سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

محدودیت دمایی آیفون ، از خاموش شدن آیفونتان در سرما و گرمای زیاد

    نظر

همانطور که تک تک عزیزان می توانند درک کنند، هوا روز به روز در حال گرمتر شدن است. دارندگان گوشیها باید مراقب این گرمای زیاد باشند، مخصوصا مراقب آفتاب و گرمتر شدن گوشی خود باشند. در رابطه با خطرات گرم شدن بیش از حد گوشی ها و احتمال آتش گرفتن آنها در پستی توضیحاتی آمده. اما مسئله مطرح دراین پست محدودیت دمایی آیفون می باشد.

 

مرتبط: چرا گوشی موبایل آتش می گیرد؟

 

طبق بیان شرکت اپل، محصولات این شرکت برای کارایی بهتر باید در بازه دمایی 0 تا 35 درجه سانتیگراد استفاده شوند. این شرکت مدعی است که خارج از این محدوده دستگاه آی او اسی شما برای تنظیم دمایش ممکن است درست عمل نکند. ضمنا خارج از این بازه عمر و مدت نگه داشتن شارژ باطری توسط دستگاه شما کاهش می یابد.

محدودیت دمایی آیفون ، دیجی دکی

محدودیت دمایی آیفون ، دیجی دکی

اما محدودیت دمایی آیفون و سایر دستگاه های اپل یک بازه دیگر را نیز شامل می شوند. بازه -20 الی 45 درجه سانتیگراد. چنانچه گوشی شما در بازه دمایی -20 الی -0.5 درجه قرار گیرد، خاموش می شود و از شما خواسته می شود تا گوشی خود را گرم کنید. همچنین در بازه 35 به بالا هم از شما خواسته می شود تا گوشی خود را خنک کنید.

عملا در بازه های ذکر شده در بند قبل تمام کارایی گوشی مختل می شود مگر امکان برقراری تماس های اضطراری و همچنین در صورتی که در ماشین و در حال مسیریابی باشید، همچنان تغییر مسیرها به شما گزارش داده خواهد شد.

وقتی با چنین پیغام هایی مواجه می شوید چه باید بکنید؟ در صورت سرد بودن بیش از حد گوشی، آن را گرم کنید، البته مراقب باشید که این کار به سرعت انجام نشود چراکه سرعت در این کار به معنای ایجاد قطرات ریز آب در اطراف بخش های فلزی گوشی می باشد و این به معنای خطر اتصال کوتاهی در مدار آن خواهد بود. پس در هوای سرد سعی کنید گوشی را بیشتر در جیب خود نگه دارید و اگر دیدید که گوشی درست عمل نمی کند یا به ناگهان خاموش می شود، نگران نشوید، اینها از خود گوشی هستند و دوباره به حالت اول بر میگردند.

در حالت گرمای بیش از حد گوشی، سعی کنید آن را خنک کنید. در این حالت ملاحظات حالت سرد بودن گوشی مطرح نیست، اما واقعا مراقب گرمای زیاد گوشی خود باشید. چراکه باطری آن اصلی ترین بخشی است که در گرمای زیاد خطر آتش گرفتن دارد و می تواند به شما آسیب وارد سازد.

 

منبع: تعمیرات آیفون در کرج ، دیجی دکی

آیفون با مودم ضعیف نمی تواند از LTE گیگابیتی استفاده کند

    نظر

امروزه سرعت اینترنت روز به روز در حال افزایش است. برای آنکه صاحبان گوشی ها بتوانند از این سرعت بالا بهره ببرند لازم است مودم تعبیه شده داخل آنها هم قابلیت اتصال به این اینترنت را داشته باشد. در حال حاضر آیفون با مودم ضعیف و کم سرعتی که دارد نمی تواند به این نوع اینترنت پرسرعت وصل شود و احتمالا آیفون 2017 نیز به این مودم ها تجهیز نشوند!

