سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

برنامه حرکت اتوبوس های تهران را در دستان خود به صورت آنلاین داشت

    نظر

با توجه به آلودگی هوا، مصرف سوخت و ترافیک شاید برداشتن ماشین شخصی همیشه گزینه خوبی نباشد. انواع وسایل نقلیه عمومی موجود از تاکسی و اتوبوس گرفته تا مترو در اختیار ما هست. شاید تعدادشان کم باشد اما اگر بتوانیم برنامه خود را با آنها تنظیم کنیم، رسیدن به مقصد دلپذیرتر خواهد شد. برنامه حرکت اتوبوس های تهران یکی از بزرگترین مواردی است که مورد نیاز افراد برای استفاده از این وسیله نقلیه عمومی می باشد.

Image result for Tehran Bus ETA

چند راه برای این کار وجود دارد. راه اول که تنها نیاز به یک گوشی دارد. این گوشی حتی لازم نیست که هوشمند باشد. کافیست کد ایستگاه مورد نظرتان را بدانید. این کد روی تابلوی ایستگاه مورد نظرتان نوشته شده است. این کد را به شماره 2000111 پیامک کنید و بعد از اندک زمانی پیامکی دریافت خواهید کرد که زمان رسیدن اتوبوس های منتهی به ایستگاه شما را اعلام خواهد کرد! ارسال کد به صورت فارسی یا انگلیسی مجاز است، که البته به صورت فارسی برای شما ارزان تر خواهد بود!

روش دوم استفاده از سایت اینترنتی اتوبوسرانی تهران است. شما در این سایت علاوه بر برنامه حرکت اتوبوس های تهران به صورت کلی، می توانید برنامه حرکت زنده آنها را نیز ببینید. کافیست به سایت مربوطه مراجعه کنید. و گزینه جدول زمانبندی حرکت اتوبوس (زنده) را انتخاب کنید. با نوشتن نام یا کد ایستگاه (که هر دوی این موارد روی تابلوی ایستگاه نوشته شده است)  گزینه های محتمل برایتان باز خواهند شد و با انتخاب گزینه مورد نظر می توانید زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه را متوجه شوید.

مرتبط: سایت اتوبوسرانی تهران

اما روش سوم. در این روش نیاز به یک گوشی هوشمند دارید و کمی اینترنت خط. اپ شرکت اتوبوسرانی را دانلود و برروی گوشی خود نصب کنید. اگر به آن دسترسی موقعیت مکانی خود را بدهید، تمام ایستگاه های نزدیک شما را با بیان مقدار فاصله نشان خواهد داد و شما می توانید برنامه حرکت اتوبوس های هر یک را ببینید. می توانید ایستگاه هایی را به عنوان ایستگاه های من انتخاب کنید و در دسته بندی مجزایی قرار دهید تا دسترسی آسان تری داشته باشید. روی هر ایستگاه که بزنید، تمام خط های عبوری از ایستگاه و زمان رسیدنشان به شما نشان داده خواهد شد. با زدن روی هر خط، می توانید مسیر و ایستگاه های پیش رو را نیز ببینید.

Image result for ?پیامک اتوبوس?‎

زمان های نشان داده شده در این روش ها تقریبا دقیق هستند و نهایتا یک دقیقه کم و زیاد خواهند شد و این امکانات به دلیل جی پی اس هایی است که روی اتوبوس های تهران بسته شده و علاوه بر این امکان، اجازه نگه داشتن در خارج از ایستگاه های تعیین شده از راننده گرفته می شود!

دانلود اپ:

لینک اندروید: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.neda.buseta&hl=en

لینک آیفون: https://itunes.apple.com/us/app/tehran-bus-eta/id882224716?mt=8


منبع: تعمیر گوشی  دیجی دکی

تلگرام ایکس جایگزینی مناسب و سریعتر برای تلگرام سابق

    نظر

تیم تلگرام چندی است که روی نسخه ای دیگر از تلگرام تحت عنوان تلگرام ایکس (Telegram X) کار می کنند. هدف آنان از این کار ایجاد یک نرم افزار کارآمدتر، سریعتر و با قابلیت های تلگرام اصلی است. و حالا به چنین موفقیتی دست یافتند و این نسخه از تلگرام را منتشر کرده اند.

