سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

آیفون داران مراقب باشند. مراقب اپل آیدی و رمز خود باشید!

    نظر

حتما تمام آیفون داران می دانند که تا چه حد اپل آیدی چیز مهمی محسوب می شود و اینکه این چیز به ظاهر ساده تا چه حد می تواند برایشان مشکل ساز شود اگر دقت نداشته باشند و مسائل امنیتی آن را رعایت نکنند. اخیرا اتفاقی جدید افتاده که متاسفانه عده ای از هموطنان در دام سودجویانی کلاه بردار افتاده و گوشی شان به طور کلی از کار افتاده است.


مرتبط: خطرات اپل آیدی


همانطور که پیش از این نیز برایتان به صورت کامل شرح داده ایم، اپل آیدی کلید ورود به آیفون و محصولات اپل است. اگر گوشی آیفون دارید، می دانید که تا یک اپل آیدی در آن ست نکنید، نمی توانید از خیلی از امکانات آن استفاده کنید و عملا گوشی تان به درد نخواهد خورد. اگر پیش از این اندروید داشته اید و حالا آیفون گرفته اید، باید بگویم که اپل آیدی چیزی شبیه به جیمیل شماست در اندروید اما حاوی اطلاعات بیشتر و در گوشی وجود آن حیاتی تر است.

حداقل تمام مخاطبان آیفون داران در اپل آیدی آنها ذخیره می شود. برخی که سایر اطلاعاتشان را نیز در اپل آیدی خود ذخیره می کنند. تمام این چیزها از لحاظ امنیتی خوب هم هست. اما پس چرا انقدر در مورد اپل آیدی و خطرات آن می گوییم؟ همه چیز خوب است تا آنجا که اپل آیدی با ایمیل خود شما نباشد! یا آنکه رمز اپل آیدی شما به دست افراد بدی بیفتد. در این مواقع هست که باید نگران باشید.

سرقت گوشی دیجی دکی

اگر رمز اپل آیدی خود را فراموش کرده باشید، با استفاده از ایمیلی که اپل آیدی را روی آن ست کرده اید می توانید رمز را بازیابی کنید. اما اگر اپل آیدی را شخص دیگری با ایمیل دیگری ساخته باشد، اگر آشنا و مطمئن باشد که هیچ، بازهم می توانید با کمک او رمز را بازیابی کنید، اما اگر آشنا نباشد، علاوه بر اینکه می تواند به راحتی به تمامی اطلاعات شما دسترسی داشته باشد، می تواند بدون اطلاع شما رمزتان را عوض کند یا اگر رمزتان را فراموش کنید، نمی توانید آن را بازیابی کنید و در هر دو صورت گوشی شما دیگر کارایی و قابلیتی نخواهد داشت.


مرتبط: پیدا کردن گوشی آیفون


متاسفانه پلیس فتا گزارش کرده که اخیرا عده ای سودجو به آیفون داران پیامکی ارسال کرده اند که از طرف شرکت اپل هستند و به دلیل مسائل امنیتی کاربر بایستی به لینک داخل پیامک رفته و اپل آیدی و رمز خود را وارد کند! تمام کسانی که فریب این پیامک را خورده اند، رمزشان عوض شده و دیگر نمی توانند از گوشی خود استفاده کنند! بدتر اینکه تمام اطلاعاتی که در آیکلاد خود ذخیره کرده بودند نیز در دست این افراد افتاده است. این تمام ماجرا نیست. با داشتن اپل آیدی و رمز، آنها می توانند مکان گوشی را نیز پیدا کنند. قبل از تغییر دادن رمز، گوشی را ردیابی کرده و آن را به سرقت می بردند، رمز را عوض کرده و گوشی را به فروش می رساندند!

البته طرح رجیستری تا حد زیادی جلوی این گونه دزدی ها را می گیرد، اما متاسفانه بازار فروش این خلافکاران، داخلی نبوده!

منبع: تعمیرات موبایل در هر مکان در هر زمان

رمز گوشی تان را فراموش کردید؟ نگران نباشید، اینم درست میشه!

