سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

شغل تعمیرات موبایل

    نظر

شغل تعمیرات موبایل یکی از شغل های پر بازده در سال های اخیر در کشور عزیزمان ایران بوده است . شاید دانستن این مطلب برای شما جالب باشد که مجله فوربز  در نتایج تحقیقی عنوان داشته است تعمیرات موبایل در سال 2017 یکی از 15 شغل پردرآمد در کل دنیا بوده است.دراین مقاله میخواهیم به صورت موشکافانه شغل تعمیرات موبایل را بررسی کنیم . با موبایل دُکی همراه باشید.

شغل تعمیرات موبایل

 موضوعاتی که به صورت دقیق در این مطلب می خواهیم بررسی کنیم به صورت زیر است:

 1.آیا شغل تعمیرات موبایل تنها در ایران در حال رشد است و یا در کل جهان؟

2.اندازه بازار تعمیرات موبایل در ایران و جهان چقدر است؟

3.آیا با شرایط موجود ایران انتخاب شغل تعمیرات موبایل انتخاب درستی است؟

4. برای  آموزش تعمیرات موبایل  چگونه اقدام کنیم؟

برای شروع مطلب نظر شما را به تحقیقات دکتر همیلتون جلب می‌کنیم. طبق مطالعاتی که آقای دکتر جورج همیلتون از دانشگاه جورج میشیگان در سال 2018 داشتند ، بیان کرده اند نزدیک به 25%  دارندگاه گوشی های هوشمند ، صحفه نمایش گوشی‌های خود را می‌شکنند. خبری که به یقین از شنیدن آن متعجب شده اید!. اما واقعیتی انکار ناپذیز است.

nearly 25% of all smartphone users have cracked screens

Gregory Hamilton

 

طبق برآورد های صورت گرفته توسط دکتر جورج همیلتون تنها در کشور آمریکا ، هزاران هزار گوشی  روزانه نیاز به تعمیرات دارند.و این صنعت میلیارد دلاری هر روز در حال گسترش در کل دنیا می باشد.
برای اینکه بتوانیم چرخه مالی تعمیرات موبایل را به درستی بیان کنیم‌، بهتر است اول نگاهی به بازار موبایل و چرخه مالی آن داشته باشیم. طبق آمارهای که بین سال‌های 2013 تا 2017 ارائه شده است، در 5 سال گذشته هر ساله فروش موبایل‌های هوشمند در سرتاسر دنیا افزایش یافته و این رقم تنها در سال 2017 بالغ بر $400b بوده است. شاید اصلا تصور این ارقام هم بسیار سخت باشد. تغییراتی که گوشی‌های هوشمند در نوع زندگی انسان ها به وجود آورده اند خود نیز نیازمند مطالعه یک مقاله دیگر است.
شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که در عرض کمتر از 10 سال بازار گوشی های هوشمند به این اندازه دستخوش تغییر شود. در نمودار شکل زیر بازار موبایل جهان در 5 سال اخیر نشان داده شده است.

اندازه بازار تعمیرات موبایل

نوع طراحی گوشی ها در سال‌های اخیر به صورت طراحی کاملا ماژولار تغییر کرده است. این فرآیند باعث شده است در صورت بروز هرگونه خرابی در گوشی بتوان به سادگی قطعه معیوب شده را تعویض کرد. سهولت در تعمیرات موبایل در دنیا باعث شده  کارگاه‌ها و خط تولید قطعات موبایل در کشورهای شرق آسیا(نظیر چین، تایلند)از یک رشد فزاینده برخوردار شود. همانطور که شاید خودتان نیز مطلع باشید بسیاری از شرکت های سازنده موبایل نیز به علت این گوناگونی در تولید قطعات و هزینه کمتر در تولید ، مبادرت به افتتاح خط تولید گوشی در این کشورها کرده اند.
با توجه به در نظر گرفتن فرهنگ غرب مبنی بر تعمیر به جای تعویض، بحران های اقتصادی در دنیا و همچنین افزایش قیمت گوشی‌های جدید (به عنوان مثال در زمان نگارش این مطلب آیفون X  با مبلغ نزدیک به  1000 دلار در حال ارائه است.) رویکرد مردم از تعویض به سمت تعمیر تغییر کرده است. همین موضوع باعث شده است تعمیرات موبایل در 5 سال اخیر، یکی از کم هزینه ترین شغل ها با سرمایه اولیه و پردرآمدترین آن ها باشد.
ااحتمالا برای شما این سول ایجاد شده است که مگر شغل تعمیرات موبایل چقدر درآمد در دنیا ایجاد کرده؟و درآمد تعمیرات موبایل چقدر است که به این موضوع اینقدر تاکید می شود.در نمودار زیر آمارهای جهان 5 سال اخیر از درآمد تعمیرات موبایل نشان داده شده است. بله!. اعداد  و ارقامی که مشاهده می کنید کاملا واقعی است. تنها در سال 2017 ، چرخه مالی تعمیرات موبایل بالغ بر 4000 ملیارد دلار بوده است!!!.

