سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

تخلیه آب اپل واچ بعد از خیس شدنش را فراموش نکنید

ضد آب بودن ساعت های هوشمند اپل به معنای این نیست که آب داخلشان نمی رود، بلکه می رود، اما مشکلی برایشان پیش نمی آید. تخلیه آب اپل واچ بعد از آنکه در آب فرو رفت یکی از کارهای واجب هست که البان در این پست آن را به شما آموزش خواهد داد.

ضد آب بودن اپل واچ

اپل واچ ها از ابتدا به نوعی ضد آب طراحی شده اند. اما شما نباید سری اول اپل واچ را داخل آب ببرید و فقط در برابر ریختن آب رویش ضد آب هست. اما از سری دوم به بعد این قابلیت وجود دارد که می توانید اپل واچ را کاملا داخل آب فرو ببرید، حتی اگر آب شور باشد!

مطلب مرتبط: آیا برنج برای گوشی خیس شده کافی است؟

البته، سری دوم اپل واچ را می توانید هنگام شنا در استخر و دریا استفاده کنید، اما برای فعالیت هایی نظیر شیرجه زدن، جت اسکی و کلا هر فعالیتی که آب را با شدت و سرعت زیاد به ساعت برساند، این ساعت مقاومت ندارد. حمام کردن با این سری هم مشکلی ندارد، اما توصیه شرکت اپل این هست که به این سری کف صابون و شامپو نرسد.

تخلیه آب اپل واچ ، البان

ضد آب بودن چیزی نیست که بتوان چک کردن و ضد آب بودن اپل واچ در یکی از شرایط زیر از بین می رود:

  • ضربه خوردن اپل واچ
  • رسیدن کف صابون و شامپو و مشابه آنها به اپل واچ
  • رسیدن هر یک از موارد ادکلن، عطر، لوسیون، شوینده ها، اسید، کرم ضدآفتاب، روغن یا رنگ مو به اپل واچ.
  • برخورد آب با سرعت بالا به اپل واچ
  • رفتن داخل سونا و اتاق بخار با اپل واچ

این موارد می توانند ضد آب بودن اپل واچ را از بین ببرند و باید از این اقدامات پرهیز کرد.

نحوه تخلیه آب اپل واچ و خشک کردن آن

همانطور که گفتیم، ضدآب بودن اپل واچ به معنای این نیست که آبی داخلش نخواهد ماند. بلندگو و میکروفن جاهایی هستند که ممکن است آب باقی بماند. درصورتی که ساعت شما داخل آب شد برای تخلیه آب اپل واچ باید اقدامات زیر را انجام دهید:

تخلیه آب اپل واچ ، البان

  • چنانچه آب کثیف بوده و یا مانند استخر ناخالصی دارد، با آب ولرم (رو به سرد) آن را بشویید.
  • با یک حوله یا پارچه بدون پرز خشکش کنید.
  • به هیچ عنوان ساعت را تکان های شدید ندهید.
  • اگر حس کردین که روی بلندگو و میکروفن آب مانده، برای تخلیه آب اپل واچ اقدامات بعدی را انجام دهید و هرگز سعی نکنید با شیء دیگری آب را خارج کنید چرا که با این کار ممکن است به بلندگو یا میکروفن آسیب برسانید.
  • قفل آب (Water Lock) را روی اپل واچ فعال کنید.
    • برای این کار در حالت ساعت پایین صفحه را به بالا بکشید.
    • روی علامت قطره آب بزنید
    • غلطک کنار اپل واچ را بچرخانید تا صداهایی را از بلندگو بشنوید (در واقع همین صداها هست که آب را تخلیه می کنند)
    • این کار را تا جایی ادامه دهید که حس کنید دیگر آبی داخل ساعت نمانده است.