تلگرام ایکس دیجی دکی

تلگرام ایکس یک نسخه سریعتر، بهتر و راحت تر برای استفاده است که بعد از دو سال استارت کار در تیم تلگرام ارائه شده است. سرعت، راحتی و کیفیت سه ویژگی برجسته این نسخه از تلگرام است و در هر دو نسخه اندروید و iOS ارائه شده است. البته به گفته سخنگوی تلگرام این اپ با وجود ارائه شدن اما ممکن است همچنان نواقصی داشته باشد و نمی توان به طور حتم آن را جایگزین تلگرام قبلی نمود.


اگر تلگرام مسدود شود تلگرام ایکس هم قطعا مسدود خواهد شد و این دو در این زمینه تفاوتی با هم ندارند!


 

تلگرام ایکس در اندروید

این اپ در پلتفرم اندروید برگرفته از قدرت TDLib نوشته شده است که نتیجه آن انیمیشن های روان شده است. این نسخه هم سریعتر است و هم مصرف باطری آن بهینه تر. طراحی و ساختار آن نیز کمی متفاوت شده است. علاوه بر این در این نسخه از مود حباب آزاد استفاده شده که نتیجه آن تمام صفحه شدن عکس ها و چت ها می باشد.

در تلگرام ایکس شما می توانی روی هر عکس یا چتی انگشت نگه دارید و آن را در حالتی بهتر ببینید. امکان کشیدن انگشت روی پیغام ها و دسترسی های سریعتر از دیگر امکانات آن است. پخش کننده موسیقی در تلگرام ایکس بهینه شده و قدرتمندتر شده است. ضمن آنکه می توانید در بخش مدیای به اشتراک گذاری شده دسته بندی ها را ببینید و با دست کشیدن روی صفحه از یک دسته بندی به یک دسته بندی دیگر بروید.

تلگرام ایکس در iOS

این اپ برای اپلی ها با زبان سی نوشته شده و یک تلگرام سریع، سبک و بهینه در مصرف باطری به دست آمده است. امکاناتی که در نسخه اندروید ذکر شد، پیش از این تا حدودی در نسخه iOS وجود داشت و تغییرات زیادی در آن پیش نیامده است و تنها سرعت و مصرف باطری آن بهینه تر شده که خود این نیز می تواند تجربه بهتری برای کاربران ایجاد کند.


مرتبط: کانال تلگرامی دیجی دکی


همانطور که گفته شد هنوز نمی توان تلگرام ایکس را جایگزین تلگرام معمولی کرد، اما می توان هر دو نسخه را روی یک گوشی داشت! چنانچه برای دانلود نسخه اندروید آن مشکل دارید، کافیست در کانال تلگرامی دیجی دکی عضو شوید، و از طریق روبات کانال فایل نصبی آن را دانلود و نصب کنید. این نسخه از مراجع رسمی و معتبر تهیه شده و نیازی به فیلتر شکن ندارد.

منبع: تعمیر موبایل ، دیجی دکی

خرید و فروش گوشی زیر سایه طرح رجیستری چگونه باید باشد؟

    نظر

همانطور که قبلا شنیده اید و در این بلاگ هم گفته شده، طرح رجیستری موبایل از 14آذر و با محصولات سیم کارت خور اپل آغاز شد. چندی بعد سه برند  گوگل پیکسل، بلک بری و موتورولا هم به گروه رجیستری ها اضافه شدند و قرار است 14بهمن نیز یک برند دیگر زیر سایه طرح رجیستری برود. خرید و فروش گوشی در جریان طرح رجیستری تغییراتی داشت و هم خریدار و هم فروشنده باید دقت کنند تا متضرر نشوند. اما در مورد خرید و فروش گوشی های دست دوم چقدر اطلاعات دارید؟


فروشنده هنگام فروش گوشی بایستی رجیستری را به خریدار انتقال دهد! 


