سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

تبدیل سلفی به ایموجی به کمک قابلیت جدید اپ گوگل!

    نظر

استفاده از ایموجی ها خیلی قبل تر از خط و نوشتار بوده است! بله، در عهد غارنشینی مردم با استفاده از نقاشی ها با یکدیگر ارتباط می گرفتند و برای بیان حالات روحی خود نمی توانستند از خود سلفی بگیرند، بلکه از صورتک ها استفاده می کرده اند! گاهی نیز صورت خود را جوهری کرده و به سنگ میزدند تا به نوعی تبدیل سلفی به ایموجی انجام داده باشند که با خطرات و صدمات خودش همراه بوده است ?? اما این روزها ایموجی علاوه بر بیان مطلب، ابزاری شده برای ابراز احساسات و گاهی شوخی و گاهی هم تفهیم بهتر. ایموجی ها به صورت صورتک های از پیش تعیین شده در بسیاری از نرم افزارهای اجتماعی وجود دارند.

مرحله بعد از ایموجی، استیکرها هستند. استیکرها درواقع ایموجی های قدیمی را به تصاویری جذابتر و جالبتر برای برقراری ارتباط تبدیل کرده اند. اما به لطف نرم افزار اجتماعی Allo گوگل، از این پس این امکان در استیکر های آن به وجود آمده که علاوه بر استفاده از استیکرهای موجود می توانید به وسیله گزینه “Turn a selfie into stickers” از سلفی به ایموجی و استیکر برسید!

سلفی به ایموجی ، دیجی دکی

سلفی به ایموجی ، دیجی دکی

روند کار ساده است. از خود یک سلفی می گیرید و هوش مصنوعی گوگل چهره شما را پردازش کرده و بر اساس آن حالات مختلف موجود را می سازد. چیزی شبیه به faceapp که پیش تر از این توضیح داده ام!

 

مرتبط: فیس اپ چیست؟

 

ادعای گوگل این است که هیچ دو چهره یکسانی نمی توانند حالت های یکسان را بوجود بیاورند. گوگل تخمین زده که با ترکیب بینی، چشم، و اشکال صورت موجود در دنیا می توان بیش از 563هزار میلیارد ایموجی یکتا بوجود آورد.

در این نرم افزار گوگل با استفاده از سلفی شما 22 استیکر یا ایموجی مختص شما درست خواهد کرد. بدین وسیله شما حالت مورد نظرتان با استفاده از چهره خودتان به دیگران اعلام خواهید کرد. جیسون کورنول ضمن تاکید بر این مطلب می گوید: چگونه شما حالت خود را با چهره ای غیر از خودتان برای شخصی دیگری می خواهید بازگو کنید؟

هرف این پروژه دقت نیست، بلکه در نهایت چیزی بسیار شبیه به شما درست خواهد شد، که احساست شما را به شیوه خودتان ابراز خواهد کرد! ??

 منبع: تعمیرات موبایل در کرج ، دیجی دکی


ذخیره کردن استوری، عکس و فیلم از اینستاگرام در تلگرام

    نظر

در اینستاگرام امکانی وجود دارد که افراد از چند فیلم یا عکس یا حتی در لحظه فایلی تحت عنوان استوری درست کرده و به نمایش بگذارند. این استوری ها ممکن است به صورت لایو (زنده) یا بصورت غیر لایو باشند. اما چگونه می توان آن ها را ذخیره کرد؟ در این پست روش ذخیره سازی فایلهای اینستاگرام در تلگرام را به شما آموزش خواهم داد.

 

مرتبط: ذخیره کردن لایو استوری در اینستاگرام

 

برای ذخیره کردن استوری:

استوری شخص یا پیجی را که میخواهید ذخیره کنید، باید یوزر (نام کاربری) آن را به طور کامل کپی کنید و یا حفظ کنید. تلگرام خود را باز کرده و دستور @instasave_bot را در بالای کانتکت ها یا بالای چت ها وارد نمایید. وارد بوتی می شوید که در آن می توانید استوری مورد نظرتان را ذخیره نمایید.

اینستاگرام در تلگرام ، دیجی دکی

اینستاگرام در تلگرام ، دیجی دکی

در فضای بوت، start کنید و بعد نام کاربری صفحه ای را که مورد نظرتان هست به طور کامل بنویسید، به عنوان مثال https://www.instagram.com/digidoki . چنانچه صفحه مورد نظرتان استوری داشته باشد، به ترتیب شماره زیر مشخصات آن صفحه استوری ها نمایش داده می شوند. با انتخاب هر یک می توانید استوری مورد نظرتان را در قالب یک فیلم دانلود و ذخیره نمایید.