تخلیه آب اپل واچ ، البان

پیشگیری بهتر از درمان

بهتر است بجای اینکه بعد از ورود آب، اقدام به تخلیه آب اپل واچ کنید، اصلا نگذارید آبی داخل آن برود. برای این منظور قبل از تماس با آب بهتر هست که ساعت را به حالت شنا یا قفل آب فعال ببرید.

برای فعال کردن قفل آب که در بخش قبلی توضیح دادیم. برای رفتن به حالت شنا یا swimming workout باید از بخش گام شماری و ورزشی اپل واچ اقدام کنید.

ضمنا در حالت قفل آب، صفحه ساعت هم دیگر لمس ها را نمی گیرد و به همین علت به آن قفل می گویند.

کلام آخر

این بود توضیحی مختصر از البان درمورد حفاظت از اپل واچ در برابر آب و خیس شدن. چنانچه در انجام هر یک از اقدامات بالا مشکل داشتید و یا اپل واچ شما دچار مشکلاتی دیگر شد، اصلا نگران نباشید. وارد سامانه تعمیرات البان به نشانی www.elbaan.com شوید و یک درخواست رایگان ثبت نمایید. کارشناسان البان با شما تماس گرفته و کاملا راهنماییتان خواهند کرد.

 

منبع: تعمیر گوشی البان


پیام درخواست پول را به هیچ عنوان جدی نگیرید!

    نظر

اخیرا دیده شده که افراد پیام درخواست پول دریافت می کنند، یا به صورت پیامکی و یا در فضای مجازی. به هیچ عنوان نباید به این نوع پیام ها اعتنا کنید مگر اینکه طرف مقابل را به صورت کامل بشناسید و از قبل شماره و نامش را در گوشی خود داشته باشید.

جریان و خطر پیام درخواست پول چیست؟

ممکن است شما هم تا الان که این پیام را می خوانید پیامی دریافت کرده باشید که بگوید لطفا پول را به شماره کارت 654838…. به نام مثلا اکبر زارعی بریز (حتی ممکن است روح اکبر زارعی هم از این پیامک بی اطلاع باشد!). این نوع پیام ها بعضا به صورت انبوه ارسال می شوند.

پیام درخواست پول ، البان

در این میان ممکن است تعدادی از دریافت کنندگان منتظر دریافت یک شماره کارت برای واریز مبلغی باشند. همین تعداد افراد و مبلغی که می خواهند واریز کنند کافی است تا فرد ارسال کننده کلی پول را از کاربران بدزدد!

مطلب مرتبط: کلاهبرداری تلفنی

تا مالباختگان بخواهند بفهمند که موضوع از چه قرار بوده و شکایت کنند، مدت ها زمان می گذرد. قطعا فرد سارق گرفتار خواهد شد، اما ممکن است مالباختگان دچار مشکلات فراوانی بشوند.

پیام های مجازی خطرناک تر از پیامک های معمولی

اما کاری که اخیرا دارد در فضاهایی مانند اینستاگرام صورت می گیرد و به شدت ترسناک هست را بخوانید. در اینستاگرام شما می توانید ببینید که یک شخص، چه کسانی را فالو می کند و چه کسانی او را فالو می کنند. یک فرد سودجو هم می تواند این افراد را ببیند.

فرد سارق یک اکانت می سازد با عکس و نام همین افراد. بعد از ساخت چنین کاربری، اگر صفحه اینستاگرام شما خصوصی نباشد، شما را فالو کرده و به شما در دایرکت اینستاگرام پیام درخواست پول ارسال می کند. شما هم که عکس و مشخصات او را می شناسید (در صورتیکه نمی دانید این اکانت فیک هست) به او اعتماد کرده و مبلغ مورد نیازش را برایش واریز می کنید.

پیام درخواست پول ، البان

حتما پیش خود می گویید البان چرا حواست نیست، من از روی نام صاحب کارت و حساب می فهمم که او دروغ گو است. اما باید به شما بگوییم که آنقدرها هم ساده نیست! به شما می گوید که پول را باید برای فلان شخصی که به او بدهکارم و مدام آزارم می دهم بریزم. حسابم را بلوکه کرده و دیگر نمی توانم با حسابم کاری کنم، یا سقف جابجایی امروز کارتم پر شده!!! لطفا پول را به این حساب بریز.