شغل تعمیرات موبایل

احتمالا بسیار متعجب شده اید!. اما این بازار بزرگ تعمیرات موبایل در دنیا صنعت های بسیار بزرگی را ایجاد کرده است . تعمیرکاران موفق بسیاری در حال حاضر در آن مشغول به کار هستند و درآمد زایی بسیار بالا  و مناسبی را ایجاد کرده اند.
میخواهیم تعجب شما را بیشتر بکنیم و در مورد بازار بزرگ آن در ایران با شما صحبت بکنیم. می دانیم شاید برای شما سوال دیگری  ایجاد شده باشد شاید این بازار تنها در دنیا وجود داشته و در ایران زیاد معنایی نداشته باشد. بنابراین با ما همراه باشید.
تنها در کمتر از یک هفته قبل از زمان نگارش این مقاله ، سازمان مقررات رادیویی کشور اعلام کرد،ضریب نفوذ تلفن همراه در این بیشتر از 120% شده است. این یعنی اینکه خیلی از هموطنان ما دو سیم کارت فعال دارند. طبق آمار ارائه شده  و تحقیقات صورت گرفته توسط آموزشگاه تعمیرات موبایل دُکیدر حال حاضر بالغ بر 40 ملیون گوشی هوشمند در ایران وجود دارد و بالغ بر 92% از مردم ایران از گوشی موبایل استفاده می کنند.

طبق گزارشات ارائه شده توسط سامانه دیجی دُکی تعمیرات موبایل در محل، تا سال 2016 به صورت متوسط ماهیانه یک ملیون گوشی نو در ایران فروخته شده و این آمار به نظر می رسد در سال های اخیر نیز رشد بیشتری داشته است.

بنابراین اگر فرض کنیم که به صورت متوسط  طبق آمار ارائه شده توسط square trade هر سال 10% گوشی ها نیاز به تعمیرات موبایل دارند تعمیرات یک ملیون گوشی در سال شما را متعجب نخواهد کرد!.

شغل تعمیرات موبایل - امار خرابی گوشی ها برای مدل های مختلف

بسیاری از مشکلاتی که برای گوشی های هوشمند ایجاد می شود به سادگی قابل تعمیر هستند. به عنوان مثال تعویض باتری در کمتر از نیم ساعت و تعویض صحفه نمایش در کمتر یک ساعت با سود و اجرتی حداقلی 100 هزارتومانی در ایران در زمان نگارش این متن در حال انجام است.
در نمودار زیر اطلاعاتی را با شما به اشتراک گذاشته ایم که میزان خرابی گوشی ها را به تفکیک مشکلاتی دارند بیان کرده است. همان طور که مشخص است بیشتر از 50% خرابی گوشی ها مربوط به خرابی های ساده نظیر باتری و صحفه نمایش هستند، نزدیک به 40% خرابی های با مشکلات متوسط و کمتر از 10% با مشکلات خاص و سخت مواجه هستند.

این بدان معنی است که اگر شما آموزش تعمیرات موبایل را به صورت اصولی ببینید و دوره های عملی و کارگاهی معتبر شرکت کنید، در کمتر از  6 ماه و با کمترین هزینه اولیه می توانید یه شغل مناسب پیدا کنید. شغلی که اندازه بازار آن در ایران بیشتر از 100 ملیارد دلاری در سال است!.

بنابراین شغل تعمیرات موبایل یک شغل پردرآمد و پایدار در 10 سال آینده خواهد بود. اما بسیار مهم می باشد که آموزش تعمیرات موبایل به چه شکل و با چه اصولی و با راهبری چه شخصی انجام شود. اگر شما به صورت اصولی تعمیرات موبایل را آموزش نبینید ، این کار بیشتر از آنکه برای شما به یک کار پرسود تبدیل شود ، منجر به ضررهای مالی بسیار می شود. به عنوان مثل صحفه نمایش یک صحفه آیفون X در زمان نگارش این مطلب نزدیک به 5 ملیون تومان است و اگر کوچترین اشتباهی صورت گیرد عملا متحمل هزینه بسیار زیاد یک تعمیرکار می‌شود.
شما می توانید در مورد کلاس های آموزش تعمیرات موبایل از کارشناسان موبایل دُکی به صورت کاملا رایگان مشاوره دریافت کنید.

