشی دست دومی که رجیستر نشده و فروشنده هم در دسترس نیست. در هر دوی این موارد درصورت تمایل به استفاده از گوشی باید آن را خودتان رجیستر کنید با پرداخت مبلغی به عنوان گمرکی برای گوشی.

طرح رجیستری طرحی بود که بعدی از کلی کش و قوس بلاخره در آبان و آذر ماه سال 96 آغاز کرد. کم کم رشد کرد و در اردیبهشت 97 تمامی برندها مشمول طرح رجیستری شدند. ما از طریق همین بلاگ و همینطور کانال تلگرامی مان همواره تلاش کردیم تا از اخرین اخبار و اطلاعیه ها در این زمینه شما را آگاه کنیم.


مرتبط: طرح رجیستری چیست؟


اما حالا بحث رجیستر گوشی مسافر و گوشی های رجیستر نشده خیلی داغ هست و موضوعی است که هموطنان و مسافران را به دردسر می اندازد. در این رابطه اول یک توصیه داریم. اگر شما مسافر هستی و کمتر از یک ماه در ایران هستین، اصلا نگران نباشید، تا یک ماه می توانید بدون مشکلی از گوشی تان استفاده کنید. اما اگر قرار است بیشتر از یک ماه در ایران باشید و از گوشی استفاده کنید باز هم دو حالت وجود دارد که در ادامه برایتان خواهیم گفت.

برای رجیستر کردن گوشی رجیستر نشده بایستی به گمرک مراجعه کنید و اظهارنامه گمرکی پر نمایید و گوشی را رجیستر کنید. خوشبختانه سایتی به این منظور راه اندازی شده که دیگر مجبور نیستید برای رجیستر کردن گوشی جایی بروید. برای مسافران هم که وقتی وارد می شوند در همان واحد گمرک داخل فرودگاه هم می توانند اقدام کنند یا اینکه از طریق سایت.

رجیستر گوشی مسافر دیجی دکی

اما، اگر گوشی را از داخل تهیه کرده اید، قبل از 14 آذر 96 اصلا نباید برایش مشکلی پیش بیاید اگر همان موقع استفاده کرده باشید و یا اگر بعد از 14 آذر 96 و با ادعای فروشنده مبنی بر رجیستر بودن گوشی، باید بروید و از فروشنده حقتان را بگیرید. همانطور که در پستی دیگر هم گفته ایم، باید یا گوشی را برایتان رجیستر کند، یا یک گوشی معادل و رجیستر شده بدهد و یا مبلغ به روز برای گوشی را به شما عودت دهد.


مرتبط: شناسه گوشی را چگونه بیابیم و در طرح رجیستری کنترل کنیم؟


درمورد سایت گمرکی که گفتیم، شما برای رجیستر گوشی مسافر یا هر گوشی رجیستر نشده دیگر، می توانید به سایت گمرک به نشانی http://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister?0 بروید، شناسه گوشی را از روش های توضیح داده شده در قبل وارد نمایید و بقیه مراحل را ادامه دهید تا گوشی خود را رجیستر کنید. مبلغ 16درصد از قیمت گوشی، قیمتی که در سامانه هست را نیز باید پرداخت نمایید. وقتی از طریق سایت اقدام می کنید لازم هست که یک شماره هم ارائه دهید تا با دریافت کد از طریق پیامک احراز هویت کنید، اما اگر حضورا به دفاتر گمرک بروید دیگر نیازی به شماره نخواهید داشت.

رجیستر گوشی مسافر دیجی دکی

نکته مهم: برای این کار نیاز به یک پاسپورت دارید که از ورود آن به ایران و خوردن مُهر ورودی، کمتر از 30 روز گذشته باشد. با هر پاسپورت می توانید حداکثر دو گوشی را رجیستر نمایید و بیشتر از آن مشمول حالت بازرگانی می شود!

اگر شما مسافری هستین که بیش از 30 روز قصد ماندن در ایران را دارید و یا ممکن است در روزهای آینده نیز به ایران بازگردید و در مجموع بیشتر از 30 روز در ایران خواهید ماند، اگر هزینه رجیستر گوشی مسافر برایتان زیاد است، می توانید یک گوشی معمولی از داخل تهیه کنید (با احتیاط فراوان در رجیستر بودن گوشی) و از گوشی دیگر خود برای کارهای اینترنتی استفاده کنید. البته که باید همواره دو گوشی را همراه داشته باشید.

