سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

محصولات 2019 اپل چه هستند؟ در روز 21 شهریور اپل چه محصولاتی را م

    نظر

همانطور که وعده داده شده بود، محصولات 2019 اپل در روز 12 سپتامبر معادل با 21 شهریور رونمایی شد. در این پست می خواهیم در رابطه با محصولات 2019 اپل یک توضیح مختصر بدهیم.

اپل واچ سری 4

علاوه بر به روز رسانی نرم افزاری این بار اپل واچ با صفحات بزرگتری ارائه خواهند شد. این صفحات بزرگتر و نرم افزار جدید ویژگی های جالبی برای صاحبان خود فراهم می آورند. ترکیبات الکترونیکی پشت ساعت های جدید این امکان را به شما می دهند تا بتوانید همواره برای رصد سلامتی خود از یک ECG کامل بهره ببرید. درصورت بروز هر گونه مشکلی قلبی و ضربانی، ساعت به شما هشدار می دهد. که در کنار سایر ویژگی های سلامتی اپل واچ، این محصول حسابی مراقب سلامت شما خواهد بود.

محصولات 2019 اپل دیجی دکی

یک ویژگی جالب دیگر آن این است که در صورت افتادن شما بر روی زمین و صدمه دیدنتان (یعنی نتوانید بلافاصله بلند شوید) پیغامی به افراد از پیش تعیین شده ارسال خواهد شد و امکان تماس با فوریتهای پزشکی در اختیارتان قرار داده می شود. در این پیغام موقعیت مکانی شما نیز گزارش داده می شود!

این ساعت ها از تاریخ 14سپتامبر پیش فروش شده و از 21 ام سپتامبر ارائه خواهند شد.

گوشی های آیفون جدید!

سه نوع گوشی آیفون XS، XS max و XR از محصولات 2019 اپل به حساب می آیند.

دو گوشی XS و XS max با صفحه نمایش های OLED در واقع نسل بعدی آیفون ده به حساب می آیند. در ابعاد 6.5 و 5.8 اینچی گوشی های بزرگی محسوب خواهند شد. با رنگ های نقره ای، طلایی و مشکی از 999دلار به بالا (خیلی بالا) قیمت گذاری شده اند.

محصولات 2019 اپل دیجی دکی

آیفون XR با صفحه نمایش معمولی همیشگی آیفون ها همراه خواهد بود. سایز 6.1 اینچی و با یک دوربین و با تنوع رنگی زیاد ارائه خواهد شد.

دو مدل XS از 14سپتامبر پیش فروش شده و از 21 ام سپتامبر ارائه خواهند شد و مدل XR از 19 اکتبر پیش فروش و 26ام تحویل خواهد شد.


مرتبط: گوشی آیفون را خودتان تعمیر کنید!


به روز رسانی IOS 12 و کلی ویژگی های جدید

به روز رسانی جدید آیفون که از 17 سپتامبر ارائه خواهد شد با کلی ویژگی جدید خواهد آمد که سعی خواهیم کرد در پستی جداگانه به آن بپردازیم.

به روز رسانی MOJAVE برای سیستم عامل های مک

در این روز مک های جدید به عنوان محصولات 2019 اپل معرفی نشدند، اما یک به روز رسانی نرم افزاری قوی می تواند جای آن را بگیرد. این به روز رسانی از 24ام سپتامبر ارائه خواهد شد.

 

این بود توضیحی مختصر از آنچه در کنفرانس 2019 اپل رخ داد.

منبع: تعمیر گوشی  دیجی دکی

خنک کردن گوشی با استفاده از آب!

    نظر

روز به روز با پیشرفته تر شدن گوشی های هوشمند و قوی تر شدن پردازنده های آنها، مسئله داغ شدن جدی تر می شود و سازنده ها همواره برای خنک کردن گوشی روش های جدید و کارآمد را دنبال می کنند. گوشی های جدید همراه با سیستم خنک کننده آبی هستند. در ادامه در رابطه با این خنک کننده خواهیم گفت.


