سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

هک شدن اکانت اینستاگرام و راه های پیشگیری از آن

چند روزی است که از سراسر دنیا گزارشاتی مبنی بر هک شدن اکانت اینستاگرام افراد به گوش می رسد و اینکه دسترسی شان محدود می شود و هکر ها امان نمی دهند. این موضوع به تایید اینستاگرام رسیده و در ادامه روند نزولی سهام فیس بوک، این موضوع هم برایش گران تمام خواهد شد.

افراد زیادی در توئیتر در مورد هک شدن اکانت اینستاگرام خود توییت کرده اند. مسئولین مربوطه هم گفته اند که اصلا معلوم نیست که هکرها از چه راهی وارد شده اند.


مرتبط: استفاده از رمز دوتایی احراز هویت برای پیشگیری از هک شدن اکانت تلگرام


در اکثر مواردی که هک شده اند، از رمز دوتایی استفاده نشده است. هر چند که این موضوع هم کاملا پیشگیرانه نیست.

برای مقابله توصیه شده که افراد در ابتدا رمز اصلی خود را تغییر دهند. این رمز به گونه ای باشد که با هیچ یک از اکانت های دیگرشان مشترک نباشد.

اقدام بعدی استفاده از رمز دوتایی احراز هویت است. درست است که کاملا مانع از هک شدن نشده، اما کار هک کردن را خیلی سخت تر می سازد.


مرتبط: بکاپ گرفتن و دانلود کردن اطلاعات داخل اینستاگرام


اما توصیه خیلی مهم تر اینکه اگر عکس هایی دارید که نگران هستید در صورت هک شدن اکانتتان به دست دیگران بیفتد، از آنها پشتیان گرفته و از اکانتتان حذف کنید. روش پشتیبان گیری را در پستی دیگر به صورت کامل توضیح داده ایم. ضمنا اگر پست عجیبی از دوستتان دیدید، قبل از هر پیش داوری، احتمال بدهید که اکانت او نیز هک شده باشد!!

منبع: تعمیرات موبایل در هر مکان در هر زمان

خرید گوشی از مکه و مدینه کاری که اصلا توصیه نمی شود

    نظر

با توجه به اینکه در ایام حج هستیم و نزدیک به 86هزار زائر ایرانی به این سفر نورانی اعزام شده اند، بر آن شدیم تا توضیحی مختصر راجع به مسئله ای بدهیم که در سال های اخیر مشکلاتی را بوجود آورده و امسال با توجه به اجرایی شدن طرح رجیستری این مشکلات چند برابر خواهند شد. بحث خرید گوشی از مکه و مدینه به بهانه قیمت مناسب تر!

بارها دیده شده که در کشور های توریستی فروشندگان غیرنمایندگی و یا دست فروشان اقدام به فروش تجهیزات الکترونیکی با قیمتی بسیار کمتر از قیمت آن دستگاه در کشورمان کرده اند. چنین قیمت هایی هر کسی را وسوسه به خرید می کند. در این پست بیشتر با مسافرین عزیز سرزمین منا صحبت داریم. موردی که در سال های اخیر گزارشات زیادی شده است. حتی گاها نمایندگی ها هم ممکن است کلاهبردار باشند!


 در طرح رجیستری و مبلغ گمرکی، نو یا دست دوم بودن گوشی، تاثیری در مبلغ ندارد و مبلغ براساس نرخ قیمت نو که در سامانه وجود دارد محاسبه می شود 


از آنجا که سفر حج سفری نیست که افراد بتوانند به راحتی چند بار در سال بروند و یا حتی سالی یک بار بروند، دست افراد سودجو برای کلاهبرداری بازتر می شود. وسیله ای را می فروشند و خیالشان راحت است که خریدار حالا حالاها نمی تواند بازگردد. ضمن اینکه با اختلافاتی هم که بین دولت های ایران و عربستان وجود دارد، بعید هست که در مجامع قضایی عربستان هم بتوان کاری از پیش برد. این یک دلیل اساس برای عدم خرید گوشی از مکه و مدینه!

خرید گوشی از مکه دیجی دکی

گوشی های زیادی در سامانه دیجی دکی به جهت تعمیر ثبت شده اند که بعد از بررسی کاملتر، معلوم شده که اصلا برندی نیستند که رویشان نوشته! گوشی در ظاهر سامسونگ هست اما وقتی به دست تعمیرکار می رسد در اولین نگاه متوجه چینی و تقلبی بودن گوشی می شود. که متاسفانه چنین گوشی هایی اصلا قابل تعمیر هم نیستند یا هزینه تعمیرات اصلا برایشان به صرفه نیست. به عنوان مثال درتصویر بالا گوشی سمت راست نمونه تقلبی گوشی سمت چپ است!