اگر بیش از 30 روز از آمدنتان گذشت و گوشی را رجیستر نکردید، دیگر نمی توانید با پاسپورت خودتان این کار را انجام دهید. باید دوستی پیدا کنید که زیر 30 روز به ایران وارد شده باشد، با پاسپورت او گوشی را رجیستر کنید و بعد از شماره او به شماره خودتان انتقال مالکیت دهید. راه دومی هم هست که دیگر نیازی به انتقال مالکیت نداشته باشید، بعد از ثبت نام در سایت گمرک به نام فرد صاحب پاسپورت و پرداخت حق گمرکی خواسته شده در سایت، کد همتایی که ارسال می شود را می توانید با هر سیم کارت دیگری رجیستر کنید و لازم نیست که حتما با سیم کارت صاحب پاسپورت این کار صورت گیرد، اما گاهی پیغام خطا داده می شود که در این صورت مجبور هستید با سیم کارت صاحب پاسپورت اقدام کنید و بعدا انتقال مالکیت بدهید.

درصورت بروز هرگونه مشکلی عزیزان بایستی با سامانه همتا با شماره 096366 تماس بگیرند

منبع: تعمیرات گوشی دیجی دکی

پروکسی تلگرام دسکتاپ را از کجا پیدا و چگونه فعالش کنیم؟

    نظر

پروکسی تلگرام دسکتاپ را چگونه فعال کنیم؟

چند وقت پیشتر با به روز شدن تلگرام در هر دو نسخه اندروید و iOS و قابلیت استفاده از پروکسی MTProto در مورد نحوه استفاده از این قابلیت و اتصال بدون نیاز به فیلترشکن توضیحاتی دادیم. سوالات زیادی در این مدت داشته ایم در مورد پروکسی تلگرام دسکتاپ و اینکه در نسخه ویندوزی تلگرام چگونه می توان از این پروکسی ها استفاده کرد. در ادامه در این مورد هم برایتان شرح خواهیم داد.

پروکسی تلگرام دسکتاپ درواقع همان پروکسی های تلگرام موبایل هست. تفاوتی ندارند. اما کمی فعالسازی و استفاده از آن با تلگرام موبایل متفاوت هست.

اولین نکته این است که تلگرام ویندوزی شما بایستی به روز باشد. در حال حاضر آخرین نسخه تلگرام دسکتاپ، نسخه 1.3.10 هست. برای به روز کردن تلگرام خود کافی است دانلود رایگان تلگرام را سرچ کنید، دانلود و نصبش کنید. نکته مهم این که لازم نیست نسخه قبلی را از روی سیستم حذف کنید و با نصب نسخه جدید به نوعی کار به روز رسانی انجام می شود و کاربری شما روی سیستم باقی می ماند.


مرتبط: آموزش نحوه اتصال تلگرام با پروکسی MTPROTO


بعد از به روز شدن تلگرام وقتی آن را باز کنید در پایین صفحه سمت چپ علامتی را خواهید دید. همچون علامت پروکسی های MTProto در نسخه موبایلی. اگر هم چنین گزینه ای ندیدید، اصلا نگران نباشید. وارد تنظیمات تلگرام شوید و به انتهای آن بروید. یک گزینه وجود دارد به نام نحوه اتصال یا Connection Type. انتخابش کرده و گزینه MTProto یا use proxy را انتخاب کنید.

ممکن هست شما در گوشی خود پروکسی های زیادی داشته باشید و بخواهید از آنها در نسخه دسکتاپ هم استفاده کنید. اما برخلاف تمام اطلاعات دیگر، اطلاعات پروکسی شما روی گوشی در روی رایانه دیده نمی شود و مجبور هستید از ابتدا و به صورت مجزا اقدام به اضافه کردن پروکسی ها باشید.