مرتبط: آب چه بلایی بر سر گوشی می آورد؟


خنک کننده آبی چیز جدیدی نیست و شرکت سامسونگ از سری اس 7 این سیستم را در گوشی های هوشمندش به کار برده. این روش خنک کردن گوشی دقیقا مشابه با سیستم به کار رفته برای خنک کننده آبی رایانه ها نیست اما تا حدود زیادی مشابه آنهاست.

!!عکس ابتدایی پست را (ریختن آب روی گوشی برای خنک کردنش) به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم!!

اخیرا روی گوشی نوت 9 و پوکو درمورد خنک کننده آبی زیاد گفته شده، اما این های اولین گوشی هایی نیستند که به سیستم خنک کننده آبی مجهز شده اند. همانطور که گفتیم اولین بار سامسونگ روی گوشی اس 7 این سیستم را به اجرا درآورده است.

خنک کردن گوشی دیجی دکی

اما روش کار این خنک کننده های آبی چیست؟ به عنوان نمونه شرکت سامسونگ در گوشی اس 7 از یک هیت سینک مسی (یک لوله تخت مسی) روی سی پی یو بهره برده تا حرارت اضافی آن را به خصوص هنگام کار زیاد کشیدن از گوشی از سی پی یو دور کند. در این هیت سینک مسی مقدار کمی مایع نیز وجود دارد. البته مقدار این مایع خیلی کم است و وقتی شما هیت سینک را باز کنید چیزی نخواهید دید!


مرتبط: از خطرات داغ شدن گوشی


این سیستم خنک کننده آبی مشابه با آنچه در یخچال رخ می دهد، گوشی را خنک می کند. حرارت سی پی یو باعث بخار شدن مایع می شود. بخار به سمت دیگر هیت سینک می رود و حرارتش را از دست داده مجدد تبدیل به مایع می شود. این روش در خنک کردن گوشی بسیار کارآمد بوده و با اضافه کردن یک لایه کربنی (TIM) برای انتقال بهتر حرارت بهتر هم می شود.

خنک کردن گوشی دیجی دکی

در نوت 9 سامسونگ که قدرت پردازنده ها بیشتر است، از سیستم خنک کننده آبی بهمراه یک لایه کربنی استفاده شده است. ضمن اینکه هیت سینک نیز بزرگتر شده است. لایه کربنی اجازه می دهد تا حرارت بهتر به هیت سینک منتقل شود. در نوت 9 از سیستم چند لایه ای استفاده شده است. علاوه بر کربن و هیت سینک دو لایه مسی و سیلیکونی دیگر هم هستند که همگی کار دور کردن گرما از پردازنده را انجام می دهند!

بقیه گوشی ها نیز چنین عملکردی برای خنک کردن پردازنده دارند.

منبع: تعمیرات موبایل دیجی دکی

بازی مخفی کروم در حالت آفلاین و آنلاین!

    نظر

حتما برایتان اتفاق افتاده که بخواهید صفحه ای را باز کنید و یا به دلیل ضعیف یا قطع بودن اینترنت و یا صحیح نبودن آدرس صفحه مورد نظرتان، با پیغامی مواجه شوید با حضور یک دایناسور در کنار آن! دفعه بعدی که با چنین صفحه ای مواجه شدید، به جای ناراحتی، شما می توانید با این دایناسور وارد بازی مخفی کروم شوید!

اگر به چنین صفحه ای هم برنخوردید، برای امتحان کافی است آدرس chrome://dino را در قسمت آدرس کروم خود وارد کنید تا صفحه مشکل دار بودن اینترنت با دایناسور کنار آن باز شود. در این صفحه دکمه اسپیس (space) را که بزنید وارد بازی می شوید.


خواندنی: ذخیره پیام های داخل تلگرام به کمک گوگل کروم


دایناسور با دکمه اسپیس یا فلش بالا می پرد و با دکمه فلش پایین خم می شود. هدف در این بازی گذر از موانع است و در امتداد مسیر هوا تاریک و روشن هم می شود.

