سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

گام شمار آیفون کار دست قاتل داد و پرونده را بعد از یکسال بن بست،

    نظر

چندی پیش یک پرونده قتل در کشور آلمان با استناد به مدارک و مستندات به دست آمده از گام شمار گوشی آیفون قاتل بسته شد! درواقع گام شمار به تنهایی که نه، اپ سلامت یا همان Apple Health App مدارکی رو کرد که به ضرر متهم تمام شد.

گام شمار آیفون دیجی دکی

در ابتدا در مورد خود این اپ بگوییم و بعد برگردیم به پرونده. حتما زیاد در مورد گام شمار ها و گجت های پوشیدنی شنیده اید. یکی از برجسته ترین ویژگی های این ابزار همان امکان شمارش گام ها و کالری مصرفی توسط فرد است. البته خیلی اطلاعات دیگری نیز می دهند که شاید عمومی ترین آن همان گام شماری باشد.


مرتبط: فرار از خطر با آیفون


در گوشی های آیفون نیازی به داشتن گجت جدا نیست. بلکه داخل خود گوشی یک اپ سلامت هست که این پارامترهای شما را اندازه می گیرد. برای این کار کافیست ابتدا در تنظیمات گوشی گزینه ای را فعال کنید و بعد از اطلاعات سلامتی خود استفاده کنید.

گام شمار آیفون دیجی دکی

در تنظیمات وارد بخشد privacy شوید. گزینه Motion & Fitness را پیدا کرده و وارد آن شوید. گزینه اول و گزینه مربوط به اپ هایی که مربوط به کنترل پارامترهای سلامتی و گام شماری هستند را فعال کنید. ضمنا برای داشتن نتایج درست، بایستی لوکیشن شما هم روشن باشد ولی نیازی به اتصال دائمی به اینترنت نیست.

اگر وارد محیط اپ سلامت آیفون شوید می توانید پارامترهای زیادی ببینید. تعداد گام ها، مسافت طی شده، کالری سوزانده شده (درصورتی که اطلاعات فیزیکی خود را وارد کرده باشید) و همینطور تعداد طبقات بالا رفته با پله را به شما نمایش می دهد. چنانچه یک اپل واچ هم داشته باشید، اطلاعات دیگری همچون ضربان قلب، کیفیت و مدت خواب و … را نیز به شما نشان خواهد داد.

گام شمار آیفون دیجی کی

اما یک امکان دیگر در این اپ، وارد کردن اطلاعات سلامتی شما از جمله گروه خونی است و همینطور شماره تماس افرادی که دیگران بتوانند با گوشی قفل شما به آنها زنگ بزنند. در محیط اپ وارد بخش Medical ID شوید و از در آن می توانید اطلاعات را وارد کنید. حال اگر گوشی قفل شده شما در اختیار شخصی قرار گیرد، در صفحه ای که باید شماره رمز را وارد کرد، در پایین صفحه یک گزینه Emergency نیز وجود خواهد داشت. با زدن آن هم می توان تماس های اورژانسی برقرار کرد و هم وارد بخش Medical ID شده و به اطلاعات اورژانسی را دید.

اما درمورد پرونده قتل. متهم از دادن رمز گوشی خود اجتناب می کرد، تا اینکه یک شرکت خصوصی همچون دیجی دُکی در آلمان گفت که می تواند رمز این گوشی را باز کند. بعد از باز شدن رمز گوشی و استخراج اطلاعات اپ سلامتی معلوم شده که موقعیت ها و حرکات فرد با آنچه گفته شده مغایرت دارد، و تعداد زیاد طبقات طی کرده بیانگر انداختن جسد در رودخانه توسط متهم است!

منبع: تعمیرات گوشی در محل دیجی دکی

از اندروید به آیفون بروید و مخاطبان و برخی دیگر از اطلاعاتتان را

    نظر

یکی از بزرگ ترین چالش ها هنگام خریدن گوشی، انتقال اطلاعات و به خصوص مخاطبان گوشی اول به گوشی دوم هست. اگر هر دو گوشی در قالب یک فرمت باشند، مشکلی نخواهد بود و این انتقالات به آسانی انجام می گیرد، اما وای بر زمانی که دو پلتفرم متفاوت باشند. در این پست به شما روش ساده برای انتقال فایل های خاص از اندروید به آیفون را آموزش خواهیم داد!