پروکسی تلگرام دسکتاپ دیجی دکی

برای فعالسازی اولیه پروکسی تلگرام دسکتاپ دو راه به شما خواهیم گفت:

1- در موبایل خود سراغ لیست پروکسی های موجودتان بروید. در انتهای صفحه گزینه Share Proxy List را انتخاب و بعد copy را بزنید. اطلاعات کپی شده را به خودتان ایمیل کنید. روی رایانه خود این لیست را ببینید. لینک ها به شکل زیر خواهند بود:

*****?server=g8912.tgproxy.network&port=8443&secret=726564736869656c6476706e2e636f6d******

در رایانه، شما نمی توانید با کلیک کردن روی این لینک پروکسی را به تلگرامتان منتقل کنید، چرا که به دلایل فیلترینگ این کار امکان پذیر نخواهد بود. در پروکسی تلگرام دسکتاپ باید اطلاعات را دستی وارد کنید. گزینه اول Hostname هست. در لینک hostname همان است که مقابل server نوشته شده است. (در مثال بالا server=g8912.tgproxy.network) فقط عبارتهای مقابل علامت مساوی تا قبل از علامت & را واردکنید. برای port و secret هم که عینا در لینک دیده می شود. این کار را باید روی تک تک لینک ها امتحان کنید تا بلاخره با یکی وصل شوید. ممکن است یک پروکسی فعال روی گوشی شما روی پی سی فعال نشود.

پروکسی تلگرام دسکتاپ دیجی دکی

2- در گوشی خود سراغ لیست پروکسی ها بروید. یکی را باز کنید. موارد خواسته شده در تلگرام دسکتاپ را از روی آن دیده و دستی وارد کنید. حسن روش قبلی این بود که می توانید از کپی پیست استفاده کنید.


مرتبط: پروکسی های مناسب برای تلگرام


پروکسی تلگرام دسکتاپ دیجی دکی

بعد از آنکه تلگرام شما وصل شد، دیگر برای اضافه کردن سایر پروکسی ها کافیست مانند موبایل عمل کرده و روی لینک کانکت کانال های مختلف از جمله کانال دیجی دُکی کلیک کنید. اگر می خواهید لیست پروکسی های گوشی تان را روی رایانه داشته باشید، کافیست این لیست را در محل saved messages روی گوشی ذخیره کرده و روی سیستم روی تک تک آنها کلیک کنید.

اگر پروکسی شما قطع شد روی علامت آن کلیک کنید و در لیست ببینید که کدام پروکسی با رنگ سبز دیده می شود. انتخابش کنید تا مجدد وصل شوید.

منبع: تعمیرات موبایل دیجی دکی

حذف فالوورها در اینستاگرام بدون آنکه خودشان متوجه شوند

    نظر

اینستاگرام یکی از فضاهای مجازی اجتماعی پر طرفدار هست که تعداد بسیار زیادی کاربر دارد. صفحات کاربران یا به صورت عمومی است و همگان می توانند پست های آنها را ببینند و آنها را اصطلاحا فالو کنند و یا خصوصی است و بدون اجازه صاحب صفحه کسی نمی تواند پست هایش را ببیند و یا او را فالو کند. در گذشته امکان حذف فالوورها تنها برای کاربران با صفحه خصوصی مهیا بود، اما حالا کاربران عمومی هم می توانند این کار را انجام دهند.


مرتبط: آموزش تماس تصویری در اینستاگرام


برای حذف فالوورها نحوه کار ساده هست. اگر دوست نداشتید شخصی شما را دنبال یا فالو کند وارد پروفایل خود شوید و گزینه followers را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه صفحه ای برایتان باز می شود که در آن تمام اشخاصی که شما را فالو می کنند را می توانید ببینید.

حذف فالوورها دیجی دکی

برای حذف فالوورها یی که مد نظرتان هست در میان نام ها هم می توانید جستجو کنید و هم اینکه به صورت معمولی بگردید تا پیدایش کنید. وقتی شخص مورد نظر را یافتید، روی سه نقطه ای که جلوی اسمش هست بزنید. گزینه ای می آید که از شما می پرسد می خواهید این شخص را حذف کنید؟ با انتخاب گزینه Remove شخص مورد نظر حذف خواهد شد.

حذف فالوورها دیجی دکی حذف فالوورها دیجی دکی

بدین ترتیب فالوور مورد نظرتان حذف خواهد شد. اما مسئله جالب این هست که با این کار خود شخص متوجه نمی شود که شما او را بیرون یا remove کرده اید و تنها زمانی متوجه خواهد شد که بخواهد ببیند چرا از شما در اینستاگرام خبری نیست و به نام شما را جستجو کند، که در آن زمان می بیند که گزینه فالو کردن شما فعال است و می فهمد شما او را حذف کرده بودید.

اگر دوست ندارید افراد غریبه و آشنا بدون اجازه تان امکان دنبال کردن شما را در اینستاگرام داشته باشند، بهترین کار این است که صفحه تان را به صورت خصوصی یا private بکنید تا افراد برای دنبال کردن شما مجبور باشند از خودتان اجازه بگیرند.