 

مرتبط: نحوه رجیستر کردن گوشی مسافر


اما در کنار اصلی یا تقلبی بودن گوشی، موضوع بعدی و بسیار مهم، موضوع طرح رجیستری است! هر گوشی ای که وارد کشور می شود باید که در طرح رجیستری، رجیستر شود. یعنی برای استفاده بیش از یک ماه در ایران، باید آن گوشی را رجیستر نمود. برای این کار هم باید 16درصد قیمت گوشی را به گمرک پرداخت کنید، قمیتی که در سامانه گمرک وارد شده است و نه قیمتی که شما تهیه کرده اید. ضمنا در این طرح هیچ تفاوتی بین گوشی نو و دست دوم نیست! فکر نکنید برای گوشی دست دوم مبلغ کمتری باید پرداخت کنید، 16درصد از روی قیمت گوشی نو حساب می شود! این گمرکی هم آن اختلاف قیمت ظاهری را پوشش می دهد، بنابراین دیگر نباید دلیلی برای خرید گوشی از مکه و مدینه وجود داشته باشد!

ما ایرانی ها رسمی زیبا و پسندیده داریم تا برای خانواده و دوستان سوغاتی بیاوریم، اما بهتر است کلا فکر خرید گوشی از مکه و مدینه را کنار بگذارید و فریب ارزان بودن گوشی در ظاهر کامل و اصلی را نخورید. ضمن اینکه یک توصیه به عنوان یک ایرانی داریم، بجای خرید سوغاتی از کشور دیگر، سعی کنید در خود ایران سوغاتی تهیه کنید، با پول داخلی و در حمایت از فروشندگان داخلی.

منبع: تعمیر گوشی  دیجی دکی

آب با گوشی ما چکار می کند و چه بلایی سرش می آورد؟

    نظر

چندی پیش درمورد اقدامات اولیه لازم بعد از افتادن گوشی در آب گفتیم. اما آیا می دانید آب با گوشی شما چکار می کند؟ چه چیزی در آب هست که به گوشی آسیب می رساند و این آسیب به چه صورتی است؟


مرتبط: اولین اقدامات بعد از افتادن گوشی در آب


آب هایی ما با آنها سر و کار داریم خالص خالص نیستند و قطعا ناخالصی هایی دارند. این ناخالصی ها که انواع نمک ها هستند باعث رسانا شدن آب می شوند. هنگام تماس آب با گوشی خاصیت رسانندگی آب ناخالص باعث می شود تا قسمت هایی از مدار داخلی گوشی به هم وصل شوند. این اتصالات ناخواسته می تواند مشکل ساز شود.

اتصالات ناخواسته از دو جنبه قابل بررسی هستند. یکی اینکه جریان بیش از حد به بخش هایی برسد و دیگری اینکه اتصال کوتاه در مدار پیش بیاید. در هر دو حالت اجزا مدار برد گوشی آسیب می بینند و گوشی از کار خواهد افتاد.


مرتبط: استانداردهای ضدآب بودن گوشی ها


البته اگر گوشی شما خاموش باشد مشکلی نخواهد بود. یعنی گوشی خاموش اگر با آب خالص خیس شود، اما صبر کنید تا کاملا خشک شود و بعد روشنش کنید، مشکلی برای گوشی شما پیش نخواهد آمد. اما توصیه می کنیم هرگز این تست را انجام ندهید چرا که آب خالص به این راحتی در دسترس نیست و موادی که روی گوشی و روی برد هست، هر آب خالصی را حسابی ناخالص می کند و در تماس آب با گوشی به آن آسیب می رساند.

آب با گوشی دیجی دکی آب با گوشی دیجی دکی

بعد از خود آب مشکل دیگر نتایج دراز مدت حضور آب هست. ممکن هست گوشی شما خیس شود و شما با درایت و عملکرد خوب خود زود خاموشش کنید و کاملا خشکش کنید و آسیبی به گوشی نرسد. اما آثار آب و رسوباتی که از آن می ماند می تواند در دراز مدت (که اصلا مدتش هم معلوم نیست) مخرب گوشی شما باشد. نمک های باقی مانده و یا بخش های فلزی زنگ زده و تغییر مقاومت آنها می تواند به گوشی آسیب برساند.


مرتبط: ثبت درخواست برای سرویس کردن گوشی در آب افتاده


بنابراین حتما اگر گوشی شما خیس شد، بعد از خاموش و خشک کردن کاملش، برای سرویس آن اقدام کنید. ممکن است به مرور زمان گوشی خود را از دست بدهید.

منبع: تعمیرات موبایل دیجی دکی

خدمات تلفن ثابت را از طریق سامانه مخابرات من بدون نیاز به مراجعه

    نظر

پیش از این در رابطه با دریافت قبض تلفن ثابت به صورت پیامکی برایتان توضیحاتی ارائه کردیم. این بار می خواهیم در مورد کلیه خدمات تلفن ثابت از جمله پرداخت و مشاهده قبض نیز برایتان بگوییم. تمام این کارها به سادگی و با استفاده از سامانه مخابرات من قابل انجام هست.