    نظر

این روزها رمزهای زیادی را باید به خاطر بسپاریم، از رمز انواع کارت ها گرفته تا رمز گوشی و رمز رایانه شخصی. گاهی این رمزها آنقدر زیاد و پیچیده می شوند که فراموششان می کنیم. اما خوشبختانه همیشه راهی برای بازیابی بسیاری از این رمزها وجود دارد. روی صحبت ما با کاربران اندرویدی است که رمز ابتدایی گوشی خود را فراموش کرده اند و نمی خواهند اطلاعاتشان با ریست فکتوری از بین برود. در ادامه چند راه برای بازیابی رمز گوشی تان را خواهیم گفت:


مرتبط: نحوه نصب اپ در اندروید


همانطور که همیشه گفته ایم، در ابتدای کار، حتما حتما خودتان جیمیل بسازید و از آن برای راه اندازی گوشی اندرویدی خود استفاده کنید. حال جیمیل گوشی از آن خود شماست، به راحتی می توانید روی گوشی قفل شده خود مسلط بوده و مدیریتش کنید.

اگر رمز گوشی تان را فراموش کرده باشید، با توجه به تنظیمات گوشی، پس از چند بار اشتباه وارد کردن رمز، یک لینک ظاهر می شود برای بازیابی رمز تحت یکی از عناوین Forgot Password یا Forgot Pattern. بمعنای فراموشی رمز یا فراموشی طرح رمز. اگر این لینک را بزنید، وارد صفحه ای می شوید که بایستی اکانت جیمیل خود، همان که روی گوشی ست کرده اید، را وارد کنید. با این کار احتمالا اجازه دسترسی به گوشی به شما داده خواهد شد.

Image result for android forgot password screen

اما اگر نشد نگران نباشید. وارد مرحله بعدی می شوید و آن همان تایید هویت دو مرحله ای است. در اینجا بعد از وارد کردن اطلاعات اکانت، با یکی از راه های تماس صوتی و یا پیامک بایستی کد ارسالی از طرف گوگل را وارد کنید.

راه دیگری هم هست. وارد اکانت گوگل خود شوید. روی هر سیستمی که در اختیار دارید. داخل اکانت جیمیل خود، تمام دستگاه هایی که جیمیل شما روی آن ها ست شده است قابل دیدن هستند و می توانید از طریق جیمیل آن ها را کنترل کنید.


مرتبط: معرفی یک پشتیبان گیر حرفه ای


البته اگر برایتان اطلاعاتتان مهم نیست، و یا اینکه قبلا از آنها نسخه پشتیبان تهیه کرده اید، می توانید گوشی خود را فکتوری ریست کنید. گوشی خود را در حالت ریکاوری بالا بیاورید و از این قسمت گوشی را فکتوری ریست کنید.

Image result for android password pattern recovery

کلا خوب است که یه نرم افزار پشتیبان گیر خوب داشته باشید، و هر از چند گاهی از گوشی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در این مواقع خیلی نگرانی نداشته باشید.

 

منبع: تعمیر موبایل ، دیجی دکی


حافظه خالی اما پیغام پر بودن حافظه و عدم امکان نصب برنامه جدید!

    نظر

طی درخواست های بسیار زیاد کاربران و مشتریان دیجی دکی در چت های آنلاین در بلاگ و همچنین درخواست برای مشاوره رایگان تلفنی مبنی بر مشکل با حافظه گوشی شان برآن شدیم تا در این رابطه برایتان کمی توضیح دهیم. مشکل عدم توانایی نصب برنامه با وجود حافظه خالی در گوشی عزیزان!

در پست های پیشین در رابطه با حافظه پنهانی که اپ هایی نظیر تلگرام اشغال می کنند گفته ایم و اینکه چگونه می توان آنها را پاک کرد. در پستی دیگر هم در مورد حافظه پنهان کلی دستگاه و روش مستقیم برای پاک کردن تمام حافظه پنهان در گوشی های اندروید نیز گفتیم. اما مشکل این بار خیلی متفاوت است. الان با وجود حافظه خالی باز هم دستگاه اجازه نصب اپ های جدید را نمی دهد!


مرتبط: نحوه پاک کردن کامل حافظه پنهان گوشی اندرویدی


همانطور که گفتیم در مشکلات قبلی حافظه دستگاه خالی نبود و در بخش تنظیمات حافظه دیده می شد که حافظه پر است. اما این بار در تنظیمات حافظه خالی دیده می شود اما هنگام نصب برنامه پیغام خطای پر بودن حافظه می آید!

Wipe cache partition from Recovery Mode

متاسفانه این مشکلی است که در گوشی های سری J سامسونگ گزارش شده است و هنوز راه حلی قطعی از سوی شرکت سامسونگ برای این مشکل ارائه نشده است و راه حلی که کارشناسان دیجی دکی به آن رسیده اند در اختیارتان قرار داده خواهد شد.

