سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

شاتل موبایل ، اپراتور چهارم، اولین اپرتور Full MVNO در ایران، با

    نظر

سیمکارتهای شاتل موبایل ، به عنوان اولین اپراتور واقعی Full MVNO ایران، به زودی با پیش‌ شماره جدید 0998 وارد بازار کشور خواهند شد و به نوعی اگر همچون برخی اپراتورها شکست نخورد، می توان از آن به عنوان اپراتور چهارم نام برد.

مرتبط: تعرفه اپراتورها

شرکت توسعه ارتباطات همراه شاتل که از زیرمجموعه های شرکت اینترنتی شاتل می باشد، توانسته از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور پروانه نوع اول اپراتور مجازی تلفن همراه (Full MVNO) را کسب نماید و بدین ترتیب اولین شبکه نسل جدید اپراتور تلفن همراه ایران را راه اندازی کند. سیم کارتهای این نسل جدید امکان برقراری مکالمه، تبادل پیامک و همچنین دسترسی به اینترنت نسلهای 3، 4 و 4.5 را نیز دارد.

مرتبط: 4G

اپراتور مجازی نوع اول در مقایسه با اپراتورهای مجازی نوع دوم (Light MVNO)، دارای همه امکانات، تجهیزات فنی و هسته مشبکه تلفن همراه بوده و با به کارگیری زیرساخت رادیویی کشور می تواند خدمات خود را به مشتریان و مشترکینش ارائه دهد.

بر طبق پروانه اعطا شده به شرکت توسعه ارتباطات همراه شاتل، این شرکت بعنوان اپراتور خدمات سیار گروه شرکت‌های شاتل، به زودی خدمات مبتنی بر نسل‌های جدید شبکه تلفن همراه خود را در قالب سیم‌کارت‌هایی با نام تجاری «شاتل موبایل» به مشتریان خود در سراسر کشور عرضه خواهد کرد.

ShM_Simcard_DigiDoki

سیمکارت شاتل موبایل، دیجی دکی

همانطور که در بالاتر نیز اشاره شد، این اپراتور همچون اپراتورهای دیگر خدماتی نظیر ارسال پیامک و برقراری مکالمه و همچنین اتصال به اینترنت خط نسل های موجود را دارد و علاوه بر اینها طبق گزارش منتشره از این شرکت طرح ها و خدمات ویژه محتوایی و ارزش افزوده با کیفیت شاتل را نیز در اختیار مشترکینش قرار خواهد داد.

همچنین این شرکت مدعی شده است که از ابتدا در تمام نقاطی تحت پوشش خود خدمات اینترنت پر سرعت بر پایه TD LTE را به صورت یکپارچه به کاربرانش ارائه خواهد نمود.

مرتبط: LTE-A

شرکت توسعه ارتباطات همراه شاتل (شاتل موبایل) به عنوان شبکه همراه گروه شرکت‌های شاتل، در سال 1394 و با هدف تمرکز روی نسل‌های جدید خدمات ارتباطی بیسیم مبتنی بر شبکه‌های تلفن همراه، TD-LTE و Wi-Fi عمومی تاسیس شده است.

شما خواننده عزیز تحت چه شرایطی حاضر خواهید بود دست از اپراتورهای قبلی خود کشیده و سراغ این اپراتور جدید و نوپا بروید؟

منبع: تعمیر گوشی در محل ، دیجی دکی


ارور 1009 چیست؟ و چگونه می توان با وجود آن در آیفون کار کرد؟

    نظر

اگر آیفون داشته باشید حتما این اتفاق برایتان افتاده که هنگامی که بخواهید یک نرم افزار را از اپ استور دانلود کنید، نتوانید و ارور 1009 روی صفحه ظاهر شده و اجازه دانلود و نصب را به شما ندهد. و این ارور مدام در هر برنامه ای که باز می کنید و هرگاه به اینترنت وصل می شوید تکرار می شود. گاهی خیلی اعصاب خورد کن هم می شود.

مرتبط: خطرات اپل آیدی خریدنی

بله، ارور 1009 یعنی دوست عزیزی که در ایران زندگی می کنی، شرکت اپل در ایران نمایندگی ندارد و تو اجازه نداری که از خدمات اپل استفاده کنی! این یعنی مسدود شدن امکانات اپل از طرف اپل برای ایرانی ها! حتی در این حالت، نمی توانید اپ ها خود را به روز کنید.

اما چاره چیست؟

یک راه این است که صبر کنید تا این فیلترینگ برداشته شود. همانطور که آمدنش یهویی بود، رفتنش هم یهویی است. اصلا معلوم نیست که کی می آید و کی می رود. باید مدام چک کنید تا بلاخره متوجه موضوع بشوید. وقتی که دایره دانلود و نصب شروع به پر شدن کند و ارور 1009 ظاهر نشود.

راه دیگر این است که یک فیلترشکن یا وی پی ان داشته باشید و در این مواقع از آنها استفاده کنید. اینطوری اپل فکر می کند که شما از ایران نیستید و از کشوری دیگر اقدام به دانلود و نصب می کنید.

