سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

سیب اپ ، بازار غیر رسمی اپ های آیفون برای ایرانی ها، بازگشت!

بعد از آنکه شرکت اپل از اقدامات سیب اپ به عنوان بازار ارائه دهنده اپ های آیفون به کاربران ایرانی خوشش نیامد و آن را مغایر با قوانین خود دانست، گواهی شرکت اینترپرایز ارائه دهنده آن را ابطال کرد و بدین ترتیب سیب اپ و تمام اپ هایی که از این گواهی استفاده می کردند مسدود شدند.

داستان چه بود؟

هنوز خبر درست و حسابی در این رابطه از سوی شرکت اپل منتشر نشده، اما موضوع کلی ذکر شده نقض قوانین مالی است. اپ هایی که رایگان و در قبال پرداخت پول می توان آنها را نصب کرد، به ازای هر نصب درصدی از پیش تعیین شده را به خود اپل و اپ استور پرداخت می کنند. اما بازار سیب اپ این کار را نمی کرد و تمام اپ های پولی را بدون دادن درصدی به شرکت اپل منتشر می کرد. همین امر موجب ابطال گواهی شرکت اینترپرایز مربوط به آن شد.

مطلب مرتبط: نصب همراه بانک ملت برای گوشی های آیفون

بازگشت سیب اپ

شرکت های زیادی راه های دیگری برای ارائه اپ های آیفونی خود پیدا کردند و از طریق دیگر شرکت های اینترپرایز اقدام به انتشار اپ خود کردند. شرکت sibapp نیز درحال ایجاد اپی قوی تر از قبل و با استفاده از گواهی یک شرکت دیگری است و احتمال دارد اپ های پولی را از بازار خودش حذف کند. توسعه دهندگان این اپلیکیشن گفته اند که سعی دارند تا پیش از آغاز سال جدید این اپ را آماده و ارائه دهند.

سیب اپ ، دیجی دکی

کافی است بر روی گوشی آیفون خود وارد سایت sibapp شده و بر روی گزینه دانلود مستقیم سیب اپ بزنید. از شما شماره موبایل برای فعالسازی اپ می خواهد و پس از وارد کردن کد فعالسازی کار نصب شروع می شود. در ابتدا از شما پرسیده می شود که itunes باز شود، که شما باید قبول کنید و بدون این که صفحه جدیدی باز شود از شما اجازه نصب می خواهد که با قبول آن نصب برنامه شروع می شود.

وقتی که برنامه نصب شد باید که از طریق تنظیمات، شرکت mohajer را verify کنید تا بتوانید از این اپ مانند سابق استفاده کنید.

توصیه دیجی دُکی

شاید برای عده ای کار کردن با اپ استور اصلی کمی مشکل باشد، اما توصیه داریم که تا جای ممکن اپ ها را مستقیم از خود اپ استور دانلود و نصب نمایید.

منبع: تعمیر آیفون در حضور خودتان

علت داغ شدن شارژر گوشی های موبایل چیست؟

    نظر

احتمالا تا به حال متوجه داغ شدن شارژر گوشی خود شده اید. وقتی که گوشی یا هر وسیله دیگری را شارژ می کنید، شارژر داغ می شود. آیا جای نگرانی دارد؟ اصلا! در ادامه دلیل این داغ شدن را برایتان شرح خواهیم داد.

اساس کار شارژر

اگر روی شارژر گوشی یا لپتاپ خود نگاه کرده باشید، خروجی ولتاژ و آمپر آن نوشته شده است. عمدتا 5 ولت بوده و جریان ها با توجه به نوع گوشی و تبلت از 1 تا 3 آمپر متغیر هستند. خیلی مهم هست که این اعداد به درستی در خروجی آداپتور ایجاد شوند وگرنه گوشی آسیب خواهد دید. یکی از تفاوت های شارژرهای تقلبی و اصلی همین هست. ضمنا، دلیل آنکه گاهی شارژری یک گوشی را شارژ نمی کند هم این است که از ولتاژ و جریان مناسب آن دستگاه استفاده نشده است.

