سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

پیامک حین رانندگی کاری بس خطرناک است، آن را چگونه ترک کنیم؟

    نظر

آمار تصادفات رانندگی و میزان فوت و جراحات وارده بسیار ناراحت کننده است. ناراحت کننده تر از آن این است که در بسیاری از موارد، عدم توجه به رانندگی باعث ایجاد حادثه شده است. و علت اصلی حواس پرتی نیز کار با موبایل هنگام رانندگی عنوان شده است که بدترین آن خواندن و نوشتن انواع پیامک حین رانندگی است!

آمار کار با گوشی حین رانندگی و حوادث ناشی از آن

با زیاد شدن انواع فضاهای اجتماعی مجازی این حواس پرتی موبایلی بیش از پیش شده و حوادث جبران ناپذیری هم به همراه داشته است. در یک نظرسنجی که در امریکا به عمل آمد، 45درصد افراد شرکت کننده اقرار کردند که در سی روز گذشته حداقل یک پیامک حین رانندگی خوانده اند و 35 درصد نیز اقرار کردند که اقدام به نوشتن و ارسال پیامک حین رانندگی کرده اند. جالب است که این آمار مربوط به کشوری است که پلیس آن هیچگونه دلیلی را قبول نمی کند و هزینه جرایم رانندگی هم بسیار بالا هستند!

پیامک حین رانندگی ، دیجی دکی

روزانه 1000 حادثه تصادف در امریکا به دلیل عدم توجه به جلو رخ می دهد و درصد بالایی از آن را موبایل به خود اختصاص می دهد و در این حوادث به طور میانگین 9 نفر جان خود را از دست می دهند!

معمولا وقتی چنین خبرهایی را می خوانیم یا می شنویم خطاکار را بسیار سرزنش می کنیم، اما حواسمان اصلا به خودمان نیست! آخرین باری که هنگام رانندگی پیامکی خوانده اید را به یاد دارید؟ تا به حال تلگرام یا اینستاگرام خود را پشت فرمان چک نکرده اید؟

پیامک حین رانندگی ، دیجی دکی

مشکل جایی شروع می شود که یک بار کاری خطرناک را انجام می دهیم، اتفاق بدی نمی افتد و می گوییم که “بابا بیخیال، اینا همش آماره، من که چیزی ندیدم!” اما زمانی که حادثه رخ دهد دیگر زندگی به کاممان تلخ می شود و این حرف ها فایده ندارد. لحظه ای غفلت می تواند به قیمت جان یک یا چند انسان تمام شود. حتما می دانید که ماشین در حال حرکت ثانیه ای چند متر جابجا می شود!؟ و این زمان را با مدت مورد نیاز برای خواندن یک پیامک حین رانندگی مقایسه کنید.

چگونه موبایل و پیامک حین رانندگی را ترک کنیم؟

برای ترک یک عادت کمی تلاش نیاز هست. برای تسهیل این امر (در مورد موضوعی که در حال پرداختن به آن هستیم) خوب است که از قابلیت های گوشی هم استفاده کنیم. اگر شما کلا متوجه تماس یا پیامک نشوید، دیگر اقدام به خواندن و پاسخ گویی به آن حین رانندگی هم نخواهید کرد.

پیامک حین رانندگی ، دیجی دکی

گوشی های آیفون که دارای iOS 11 به بالا هستند، این ویژگی را در خود دارند که هنگام رانندگی کلیه تماس ها و پیامک ها به صورت خود به خود سایلنت بشوند و این ویژگی را می توان فعال کرد که به تماس گیرنده پیامکی در این رابطه هم ارسال شود.

اپ های دیگری هم برای همین موضوع وجود دارند که برای هر دو پلتفرم اندروید و iOS وجود دارند، اپ هایی نظیر (Mojo (AndroidiOS و (DriveWell (AndroidiOS را می توان نام برد.

وصل کردن گوشی به بلوتوث ماشین هم گزینه ای است که حداقل برای پاسخگویی به موبایل، دیگر دنبال آن نخواهید بود و نگاهش هم نخواهید کرد!