امیدواریم که این فیلترینگ ها هر چه زودتر تمام شود و اپل به کاربران ایرانی اش بیشتر بها دهد و روابط سیاسی اجازه دهد تا در ایران هم نمایندگی بزند.

ضمنا با وجود این ارور در ساخت اپل آیدی هم ممکن است مشکل داشته باشید!

منبع: تعمیرات اپل در محل دیجی دکی

اندروید گوشیتان را با سایت #MYANDROID گوگل خانه تکانی کرده و به

احتمالا گوشی در دست شما همانند گوشی خیلی از افراد دیگری است که از همان خریده اند، اما آیا شما نیز مانند آنها هستید؟ گوگل امکانی فراهم کرده که این تفاوت را اثبات کند و اندروید خود تان را داشته باشید.

چند روز پیش شرکت گوگل از ابزاری رونمایی کرده که به واسطه آن می توانید اندروید گوشی را به اندروید خودتان تبدیل نمایید. سایت myAndroid website این امکان را فراهم کرده تا اندروید خود را طراحی کنید، از ظاهر آن گرفته تا روش کار کردنش.

مرتبط: تعمیرات موبایل

برای شروع در این سایت یک تست از شما گرفته می شود. اندروید به واسطه این آزمون می خواهد شما را درک کند، طعم های مورد علاقه تان و نیازهایتان را، و برایشان بهترین راه حل را عرضه کند. در ابتدای آزمون از کاربر خواسته می شود که اول جواب دهد و بعدا فکر کند (tap first, think later). بواسطه جواب دادن سریع گوگل امیدوار است که در پاسخگویی کمال صداقت از جانب کاربر رعایت شود. انواع سوالات از شما پرسیده می شود اینکه پولک چند رنگ دوست دارید یا تک رنگ، اشکال ارگانیک یا اشکال هندسی، و حتی اینکه دوست دارید ساندویچتان به شکلی بریده شود!

myandroid-taste-test-press-image-DigiDoki

طراحی اندروید خود، دیجی دکی

هدف نهایی از این سوالها این است که به شما کمک شود تا گوشیتان را با تصویر پس زمینه، بسته آیکونها و … مطلوب خودتان تغییر دهید و به اندروید خود برسید.

آزمون مربوطه که نسبتا طولانی هم هست و بین 10 الی 15 سوال می باشد، در پایان علاوه بر زیبایی مطلوب شما، کارآمدترین طراحی برای شما را نیز پیشنهاد خواهد داد. سوالاتی از نحوه استفاده شما از گوشی نیز می پرسد اینکه کار می کنید یا بازی، اطلاعات جدیدتر می خواهید یا اطلاعات باحالتر، در اندروید تازه کار هستین یا از قدیم اندرویدکار بودین؟ با توجه به پاسخهایی که بدهید، گوگل جوابی متفاوت برایتان خواهد داشت!

هنگامی که پاسخ دادن به سوالات آزمون را به پایان ببرید، سایت به شما مجموعه ای از آیکونها، لانچر، تصویر پس زمینه و حتی کیبورد مختص خود خود شما تا به اندروید خود برسید. و چنانچه از نتیجه کار خوشتان نیامد، هیچ مشکلی نیست، براحتی می توانید چندین بار دیگر این آزمون را تکرار کنید تا بلاخره به نتیجه مطلوب خودتان برسید!

اگر میشد که کل گوشی، یعنی سخت افزاراتش و همچنین ظاهرش نیز براساس سلایق و علایق خودتان باشد چه اتفاقی می افتاد؟ چقدر باحال می شد ??

منبع: تعمیرات اپل در محل ، دیجی دکی


اندروید 8 هم چند روز پیش معرفی شد. از اندروید اوریو چه می دانید؟

در حالیکه همگان در تب و تاب خورشید گرفتگی بودند، گوگل از خورشید شیرین خودش رونمایی کرد. اندروید 8 با نام اندروید اوریو (Oreo) در حالی رونمایی و معرفی شد که چیزی به رونمایی از iOS 11 و پرچمداران امسال شرکت اپل نمانده است. در ادامه به برخی ویژگی های اندروید 8 اشاره خواهیم کرد.

 

مرتبط: مشکل همپوشانی در اندروید 6 به بعد!

 

شاید برایتان جالب باشد که بدانید اندورید 8 نام اوریو را به خاطر شراکت گوگل و شرکت نابیسکو (Nabisco) از یک کوکی مشهور دنیا گرفته است!