در ابتدا بایستی از گوشی خود و اطلاعات مهم آن پشتیبان گیری کنید. بعد از پشتیبان گیری گوشی را فکتوری ریست کنید. ممکن است باز هم مشکل پابرجا باشد و این بار بایستی که فلش رام کنید. این کار شاید برایتان کمی مشکل به نظر برسد، اما درواقع راحت هست.


مرتبط: درخواست برای مشاوره رایگان تلفنی


اگر نگران هستید تا این اقدامات را انجام دهید، می توانید به راحتی یک درخواست ثبت کنید، با عنوان مشکل نرم افزاری، و با استفاده از مشاوره رایگان نرم افزاری تیم دیجی دُکی مشکل خود را به سادگی حل نمایید.

 

منبع: تعمیر گوشی  دیجی دکی


گوشی ضد آب و استانداردهای گفته شده در مشخصات آن به چه معنایی هست

    نظر

حتما خیلی شنیده اید که گوشی ضد آب است و مثلا در ضد آب بودن دارای استاندارد IP68 هست و از همین مدل حرف ها. اما آیا می دانید ضد آب بودن و اعداد استاندارد بیان شده به چه معنایی هستند.

IP مخفف کلمات Intrnational Protection Rating و یا گاها Ingress Protection Rating می باشد. در واقع یک استاندارد از سری استانداردهای IEC هست که میزان نفوذپذیری ذرات جامد و مایع را در هر گجت و وسیله الکترونیکی ای مشخص می کند.


مرتبط: وقتی گوشی داخل آب بیفتد چکار باید کرد؟


اعداد بعد از IP برای نفوذپذیری ذرات جامد و مایع به کار می روند. عدد اول برای ذرات جامد است و عدد دوم برای ذرات مایع. برای جامدات از اعداد 0 تا 6 و برای مایعات اعداد 0 تا 9 به کار می روند. قبلا عدد سومی هم در دنباله این دو عدد وجود داشت که مقاومت مکانیکی تجهیز را نشان می داد و عددی مابین 0 تا 9 داشت. ممکن است یک حرف انگلیسی هم بعد از این دو عدد نوشته شود که بیانگر انواع دیگر مقاومت و حفاظت دستگاه می باشد.

Image result for ip rating mobile tests

اعداد مربوط به ذرات جامد را برایتان شرح می دهیم. عدد صفر به معنای عدم داشتن هرگونه مقاومت و حفاظتی در برابر اجسام جامد هست. عدد یک برای اجسام با ابعاد 50 میلی متر، عدد دو تا ابعاد 12.5 میلیمتر، عدد سه تا ابعاد 2.5 میلیمتر، عدد چهار تا ابعاد 1میلیمتر، عدد 5 برای گرد و خاک معمولی و عدد 6 که بیشترین حفاظت هست، در برابر گرد و خاک ریز مقاومت هست و نفوذ ناپذیر.

در مورد عدد دوم و نفوذپذیری مایعات هم به همین ترتیب هست. درواقع برای بیان گوشی ضد آب این عدد نشانگر دقیق آن هست. عدد صفر یعنی هیچ حفاظتی در برابر آب ندارد. عدد یک یعنی وقتی گوشی درحالت افقی است می تواند در برابر چند قطره آب مقاومت کند (به مدت 10 دقیقه زیر بارانی با شدت 1میلیمتر در دقیقه)، عدد دو یعنی دستگاه و درزهای بهم رسنده تا 15درجه جابجا شده باشند (2.5دقیقه برای هر طرف و در مجموع 10 دقیقه زیر بارانی به شدت 3میلیمتر در دقیقه)، عدد سه یعنی در برابر اسپری آب نفوذناپذیر است (مدت زمان تست یک دقیقه بر واحد متر مربع به مدت حداقل 5 دقیقه با مقدار آب 10 لیتر بر دقیقه با فشار 50-150 کیلوپاسکال)، عدد چهار یعنی حجم های بیشتر آب از هر زاویه ای به دستگاه می تواند پاشیده شود (به مدت 10 دقیقه با فشار قبلی و بدون حفاظت)، عدد 5 یعنی در برابر فشارهای بالا از هر زاویه ای ایمن هست (مدت زمان تست یک دقیقه بر واحد سطح به مدت حداقل 15دقیقه با حجم 12.5 لیتر در دقیقه و با فشار 30کیلوپاسکال در فاصله 3متری)

Image result for ip rating mobile tests

عدد 6 به بعد مقاومت گوشی ضد آب خیلی قوی تر می شود. عدد 6 یعنی مقاومت در برابر فشار بیشتر (به مدت قبلی با حجم آب 100لیتر بر دقیقه و فشار 100کیلوپاسکال در فاصله 3متری)، عدد 6K یعنی مقاومت در برابر فشار خیلی بیشتر یعنی 1000کیلوپاسکال در فاصله 3متری.