داغ شدن شارژر گوشی ، دیجی دکی

برق شهری 220 ولت و به صورت AC (سینوسی) است. برق مورد نیاز برای موبایل 5 ولت و به صورت DC است. مداراتی داخل شارژر وجود دارند که اولا AC را به DC تبدیل می کنند و ثانیا ولتاژ خروجی را به 5 ولت می رسانند. به صورت ساده بخواهیم بگوییم این کار توسط یک دیود و یک ترانزیستور انجام می گیرد.

دلیل داغ شدن شارژر گوشی هنگام شارژ

همانطور که در بند قبل گفتیم، برق شهری باید برای گوشی شما مناسب سازی شود. این مناسب سازی از دو جنبه DC کردن و کم کردن ولتاژ انجام می گیرد. قطعه ای که برق را DC می کند، Switch Mode Power Supply یا به اختصار SMPS نام دارد. این قطعه هنگام فعالیت مقداری حرارت تولید می کند.

اما مهمتر مربوط به بخش کم کردن ولتاژ است. 220 ولت به 5 ولت یعنی اتلاف 215 ولت! این ولتاژ در یک مقاوت تنظیم پذیر تلف می شود. اتلاف ولتاژ هم به معنای ایجاد حرارت است. این بخش مسئول اصلی تولید حرارت در شارژر گوشی شما است.

فناوری دیگر

یک حالت دیگر استفاده از سوئیچ هاست که با قطع و وصل کردن های متوالی می توان در نهایت و با اضافه کردن یک فیلتر به خروجی مطلوب دست پیدا کرد. این سیستم هم البته 100 درصد بهینه نیست و باز هم با اتلاف و ایجاد حرارت همراه است، اما در شارژرها هنوز از آن استفاده نمی شود.

داغ شدن شارژر گوشی ، دیجی دکی

آیا جای نگرانی دارد؟

داغ شدن شارژر گوشی به خودی خود جای نگرانی ندارد، اما مسائل مهم که باید نگران آن ها بود و در برخی موارد هم نیاز به تعمیر گوشی دارد عبارتند از:

  • داغ شدن بیش از حد خود گوشی هنگام شارژ (در این صورت یا شارژر شما استاندارد نیست یا باید برای تعمیر گوشی اقدام کنید)
  • داغ ماندن شارژر حتی بعد از شارژ کامل گوشی (سیستم گوشی های جدید این گونه است که بعد از آنکه کامل شارژ شدند، دیگر جریان زیادی نمی کشند و این به این معنا است که برقی وارد گوشی نمی شود و بنابراین شارژر نباید داغ شود. اگر بعد از فول شارژ شدن گوشی با یک فاصله زمانی مناسب، همچنان شارژر داغ بود، یا شارژر آسیب دیده و یا مدار شارژ گوشی)
  • به جریان مورد نیاز گوشی خود دقت کنید و شارژر مناسب آن را انتخاب کنید.
  • اگر از پاور بانک استفاده می کنید، چه بهتر که از پاوربانک های هوشمندی که بر اساس نوع گوشی خود تشخیص می دهند و جریان را تنظیم می کنند استفاده کنید، در غیر اینصورت به اعداد کنار خروجی ها دقت کنید.
  • اگر از شارژر فندکی داخل ماشین استفاده می کنید، حتما دقت داشته باشید که هنگام استارت زدن گوشی را جدا نمایید تا جریان ابتدایی که دقیق هم نیست وارد گوشی شما نشود.

داغ شدن شارژر گوشی ، دیجی دکی

رفع مشکلات احتمالی

چنانچه هریک از مشکلات ذکر شده و یا مشکلی دیگر داشتید، برای حل مشکل نگران نباشید، کافی است وارد سامانه دیجی دکی به نشانی www.digidoki.com شوید و بعد از ثبت درخواست و دریافت مشاوره رایگان تلفنی، تعمیر موبایل خود را مقابل چشمانتان در محل شما نظاره گر باشید.