پیش از به صورت کامل توضیح داده شده که چگونه از رجیستر بودن یک گوشی مطمئن باشیم و خرید اشتباه نداشته باشیم. اینکه چگونه می توان از سه روش پیامک، سامانه همتا و یا سایت گمرک از صحت رجیستری گوشی مطمئن شد و اینکه مسافرانی که با خود از خارج از کشور گوشی می آورند باید با پرداخت 16درصد مبلغ گوشی به عنوان گمرکی آن را رجیستر کنند.

در پستی دیگر هم درمورد گوشی های رجیستر نشده گفتیم، کسانی که مبالغ زیادی برای گوشی هایشان داده اند اما به دلیل عدم توجه و دقت کافی حالا با یک دستگاه بلااستفاده مواجه هستند. این دسته از عزیزان هم باید با مراجعه به فروشنده گوشی، با ارائه فاکتور گوشی را پس داده، مبلغ یا گوشی معادل رجیستر شده را تحویل گیرند.


مرتبط: با گوشی رجیستر نشده چکار باید کرد؟


اما تا به اینجا درمورد گوشی های نو گفته شده ولی صحبتی از خرید و فروش گوشی های دست دوم نشد. اخیرا وزارت ارتباطات اعلام کرده که برای خرید و فروش گوشی های دست دوم، و در ابتدا محصولات شرکت اپل، فروشنده هنگام فروش گوشی بایستی رجیستری را به خریدار انتقال دهد! این اتفاق باید از 14 بهمن صورت گیرد و چنانچه چنین کاری صورت نگیرد، عواقب آن بر عهده خریدار خواهد بود!

روند کار ساده هست. فروشنده بایستی به سامانه همتا متصل شود (شماره *7777# ، سایت یا اپ موبایلی) گزینه مربوط به انتقال مالکیت را انتخاب کند. شماره شناسه (IMEI) گوشی مورد معامله را انتخاب یا وارد نمایدو در مرحله نهایی شماره سیم کارت خریدار را وارد کند. بدین ترتیب رجیستری گوشی از شخص فروشنده به شخص خریدار منتقل خواهد شد.

14بهمن علاوه بر آغاز این طرح، آغاز طرح رجیستری برای یک برند دیگر هم خواهد بود. با ما همراه باشید تا از آخرین اخبار آگاه شوید.

توجه به این موضوع خالی از لطف نیست که چنانچه یک شخص بخواهد گوشی خودش را به شخص دیگری قرض دهد و یا یک سیم کارت دیگر داخل آن بیندازد، لازم نیست که فرآیند گفته شده انجام گیرد و گوشی مشکلدار نخواهد شد!


منبع: تعمیرات موبایل در هر مکان در هر زمان

زبان فارسی در تلگرام به صورت عجیبی مجددا فعال شد!

    نظر

حتما شما در شب گذشته متوجه چیز عجیبی در تلگرام خود شده اید؟ اینکه وقتی این اپ را باز می کنید از شما در مورد زبان اپ می پرسد. در ابتدا درخواست هایی در بخش مشاوره رایگان نرم افزاری تیم دیجی دکی داشتیم مبنی بر اینکه نگران بودند که این ویروس باشد، مخصوصا با توجه به انتشار ویروس تماس صوتی-تصویری تلگرام در این روزها. اما این ویروس نیست و تنها خبری است مبنی بازگشت زبان فارسی در تلگرام !


مرتبط: ویروس تماس صوتی و تصویری تلگرام


تلگرام زمانی بسیار کوتاه از زبان فارسی پشتیبانی می کرد اما ناگهان این امکان را در یک به روز رسانی حذف کرد. هیچ خبری هم از بازگشت و امکان بازگشت زبان فارسی در تلگرام دیده نمی شد و ناگهان در روز گذشته این امکان فعال شد.