مرتبط: انتقال از سایر گوشی ها به گوشی اندرویدی


راه حل اول این است که تک تک اطلاعات را جداگانه منتقل کنید. اکانت گوگلی شما که روی گوشی اندروید ست شده است، اطلاعات زیادی از شما را دارد. این امر در انتقال اطلاعات روی مرورگر کروم شما را ساده می کند، کافیست روی آیفون نیز یک مرورگر کروم نصب کرده و همان جیمیل اندروید خود را وارد نمایید.

برای انتقال مخاطبان از اندروید به آیفون یک روش بدون نرم افزاری هست. در مخاطبان گوشی اندرویدی خود وارد تنظیمات شده و از مخاطبانتان یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. یک تک فایل با پسوند .vcf درست شده و می توانید آن را در حافظه جانبی یا حافظه اصلی گوشی خود ذخیره نمایید. حال اگر این فایل را به گوشی آیفون خود منتقل کنید (مثلا از طریق تلگرام به خود تلگرام کنید و در آیفون بازش کنید و یا از طریق اتصال به کامپیوتر منتقل کنید) می توانید تمام مخاطبان را از اندروید به آیفون ببرید و همچنین اطلاعات اضافی ی که در مورد هر مخاطب وارد کرده اید نیز منتقل می شوند.


مرتبط: انتقال اطلاعات از گوشی اندرویدی به کامپیوتر


اما یک راه حل نرم افزاری دیگر هم وجود دارد. اپ Move to iOS کمکتان خواهد کرد. اما گوشی اندروید شما بایستی از اندروید 4 بالاتر باشد و گوشی آیفون و یا هر وسیله اپلی دیگرتان iOS 9.3 به بالا باشد. نرم افزار را روی گوشی اندروید خود نصب کرده و اجرا می کنید و به راحتی مخاطبان، پیامک ها، عکس ها و فیلم های دوربین، اطلاعات مرورگرها و ایمیلی و همچنین رخدادها و قرارهای تنظیم شده در تقویم اندرویدی خود را منتقل کنید.

همچنین اگر نرم افزاری به صورت مشترک بین دو دستگاه وجود داشته باشد برایتان از اپل استور پیدا کرده و پیشنهاد دانلود را می دهد و اپ های پولی را نیز در لیست آرزوهایتان نگه می دارد! این اپ از طرف شرکت اپل نوشته شده تا کسانی که به فکر مهاجرت از اندروید به آیفون هستند نگران این گونه حواشی نباشند!

لینک دانلود:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.apple.movetoios&amp 


منبع: تعمیر موبایل در محل دیجی دکی

IOS 11.2.5 به روز رسانی جدید اپل برای گوشی های آیفون

    نظر

ساعاتی پیش شرکت اپل یک به روز رسانی دیگر تحت عنوان iOS 11.2.5 را ارائه کرده است. پیش از این نیز به روز رسانی های زیادی از جانب اپل معرفی شده. متاسفانه این آپدیت هفتم و یا هشتم شرکت اپل از زمان ارائه iOS 11 در پاییز امسال، تقریبا چهار ماه پیش می باشد.


باید منتظر به روز رسانی های دیگری هم باشیم


اپل در شرایط کنونی تقریبا هر سه هفته یک بار یک به روز رسانی جدید برای برطرف کردن باگ های به روز رسانی قبلی ارائه می دهد که این امر خیلی از کاربران را ناراحت کرده. اما بگوییم از تغییرات در iOS 11.2.5

پشتیبانی از HomePod یکی از اصلی ترین امکانات اضافه شده هست. علاوه بر این در کشورهای امریکا، انگلیس و استرالیا هم سیری می تواند اخبار را بخواند. اینها امکانات جدید هستند اما بگوییم از باگ های رفع شده توسط iOS 11.2.5

Image result for steve jobs

مشکل عدم نمایش کامل اطلاعات در اپ تماس تلفنی، مشکل از بین رفتن نوتیفیکیشن ایمیل ها در آیفون 10، مشکل ترتیب نادرست و به هم ریختگی زمانی چت های پیامکی، مشکل عدم کار کردن دکمه های کنترل موسیقی هنگام استفاده در ماشین و مشکل اعلام نشدن سطح باطری ایرپادها.