مطلب مرتبط: کلاهبرداری به بهانه تماس از رادیو

کار جایی خطرناک تر می شود که شما در اینستاگرام یک آدرس تلگرامی یا شماره واتساپ هم گذاشته باشید. در محیط تلگرام و واتساپ هم دیگر نیازی نیست که آن فرد در مخاطبان شما باشد. به راحتی اکانت جعلی را می سازد و پیام درخواست پول را در آنجا برایتان ارسال خواهد کرد!

راه تشخیص صحت پیام درخواست پول چیست؟

وقتی چنین پیام هایی دریافت کردید، برای اطلاع از صحت مطلب، اولین کاری که باید بکنید این است که به شخص اگر شماره اش را دارید زنگ بزنید. بپرسید که مشکل چیست و آیا واقعا اوست که پیام درخواست پول را برایتان ارسال کرده.

اگر شماره اش را هم نداشتید، می توانید سوالی که می دانید اشتباه هست از او بپرسید. مثلا می دانید که فرزندی ندارد، اما در پیام ها از حال فرزندش بپرسید و مانند این.

به پیامک ها اصلا اصلا توجه نکنید. حتی پاسخی هم ندهید و یا تماس نگیرید. این پیامک به صورت انبوه ارسال شده و فردی که پاسخ بدهد می شود یک طعمه برای آن فرد سارق.

در صورت مواجهه با چنین پیام هایی بهتر است یا آن را نادیده بگیرید و یا بلافاصله با پلیس 110 و فتا در میان بگذارید.

!!! این پست را جدی بگیرید و به دوستان خود هم بگویید. متاسفانه این مطلب به هیچ عنوان زاییده ذهن نویسنده نیست و کاملا واقعیت دارد !!!

 

منبع: تعمیرات موبایل در محل البان


آموزش دانگرید اندروید به نسخه قبلی

    نظر

اگر چه به روز رسانی گوشی می تواند برای آن مفید باشد و آخرین قابلیت ها و موارد ایمنی را در اختیار کاربر قرار دهد، اما گاهی به دلایل مختلف کاربر متوجه می شود که با نسخه فعلی مشکلاتی دارد و می خواهد به نسخه قبلی دانگرید کند. البان در این پست دانگرید اندروید به نسخه قبلی را آموزش می دهد.

نکات مهم پیش از دانگرید اندروید که باید مد نظر داشته باشید

چند نکته اساسی و مهم وجود دارد که بایستی پیش از آغاز دانگرید بدانید:

  • ممکن است گوشی شما دانگرید نشود.
  • دانگرید اندروید همیشه کار ساده ای نیست و در اکثر موارد با پاک شدن تمامی اطلاعات همراه است. پیش از آغاز دانگرید اندروید حتما حتما از تمامی اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.
  • این فرآیند گارانتی دستگاه شما را از بین می برد. اگر گوشی تان را نو خریدید، بهتر است این کار را نکنید.
  • در صورتی که با پیاده سازی فرم ور و مسائل این چنینی آشنایی ندارید توصیه داریم خودتان دست به کار نشوید.

مطلب مرتبط: شبیه ساز اندروید برای پی سی

پیش از فلش کردن گوشی

میزان سختی دانگرید اندروید به برندی بستگی دارد که می خواهید دانگرید کنید. دانگرید کردن عبارت است از فلش کردن یک فرم ور داخل گوشی. برخی شرکت ها این کار را به سادگی اجازه می دهند و برخی نه.