بازی مخفی کروم دیجی دکی

این بازی در تاریخ 7 سپتامبر 4 ساله شد! اگر در روز 7 سپتامبر آن را باز کنید، دایناسور بازی مخفی کروم یک کلاه تولد هم بر سرش دارد! به بهانه تولد چهار سالگی این بازی مخفی کروم ، شرکت گوگل یک مصاحبه با سازندگان آن منتشر کرده است. جالب است بدانید این بازی ساده ماهانه 270 میلیون بار بازی می شود و خیلی از افراد به عمد اینترنت خود را قطع می کنند تا این بازی را انجام دهند. بیشتر مشتریان این بازی از مناطقی بوده که یا اینترنت خیلی گران است و یا قطعی های مکرر دارد!

این آمار برای بازی ای که در حالت عادی مخفی است خیلی جالب است. شما می توانید یا با قطع اینترنت وارد صفحه ورود به بازی شوید و یا از طریق آدرس سایت معرفی شده در بندهای قبلی. این بازی روی موبایل و ویندوز قابل انجام هست، فقط باید مراقب باشید که شما را از کار و زندگی نیندازد! ??

 

منبع: تعمیر موبایل ، دیجی دکی


ضبط مکالمات صوتی و تصویری اسکایپ در موبایل و کامپیوتر

    نظر

این روزها چت کردن صوتی و تصویری یکی از موارد معمولی در گفتارهای روزانه شده، چه داخلی و چه خارجی. گاهی نیاز به ضبط مکالمات صورت گرفته در این چت ها می باشد. نرم افزارهای زیادی برای چت کردن صوتی و تصویری موجود هستند، که در این پست به آنها نمی پردازیم، اما می خواهیم یک ویژگی جالب از نرم افزار اسکایپ برایتان بگوییم که به واسطه آن در هر دو نسخه ویندوز و موبایل می توانید اقدام به ضبط مکالمات بکنید.


مرتبط: ضبط تماس های تلفنی


در نسخه ویندوز هنگامی که مشغول چت هستید، کافی است روی علامت + پایین صفحه سمت راست کلیک کرده و گزینه ضبط مکالمات یا Start Recording را انتخاب کنید. اگر چنین گزینه ای را نمی بینید احتمالا بایستی اسکایپ خودتان را به روز کنید. البته این ویژگی هنوز به صورت کامل برای اسکایپ روی ویندوز 10 ارائه نشده است که به زودی این مهم رخ خواهد داد.

ضبط مکالمات دیجی دکی

بر روی موبایل هم کار به همین شیوه هست. کافی است هنگام صحبت و چت و انجام مکالمه، روی علامت + پایین صفحه زده و گزینه ضبط مکالمات یا Start recording بزنید.

ضبط مکالمات دیجی دکی

بعد از انتخاب این گزینه یک نوار در بالای صفحه بوجود می آید و مدت زمان مکالمه ضبط شده را نمایش می دهد. روی صفحه مخاطبتان هم اعلام می شود که این مکالمه در حال ضبط شدن است اما به شدت توصیه داریم حتما طرف مقابل را قبل از ضبط تماس، از انجام این کار آگاه کنید. در بعضی کشورها و شهرها این کار ممنوع بوده و درصورت آگاه نکردن مخاطب، علیه شما اعلام جرم خواهد شد.

ضبط مکالمات دیجی دکی

وقتی کار ضبط تمام می شود، فایل روی کلاد اسکایپی شما به مدت 30 روز باقی می ماند که شما و طرف یا طرفین مقابل (چراکه در اسکایپ می توانید به صورت گروهی نیز تماس صوتی تصویری داشته باشید) به آن دسترسی داشته و می توانید هر کاری با آن بکنید.

ضبط مکالمات دیجی دکی

برای ذخیره سازی روی نسخه ونیدوز، کنار فایل ایجاد شده روی گزینه آپشن های بیشتر کلیک کرده و فایل را ذخیره کنید. برای ذخیره سازی روی موبایل هم کافی است انگشتتان را روی فایل ایجاد شده به مدت طولانی نگه دارید و بعد گزینه ذخیره سازی را انتخاب کنید.