شروع از نوجوانان و آموزش در مدارس 

با آموزش های مدون و برنامه های تلویزیونی نزدیک به واقعیت به منظور آموزش بسیار جدی این موضوع، یکی دیگر از روش های پیشگیری هست. اگر افراد نتیجه تلخ کار خود را به درستی متوجه شوند، کمتر ریسک می کنند و تصاویر ترسناک هنگام انجام این کار جلوی چشمانشان ظاهر شده و آنها را از ادامه کار خطا باز خواهد داشت.

اعمال قوانین سخت گیرانه

از آنجا که پرداختن به موبایل حین رانندگی با خطر کشته شدن افراد مواجه هست، راه دیگر، سخت تر شدن قوانین می تواند باشد که البته خیلی هم گزینه زیبایی نیست. اما در حال حاضر جریمه شدن به تنهایی گویا کفایت نکرده و افراد زیادی همچنان از گوشی خود حین رانندگی استفاده می کنند.

پیامک حین رانندگی ، دیجی دکی

 

منبع: تعمیرات موبایل در هر مکان در هر زمان


بلاک کردن در واتساپ چگونه است و چگونه می توان آن را تشخیص داد؟

    نظر

حتما برایتان پیش آمده که نخواهید به هر دلیلی از شخصی پیامی دریافت کنید، مخصوصا در فضاهای مجازی اینترنتی. در این پست می خواهیم در رابطه با بلاک شدن و بلاک کردن در واتساپ برایتان بگوییم. فقط این را بدانید که در واتساپ هر آنچه برای خود می پسندی برای دیگران هم باید بپسندی! ??

بلاک کردن در واتساپ ، دیجی دکی

چگونه شماره ای را در واتساپ بلاک کنیم

برای بلاک کردن در واتساپ دو روش وجود دارد:

اول اینکه چت شماره یا مخاطب مورد نظر را باز کنید. روی نام یا شماره اش بزنید تا به بخش مربوط به تنظیمات مخاطب بروید. در انتهای این صفحه، یکی مانده به آخر گزینه ای هست به رنگ قرمز و نوشته Block Contact که با انتخاب آن مخاطب بلاک می شود.

بلاک کردن در واتساپ ، دیجی دکی

روش دیگر این است که از طریق تنظیمات واتساپ ابتدا Account بعد Privacy و در انتها گزینه Blocked را بزنید. در این بخش لیستی از شماره هایی که در واتساپ بلاک کرده اید را می توانید ببینید، شماره ای اضافه کنید و یا شماره ای را از بلاک بودن خارج سازید.

هنگام بلاک کردن در واتساپ چه اتفاقاتی می افتد؟

بر خلاف بلاک کردن در تلگرام، در واتساب هم بلاک کننده و هم بلاک شونده محدودیت هایی پیدا می کنند که به تفکیک آن ها را بیان خواهیم کرد. فقط در ابتدا بگوییم که هنگام بلاک کردن در واتساپ هیچ اتفاقی برای پیام های قبلی شما و مخاطب مورد نظر رخ نخواهد داد!

بلاک کردن در واتساپ ، دیجی دکی

ارسال و دریافت پیام های جدید

دو مخاطبی که یکی دیگری را بلاک کرده باشد، امکان ارسال پیام به یکدیگر ندارند. بلاک شده، پیام می فرستد، اما به بلاک کننده نخواهد رسید. بلاک کننده هم اگر کاری بخواهد بکند از طرف واتساپ پیامی دریافت خواهد کرد که شما این مخاطب را بلاک کرده اید و پیام ها به او نمی رسند. و پیام ارسالی تنها یک تک تیک خاکستری می خورد، یعنی ارسال شده اما به گیرنده نرسیده!

بلاک کردن در واتساپ ، دیجی دکی

تمام این پیام های ارسالی بعد از رفع بلاک، از بین می روند و هیچکدام از پیام ها و تماس ها هنگام بلاک بودن نمی مانند!