زبان فارسی در تلگرام دیجی دکی

اما چرا می گوییم زبان فارسی در تلگرام به صورت عجیبی فعال شده است؟ حتما شما خوب می دانید که هرگاه تغییری در یک اپ بخواهد بوجود بیاید، نویسندگان آن اپ، آن را به صورت یک به روز رسانی در اختیار کاربران قرار می دهند. هنگامی که کاربران اپ داخل گوشیشان را به روز کنند، می توانند از ویژگی های جدید این اپ استفاده کنند. اما چیز عجیب در رابطه با بازگشت زبان فارسی به تلگرام این بود که این اتفاق بدون هیچگونه به روز رسانی و اعلام قبلی اتفاق افتاد!!! اینکه به صورت ناگهانی یک پیغام در یک اپ ایجاد شود و بدون اینکه آن را آپدیت کنید یک امکان جدید در اختیارتان بگذارد خیلی اتفاق عجیبی هست.

اما اگر این پیغام را از دست داده اید و می خواهید زبان تلگرام گوشی خود را فارسی کنید، می توانید از طریق تنظیمات و بخش زبان این کار را بکنید. در تنظیمات تلگرام خود وارد بخش Language شوید و هر زبانی را که می خواهید انتخاب کنید!

شاید این اتفاق تصادفی نشاندهنده دسترسی زیاد تلگرام در گوشی ما باشد. دسترسی به اندازه ای که تلگرام اجازه دارد حتی اطلاعات داخل گوشی مان را عوض کنید! باید در انتظار پاسخ پاول ماند.

منبع: تعمیر گوشی  دیجی دکی

سرویس تماس صوتی و تصویری تلگرام منتشر شد؟ اصلا مگه تلگرام سرویس

    نظر

به تازگی پیغامی به کاربران دیجی دکی رسیده مبنی بر اینکه سرویس تماس صوتی و تصویری تلگرام منتشر شده و برای فعال سازی کافیست که روی لینک زیر بزنید! کاربران هم به هوای یک امکان جدید این اقدام را انجام داده اند. اما غافل از اینکه این پیغام یک ویروس است!

این پست به صورت کاملا حرفه ای ساخته شده، چرا که لینکی که ساخته با نام telegram هست و عکسی که همراه با این پست ارسال می شود از سری عکس های خود تلگرام هست! اما اگر دقت کنید می توانید در همین نشانه ها هم نشانه های اشتباه و الکی بودن پیغام را پیدا کنید. نشانه مشکل درمورد عکس هست. این عکس مربوط به فعال سازی ارسال پیام تصویری بود. زمانی که تلگرام در یک به روز رسانی بعد از ارسال پیام های صوتی، پیام تصویری را هم اضافه کرد، از این عکس برای این کار استفاده کرد. در لینک ارسالی، دامنه .news استفاده شده. سایت تلگرام به صورت telegram.org هست و هر اطلاعیه یا خبری که بخواهد بدهد از طریق همین سایت و صفحاتش می دهد.


مرتبط: ارسال پیام تصویری در تلگرام


وقتی شما روی لینک پست انتشار سرویس تماس صوتی و تصویری تلگرام بزنید، در ابتدا گوشی شما ویروسی می شود و در اولین اقدام به تمامی مخاطبانتان همین پیغام را می فرستد. مخاطبان دیگر که به شما اعتماد دارند بلافاصله این لینک را فشرده و به این ترتیب ویروس به صورت سریعی گسترش می یابد.

این اتفاق به تازگی رخ داده و هنوز معلوم نیست که این ویروس چه کارهایی با گوشی می تواند بکند. اما شما می توانید از طریق روبات کانال دیجی دکی، یک آنتی ویروس پولی را به صورت کاملا رایگان دانلود و نصب نمایید و گوشی خود را برای یافتن انواع ویروس پایش کنید. چنانچه بازهم مشکلی داشتید، اصلا نگران نباشید، کافیست یک درخواست ثبت نمایید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.


منبع: تعمیرات گوشی دیجی دکی