همانطور که گفتیم با این روش طرف مقابل هم از ضبط شدن مکالمه آگاه می شود، اگر می خواهید یواشکی این کار را بکنید بایستی از نرم افزارهای جانب و ضبط تصویر صفحه نمایش استفاده کنید.

منبع: تعمیر موبایل ، دیجی دکی


شارژر عمومی ممکن است چه خطراتی برای ما داشته باشد و روش پیشگیری

    نظر

همانطور که می دانید کابل های یو اس بی علاوه بر رساندن برق و شارژ کردن گوشی یک روش برای نقل و انتقال اطلاعات داخل گوشی هم هستند. مواردی گزارش شده که اطلاعات افراد در اثر استفاده از شارژر عمومی در اماکن عمومی سرقت شده است. آیا می دانید دلیل آن چیست؟ در ادامه جواب این سوال و راه پیشگیری و چند توصیه کوچک را برایتان شرح خواهیم داد.

وقتی در جایی می بینید نوشته شارژر عمومی و چند سیم از دیواری بیرون آمده اند، اصلا نمی دانید که طرف دیگر این سیم ها و کابل ها به کجا وصل هستند. صرفنظر از سرقت اطلاعات حتی، استاندارد بودن ولتاژ و جریان این شارژرها هم جای سوال هست که فعلا در این پست به آن نمی پردازیم. کابل یو اس بی شارژر بالقوه می تواند تمام اطلاعات گوشی شما را پیاده سازی کند.

خوشبختانه در گوشی های آیفون و نسخه های جدید اندروید، هنگامی که گوشی خود را به یک کابل یو اس بی وصل می کنید که طرف دیگر آن به سیستمی مانند رایانه وصل است، به شما هشدار می دهد و سوالی می پرسد. سوال این است که آیا به اتصال موجود اطمینان دارید و اجازه بدهم تا به تمام اطلاعات دسترسی داشته باشد؟ جواب بله یا Allow شما یعنی خوشامد گویی به برداشتن اطلاعات از روی گوشی شما و حتی تغییر دادن و از کار انداختن گوشی تان!

اگر جواب سوال را منفی یا Don’t Allow بدهید باز هم گوشی شما شارژ خواهد شد و فقط دسترسی به اطلاعات از بین خواهد رفت. یعنی به هدف اصلی که همان شارژ گوشی با شارژر عمومی است می رسید. اما توصیه اکید داریم که اگر بعد از اتصال گوشی خود به یک شارژر عمومی چنین پیغامی روی گوشی تان ظاهر شد، بیخیال شارژ کردن گوشی شوید و بلافاصله شارژر را از گوشی جدا نمایید.


مرتبط: به روز رسانی امنیتی آیفون


در به روز رسانی جدید آیفون، اگر از قفل شدن گوشی شما بیش از یک ساعت بگذرد، در صورت فعال بودن عدم دسترسی، باز هم سارق اطلاعات نمی تواند کاری بکند.

شارژر عمومی فقط به صورت سیم نیست، گاهی به صورت درگاه های یو اس بی نیز هست! این درگاه ها ممکن هست رابط هایی به سیستم های دیگری باشند و بحث سرقت اطلاعات و خراب کردن گوشی همچنان مطرح هست.

شارژر عمومی دیجی دکی

شارژر عمومی دیجی دکی

و اما چند توصیه کوچک:

  • حتی المقدور از آداپتور و شارژر استاندارد گوشی خودتان استفاده کنید.
  • از پاور بانک استاندارد و مطمئن برای شارژ گوشی خود استفاده کنید.
  • از مبدل های شارژ که مانع جابجایی اطلاعات می شوند، استفاده کنید (این گزینه ممکن است در ایران به راحتی پیدا نشود)
  • در صورتی که باطری گوشی شما مشکل دارد، حتما نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

 

مرتبط: تعویض باطری در محل با دیجی دُکی

منبع: تعمیر موبایل ، دیجی دکی