اندروید 8

اطلاعاتی که در اینجا می خوانید، از سایت گوگل گرفته شده است و مسلما هنوز در هیچ گوشی ای اجرا نشده است! از ویژگی های جدید اندروید 8 می توان به موراد زیر اشاره کرد:

  • حفاظت قوی تر گوگل پلی: از این به بعد اپهای داخل گوگل پلی با حساسیت بیشتری رصد می شوند و روزانه 50 میلیارد اپ توسط گوگل اسکن خواهد شد.
  • افزایش طول عمر باطری: گوگل مدعی است که با اوریو گوشی شما کم مصرف تر خواهد شد و دیگر نگران باطری خود نخواهید بود.
  • ایموجی های جدید: ایموجی ها در اوریو تغییر شکل داده اند و تقریبا 60 ایموجی جدید نیز اضافه شده است.
  • دگمه دسترسی: دسترسی به امکاناتی را خیلی سریعتر از قبل می کند، امکاناتی نظیر بزرگنمایی و …
  • دسترسی ولوم: برای کسانی که مشکلات شنوایی دارند
  • آیکون های تطبیقی: آیکون اپها جالبتر می شوند
  • صفحه نمایش محیطی: نوتیفیکیشن های بزرگتر و دسترسی ها سریع تر و آسان تر به برخی اپها
  • کاهش محدودیت های پس زمینه: تنظیمات برای کارکردن اپها در پس زمینه برای بهبود کارآیی گوشی
  • محدودیت های لوکیشن در پس زمینه: محدود کردن تعداد دفعات آپدیت شدن لوکیشن در پس زمینه برای بهبود عملکرد سیستم
  • رنگهای عمیق: تنوع و طیف وسیع رنگی برای کیفیت بهتر رنگی در اپها
  • فونت های قابل دانلود: هر اپی می تواند فونت خودش را داشته باشد و در حجمش کاهش داشته باشد
  • عدم نصب اپهای ناشناخته: اجازه نصب از منابع ناشناخته داده نخواهد شد.
  • پشتیبانی از پرینتر: با 97درصد از پرینترهای دنیا تطبیق بوده، پرینترهایی که Morpia-certified هستند
  • فایل های لینکی: می توانید فایل ها را در اینترنت از طریق لینکهای وبی به اشتراک بذارید
  • کیفیت صوتی بهتر در برنامه نویسی
  • کنترل بیشتر روی نوتیفیکیشنها
  • خواباندن نوتیفیکیشنها: برای مدت محدودی خاموش کردن آنها
  • پوینتر کپچر
  • ارائه آسان تر و سریع تر به روز رسانی ها برای اپ ها توسط نویسندگان
  • خودکار سازی اندازه دیدن متون: نویسندگان می توانند اندازه فونت ها را با توجه به محیط و سایز گوشی ها تنظیم کنند که قابل تغییر باشد، به صورت خودکار
  • راهنما
  • وای فای: اتصال بهتر و ایمنتر به وای فای های رایگان

این بود شرح مختصری از اندروید 8 اوریو. اما باید منتظر باشید تا ببینید گوشی شما چه زمانی این به روز رسانی را دریافت خواهد کرد.

 


مخاطب قرار دادن یک نفر در گروهی در تلگرام

حتما گاهی در تلگرام برایتان پیش آمده که می خواهید یک نفر خاص را در یک گروه گاها پرجمعیت خطاب قرار دهید. پیدا کردن مخاطب از میان چند ده و گاهی چند صد نفر می تواند کاری بسیار سخت باشد، ضمن اینکه همه افراد هم آی دی تلگرامی برای خودشان نساخته اند که بتوانید بعد از پیدا کردن نام مخاطب مورد نظر با نوشتن یوزرنیم او، او را خطاب قرار دهید.

 

مرتبط: آموزش نحوه بلاک کردن در تلگرام و مسائل مربوط به آن

 

در اینجا روشی را به شما آموزش خواهیم داد که این کار را به راحتی بتوانید انجام دهید. کافیست یک @ خالی تایپ کنید و کمی منتظر باشید. لیستی از اعضای گروه بالای محل تایپ شما باز می شود. به نوعی با سرچ کردن از طریق نوشتن نام اون می توانید پیدایش کنید، و یا حتی می توانید در میان اعضا بچرخید تا مخاطب مورد نظر خود را پیدا کنید. وقتی پیدایش کردید، انتخابش کنید.

مخاطب

نام مخاطب انتخابی شما و یا یوزرنیم او به صورت لینک در نوشته شما ظاهر می شود. حتی اگر او، نوتیفیکیشن های گروه را به حالت بی صدا برده باشد، این کار شما باعث می شود که برایش یک نوتیفیکیشن صادر شود، گویی مستقیم دارید با او چت می کنید.

مرتبط: طریقه ای متفاوت برای استفاده از استیکر در تلگرام

این کار در کجا ها بیشتر مورد استفاده است؟ زمانی که می خواهید یک نکته ای را به جمعی بگویید اما بیشتر میخواهید مطمئن باشین که یک فرد خاص یا افرادی خاص حتما مطلب را ببینند و متوجه بشوند. یا هنگامی که می خواهید تولد یکی را در گروهی تبریک بگویید.

این کاری که گفتیم را می توانید در یک نوشته حتی برای بیش از یک نفر انجام دهید و چند نفری را در یک گروه به عنوان مخاطبین خاص مورد خطاب قرار دهید.

 

منبع: تعمیرات گوشی سونی در محل ، دیجی دکی