 

مرتبط: اینترنت نسل 4.5 چیست؟

 

شرکت اینتل که قطعات و مودم ها شرکت اپل را تولید می کند، در تولید مودم های LTE گیگابیتی ضعیف بوده و به احتمال بسیار قوی نمی تواند این مودم های پرسرعت را برای نصب روی آیفون های 2017 آماده کند. این در حالی است که شرکتی همچون سامسونگ از مودم های کوالکام بهره می برد که به راحتی مودم های با سرعت بالا طراحی و تولید کرده و گوشی ها و کاربران سامسونگی می توانند از این سرعت بالای اینترنت لذت ببرند.

آیفون با مودم ضعیف

آیفون با مودم ضعیف ، دیجی دکی

شرکت اپل در گوشی های آیفون 7 و 7 پلاس خود از مودم های هر دو شرکت کوالکام و اینتل استفاده کرده، که چون سرعت مودم های اینتل کمتر بودند، مجبور شد سرعت مودم های کوالکام را نیز کم کند که باعث اعتراض و قطع همکاری کوالکام با اپل شد.

در حالی که در بسیاری از کشورها از جمله ایران گسترش اینترنت سرعت بالای نسل 4 و 4.5 بسیار چشمگیر است، گوشی های آیفون با مودم ضعیف درآمد اپل را کاهش خواهند داد و فروششان احتمالا کم خواهد بود!

منبع: تعمیرات تخصصی اپل ، دیجی دکی

کره جنوبی در صدر جدول میزان پوشش اینترنت 4G در دنیا

    نظر

چندی پیش یک نرم افزار تحت نام OpenSignal را به منظور اندازه گیری سرعت و نوع پوشش اینترنتی را برایتان توضیح دادیم. حال این شرکت از روی داده های گردآوری شده از کاربرانش در تمام نقاط دنیا و همچنین مطالعات خودش نمودارهایی را برای میزان پوشش اینترنت 4G و همچنین سرعت اینترنت 4G ارائه کرده است. این آمار مربوط به سه ماهه اول سال 2017 و به واسطه 19میلیارد اندازه گیری در 75 کشور مختلف، طی زمانهای مختلف به دست آمده اند.

 

مرتبط: تعیین سرعت اینترنت

 

میزان پوشش اینترنت 4G در آسیای شرقی در بیشترین میزان هست، با وجود دو کشور کره جنوبی و ژاپن که بیش از 90% ضریب نفوذ (میزان پوشش) را دارند. نکته جالب توجه رتبه چهارمی امریکا بعد از نروژ رده سومی با 86.5% میزان پوشش می باشد.

میزان پوشش اینترنت 4G

میزان پوشش اینترنت 4G، دیجی دکی

درمودر سرعت نیز دو کشور سنگاپور و کره جنوبی در آسیای شرقی دارای رتبه های نخست هستند و به دنبال آنها کشورهای اروپای شرقی همچون منجارستان، کراوسی و بلغارستان در ده کشور نخست قرار دارند. که این سه کشور اختلاف بسیار کمی با کشورهای آسیای شرقی از لحاظ میزان سرعت اینترنت 4G دارند.

 

مرتبط: اینترنت نسل چهار و نیم چیست؟

میزان پوشش اینترنت 4G

میزان سرعت اینترنت 4G، دیجی دکی

این شرکت آمار جالب دیگری تیز ارائه کرده است. به عنوان مثال کشور زلاند نو سرعت LTE بالایی در حد 35مگابیت بر ثانیه را دارد اما تنها 58درصد از جمعیت آن به این اینترنت سرعت بالا دسترسی دارد. در مقابل کشور هند هست که 81درصد از هندی ها به اینترنت LTE دسترسی دارند اما سرعت آن حداکثر به 5مگابیت بر ثانیه می رسد.

اما به هرحال موضوعی که قابل اهمیت هست این است که تکنولوژی 4G به سرعت در حال رشد است و با افزایش تقاضا هزینه های آن نیز کاهش می یابد.