اما اگر  آموزش اصولی تعمیرات موبایل محقق شود ، شغل تعمیرات موبایل برای شما یک حرفه پایدار خواهد شد. شما هر روز پیشرفت خواهید داشت و در آمد پایدار زیبایی کار را دوچندان می کند.درآمد شغل تعمیرات موبایل متناسب با تجربه شما در تخصص و فن ارتباط با مشتری متغیر خواهد بود. گذشت زمان و تجربه کاری ،شما را به تکنسین متبحر در این زمینه تبدیل خواهد کرد.
در مقاله بعدی با عنوان مغازه تعمیرات موبایل به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که شغل تعمیرات موبایل را بعد از آموزش تعمیرات موبایل به چه شکل می‌توانیم شروع کنیم؟.

چه لوازمی باید خریداری کنیم؟ آیا حتما باید مغازه کرایه کنیم؟ کدام مغازه بهتر است؟ چگونه می توان در مجموعه دیجی دکی مشغول به کار شد؟

 

منبع: شغل تعمیرات موبایل ، موبایل دُکی



هزینه مغازه تعمیرات موبایل

    نظر
برای خیلی از تعمیرکاران موبایل که به تازگی می خواهند مشغول به کار شوند یک سوال اساسی این است که چطور شروع کنند و از کجا؟

 

دو دغدغه اصلی که تعمیرکاران موبایل دارند موارد زیر است:
1. با چه مدل درآمدی کار کنند؟
2. کجا مغازه بگیرند؟. 

به طور کلی به دو شکل می توان تعمیرات موبایل را شروع کرد.

1. کرایه مغازه و یا میز تعمیرات موبایل

2. همکاری با شرکت های تعمیرات موبایل(نظیر دیجی دُکی)

در ادامه سعی خواهیم کرد مزیت ها و معایب هریک را بررسی کنیم.

1. کرایه مغازه و یا میز تعمیرات موبایل

اولین و شاید ساده ترین راهی که به ذهن خطور می‌کند کرایه میز تعمیرات موبایل در یک مغازه موبایل فروشی است. کرایه میز تعمیرات موبایل کاملا بستگی به شهر و مکان اسکان شما دارد. اگر اهل مهاجرت به سایر شهرها باشید می‌توانید انتخاب‌های گسترده‌تری داشته باشید. اما اگر می‌خواهید در شهر خود شروع به کار کنید، می بایست قبل از هر اقدامی شرایط محیطی خود را مد نظر داشته باشید. نوع کار در یک شهرستان و یا یک شهر کاملا متفاوت است. طبق استاندارد های موجود به ازای هر  10 هزار نفر جمعیت، یک تعمیرکار موفق موبایل نیاز است. بنابراین اگر به عنوان مثال در شهرستانی هستید که 5 هزار نفر ساکن آن هستند و دو مغازه تعمیرات موبایل در خیابان اصلی می‌شناسید، بهتر است تعمیرات موبایل را در آنجا شروع نکنید. چراکه ریسک کار شما برای موفقیت به مراتب بیشتر است و فضای رقابت سخت تری وجود دارد.

مغازه تعمیرات موبایل
اما در شهرها(خصوصا شهرهای بزرگ)  نیاز به تکنسین‌های تعمیرات موبایل بسیار بالا است و شما تنها کافی است که به موقعیت و مکان مناسب برای انتخاب مغازه تعمیرات موبایل دقت کنید. به عنوان مثال در شهر بزرگ تهران حداقل 2000 تعمیرکار موبایل نیاز است. بنابراین رقابت اصلی در انتخاب مکان مناسب، خدمات مناسب، مشتری مداری و تعمیرات صحیح و اصولی است.در نظر داشته باشید که شعل تعمیرات موبایل، مسیر بلندی را برای موفقیت لازم دارد و یک شبه نمی‌توان در آن ره صد ساله را رفت.

 

موقعیت یک مغازه تعمیرات موبایل نقش تعیین کننده در میزان درآمد شما در ابتدای کار می‌تواند داشته باشد. اگر شما تازه کار هستید ظاهر و تبلیغات از اعتبار در کار شما مهم تر است. اما با گذشت زمان اعتبار شما افزایش پیدا کرده و در یک محله و یا یک منطقه زبانزد همه خواهید شد. بهتر است مغازه تعمیرات موبایل در یک خیابان اصلی که بیشترین رفت آمد مردم در آن است انتخاب شود. پاساژهای مطرح هر محله نیز می تواند انتخاب دوم شما باشد.