منبع: تعمیرات گوشی دیجی دکی

گوشی با چند دوربین چگونه عکس می گیرد؟

    نظر

تا یکی دو سال پیش، مگاپیکسل دوربین ها مهم ترین عامل کیفیت در گوشی های موبایل به شما می رفت اما حال گوشی با چند دوربین مدل رقابت را عوض کرده و در حالی که دوربین با دو لنز چیز جالب و عجیبی به نظر می رسید، حال رقابت در افزودن تعداد این دوربین های سوار شده روی گوشی شده است!

خلاصه ای از عملکرد دوربین دو لنزه

در گذشته به طور کامل در رابطه با دوربین های دو لنزه برایتان مطالبی گفته ایم. این که یکی به صورت سیاه سفید است و بیشتر روی جزئیات متمرکز می شود و دیگری رنگ محیط را ذخیره می کند. ترکیب تصویر این دو لنز تصاویری با کیفیت بسیار بهتر نتیجه می دهند. سنسور دوربین های سیاه و سفید نور بیشتری را هم می توانند از محیط بگیرند، در نتیجه تصاویر شب دوربین های دو لنزه کیفیت بهتری دارند.

عملکرد گوشی با چند دوربین

بعد از آنکه دوربین های دو لنزه یا گوشی با لنز دوگانه به صورت یک مسئله عادی درآمد، سازندگان به فکر اضافه کردن تعداد دوربین های گوشی افتادند. سامسونگ و هواوی در این زمینه از مجریان اصلی به شمار می آیند و موبایل های با 3 و یا چهار دوربین و حتی با دو دوربین برای دوربین سلفی را به بازار روانه ساختند. شرکت نوکیا نیز که به تازگی با اندروید کردن گوشی هایش  مجدد سعی در یافتن محبوبیت سابقش را دارد، اخیرا نوکیا 9 را با 5 دوربین روانه بازار کرده است که تحولی در این زمینه به شمار می آید.

گوشی با چند دوربین ، دیجی دکی

اما این همه لنز و دوربین برای چه هستند؟ این موضوع از چند زاویه قابل بررسی است. یکی از لحاظ اندازه فاصله کانونی، اندازه دهانه و کیفیت دوربین (مگاپیکسل) و دیگری از لحاظ سیاه و سفید یا رنگی بودن لنز. در ادامه از هر دو منظر برایتان توضیح خواهیم داد.

لنزهای سیاه و سفید در برابر رنگی

همانطور که گفتیم، لنز های سیاه و سفید، نور بیشتری نسبتا به لنزهای رنگی جذب می کنند. تقریبا هر لنز سیاه و سفید، سه برابر لنز رنگی نور را جذب می کند. این باعث می شود که مثلا در نوکیا 9 که سه لنز آن سیاه و سفید هستند، تقریبا 10 برابر بیشتر از سایر دوربین ها بتواند در محیط های کم نور، نور جذب کند و بنابراین کیفیت عکس های در محیط تاریک آن به مراتب بیشتر خواهد شد. علاوه بر این لنز های سیاه و سفید جزئیات بیشتری هم ذخیره می کنند.

گوشی با چند دوربین ، دیجی دکی

تاثیر تفاوت های دیگر لنزها

در گوشی با چند دوربین ، بعضا ویژگی های اصلی لنز ها با هم متفاوت هستند. این موضوع باعث می شود که هر لنز یک عمق خاص خودش را با کیفیت بالاتری ذخیره کند. به عنوان مثال در گوشی A9 2019 سامسونگ، که چهار دوربین اصلی دارد، کیفیت ها و سایز دهانه این دوربین ها با هم متفاوت هستند. هر کدام تمام تلاش خود را می کند. وقتی عکس ها با هم ترکیب می شوند، شما عکسی خواهید داشت که در تمام ابعاد دقت و وضوح بالایی دارد.

همین موضوع است که به شما امکان گرفتن عکس های بوکه یا همان پورتره را می دهد.

یک توصیه

سعی کنید همواره با دوربین موبایل خود بهترین عکس ها را بگیرید. عکس های دسته جمعی، خانوادگی، زیبایی های طبیعت و … برای دل خودتان عکس بگیرید. مراقب باشید که بخاطر گرفتن یک سلفی جان خود را به خطر نیندازید.