اگر بخواهید فقط قبض تلفن ثابت خود را پرداخت کنید، برای این کار کافی است به سایت مخابرات به نشانی https://www.tci.ir/index.html#!/service/quickbill/ بروید و هر نوع قبضی را که بخواهید انتخاب کرده، شماره تان را وارد کنید، قبض را مشاهده کرده و پرداخت کنید. بایستی شماره تلفن خود را بهمراه صفر و کد شهر وارد کنید. به عنوان مثال به صورت 02166862214.


مرتبط: دریافت قبض پیامکی برای تلفن ثابت


اما اگر بش از این چیزها بخواهید و بخواهید به دیگر خدمات تلفن ثابت نیز دسترسی داشته باشید، همراه ما باشید تا برایتان توضیح دهیم.

شرکت مخابرات سامانه ای راه اندازی کرده به نام “مخابرات من”. شما ابتدا بایستی از طریق لینک https://www.tci.ir/index.html#!/main/signin در این سامانه یک کاربری درست کنید. این کار بسیار ساده و رایگان هست و به نام هر شخصی می تواند باشد، یعنی نیازی نیست تا به نام صاحب خط تلفن انجام شود.

خدمات تلفن ثابت دیجی دکی

وقتی که در سامانه ثبت نام کردید، وارد سایت شوید. مرتبه اول که وارد می شوید خود سایت هم شما را راهنمایی می کند اما اگر متوجه نشدید یا آن را از دست دادید، ناراحت نباشید. مطابق شکل گزینه تلفن و بعد شماره تلفن های من را انتخاب کنید. باید شماره تلفن را به همراه یک نام وارد کنید. این نام یک چیز کاملا شخصی است و هر اسمی که بخواهید می توانید روی آن بگذارید. وقتی شماره و نام را وارد کردید، دکمه تایید را بزنید.

حال به شماره ای که وارد کرده اید از طرف مخابرات تماس گرفته می شود و کدی برایتان قرائت می شود. این کد را در مرحله بعدی باید وارد کنید. این کار از طریق تماس تلفنی انجام می گیرد تا دسترسی شما به شماره وارد شده تایید شود. علاوه بر این شماره، شماره های دیگری نیز می توانید اضافه کنید.

با اضافه کردن و لیست کردن شماره تلفن هایتان دیگر می توانید انواع خدمات تلفن ثابت را برایشان داشته باشید و از طریق سامانه مخابرات من آنها فعال و بررسی کنید. دیدن سایر خدمات و امکانات سایت را به خودتان واگذار می کنیم.

منبع: تعمیرات گوشی دیجی دکی

مومو بازی خطرناکی که ممکن است جایگزین نهنگ آبی شود

    نظر

چندی پیش درمورد یک بازی خیلی خطرناک به نام نهنگ آبی یا نهنگ سفید برایتان گفتیم. یک بازی که مرحله نهایی آن خودکشی کاربر آن بود. بازی ای که کشته های زیادی گرفت. و حالا بازی جدیدی آمده به نام مومو که پیش بینی می شود این بازی هم به نوعی همچون نهنگ آبی بلای جان نوجوانان شود.


هدف از انتشار چنین مطالبی صرفا آموزشی است تا جلوی فجایعی گرفته شود. چنانچه عکس های این عروسک ترسناک و تهوع آور است از شما پوزش می طلبیم.


این بازی برای اولین بار در مکزیک گزارش شده است. بازی مومو از طریق پیام رسان واتساپ عکس ها و فیلم های بسیار وحشتناک ارسال می کند و در دل گیرنده وحشت و ترس می اندازد. دادگاهی در مکزیک درباره عواقب احتمالی و خطرناک این بازی هشدار داده و گفته به هیچ عنوان پیام ها و لینک های دریافتی از طرف افراد ناشناس را باز نکنید و نخوانید.

مومو دیجی دکی

شروع این بازی با یک پیام از طرف فردی ناشناس شروع می شود و شما را به چالش مومو دعوت می کند. با پذیرفتن آن سیل پیام ها و عکس های ترسناک و خشونت آمیز به گوشی شما روانه می شود.


مرتبط: مراقب بازی نهنگ آبی باشید


اولین عکس مومو یک عروسک زن است، عروسکی که از صفحه اینستاگرامی یک عروسک ساز ژاپنی برداشته شده است.

هنوز هدف اصلی این بازی به صورت واضح معلوم نشده است، اما بیم آن می رود که این بازی همچون بازی نهنگ آبی قربانیان زیادی بگیرد. توصیه اکید کارشناسان این است که به هیچ عنوان پیام های ناشناس را باز نکنید، چالش مومو را حتما ترک کنید و به هیچ عنوان اطلاعات خصوصی خود را به شخصی در فضای مجازی ارسال نکنید، شما نمی دانید در طرف مقابل با چه کسی چت می کنید، حتی اگر اسم و عکسش از دوستان یا بستگان شما باشد باز هم احتیاط کنید.

یک مورد خودکشی یک دختر 12 ساله و فیلم هایی که او قبل از این کار از خود گرفته نشان دهنده اثر پذیری این دختر از بازی مومو بوده است.

منبع: تعمیر گوشی  دیجی دکی