مغازه تعمیر موبایل
هرچند که تمامی این موارد در انتخاب نهایی شما بستگی به هزینه اولیه ای دارد که شما می خواهید با آن کار را شروع کنید. فراموش نکنید که شما نیاز به این دارید یک میز مناسب تعمیرات موبایل ، لوازم اولیه مناسب (نظیر هیتر ، لوپ، منبع تغذیه) را نیز تهیه کنید. بنابراین نباید تمام هزینه اولیه خود را تنها به کرایه مغازه اختصاص دهید. بهتر است قبل از هرگونه شروع به کاری ، از اتحادیه تعمیرکاران موبایل ، مجوزهای لازم را نیز کسب کنید. این کار باعث می شود شما با امنیت خاطر کار خود را شروع و در زمان بروز مشکل از اتحادیه تعمیرکاران موبایل همرامی بخواهید. فراموش نکنید دنیای مخابرات دنیای عجایب است  و هر اتفاقی در آن محتمل است. اگر در این زمینه نیاز به کمک و مشاوره دارید حتما از کارشناسان آموزشگاه موبایل دُکی مشاوره بگیرید.

در نظر داشته باشید می‌توانید یک مغازه را به صورت کلی برای تعمیرات موبایل کرایه کنید و یا اینکه تنها قسمتی از یک مغازه تعمیرات موبایل را کرایهکنید.تعمیرات موبایل برای شروع نیاز به یک فضای بزرگ و یا مثلا یک مغازه 20 متری ندارد. اگر شما تازه کار هستید انتخاب دوم برای شما بهتر است. برای شروع یک میز در یک مغازه موبایل فروشی کرایه کنید. در حال حاضر این کار در شغل تعمیرات موبایل رایج تر است.
نحوه تعامل و کار شما در مغازه تعمیرات موبایل می‌تواند یا به صورت مشارکتی و یا به صورت کرایه میز باشد.

در مدل مشارکتی ، متناسب به مکان مغازه نوع و میزان مشارکت متغیر است. برخی از صاحبان مغازه در انتهای روز ، در انتهای هفته و یا در انتهای ماه ، سود حاصل از مشارکت را طلب می کنند. این نوع مشارکت از 40% تا 75% از سود مشارکت به نفع صاحب مغازه متغیر است.

اما در مدل کرایه ای ، داستان کاملا متفاوت است. هزینه های یک میز تعمیرات موبایل گاها بسیار بالا و سنگین است. شما در این مدل تحت هر شرایطی می بایست کرایه خود را پرداخت کنید. هزینه کرایه یک میز در تهران می‌تواند از 500 هزارتومان تا 10 ملیون تومان متغیر باشد.به عنوان مثال هزینه کرایه یک میز در زمان نگارش این مقاله برای چند مکان مختلف صورت زیر است:
در جنوب شرق تهران، نزدیک به حوالی 72 تن، نزدیک به 500 هزار تومان است. کرایه همین میز در پاساژ چاسو در طبقه -1 ، نزدیک به 2 میلیون تومان در ماه و در میدان ولیعصر در پاساژ ایرانیان 8 ملیون تومان است.

اگر تاکنون در بازار کار نکرده اید و یا تنها تحصیلات آکادمیک داشته اید، باید این موضوع را با خود حل کنید که کار در بازار با آنچه در خانه و یا دانشگاه و یا مدرسه دیده اید به کلی متفاوت است. در بازار به قول قدیمی ها حساب دو دو تا چهار تا می باشد. خیلی مهم هست که شما حساب و کتاب مالی شفاف، حفظ اخلاق ، مشتری مداری و روابط انسانی سالم را مد نظر قرار دهید. متاسفانه به خاطر  ارتباط بدی که در فضای تعمیرات موبایل شکل می گیرد ، خیلی از افرادی که تعمیرات موبایل را به تازگی آغاز می‌کنند، گاها دچار یک سرخوردگی می شوند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که به جای کار در مغازه ، حتما کار خود را با سامانه تعمیرات موبایل در محل دیجی دُکی شروع کنید. دیجی‌دُکی شرایط متفاوت کاری دارد و به دنبال آن است که با حفظ جایگاه اجتماعی تعمیرکاران موبایل ، تعمیرات موبایل را با تجربه ای متفاوت رقم بزند. متوسط سن افراد مشغول به کار در دیجی‌دُکی 25 سال و متوسط تحصیلات کارشناسی است. در ادامه بیشتر در مورد دیجی‌دُکی توضیح خواهیم داد.
مغازه تعمیرات موبایل - پاساژ چارسو