ضمنا اگر دوربین گوشی تان دچار مشکل شد، برای رفع عیب آن نگران نباشید، کافی است وارد سامانه دیجی دکی به نشانی www.digidoki.com شوید و بعد از ثبت درخواست و دریافت مشاوره رایگان تلفنی، برای تعمیر دوربین موبایل خود، کارها را به دیجی دُکی بسپارید!

منبع: تعمیر گوشی  دیجی دکی

گوشی تاشو و شفاف نتیجه ثبت اختراعی از طرف شرکت ال جی

    نظر

گوشی تاشو در گذشته نیز به نوبه خودش جالب بود و حالا هم با بزرگ و هوشمند شدن گوشی های موبایل، تاشو بودن مجدد یکی از قابلیت های گوشی ها شده و شرکت های مختلفی همچون سامسونگ و هواوی اخیرا محصولاتی تاشو ارائه کرده اند.

گوشی تاشو ال جی ، دیجی دکی

اختراع ال جی

تقریبا یک هفته پیش شرکت ال جی اختراعی ثبت کرده که می تواند برای دوستداران تکنولوژی جالب باشد. دستگاهی شفاف با امکان تا شدن از وسط! بدون تا همچون یک تبلت است و وقتی تا می شود در ابعاد یک گوشی می شود (مانند سایر گوشی های تاشوی ارائه شده تا به الان).

گوشی تاشو ال جی ، دیجی دکی

شفاف بودن این وسیله در زوایای مختلف کمی متفاوت است، اما این امکان هم وجود دارد که بتوان از دو سمت دستگاه استفاده های مجزا کرد! در حال حاضر با توجه به تصاویر ارائه شده، می توان از صفحات نمایش گوشی تاشو در حالت باز به صورت تصویری پیوسته استفاده کرد و یا آنکه دو صفحه تصاویر و کاربردهای متفاوت داشته باشند.

مطلب مرتبط: تعمیر گوشی ال جی

دوربین آن هم به نوبه خودش جالب خواهد بود. یک دوربین معمولی در جلو و دوربینی چند لنزه در پشت آن که با داشتن یک لیزر می تواند تصاویر را به صورت سه بعدی نیز تهیه کند.

از اختراع تا بازار 

اگر چه این چیزها خیلی جالب به نظر می رسند، اما تا به بازار برسند و در دستان شما احتمالا راهی طولانی وجود داشته باشد. اما چنین اختراعاتی راه را برای بسیاری از خلاقیت ها باز می کند. تصور کنید شیشه ماشین شما یک صفحه نمایش بزرگ باشد که برای مسیریابی نقشه و جهت روی شیشه آن بیفتد، بدون آنکه اختلالی در دید شما ایجاد کند!

گوشی های ال جی

شرکت ال جی کمی از بازار رقابت گوشی های هوشمند عقب افتاده و سعی دارد تا این بازار را مجدد بدست آورد. البته که ال جی نیز همانند رقیب اصلی اش سامسونگ در بسیاری از بخش های دیگر نیز فعالیت می کند، اما سود و شهرتی که در بازار موبایل هست را نمی توان به راحتی جایگزین کرد.

محصولات ال جی ، دیجی دکی

اما چنانچه شما یک گوشی ال جی دارید و دچار مشکل شده است، نگران نباشید. وارد سایت دیجی دُکی به نشانی www.digidoki.comشوید و بعد از ثبت درخواست منتظر تماس کارشناسان دیجی دُکی باشید. بعد از ارائه یک مشاوره رایگان تلفنی، در صورت تمایل شما، برایتعمیر گوشی در محلی که شما می خواهید اقدام خواهند کرد!

منبع: تعمیرات موبایل در هر مکان در هر زمان


تعمیرات موبایل در منزل از رویا تا حقیقت!