مرتبط: نحوه انجام به روز رسانی آیفون


خلاصه کلی مشکل رفع شده و البته مانند همیشه گفته شده که برخی اطلاحات امنیتی هم در این به روز رسانی انجام شده است. اما اپل قول داده بود مشکل کند شدن گوشی ها را به خاطر ضعیف شدن باطری، رفع کند و انتخاب را به عهده کاربر بگذارد که در iOS 11.2.5 چنین چیزی ارائه نشده است. یعنی کاربر بتواند انتخاب کند بین دو گزینه: گوشی با توجه به عملکرد باطری کار کند (اگر باطری کمی ضعیف شده گوشی نیز کند شود تا عمر نگهداری شارژ گوشی بیشتر بماند و یا صرف نظر از وضعیت باطری گوشی همیشه در حالت عادی و کامل خود کار کند)

این بدان معناست که باید منتظر به روز رسانی های دیگری هم باشیم که متاسفانه از بعد از استیو جابز خیلی زیاد و آزار دهنده هستند.


منبع: تعمیرات موبایل در محل دیجی دکی

گوشی رجیستر نشده در طرح رجیستری را چه کار باید کرد؟

    نظر

همانطور که پیش از این نیز اعلام شد، بلاخره امسال و از تاریخ 14 آذر طرح رجیستری با هشدارهای و اعلان های قبلی آغاز شد. در ابتدا محصولات سیم کارت خور اپل مشمول این طرح شدند. برای خرید گوشی های رجیستر شده کلی مطلب گفتیم و گفته شد، اما برای گوشی رجیستر نشده چیزهای زیادی گفته نشده است.


تمام هزینه های پرداختی خود را پس بگیرند و یا یک گوشی رجیستر شده از همان نوع را تحویل بگیرند


برای خرید گوشی نو گفتیم که بایستی از یکی از سه طریق، پیامک، سامانه همتا و یا سایت مربوطه اقدام شود تا کنترل شود آیا گوشی رجیستر شده هست یا خیر. گفته شد که گوشی هایی که قبل از 14 آذر خریداری شده و استفاده شده باشند (یعنی داخلشان سیم کارت قرار گرفته باشد) دچار مشکل نخواهند شد.

Image result for ?طرح رجیستری?‎

برای مسافرانی که با خود گوشی می آورند گفته شد که تا یک ماه می توانند از تاریخ ورودشان و انداختن سیم کارت داخل گوشی شان از آن استفاده کنند، اما چنانچه مسافری بخواهد از خارج گوشی خریداری کرده و برای مصرف خودش وارد کشور کند، باید به سازمان گمرک مراجعه کرده و 16درصد قیمت گوشی را به عنوان گمرکات و سایر موارد پرداخت کند تا بتواند از گوشی رجیستر شده اش استفاده کند.

از تاریخ 8 دی ماه نیز سه برند دیگر شامل این طرح رجیستری شدند، برندهای گوگل پیکسل، بلک بری و موتورولا. و به مرور زمان تا اردیبهشت ماه 1397 تمام گوشی ها شامل طرح رجیستری شده اند و باید درهنگام خرید به این نکته دقت کافی داشته باشید.


مرتبط: چگونه می توان از رجیستر بودن گوشی مطمئن شد؟


این بود مختصری از کل جریان طرح رجیستری تا به الان. اما دو نکته مهم در رابطه با طرح رجیستری مطرح هست، یکی گوشی رجیستر نشده و دیگری قیمت گوشی ها.

بر اساس ابلاغ ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کسانی که بعد از خرید گوشی شان متوجه شدند که گوشی رجیستر نشده خریداری کرده اند و گوشی شان از کار افتاده بایستی گوشی، کلیه متعلقاتش و فاکتور خرید را به واحدی که از آن، گوشی را خریداری کرده اند برده و تمام هزینه های پرداختی خود را پس بگیرند و یا یک گوشی رجیستر شده از همان نوع را تحویل بگیرند. فروشنده موظف است کاملا همکاری کند، وگرنه در غیر این صورت و با شکایت خریدار، به جرم فروش جنس قاچاق دچار مشکلات فراوانی خواهد شد! اما توصیه ما این است که پیشگیری بهتر از درمان است و هنگام خرید بیشتر توجه کنید.

ضمنا این نکته خیلی مهم را هم در نظر داشته باشید، گارانتی دار بودن گوشی اصلا به معنای رجیستر بودن آن نیست و بایستی رجیستر بودن گوشی را با روش های گفته شده کنترل کنید.