2. دیجی دُکی(سامانه تعمیرات موبایل در محل) 

اگر شما می خواهید راه متفاوتی را در حرفه تعمیرات موبایل ادامه دهید پیشنهاد ما به شما دیجی‌دُکی هست. همان طور که اشاره شد، متاسفانه اگر شما بخواهید به صورت مستقیم در یک مغازه مشغول به کار شوید مجبور هستید بیشتر درآمد خود را صرف هزینه های ثابت یک مغازه کنید. اما روال کار در دیجی‌دُکی کاملا متفاوت است. شما در مجموعه دیجی‌دُکی نیاز به داشتن مغازه ندارید. شاید برایتان جالب باشد ، نفرات برتر آموزشگاه تعمیرات موبایل دُکیعملا بورس شرکت دیجی‌دُکی می شوند و با کمترین هزینه ممکن و پشتیبانی همیشگی اساتید، مشغول به کار می شوند. سامانه تعمیرات موبایل دیجی‌دُکی ، سعی دارد تعمیرات موبایل را در محل در کمترین زمان ممکن در مقابل خود مشتری انجام دهد. 60% از مشکلات موبایل مشکلاتی هستند که به سادگی در محل قابل انجام هستند، بنابراین نیاز به داشتن هیچ گونه میز کار و یا مغازه نیست. در این سیستم در صورتی که شما به عنوان یک تکنسین متخصص و متعهد در مجموعه بتوانید مشغول به کار شوید، تعداد بسیار زیادی درخواست تعمیرات موبایل به صورت مستقیم در اختیار شما قرار می‌گیرد، خودتان با مشتری ارتباط گرفته، تعیین زمان و مکان نموده و در محل کار را انجام می دهید.جالب تر  این است که خودتان هزنیه تعمیرات را به صورت مستقیم از مشتری دریافت کرده و پول به حساب خودتان واریز می شود. شما در سیستم دیجی‌دُکی عضوی از یک خانوده بزرگ از تعمیرکاران موفق هستید که همیشه سعی شان کمک به یکدیگر برای رشد مجموعه خودشان هست. دیجی‌دُکی از لحاظ رفتار سازمانی کاملا متفاوت عمل می کند. اصطلاحا عنوان می شود هرکس تا زمانی که قوانین را رعایت می‌کند، رئیس خودش هست و آزادانه کار می‌کند.دیجی‌دُکی در همه چیز متفاوت است.


منبع: هزینه مغازه تعمیرات موبایل ، موبایل دُکی


هزینه تعمیرات موبایل

    نظر

یکی از سوالاتی که هر کارآموز علاقه‌مند به تعمیرات موبایل دارد ابهامات در مورد هزینه‌های دوره های آموزشی تعمیرات موبایل و روال دوره آموزشی است.در این مقاله قصد داریم این سوالات را پاسخ دهیم و ابهامات شما را برطرف کنیم.
نوع آموزش در حال حاضر به دو صورت استاد شاگردی و آموزشگاهی ارائه می‌شود.در ذیل هریک را توضیح داده و  در مدل آموزشگاهی هزینه های یک دوره را به شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

 مدل استاد ، شاگردی
در این مدل آموزشی، شما با توافقی که با یک تعمیمر کار موبایل انجام می‌دهید، آموزش تعمیرات موبایل را در مغازه و یا یک کارگاه دوره می بینید. هزینه‌ها در این مدل آموزشی بسیار متفاوت هست. بعضی از تعمیرکاران موبایل با توجه به تجربه غنی ای که دارند می‌توانند آموزش های بسیار مفیدی به کارآموزان خود ارائه دهند و حتی بعد از اتمام دوره‌های آموزشی این امکان وجود دارد کارآموز بتواند در کنار شخص آموزش دهنده مشغول به کار شود. اما این مدل آموزشی مشکلات بسیار متعددی دارد. متاسفانه بعضی از آموزش دهندگان قیمت‌های بسیار بالا و غیر منطقی را جهت آموزش عنوان می‌کنند و به دلیل اینکه خود به صورت تجربی تعمیرات موبایل را آموخته اند آموزش‌های اصولی و کاربردی را به کارآموز ارائه نمی‌دهند و به قول معروف همیشه استاد یک فوت کوزه گری دارد که کارآموز نباید هیچ‌گاه از آن مطلع شود. بر خلاف آموزشگاه های تعمیرات موبایل، در این مدل و در طول مدت آموزشی، کارآموز تنها با یک نفر ارتباط داشته و کمتر از روش‌های خود علمی برخوردار می شود. یافتن دوستان همفکر در یک دوره آموزشی باعث ایجاد انگیزه بیشتر و پایدار در شما می‌شود.