 

منبع: تعویض صفحه نمایش گوشی دیجی دکی


آیا موبایل در پمپ بنزین می تواند باعث حادثه و آتش سوزی شود؟

    نظر

اگر خودروی شخصی دارید، حتما متوجه تابلوی استفاده از موبایل ممنوع را در پمپ بنزین ها دیده اید! اگر از افراد مسئول نازل ها در پمپ بنزین سوال کنید می گویند استفاده از موبایل در پمپ بنزین خطرناک است و باعث آتش سوزی می شود! آیا چنین مطلبی صحیح است؟ ادامه مطلب را بخوانید تا درمورد خطرات استفاده از موبایل در پمپ بنزین برایتان بگوییم.

اول بگوییم موبایل چیست؟ موبایل یک وسیله الکترونیکی است که با ارتباطی که با دکل ها و آنتن های مخابراتی می گیرد، امکاناتی را برای صاحبش فراهم می سازد. انرژی این امواج از پتا الکترون ولت تا چند مگا الکترون ولت متغیر هست.

موبایل در پمپ بنزین دیجی دکی

در تحقیقات و آزمایشات بسیار زیادی هیچ ارتباطی بین استفاده از موبایل در پمپ بنزین و آتش سوزی پیدا نشده است. حتی خواستند تا به زور با استفاده از موبایل آتش سوزی به راه بیاندازند، اما موفق نشده اند. در مورد اعدادی که در بند قبل گفتیم، این اعداد مقداری نیستند که بتوانند آتشی ایجاد کنند. و اگر قرار باشد این انرژی منجر به آتش شود، پس استفاده کنندگان از موبایل آسیب های زیادی می دیدند.


مرتبط: کاهش امواج موبایل


پس چرا انقدر هشدار بر عدم استفاده از موبایل داده می شود؟ دلایل اصلی یکی ایمنی خود شماست و دیگری جلوگیری از تاخیرهای احتمالی! در پمپ بنزین به هر حال شما با ماده اشتعال زا کار می کنید، ماشین های زیاد دیگری هم در حرکت هستند، در نتیجه باید حواستان حسابی جمع باشد. ممکن است هنگام صحبت با موبایل متوجه خودروی دیگری نشوید و … از طرفی دیگر استفاده و صحبت با موبایل سرعت آدمی را در کاری که انجام می دهد می کاهد. این افزایش زمان برای بنزین زدن می تواند اعصاب بسیاری از افراد منتظر در صف را به هم بریزد، بنابراین باید سعی کنید تا در سریع ترین زمان ممکن بنزین زدن را تمام کنید تا مشکلی از این دست پیش نیاید.

معمولا هشدارها خیلی جدی تر از واقعیت می گذارند تا حتما به آنها عمل شوند.

موبایل در پمپ بنزین دیجی دکی

حالا که درمورد استفاده از موبایل در پمپ بنزین یاد گرفتید یک دلیل اصلی برای آتش سوزی را برایتان شرح خواهیم داد. این عامل واقعا خطرناک است. آیا تا به حال هنگام پیاده شدن از ماشین، وقتی دستتان به بدنه خورده جرقه ای را حس نکرده اید؟ مخصوصا اگر روکش صندلی شما پارچه ای باشد، چیزی مانند کشیدن پای جوراب دار روی فرش، یا کشیدن شانه به مو که برق دار می شوند. اینها همگی الکترواستاتیک هستند، یا برق ساکن و در بدن شما جمع شده و به دنبال فرصتی هستند تا از بدنتان تخلیه شوند. هنگام تخلیه هم با توجه به شدت و مقدار بار جمع شده در بدنتان جرقه ای زده می شود.

از طرفی بنزین بسیار بخارشونده هست، حتی اگر شما کاملا احتیاط کنید تا بنزین بیرون از باک نریزد (بنزینی که گران هم هست) باز در حین بنزین زدن مقداری از آن بخار می شود. سوار و پیاده شدن های زیاد شما یا سایر سرنشینان و به نوعی حضور افراد برقدار در محیطی با آن همه بخار بنزین می تواند خیلی خطر آفرین باشد، یک جرقه و …  خیلی مراقب خودتان باشید

منبع: تعمیرات گوشی در محل دیجی دکی