اما وزیر ارتباطات در رابطه با گرانی گوشی ها بعد از طرح رجیستری این گونه گفته که این افزایش قیمت مربوط به این طرح نیست، بلگه دلیلش گران تر شدن دلار است. او گفته در آغاز طرح دلار مبادله ای با قیمت حدودی 3500 تومان مطرح بود اما حالا ارز غیرمبادله ای و با قیمت تقریبی 4500 تومان به بالا مطرح هست. او همچنین گفته که این طرح باعث شده تا وارد کنندگان مجاز بتوانند خدمات بهتری ارائه دهند و خریداران نیز مطمئن تر گوشی بخرند!

 

منبع: تعمیر موبایل ، دیجی دکی

اینترنت ماهواره ای رایگان در خدمت خاورمیانه و کشورهای افریقایی

    نظر

بارها و بارها در اخبار دیده و خوانده اید که شرکت هایی نظیر گوگل و فیسبوک قصد دارند اینترنت ماهواره ای رایگان به تمامی کاربران دنیا ارائه دهند، اما تا به این لحظه هیچ اقدام عملی خاصی به جز چند طرح آزمایشی صورت نگرفته. اما این بار شرکت Quika مربوط به اپراتور Talia مدعی شده که تا اواخر نیمه دوم سال 2018 میلادی این کار را عملی خواهد کرد.


53درصد جمعیت کنونی جهان که به اینترنت دسترسی ندارند!


درواقع یک ماهواره می تواند در بخشی که اپراتور آن تعیین می کند اینترنت ارائه دهد، چیزی شبیه به پخش شبکه های ماهواره ای و تلویزیونی. اما همانطور که برنامه های تلویزیونی گیرنده های خاص به خود را دارند، اینترنت ماهواره ای نیز گیرنده خاص خودش را دارد. این گیرنده حدودا صد دلاری هست که البته نسبت به مودم های ADSL خیلی تفاوت قیمتی ندارد.

Image result for satellite internet

شرکت های گوگل و فیس بوک همیشه مدعی این بودند که می خواهند برای دسترسی همگان به اینترنتی پرسرعت و بدون فیلترینگ اینترنت ماهواره ای را در سراسر دنیا ارائه خواهند کرد. گوگل تنها چند طرح آزمایشی پیاده کرد و از کارهای فیس بوک نیز اطلاعاتی در دست نیست. معمولا درمواقع بحرانی سیاسی نیز کشورهای مخالف برای تحدید همدیگر، مخصوصا در آنهایی که در این اوضاع دسترسی به اینترنت محدود می شود، می گویند که به مردم کشور مخالف اینترنت رایگان ماهواره ای ارائه خواهند داد! البته درحال حاضر شرکتهای زیادی هستند اینترنت ماهواره ای ارائه می دهند، اما تحت قوانین کشورها و با حق اشتراک ماهانه که البته در حدود ماهی 5دلار هست.


خواندنی: تلفای چیست؟


این اینترنت با اینترنت بالنی که در مواقعی خاص مثل پیاده روی اربعین استفاده می شود متفاوت است. در اینترنت بالنی اینترنت به صورت دیتا و وای فای توزیع می شود اما در اینترنت ماهواره ای قضیه متفاوت است. به عنوان مثال شرکت تالیا می خواهد با استفاده از ماهواره های GEO و LEO اینترنت پرسرعت در باند Ka-band ارائه دهد که همانطور که پیش از این نیز ذکر شد، نیاز به گیرنده خاص خودش دارد.

شعار شرکت های مدعی و همچنین شرکت تالیا برای این کار این است که باید تمام مردم دنیا به امکانات برابر دسترسی داشته باشند و 53درصد جمعیت کنونی جهان که به اینترنت دسترسی ندارند باید دسترسی پیدا کنند. کشورهای تحت پوشش این اینترنت در فاز اول عبارتند از: افغانستان و عراق در همسایگی ما و کشورهای بنین، بروندی، جمهوری دمکراتیک کنگو، لیبی، مالاوی، نامیبیا، جمهوری کنگو، سنگال، سوازیلند، توگو، زامبیا، آنگولا، بوتسوانا، کامرون، غنا، لسوتو، موزامبیک، نیجریه، ساحل عاج، روآندا، آفریقای جنوبی، تانزانیا، تونس و زیمباوه. این شرکت مدعی است که کشورهای درحال توسعه در فازهای بعدی از این اینترنت رایگان بهره مند خواهند شد.

منبع: تعمیرات موبایل در هر مکان در هر زمان