آموزش تعمیرات موبایل

مدل آموزشگاهی

در مدل آموزشی آموزشگاهی، شرایط به کلی متفاوت است. شما در یک دوره آموزشی در یک مرکز معتبر آموزشگاهی، با سیلابس های درسی مشخص در کنار سایر کارآموزان از فرصت‌های مختلف و متنوع در آموزش بهره‌مند می‌شوید. به عنوان مثال در آموزشگاه تعمیرات موبایل دُکی، برنامه‌های آموزشی مدونی برای شما لحاظ شده است. سیلابس‌های درسی آموزشگاه توسط اساتیدی طرح ریزی شده اند که  از لحاظ تجربه کاری هریک بیشتر از ده سال سابقه کار در زمینه تعمیرات موبایل و از لحاظ علمی نیز کارشناس رشته‌های مرتبط الکترونیک و مخابرات بوده‌اند. تلاش‌های بسیاری صورت گرفته‌است تا بهترین فضای آموزشی در کنار بهترین اساتید با برنامه ای هدفمند به اجرا گذاشته شود .شغل تعمیرات موبایل یک شغل پایدار و پردرآمد است.چشم انداز برآن است تکنسین‌هایی با اعتماد به نفس و جایگاه اجتماعی بالا و خبره در کار خود پرویش یابند.
مقاله زیر نکات بسیار باارزشمندی را با شما به اشتراک می‌گذارد. در این مقاله به بررسی سرویس تعمیرات موبایل در دنیا و ایران پرداخته ایم. خواندن آن برایتان ازشمند خواهد بود.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه کنید. در این مقاله به بررسی شغل تعمیرات موبایل در جهان و  ایران پرداخته‌ایم. در مورد این موضوع صحبت کرده ایم که بازار و چرخه مالی یک تعمیرکار موبایل به چه میزان می تواند باشد؟ 

آموزشگاه تعمیرات موبایل دُکی،سه دوره آموزشی برای شما طرح ریزی شده است .هریک از دوره های آموزشی، یک هدف خاص را دنبال می‌کند.در دامه هر یک را به صورت مختصر بررسی خواهیم کرد.

دوره الکترونیک وسخت افزار پایه: در یک دوره 18 ساعته شما با کلیات دنیای مخابرات و الکترونیک آشنا می‌شوید. این کلاس کاملا به صورت تئوری برگزار می شود. خیلی مهم است که قبل از انجام هرگونه کار و کسب مهارت فنی‌، شما به علم و دانش آن کار واقف شوید. سعی بر آن است آنچه از رشته الکترونیک و مخابرات برای تعمیرات موبایل نیاز بوده است گلچین و به شما آموزش داده شود.
دوره نرم افزار موبایل: بعد از گذراندن دوره الکترونیک و سخت افزار پایه،شما در یک دوره 12 ساعته ،می‌آموزید تمامی مشکلات نرم افزاری موبایل را برطرف کنید. هدف آن است با انواع ایردات نرم افزاری موبایل آشنا و در کمترین زمان ممکن عیوب پیش آمده را برطرف کنید
دوره کارگاهی تعمیرات موبایل: در این دوره 54 ساعته، بعد از گذارندن دوره اول و دوم به صورت کاملا عملی در دوره کارگاهی با تعمیرات انواع گوشی‌های هوشمند آشنا می شوید و خودتان تعمیرات گوشی را زیر نظر اساتید انجام می‌دهید.انتظار براین است با گذراندن موفق سه دوره،شما به عنوان یک تکنسین با تشخیص درست عیب یک گوشی، تعمیرات موفق آن را انجام دهید، در ذیل هزینه دوره های آموزشی ارائه شده است.

دوره های آموزشی تعمیرات تخصصی موبایل

عنوان دوره
الکترونیک و سخت افزار پایه
زمان برگزاری
در حال ثبت نام
هزینه دوره آموزشی
280،000 تومان
عنوان دوره
نرم افزار موبایل
زمان برگزاری
در حال ثبت نام
هزینه دوره آموزشی
580,000 تومان
عنوان دوره
کارگاه تعمیرات موبایل و سخت افزار تکمیلی
زمان برگزاری
در حال ثبت نام
هزینه دوره آموزشی
1,200,000 تومان

آموزشگاه تعمیرات موبایل دُکی ، یک مسیر بلند موفقیت را برای شما طرح ریزی کرده است. نفرات برتر دوره‌های آموزشی برای کار در سامانه تعمیرات موبایل در محلدیجی دُکی انتخاب می‌شوند و به صورت مستقیم و در کمتر از شش ماه مشغول به کار می شوند. اگر سوالات بیشتری در مورد دوره‌های آموزشی دارید کارشناسان آموزشگاه موبایل دٌکی پاسخگوی شما خواهند بود.