    نظر

این روزها با گران شدن خیلی از اجناس من جمله گوشی های موبایل، تعمیرات امری ضروری و بعضا واجب به حساب می آید. اما آیا می توان تعمیرات موبایل در منزل انجام شود؟ در یک کلام بخواهیم جواب بدهیم، باید بگوییم که بله! در ادامه در این رابطه با شما بیشتر خواهیم گفت.

تعمیرات موبایل در منزل ، آرزویی ممکن برای همگان!

تعمیرات موبایل بعضا مسئله ای پیچیده است. اما چنانچه تعمیرکاری به اندازه کافی حرفه ای و آموزش دیده باشد، می تواند در حداقل 80-90 درصد موارد موبایل را در جایی به غیر از تعمیرگاه تعمیر کند! این امر شدنی است و برای این حرف اثبات هم وجود دارد.

تعمیرات موبایل در منزل ، دیجی دکی

تعمیرات را به صورت کلی به دو دسته سخت افزاری و نرم افزاری می توان تقسیم کرد. تعمیرات نرم افزاری که در بدترین شرایط نیاز به یک سیستم دیگری همچون رایانه و اینترنت دارند که با لپتاپ و اینترنت همراه قابل انجام در محل هستند.

در رابطه با تعمیرات سخت افزاری، در 90 درصد موارد، مورد خرابی به گونه ای است که باز هم در محل قابل تعمیر است.

نحوه تعمیر موبایل در منزل

یا باید خودتان تعمیرات بلد باشید تا گوشی را در منزل تعمیر کنید و یا باید بتوانید به یک سیستم و گروه حرفه ای اعتماد کنید و کار تعمیرات گوشی خود را به آنها بسپارید. در ادامه این گروه را به شما معرفی خواهیم کرد.

تعمیرات موبایل در منزل ، دیجی دکی

گروه دیجی دُکی با افتخار توانسته شعار تعمیرات موبایل در منزل و به طور کلی تر تعمیرات موبایل در محل را به واقعیت تبدیل کند. دیجی دُکی اعلام می کند که تا به این لحظه بیش از 15هزار درخواست ثبتی در سامانه اش را پیگیری کرده و بالای 80 درصد از تعمیرات را در محل انجام داده است.

تعداد زیادی از موارد ثبتی هم با یک مشاوره کاملا رایگان، از طریق تلفن و به دست صاحب گوشی انجام شده است!

مزایای تعمیرات گوشی در منزل

مزایای این کار برای همگان واضح است، اما چند مورد را بصورت خلاصه برایتان می گوییم:

  • امنیت اطلاعات
  • عدم جابجایی بدون دلیل قطعات
  • دور نشدن گوشی از شما
  • استراحت و آسایش در منزل
  • عدم نیاز به یافتن تعمیرکار مناسب

این موارد به همراه بسیاری از موارد دیگر، دلایلی خوب و مناسب جهت انجام تعمیرات موبایل در محل است

روند کار دیجی دُکی

اگر خدای ناکرده گوشی شما آسیب دید و مجبور به تعمیر کردن آن شدید، ناراحت نباشید. وارد سایت دیجی دُکی به نشانیwww.digidoki.com بشوید. در کمتر از یک دقیقه یک درخواست ثبت کنید و بعد منتظر باشید تا کارشناسی با شما تماس بگیرد. کارشناس دیجی دُکی یا همان دیجی تِک سعی خواهد کرد در وهله اول مشکل شما را تلفنی و رایگان حل کند. اگر نشد، مشکل که برایش مشخص شد، در صورت رضایت شما و با هماهنگی خود شما، جهت تعمیر موبایل در منزل شما یا هر محل دیگری که بخواهید اقدام خواهد کرد.

تعمیرات موبایل در منزل

نگران چیزی نباشید، بعد از تعمیرات یک ماه مهلت تست و گارانتی دارید و دیجی دُکی در این مدت همواره پشت شما خواهد بود!

در حال حاضر این خدمات به هم میهنان عزیزمان در تهران و کرج ارائه می شود و به زودی منتظر باشید تا استان های بعدی را نیز اعلام کنیم!

 

منبع: تعمیر موبایل ، دیجی دکی