قبل از هر اقدامی باید bootloader را آنلاک کنید. برای برخی برندها روشی رسمی برای این کار وجود دارد و برای برخی دیگر باید روشی ساخت! در نظر داشته باشید آنلاک کردن bootloader همراه با پاک شدن حافظه داخلی گوشی است. بنابراین پیش از این مرحله باید کار پشتیبان گیری را انجام داده باشید!

دانگرید اندروید ، البان

در همین مرحله، گارانتی دستگاه شما از بین می رود! در واقع در فرآیند دانگرید اندروید، مهم ترین مرحله همین هست و بعد باید با فایل مناسب نسخه جدید را روی گوشی فلش کنید.

ساده ترین دستگاه های دانگرید در حال حاضر گوشی های گوگل پیکسل هستند که خود گوگل به صورت کاملا رسمی فایل های فلش این مدل ها را در اختیار افراد قرار می دهد. کاربران نیز با استفاده از Android SDK و Fastboot و ADB به راحتی می توانند دستگاه های خود را به نسخه های پایین تر دانگرید کنند.

یافتن فایل های فلش برای برخی برندها هم کاری بس دشوار می شود. همچنین ابزار فلش کردن این برندها هم می تواند چالش برانگیز بوده و کاربر را به دردسرهایی بیندازد.

مطلب مرتبط: چند روش برای انتقال عکس از گوشی اندروید به رایانه

فلش کردن دستی با استفاده از Fastboot و ADB

تنها راه رسمی فلش کردن گوشی اندروید، استفاده از Fastboot است. بعد از دانلود Fastboot آن را نصب کرده و گوشی bootloader آنلاک شده خود را می توانید با فایل های فرم ور مناسب فلش کنید. پیش از آغاز عملیات از فعال بودن USB debbuging روی گوشی خود مطمئن باشید.

برای فعال کردن USB debbuging بایستی در بخش About Phone، روی گزینه Build Number چند مرتبه بزنید تا این بخش فعال شود.

دانگرید اندروید ، البان

با استفاده از این ابزار شما به راحتی می توانید با استفاده از یک رایانه گوشی را فلش کنید.

استفاده از دیگر برنامه ها

دستگاه هایی مانند گوشی های سامسونگ از یک برنامه دیگر، Odin برای فلش کردن گوشی بهره می برند. اما اگر دستگاه شما برنامه مختص به خودش را ندارد توصیه داریم از همان Fastboot استفاده کنید.

با استفاده از Odin می توانید بسیاری از گوشی های سامسونگ را فلش کنید. برای سایر برندها هم برنامه های مشابهی وجود دارد که یافتن آنها را به خودتان واگذار می کنیم.

کلام آخر

این بود آموزشی بسیار مختصر در رابطه با دانگرید اندروید. این کار کمی خطرناک هم هست و حتی در صورت نابلد بودن می تواند به از کار افتادن کامل گوشی ختم شود. اگر اصرار دارید این کار را انجام دهید دو روش به شما پیشنهاد می کنیم:

  1. یادگیری دانگرید و فلش کردن گوشی های اندرویدی از طریق آموزشگاه تعمیرات موبایل آکادمی البان.
  2. ثبت درخواست رایگان در سامانه تعمیرات درمحل البان و سپردن کار به کارشناسان البان.

 

منبع: تعمیر موبایل البان


ستاره 800 مربع چیست؟ پیامک ارزش افزوده به چه معنایی است؟

    نظر

مدتی است وزیر محترم مخابرات، آقای آذری جهرمی، نسبت به شرکت‌ ها و پیامک های ارزش افزوده اعتراض داشته و بیان می کنند که در این میان حق الناس زیادی از مردم ضایع شده است. کد ستاره 800 مربع کدی است است که پیش از این نیز وجود داشته اما پیگیری های وزیر باعث شد تا امکانی جدیدتر به آن اضافه شود که به نفع مردم و کاربران موبایلی باشد. البان بیشتر برایتان توضیح می دهد.