آموزش تعمیرات موبایل

منبع: هزینه تعمیرات موبایل ، موبایل دُکی

اندروید پای یا همان اندروید 9 با چه خصوصیاتی ممکن است به گوشی شم

    نظر

شرکت گوگل در سال جاری اندروید پای یا اندروید 9 را به عنوان سیستم عامل جدیدش معرفی کرد. این به روز رسانی در حالی ارائ می شود که خیلی از گوشی های اندرویدی هنوز حتی به اندروید 8 هم ارتقا پیدا نکرده اند. اما این موضوع دلیل نمی شود تا به ویژگی ها و خصوصیات اندروید 9 نپردازیم. گوشی های زیادی می توانند منتظر این به روز رسانی باشند، اما زمان آن اصلا معلوم نیست.

مصرف باطری

اندروید پای از لحاظ مصرف باطری بسیار بهینه تر شده است. بخشی در گوشی اضافه می شود که شما می توانید مصرف باطری را کاملا مدیریت کنید. گوشی هوشمندتر می شود و می داند که شما در هر زمان از روز ممکن است از چه اپی استفاده کنید و بنابراین سی پی یوی دستگاه شما با توجه به این اطلاعات کار خواهد کرد. کاهش 30 درصدی مصرف باطری ادعای گوگل در این راستا هست.

روشنایی نسبی

اکثر دارندگان گوشی های اندروید از نور پس زمینه خود شاکی بوده اند. حتی با فعال کردن گزینه روشنایی نسبی (با توجه به نور محیط، نور صفحه کم و زیاد می شود) باز هم نور صفحه نمایششان مطلوب نبوده. این مشکل قرار است در اندروید پای حل شود.

عملیات اپ

گوشی های با اندروید 9 خیلی باهوش تر می شوند. قبلا در هنگام جستجوی داخل گوشی، آخرین اپ های مورد استفاده تان نمایش داد می شد، اما در اندروید 9 علاوه بر آخرین اپها، پیش بینی گوشی از اپی که می خواهید استفاده کنید نیز به نمایش در می آید! این پیش بینی بر اساس تحلیل بر روی رفتار گذشته شما انجام می گیرد.


مرتبط: 6 ویژگی اندروید که آیفون حتی با IOS 12 هم نخواهد داشت


جابجایی بین اپها

در اندروید 9 جابجایی از یک اپ به اپ دیگر، منظور اپ های باز هست، متفاوت خواهد شد و تا حدودی شبیه به گوشی های آیفون می شود!

کم و زیاد کردن صدا

قسمت کم و زیاد کردن صدا و همچنین جلوگیری از چرخش صفحه نمایش شکل جدیدی به خود می گیرد. در پایین صفحاتی که باز می کنید، یک گزینه وجود دارد که سریعا می توانید در آن صفحه جلوی چرخش را بگیرید.

بهتر بودن دیجیتال یا Digital Wellbeing

در اندروید پای شما با یک ویژگی جدید و جذابی تحت عنوان Digital Wellbeing مواجه خواهید شد. این اپ مدت زمان استفاده شما از گوشی و اپ های داخل آن به تفکیک را بیان می کند. بدین ترتیب شما می توانید به راحتی ببینید که نوع رفتار شما با گوشی به چه شکلی هست.


مرتبط: نحوه به روز رسانی در گوشی های اندروید


چند ویژگی دیگر

  • دیدن اطلاعات بیشتر هنگام قفل بودن صفحه نمایش
  • دیدن درصد باقی مانده شارژ گوشی در پایین صفحه بدون نیاز به روشن کردن صفحه
  • ایموجی های بیشتر
  • مزاحم نشوید بهتر با استفاده راحتتر
  • بلوتوث قوی تر با امکان اتصال همزمان 3 دستگاه
  • ویژگی Lockdown که گوشی را به گونه ای قفل می کند که هیچ چیزی روی آن دیده نخواهد شد!
  • پشتیبانی از چند دوربین

این بود اطلاعات مختصری از آپدیت جدید اندروید، اندروید پای. اینکه این آپدیت را چه زمانی دریافت می کنید یا که اصلا دریافت خواهید کرد را کسی نمی داند، اما به صورت کلی تمام به روز رسانی ها از طریق تنظیمات گوشی انجام می گیرند.