تماس واتساپی

وقتی مخاطبی بلاک می شود، هیچیک نمی تواند با دیگری تماس بگیرد! بلاک شده، هنگام برقراری تماس مشکلی متوجه نخواهد شد، گویی تماس در حال برقرار شدن است، اما بلاک کننده هیچ پیام یا زنگی دریافت نمی کند. وقتی هم بلاک کننده بخواهد تماس برقرار کند، واتساپ پیام می دهد که این مخاطب را بلاک کرده ای و نمی توانی با او تماس بگیری!

بلاک کردن در واتساپ ، دیجی دکی

وضعیت آنلاین

در اینجا هم محدودیت دو طرفه هست. وضعیت آنلاین بودن، آخرین زمان آنلاین بودن، برای هر دو طرف رابطه بلاک شده وجود نخواهد داشت! کلا چیزی در این بخش، یعنی زیر نام مخاطب نوشته نخواهد شد.

بلاک کردن در واتساپ ، دیجی دکی

البته این حالت بدون بلاک کردن در واتساپ هم قابل انجام هست و از طریق تنظیمات که در پستی دیگر به آن می پردازیم.

عکس پروفایل

عکس پروفایل در حالت رابطه بلاک شده، به صورت حالت پیشفرض واتساپ تبدیل می شود و شما نمی توانید عکس جدید پروفایل شخص بلاک شده یا بلاک کننده را ببینید.

بلاک کردن در واتساپ ، دیجی دکی

توضیحات

پروفایل هر شخص یک توضیحات یا همان about دارد. افراد بلاک شده نمی توانند این بخش را از یکدیگر ببینند.

بلاک کردن در واتساپ ، دیجی دکی بلاک کردن در واتساپ ، دیجی دکی

چت در گروه

در گروه ها اوضاع فرق می کند. دیگر موارد گفته شده در رابطه با چت مطرح نیست. اگر دو فرد که یکی دیگری را بلاک کرده در یک گروه عضو باشند، باز هم می توانند پیغام هایی که هر یک در گروه می گذارند را ببینند! حتی اگر اعضای آن گروه فقط همان دو نفر باشند!!

آیا بلاک کردن در واتساپ به معنای پاک کردن مخاطب است؟

پاسخ به این سوال در یک کلام خیر است. بلاک کردن با پاک کردن تفاوت دارد.

چگونه بفهمیم که بلاک شده ایم؟

نشانه های بالا که ذکر شدند را بررسی کنید. اگر در مورد شما و شخص دیگری صدق می کرد، آنگاه به این معنا هست که بلاک شده اید!

 

منبع: تعمیر موبایل ، دیجی دکی


پاک کردن پیام های تلگرام در به روز رسانی جدید تلگرام 5.5

    نظر

گروه تلگرام به تازگی یک به روز رسانی دیگری را ارائه کرده که شاید یکی از مهم ترین قابلیت های آن امکان پاک کردن پیام های تلگرام حتی بعد از گذشت بیش از 48 ساعت از ارسال پیام است! در ادامه در این رابطه و سایر ویژگی های اضافه شده برایتان خواهیم گفت.

ویژگی های جدید تلگرام 5.5

  • امکان پاک کردن پیام های تلگرام به این عنوان که شما می توانید بعد از به روز کردن تلگرام خود، هر پیامی را که قبلا برای شخصی ارسال کرده اید پاک کنید، هم از گوشی خودتان و هم از گوشی و تلگرام طرف مقابل. در گذشته این کار فقط برای مدت 24 الی 48 ساعت امکان پذیر بود. جالب تر اینکه این امکان بعد از به روز رسانی برای تمام پیام های ارسالی شما مهیا می شود!

مطلب مرتبط: نحوه استفاده از تلگرام بدون استفاده از ف ی ل ت ر ش ک ن

  • هنگام فوروارد کردن پیام ها می توانید تعیین کنید که بالای پیام لینکی به شما داده شود یا نه! اگر دقت کرده باشید، در بالای پیام های فورواردی نشان داده می شود که این پیام از طرف چه شخصی فوروارد شده و می توانید او را ببینید. اما در به روز رسانی جدید می توانید از طریق تنظیمات کاری کنید که یا فقط مخاطبانتان امکان دیدن فرستنده پیام های فورواردی شما را داشته باشند یا هیچکس یا همه.