پیامک ارزش افزوده چیست؟

آیا تا به حال پیامکی دریافت کرده اید که متنی برایتان بفرستد و از شما بخواهد که برای دریافت این گونه متن ها به صورت روزانه عدد مثلا 1 را در پاسخ به آن پیامک ارسال کنید؟ پیامک هایی مانند انواع اخبار، نتایج فوتبال، فال روزانه، آیات روزانه و … به این گونه پیامک ها پیامک ارزش افزوده می گویند.

مطلب مرتبط: پیامک مبتنی بر محتوا همان پیامک ارزش افزوده

به نظر می رسد چنین سرویس هایی جالب باشند، پس مشکل کار کجاست؟ دو مشکل در این نوع پیامک ها وجود دارد:

اولا اینکه بعضا به مخاطب گفته نمی شود، اما به ازای هر عدد پیامک مبلغی از کاربر گرفته می شود. عددی بین 100 تا 500 تومان و حتی بیشتر. شاید به نظر برسد که این عدد خیلی عدد خاصی نیست که بخواهیم نگرانش باشیم. با فرض میانگین 500 تومان در روز، ضربدر 30 روز ماه، می شود نفری 15هزار تومان در ماه برای یک سرویس. تعداد سیم کارت های موجود در ایران حدودا 100 میلیون عدد هست، به فرض که فقط 10 درصد فقط از یک سرویس استفاده کنند، می شود 10میلیون شماره و این یعنی ماهانه 150 میلیارد تومان!

ستاره 800 مربع ، البان

نکته بدتر بعدی این است که گاها نه شروع این پیامک ها با هوشیاری کاربر است و نه می تواند آن را قطع کند و برای قطع کردنش کلی دردسر باید بکشد. این موضوع در مورد مسابقات پیامکی بسیار شایع بود. که البته این روزها خیلی کمتر شده.

ستاره 800 مربع چکار می کند؟

کد ستاره 800 مربع پیش از این نیز وجود داشت. این کد در کانال تلگرامی البان نیز معرفی شده بود. این کد به منظور مدیریت این گونه پیامک های ارزش افزوده به وجود آمد. در ابتدا با استفاده از کد ستاره 800 مربع می توانستید ببینید که چه سرویس هایی برایتان فعال هست و از طریق همین کد می توانستید آنها را غیرفعال هم بکنید.

ستاره 800 مربع ، البان

قبل از ایجاد این کد، فرد مجبور بود، اولا بداند که کدام پیامک از نوع ارزش افزوده هست و ثانیا روش قطع آن را هم بداند، چراکه هر کدام شیوه مخصوص به خود را داشتند.

اما حالا با پیگیری های وزیر جوان مخابرات، گزینه ای به این منو اضافه شده است. گزینه ای که با وارد کردن عدد 6 قابل دسترسی است. این گزینه به شما می گوید که تا به الآن این پیامک های ارزش افزوده چقدر برای شما هزینه بردار بوده اند.

چگونه می توانیم از این سرویس ها و مبالغش شکایت کنیم؟

وزیر در توئیتی پس از اعلام کد ستاره 800 ستاره 6 مربع به عنوان روشی برای یافتن مقدار پول دریافتی چند ساله بابت پیامک های ارزش افزوده، این را نیز گفته که در صورتی که فردی از این موضوع و مبلغ شکایت داشت، می تواند به شماره 8007، هشت هزار و 7، شکایت خودش را به صورت رایگان ارسال کند.

ستاره 800 مربع ، البان

در مورد نتیجه این شکایت چیزی گفته نشده، اما انتظار می رود که این شکایات تجمیع شده و بعد از رسیدن به عددی خاص، احتمالا اقدامات بعدی صورت گیرد و کاربران به مبالغ از دست رفته شان برسند.

البان سعی خواهد کرد، در آینده نتایج این شکایات را برایتان شرح دهد.