تا اینجا بحث سر پاشیدن آب بود اما از عدد 7 به بعد کل تجهیز داخل آب فرو می رود. عدد 7 یعنی می توان دستگاه را تا مدت نیم ساعت در عمق بین 15 سانتیمتر تا یک متری نگه داشت. عدد 8 یعنی تا عمق 3متری و برای مدتهای طولانی تر. یک عدد 9K هم هست که برای آب های پرفشار داغ تا دمای 80درجه استفاده می شود.

امیدوارم هنگام خرید تجهیزات و به خصوص گوشی ضد آب به این اعداد دقت کنید و با توجه به آنها از گوشی خود توقع داشته باشید.

 

منبع: تعمیرات گوشی دیجی دکی


نجات کوهنوردان گم شده حتی بدون وجود سیگنال و آنتن موبایل

    نظر

این روزها کمتر موقعیتی پیش می آید که آدم غیرقابل دسترس و بدون سیگنال موبایل و اینترنت باشد. اما گاهی هم ممکن است چنین اتفاقاتی رخ دهد، و متاسفانه عمدتا این مواقع، مواقع خطر هستند. مانند مواقع بلایای طبیعی همچون زلزله، گم شدن در کوه و طبیعت و … نجات کوهنوردان یکی از این مواقع هست که به دلیل عدم وجود هرگونه سیگنالی از آن ها و همچنین سختی های جستجو بعضا نمی توان آن ها را پیدا کرد.


مرتبط: تماس اضطراری در آیفون


اما یک گروه اسپانیایی دست به کار شده و اپی طراحی کرده اند که موقعیت مکانی فرد را نشان می دهد، حتی در غیاب سیگنال ها می توان محل موبایل را در یک شعاع 3 کیلومتری پیدا کرد. اصل کار این گروه برای خاطر نجات کوهنوردان آغاز شد و بعد کاربردهای دیگر این اپ نیز مشخص شدند.

همانطور که می دانید مناطق کوهستانی، مناطقی هستند که هیچ گونه پوشش اینترنت و سیگنال موبایلی در آنها وجود ندارد. بنابراین اگر شخصی اتفاقی برایش بیفتد، مخصوصا اگر مصدوم شده و نتواند حرکت کند، مجبور است یک جا بنشیند و دعا کند که گروه نجات او را پیدا کنند. اما با این اپ داستان متفاوت خواهد بود.

Image result for injured mountain climber

موبایل حتی در مواقعی که سیگنالی ندارد، از خود اطلاعاتی می تواند ساتع کند. چیزی مثل هات اسپات کردن اینترنت. اپ به طوری طراحی شده که این سیگنال را گرفته و معنا دار کرده و تقویت می کند و به طریقی تغییرش می دهد که با یک گیرنده 500 گرمی در فاصله 3000 متری قابل ردیابی باشد. بدین ترتیب گروه نجات کار چندان سختی نخواهند داشت.

درحال حاضر دستگاه هایی وجود دارند که این سیگنال ها را دریافت می کنند اما قیمت 80هزار دلاری آن ها کمی پروسه را گران قیمت می کند درحالی که دستگاه این گروه اسپانیایی تنها 700دلار قیمت دارد و می تواند به راحتی تعداد زیادی از آن را در اختیار تعداد زیادی از افراد گذاشت. در حال حاضر این گروه با سرمایه گذاری و حمایت فدراسیون کوهنوردی اسپانیا در حال رشد و توسعه کار خود هستند.

بعدا از این اپ به عنوان راه نجات در سایر شرایط همچون زلزله، سیل، گم شدن در کویر و … نیز استفاده شد و به کاربردهای آن اضافه شد.

در انتها نیز یادی می کنیم از کلیه عزیزانی که در آخرین صعود خود دچار مشکل شده اند. روحشان شاد و یادشان گرامی.

منبع: تعمیر موبایل ، دیجی دکی