پاک کردن پیام های تلگرام دیجی دکی

  • در تلگرام 5.5 می توانید تعیین کنید که چه کسانی عکس پروفایل شما را ببینند. همه یا مخاطبانتان. همچنین می توانید تعیین کنید که چه کسانی آن را نبینند!

پاک کردن پیام های تلگرام دیجی دکی

  • کاربران اندرویدی می توانند هنگام استفاده از ایموجی (شکلک) موضوع مورد نظر خود را سرچ کنند تا ایموجی های مرتبط برایشان نمایان شوند.

مطلب مرتبط: بلاک کردن و بلاک شدن در تلگرام

آیا امکان پاک کردن پیام های تلگرام خوب است؟

بعد از ارائه به روز رسانی جدید تلگرام با این امکانات امنیتی جدید، یک پرسشنامه از طرف خود تلگرام هم منتشر شد که آیا شما با این وضع جدید اوکی هستید یا خیر؟

پاک کردن پیام های تلگرام دیجی دکی

عده ای بر این باور هستند که این به روز رسانی ها کار را برای افراد تروریست و خرابکار ساده تر می کند و بالطبع برای پلیس و نیروهای امنیتی سخت تر. نظر شما چیست؟

منبع: تعمیرات گوشی در محل دیجی دکی

بلاک شدن در اینستاگرام را از طریق این 6 روش متوجه شوید

    نظر

پیش از این در رابطه با بلاک شدن در تلگرام و بلاک شدن در واتساپ برایتان گفتیم و حالا می خواهیم در رابطه با فضای اجتماعی محبوب دیگری و بلاک شدن در اینستاگرام برایتان بگوییم که از کجا بفهمیم که شخصی ما را بلاک کرده است. خوشبختانه خود اینستاگرام هنگامی که توسط کسی بلاک می شوید، پیغامی به شما نمی دهد، اما 6 روش وجود دارد که به تفکیک برایتان شرح خواهیم داد.

1- یافتن پروفایل هدف از طریق جستجو

به بخش جستجوی اینستاگرام رفته و تلاش کنید تا پروفایل شخصی را که به او شک دارید که شما را بلاک کرده جستجو کنید. نتیجه جستجو حالت می تواند داشته باشد:

الف) پروفایل مورد نظر یافت می شود و تمام پست ها و عکس هایش را می توانید ببینید که در این صورت شما را بلاک نکرده است. ممکن است شما را از فالو کردن خارج کرده باشد، که در این صورت اگر پروفایلش خصوصی باشد با پیغام This Account is Private بجای عکسهایش مواجه می شوید. در این صورت می توانید مجدد درخواست فالو کردن بدهید

بلاک شدن در اینستاگرام ، دیجی دکی

ب) اگر پروفایل را یافتین و در حالیکه تعداد پست هایش بیشتر از صفر است، هیچ عکسی از او نمی توانید ببینید و پیغام No Posts Yet مواجه شوید، بله این نشان از بلاک شدن در اینستاگرام است و شما را بلاک کرده است.

بلاک شدن در اینستاگرام ، دیجی دکی

ج) اگر با جستجو به پروفایل مورد نظر نرسیدید، یا شما را بلاک کرده است و یا اکانت خودش را غیرفعال کرده. برای مطمئن شدن مراحل بعدی را نیز انجام دهید.

2- چک کردن پروفایل مورد نظر

وقتی شخصی شما را در اینستاگرام بلاک کند، کامنت های قبلی او پاک نخواهند شد. یکی از کامنت های او را پیدا کنید و وارد پروفایلش شوید. اگر اوضاع مانند شرایط بخش قبل، بند (ب) بود آنگاه شما بلاک شده اید.