 

منبع: تعمیرات موبایل البان


finsta (فینستا) چیست و چگونه میتوان در اینستاگرام یکی ساخت و مدی

    نظر

شاید خود شما هم یکی از کاربران دارای finsta باشید بدون اینکه نامش را بدانید. فینستا چیزی است که این روزها خیلی از اینستاگرام بازان از آن استفاده می کنند. در ادامه البان برایتان توضیح می دهد که فینستا چیست.

finsta چیست؟

خیلی از افراد یک اکانت اینستاگرامی دارند. برخی هستند که بیشتر از یک اکانت دارند. این اکانت های اضافی تحت عنوان finsta نام دارند که درواقع خلاصه fake instagram هست. افراد در این صفحات خود عکس ها و مطالبی می گذارند که شاید دوست ندارند در صفحه اصلی خود بگذارند و یا مخصوص دوستان خاصی می خواهند مطالبی را به اشتراک بگذارند.

Finsta Account , Elbaan

حتی ممکن است یک فینستایی بسازید که هیچ کس به آن دسترسی نداشته باشد و کاملا مخفی و خصوصی بماند. بنابراین درواقع فینستا یک محیطی است که کاربر می خواهد مطالبی منتشر کند که تمام فالوورهای او نتوانند ببینند، یا عده کمی ببینند و یا اصلا هیچکس نبیند.

آیا finsta بد است؟

همانطور که گفتیم فینستا برخلاف نامش که فیک بودن را یدک می کشد، خیلی چیز بدی نیست. شاید بگویید که یک کاربر چرا باید محیطی مخفی و خصوصی داشته باشد؟! اما خصوصی شدن محیط اصلا به معنای بد بودن نیست. ممکن است شخصی در کنار شهرت و اشتراک گذاری مطالبی با همه، بخواهد مطالبی خصوصی تر را با خانواده و دوستان نزدیکش به اشتراک بگذارد.

بنابراین همانطور که گفتیم، داشتن finsta چیز بدی هم نیست و شاید شما هم الان دلتان می خواهد یکی بسازید!؟

چگونه یک finsta بسازیم و مدیریت کنیم؟

داشتن اکانت فینستا اصلا نیازی به کار زیادی ندارد. نیازی نیست تا شما ایمیل دیگری بسازید. نیازی نیست تا کاری کنید که همزمان چندتا اینستاگرام روی گوشی خود داشته باشید. تمام این اکانتها از طریق همان یک اپ اینستاگرامی داخل گوشی تان قابل ایجاد و مدیریت هستند!

اقدامات مورد نیاز برای ایجاد یک finsta به شرح زیر است:

  1. اپ اینستاگرام را باز کنید.
  2. وارد بخش پروفایل خود شوید.
  3. وارد بخش تنظیمات شوید (از طریق علامت سه نقطه یا سه خط)
  4. در پایین صفحه گزینه Add Account را انتخاب کنید.
  5. یک فینستا یا همان اکانت جدید را بسازید!

Finsta Account , Elbaan

  • یک راه میانبر هم وجود دارد. وقتی روی نام کاربری خود بزنید، یک گزینه Add Account خواهید دید.

حالا شما یک فینستا ساخته اید. برای آنکه بین اکانت های مختلف خودتان بتوانید بروید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. وارد بخش پروفایل خود شوید.
  2. روی نام کاربری خود بزنید.
  3. اگر اکانت دیگری ساخته باشید، نام آن را می توانید ببینید و با زدن روی آن وارد آن کاربری خواهید شد!

Finsta Account , Elbaan

به همین سادگی شما یک finsta ساخته اید و می توانید میان تمام صفحات فینستایی خودتان نیز حرکت کنید!

کلام آخر

اگرچه به نظر می رسد که یک فضای کاملا خصوصی ساخته اید، اما همانطور که قبلا هم گفته ایم، این فضاهای خصوصی اینستاگرام خیلی هم ایمن نیستند، مراقب باشید که چه چیزهایی را به اشتراک می گذارید.

 

منبع: تعمیرات موبایل در هر مکان در هر زمان