منبع: تعمیر موبایل ، دیجی دکی

انتقال مخاطبان از یک گوشی اندرویدی به گوشی دیگر

یکی از موضوعات مطرح هنگام تعویض گوشی جابجایی اطلاعات، مخصوصا انتقال مخاطبان از گوشی قدیمی به گوشی جدید است. درخواست های زیادی در این زمینه داشته ایم که هنگام جابجایی مشکلاتی برای دوستان پیش آمده و اطلاعاتی را از دست داده اند. در این پست می خواهیم دررابطه با انتقال مخاطبان از گوشی اندرویدی قبلی به گوشی جدید آموزش ساده ای ارائه نماییم.

برخی کاربران گزارش کرده اند که مخاطبانشان را روی سیم کارت منتقل کرده و در گوشی جدید به حافظه گوشی منتقل کرده اند. این کار چند مشکل دارد. اول اینکه تعداد مخاطبانی که روی سیم کارت جای می گیرد، محدود است. نهایتا 250-300 مخاطب. این تعداد شامل شماره می شود و نه مخاطب! اگر شما از یک نام چند شماره داشته باشید، مثلا شماره خانه، شماره موبایل، شماره محل کار و …، در سیم کارت هر یک از این شماره ها تبدیل به یک مخاطب مجزا می شود که در انتهایش یک پسوند تک حرفی اضافه می شود.

مشکل دیگر این است که طول نام افراد در سیم کارت محدود است! اگر شخصی نامی طولانی داشته باشد، هنگام انتقال مخاطبان از طریق سیم کارت بخشی از نام او حذف خواهد شد.

و در آخر انتقال مخاطبان با استفاده از سیم کارت فقط شماره ها را جابجا می کند و هر چیزی که شما در مورد مخاطب ذخیره کرده باشید (تاریخ تولد، آدرس، شماره حساب و …) منتقل نخواهد شد!


مرتبط: بازگردانی مخاطبان در آیفون


اما روش صحیح انتقال مخاطبان چیست؟ نرم افزارهای زیادی برای این کار وجود دارند، اما خود گوشی شما بهترین روش است. اگر روی گوشی قبلی خود جیمیلی ست کرده باشید، تمام مخاطبان شما با تمامی اطلاعاتشان در جیمیل شما ذخیره شده اند و با ست کردن همان جیمیل روی گوشی جدید، تمام مخاطبان نیز منتقل خواهند شد.

انتقال مخاطبان دیجی دکی

اگر جیمیل ست نکرده اید و حس خوبی از این کار ندارید، راهکار ساده دیگری نیز وجود دارد. در گوشی قدیمی خود وارد بخش مخاطبان شده و روی گزینه سه نقطه یا more در بالای صفحه بزنید. در برخی گوشی ها گزینه ای مستقل برای مدیریت مخاطبان وجود دارد و در برخی دیگر بایستی وارد تنظیمات شوید. در بخش مدیریت مخاطبان و یا تنظیمات مخاطبان، به دنبال گزینه Import/Export باشید. اگر گوشی شما فارسی است ترجمه این گزینه ها حول گرفتن خروجی یا افزودن مخاطب می چرخد. گزینه export یعنی گرفتن خروجی از مخاطبان. انواع خروجی ها را می توانید بگیرید. بهترین گزینه گرفتن خروجی تک فایل با پسوند .vcf است. این فایل در حافظه گوشی ذخیره می شود. دقت کنید که در کجا ذخیره می شود. فایل را به هر طریق ممکنی به گوشی جدید بفرستید (از طریق تلگرام به خودتان، ایمیل، بلوتوث و …). این فایل را روی هر گوشی دیگری باز کنید، تمام مخاطبان گوشی قدیمی با تمامی اطلاعاتشان به گوشی مقصد منتقل خواهند شد!

با همین روش می توانید مخاطبان را از گوشی اندرویدی به آیفون جدید خود نیز منتقل کنید.


مرتبط: انتقال اطلاعات و مخاطبان از اندروید به آیفون


 البته که این کارها را با کامپیوتر و در ابتدا انتقال تمام مخاطبان به کامپیوتر و بارگذاری آنها روی گوشی جدید هم امکان پذیر هست، که راه گفته شده خیلی آسان تر هست.

منبع:تعمیرات موبایل در هر مکان در هر زمان