3- چک کردن آدرس صفحه مورد نظر به صورت مستقیم

اگر نام کامل اینستاگرامی فرد مورد نظر را می دانید، می توانید از طریق لینک صفحه اش روی یک رایانه شخصی امتحان کنید تا ببینید که پروفایلش به صورت کامل پاک شده یا خیر. در یک رایانه، وارد اکانت اینستاگرام خود شوید، و سپس آدرس Instagram.com/username را وارد کنید با این تفاوت که به جای عبارت username داخل آدرس نام اینستاگرامی فرد مورد نظرتان را وارد کنید.

اگر بلاک شده باشید و یا او اکانت خود را غیر فعال کرده باشد صفحه زیر را خواهید دید:

بلاک شدن در اینستاگرام ، دیجی دکی

می توانید برای اطمینان از اینکه اکانتش غیرفعال شده و یا شما را بلاک کرده روی همین رایانه از اکانت خود خارج شوید و همان لینک را مجدد بزنید تا متوجه شوید. اما خیلی مهم هست که دقیقا نام خودش را وارد کنید.

4- پاک شدن پیام های مستقیم بعد از بلاک شدن در اینستاگرام

در اینستاگرام، گزینه ای وجود دارد که به نوعی می توانید با طرف مقابل چت کنید، بدون اینکه دیگران پیام های شما را ببینند که به اصطلاح به آن دایرکت می گویند. در این حالت علاوه بر چت نوشتاری، چت تصویری اینستاگرامی هم می توانید داشته باشید. اگر با فرد مورد نظر قبلا چت کرده باشید، بعد از بلاک شدن، تمام این پیام ها خود به خود پاک خواهند شد. البته این حالت زمانی که فرد مورد نظر اکانتش را غیرفعال کرده باشد، باز هم پیش خواهد آمد که برای کشف این موضوع سراغ گروه های مشترکتان بروید. اگر در آنجا پروفایل و پیغام هایش بودند، بله شما بلاک شده اید.

5- فالو کردن مجدد

اگر پروفایل فرد را پیدا کردید، و او شما را ترک کرده بود (دیگر فالواش نمی کنید) مجدد روی گزینه Follow بزنید. اگر هیچ اتفاقی نیفتد، حتی با چند بار زدن، این یعنی که شما بلاک شده اید. نگران تلاش های زیاد نباشید، فرد بلاک کننده متوجه درخواستهای شما نخواهد شد! ولی اگر بلاک نکرده باشد، با اولین بار که اقدام می کنید، اینستاگرام او را متوجه می سازد.

بلاک شدن در اینستاگرام ، دیجی دکی

6- از طریق گوشی یا اکانت شخصی دیگر امتحان کنید

آخرین روش که متکی به فرد سومی است، استفاده از اکانت و یا گوشی شخص دیگری است. اگر این شخص سوم و آن فرد مورد نظر کاملا بی ربط باشند که دیگر چه بهتر، امکان اینکه این شخص سوم هم بلاک شده باشد دیگر منتفی است. یکی از روش های فوق را امتحان کنید تا ببینید که اوضاع از چه قرار است.

بلاک کردن استوری اینستاگرام

گاهی ممکن است فردی شما را فقط در رابطه با استوری اش بلاک کرده باشد و یا استوری هایش را فقط برای دوستان صمیمی اینستاگرامیاش منتشر کند و شما نتوانید آن را ببینید. هیچ راهی برای کشف این موضوع وجود ندارد. اما در رابطه با مورد اول، تنها راه استفاده از یک گوشی و اکانت دیگر است، اگر و فقط اگر اکانت او خصوصی نباشد!

کلام آخر

افراد زیادی به دلیل اینکه اینستاگرام از آنها وقت زیادی می گیرد آن را ترک می کنند. بنابراین زود قضاوت نکنید. اگر یکی نشانه های بالا را دیدید، حتما به این معنای بلاک شدن در اینستاگرام نیست! حتما تمام روش ها را کنترل کنید تا بفهمید که بلاک شدید و یا که طرف مقابل از اینستاگرام رفته است! مراقب خوبی ها باشید ??