کشور ایران نیز بر اساس آمار منتشره دارای سرعت حدودا 10مگابیت بر ثانیه ای با میزان پوشش تقریبا 60درصدی است که این آمار در نوع خود جالب هستند و نشان دهنده پیشرفت ایران در این زمینه می باشند.

 

منبع: تعمیرات اپل در محل ، دیجی دکی

کنترل کردن رجیستری گوشی در طرح رجیستری چگونه است؟

    نظر

از ابتدای سرکار آمدن آقای جهرمی به عنوان وزیر مخابرات، طرح رجیستری از سوی ایشان به شدت پیگیری شد و اجرا شدن آن را همگان ملاحظه می کنیم. این طرح از 28مهرماه آغاز شد و در اولین مرحله محصولات اپل را در برگرفته و از 14آذر ماه به صورت محکم و قاطع برای تمام محصولات اپل اجرایی می شود. اما راه کنترل کردن رجیستری گوشی چگونه است؟ در این پست به شما آموزش خواهیم داد.


راه کنترل کردن رجیستری گوشی چگونه است؟


همانطور که پیشتر هم توضیح داده ایم هر گوشی یک شماره شناسایی جهانی دارد تحت عنوان IMEI که روی جعبه و داخل خود گوشی موجود هستند. اولا باید کنترل کنید که شماره شناسه روی جعبه و داخل گوشی یکی باشند. برای پیدا کردن این شماره داخل گوشی دو راه وجود دارد، یکی آنکه به بخش درباره گوشی بروید و دیگر اینکه کد *#06# را شماره گیری نمایید تا این شناسه روی صفحه گوشیتان نمایان شود.

وقت شماره شناسه را بدست آوردید، برای کنترل کردن رجیستری گوشی کافی است این شماره شناسه را یا به شماره 30008887 پیامک کنید، یا از طریق کد *7777# ارسال کنید و یا از طریق سامانه اینترنتی گمرک ایران به نشانی https://epl.irica.ir/ImeiInfoView?0 آن را کنترل کنید.


مرتبط: طرح رجیستری گوشی چیست؟


آقای وزیر تاکید کرده اند که تا قبل از 14آذر هیچکدام از گوشی ها مشکلی برایشان پیش نخواهد آمد و چنانچه بعد از کنترل کردن متوجه شدید که گوشی شما در لیست نیست، نگران نشوید. اما با وجود این صحبت آقای وزیر، گزارشاتی از بازار وجود دارد که خریداران آیفون ایکس با پیغام خطا مواجه شده اند و به آنها مهلت استفاده 30 روزه داده شده تا گوشی خود را رجیستر کنند.

نکته مهم دیگر این است که اگر می خواهید یک گوشی را که از خارج خریداری کرده اید به ایران بیاورید و بیش از یک ماه از آن استفاده کنید، باید هنگام ورود به گمرک فرودگاه رفته و مبالغ مربوط به گمرکی آن را بپردازید. واردات گوشی تلفن همراه توسط مسافران مشمول 4 درصد حقوق گمرکی و یک درصد سود بازرگانی است که بر اساس بخشنامه مرکز واردات گمرک ایران سود بازرگانی دو برابر محاسبه می شود. علاوه بر این 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده و یک درصد عوارض هلال احمر نیز توسط گمرک ایران اخذ می گردد که مجموع حقوق و عوارض گمرکی واردات گوشی تلفن همراه مسافری 16درصد محاسبه و در سرویس مسافری گمرکات اخذ و اطلاعات شناسه بین المللی گوشی تلفن همراه (IMEI) در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی توسط ماموران گمرک جهت فعال سازی ثبت می گردد.