بلاک شدن در اینستاگرام ، دیجی دکی

 

منبع: تعمیرات موبایل در محل دیجی دکی


پرداخت عوارض جاده بدون داشتن برچسب و با داشتن برچسب

اگر عید به مسافرت در یکی از جاده های تهران-قم، تهران-ساوه، قزوین-زنجان، کرج قزوین و یکی از باندهای جاده تهران-پردیس متوجه شده اید که هیچ ماموری جهت اخذ عوارض وجود ندارد و بسیاری از مسافران از نحوه پرداخت عوارض جاده بی اطلاع بودند تا اینکه پیامک مربوط به آن را دریافت کردند. در ادامه برایتان چند راه برای پرداخت عوارض جاده را بیان خواهیم کرد. این طرح آنی رو نام دارد و از 28ام اسفند 97 به طور همزمان در 4 بزرگراه اصلی کشور اجرای شد.

پرداخت موبایلی

از آنجا که کار دیجی دُکی، تعمیرات موبایل در محل هست، در ابتدا روش موبایلی پرداخت عوارض جاده را بیان می کنیم. شما با چند اپ خدمات پرداخت می توانید این کار را انجام دهید. اپ هایی نظیر پرنا، دیجی پی، اتول یار، کیپاد، nspay و تاپ. این های همگی اپ هایی هستند که تماما روی اندروید کار می کنند و برخی روی آیفون هم اپ دارند و برخی هم روی حالت بروزر موبایل.

پرداخت ایستگاهی

چنانچه در مسیرهای مطرح شده در توقفگاه های میان راهی ایستادید، می توانید از طریق دستگاه های پوز مستقر در آنها نیز اقدام به پرداخت کنید.

پرداخت عوارض جاده ، دیجی دکی

برچسب (تگ) بانک مسکن (تگ ETC)

با مراجعه به بانک مسکن و یا کیوسک های بانک مسکن بعد از عوارضی ها می توانید با به همراه داشتن مدارک ماشین یک برچسب الکترونیکی تحت عنوان برچسب ETC دریافت کنید و آن را با مبلغی شارژ نموده و هر بار که عبور می کنید، با استفاده از 20 درصد تخفیف از عوارضی جاده ها عبور کنید. پس از عبور از عوارضی، به شماره موبایلی که هنگام خرید برچسب داده اید، اطلاعات عبور شما پیامک می شود و اگر میزان شارژ برچسب شما کم باشد، به شما گفته می شود که مدت زمانی را فرصت دارید تا آن را مجدد شارژ نمایید و برای این کار باید از طریق درگاه پرداخت بانک مسکن و یا اپ پرنا اقدام نمایید.

پرداخت عوارض جاده ، دیجی دکی

پرداخت بی واسطه

با موافقت صاحب ماشین و دارنده حساب، با مراجعه به بانک، تعیین می کنید که مبلغ عوارض جاده ای بعد از هر بار عبور به صورت خودکار از حسابتان برداشت شود و اطلاعات این برداشت نیز برای صاحب حساب پیامک می شود. بانک های فعال در این حوزه عبارتند از: ملت، سپه، اقتصاد نوین، انصار، شهر، ایران‌زمین، دی و پست بانک.

پرداخت عوارض جاده با استفاده از دستگاه های خودپرداز بانکی

اگر از عوارضی ها عبور کرده باشید و پیامک دریافتی را ملاحظه کنید، متوجه شناسه قبض و شناسه پرداخت عوارضی مربوطه هم خواهید شد. با استفاده از این دو شناسه می توانید به راحتی و از طریق تمام روش هایی که قبض های دیگرتان را با همین روش پرداخت می کنید، مبلغ عوارض را نیز پرداخت نمایید.

پرداخت عوارض جاده ، دیجی دکی

پرداخت گروهی

شرکت هایی که کارمندانشان عبورهای زیادی از عوارض دارند می توانند از طریق سامانه nspay اقدام به پرداخت گروهی نمایند تا ماشین های تعریف شده از این طریق عوارضشان در هر بار عبور پرداخت شود.

منبع: تعمیر موبایل ، دیجی دکی