منبع: تعمیرات آیفون در کرج ، دیجی دکی

طرح رجیستری موبایل چیست؟ از 28 مهر ماه چه اتفاقی خواهد افتاد؟

    نظر

تقریبا ده سالی می شود که بازار موبایل ایران به گوشی ها و موبایل های قاچاق آلوده شده است و البته کاربران و خریداران هیچ نقشی در آنها نداشته اند. در سال های اخیر نیز صحبت های زیادی پیرامون جلوگیری از این قاچاق شده و می شود. راه حلی که پایه ریزی شد و قرار است که از 28 مهر ماه امسال آغاز به کار کند، طرح رجیستری موبایل نام دارد. پیش بینی می شود با آغاز این طرح، آمار قاچاق گوشی و تلفن همراه به شدت کاهش پیدا کند.

Image result for imei

در ابتدا برایتان شرح دهیم که طرح رجیستری موبایل چیست؟ هر گوشی در دنیا با یک شناسه شناخته می شوند. این شناسه برای گوشی ها یکتا بوده و اطلاعات مختلفی از گوشی رو می توان از روی همین شناسه تشخیص داد. این شناسه یا (IMEI (International Mobile Equipment Identity را می توانید داخل گوشی خود در بخش تنظیمات و قسمت درباره گوشی ملاحظه نمایید. علاوه بر مسیر تنظیمات می توانید با شماره گیری کد *#06# نیز شناسه گوشی خود را بیابید. شناسه گوشی هایی که از مبادی رسمی وارد کشور می شوند و در واقع قاچاق نیستند در سیستم گمرک ثبت می شود. در نتیجه هر گوشی ای که شروع به کار کند و شناسه اش در بانک اطلاعات گمرک ایران نباشد، در واقع یا قاچاق است، یا اینکه مسافری آن را با خود به ایران آورده است.


مرتبط: اپل های مجاز کدامند؟


به گفته آقای حسین فلاح، رئیس سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور ضمن اعلام آغاز طرح رجیستری موبایل از 28 مهر تمام گوشی هایی که ثبت نشده باشند از کار خواهند افتاد! آقای فلاح این نکته را گفته اند که تمام گوشی هایی که در حال حاضر در دست مردم است و در حال استفاده از نظر سازمان مجاز هستندو مشمول این طرح نمی شوند و این طرح تنها برای گوشی هایی است که از 28 مهر ماه به بعد در بازار وجود داشته باشند.


طرح رجیستری موبایل شامل حال گوشی های در دست مردم نمی شود!


گفته شده که همزمان با اجرای این طرح برای مدت کوتاهی به مردم گفته خواهد شد که گوشی خود را در طرح رجیستری ثبت نمایند و مهمتر اینکه این کار هیچگونه هزینه ای برای کاربران نخواهد داشت. باید منتظر بود که این کار باید به چه صورت انجام گیرد.

در حال حاضر طبق آمار منتشره از سوی دفتر صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت سهم بازار موبایل ایران برای شرکتهای سامسونگ، هواوی و اپل به ترتیب 40، 25 و 15 درصد اعلام شده است. قرار است که طرح رجیستری موبایل با توجه به شرکت های موبایلی و توافقات به عمل آمده با وارد کنندگان پیش رود. این طرح در ابتدای کار برای تمام گوشی ها انجام نمی گیرد و کم کم و به صورت تدریجی تمام موبایل ها را شامل خواهد شد.

نکته جالب این است که اولین تلفن همراه در سال 1372 وارد ایران شد و اولین قاچاق گوشی از سال 1386 انجام گرفت. آیا این طرح جلوی قاچاق را خواهد گرفت؟ آیا نباید دنبال دلیل قاچاق بود؟ پدیده ای که بعد از 14 سال از ورود اولین گوشی آغاز شد! حال باید منتظر ماند و دید که اجرای این طرح تا چه حد جلوی قاچاق گوشی را خواهد گرفت و تا چه حد بسترها مهیا هستند تا روند ثبت شناسه ها در گمرک سریع انجام گیرند!

منبع: تعمیر آیفون در محل دیجی دکی