ذخیره کردن عکس و فیلم:

این بوت همچنین امکان ذخیره سازی عکس ها و فیلم های اینستاگرام در تلگرام را مهیا می سازد! در اینستاگرام عکس یا فیلم مورد نظرتان را پیدا کنید. روی سه نقطه بالای سمت راست آن بزنید و گزینه Copy Share URL را انتخاب نمایید.

اینستاگرام در تلگرام ، دیجی دکی

اینستاگرام در تلگرام ، دیجی دکی

بعد به بوت داخل تلگرام رفته و در محل نوشتن آدرس، پیست را بزنید. فیلم یا عکس مورد نظرتان به صورت یک فایل جداگانه و تضیحات زیر آن یا همان کپشن آن به صورت جداگانه به نمایش در می آیند. فیلم را دانلود و ذخیره نمایید.

اینستاگرام در تلگرام ، دیجی دکی

اینستاگرام در تلگرام ، دیجی دکی

ذخیره کردن از یوتیوب:

برای این کار هم مانند بخش قبل کافیست url فیلم مورد نظرتان را کپی و داخل بوت پیست نمایید و فیلم را دانلود کنید.

 

وقتی وارد بوت شوید با عبارت Credit goes to @soheily98 مواجه می شوید که به نوعی حق کپی رایت برای سازنده این بوت محسوب می شود!

منبع: تعمیرات اپل در محل ، دیجی دکی


احتمال حمله باج افزار به موبایل و راه های مقابله با آن

    نظر

سوالی که برای خیلی از مخاطبین دیجی دکی پیش آمده این است که آیا باج افزاری که چندی است از آن صحبت می شود به موبایل هم حمله خواهد کرد؟ در این پست در رابطه با احتمال حمله باج افزار به موبایل و شیوه هایی برای جلوگیری از آن برایتان شرح داده خواهد شد.

 

مرتبط: باج افزار چیست؟

 

در حال حاضر باج افزار WannaCry بیشتر به سیستم های نهادها و مراکزی که به صورت گروهی هستند حمله کرده است و با اینکه امکانش هست، اما هنوز موردی از حمله باج افزار به موبایل شخصی گزارش نشده! اما همانطور که گفتم این اتفاق هنوز رخ نداده و هرگاه که عوامل این باج افزار بخواهند می توانند این کار را بکنند.

حمله باج افزار به موبایل ، دیجی دکی

حمله باج افزار به موبایل ، دیجی دکی

خبر خوش اینکه گوگل هر ماه به روز رسانی های امنیتی را ارئه می دهد که به واسطه به روز بودن می توان از این گونه بدافزارها در امان ماند. این به روز رسانی ها تنها مختص آخرین ورژن اندروید نیستند و حتی برای قدیمی تر ها هم ایجاد می شوند. گوگل هرگونه مشکلی را در این به روز رسانی های ماهانه یافته و سعی در برطرف کردن آنها می کند. اما با این وجود همچنان بیش از 100ملیون گوشی به روز نشده وجود دارد که از حمله باج افزار در امان نیستند.

اما صاحبان گوشی های هوشمند لازم نیست که خیلی نگران باشند. معمولا یک کاربر عادی چرا باید برای پس گرفتن اطلاعاتش از روی گوشی اش پولی بپردازد؟ اطلاعاتی که عمدتا در کلادها (فضاهای آنلاین اختصاصی) موجود هستند و از حمله بدافزارها در امانند. اما اگر سازمان بهداشتی انگلستان مورد هجوم قرار گیرد قطعا برای پس گرفتن اطلاعات پزشکی اش این مبلغ را خواهد پرداخت!

 

مرتبط: تعمیرات آیفون در محل

 

اگر چه نیازی به نگرانی نیست، اما اخیرا نخبگان امنیت یک روزنه در سیستم گوگل دیده اند که گوشی ها را در معرض خطر قرار می دهد که گوگل گفته در ورژن بعدی اندرویدش Android O آن را حل خواهد کرد.

اما چند اقدام کوچک برای در امان ماندن از باج افزار و کلا بدافزارها را برایتان خواهیم گفت:

  • اپها را فقط از مراکز مورد اطمینان دانلود و نصب نمایید. معمولا سایت هایی که اپ های پولی را مجانا در اختیار شما قرار می دهند، آنها را همراه با یک نرم افزار جانبی به شما خواهند داد که می تواند یک بدافزار باشد!
  • از فعال بودن Verify Apps در گوشی خود مطمئن باشید. این قابلیت هر اپی را قبل از نصب بررسی می کند و احتمال خطرناک بودنش را به شما اخطار می دهد.
  • حتما گوشی خود را از لحاظ امنیتی به روز نمایید.
  • از گوشی خود پشتیبان تهیه کنید. در فضای کلادی، روی کامپیوتر، و یا روی هر هارد اکسترنالی.
  • هنگام نصب یک برنامه حتما حتما کمی زمان اختصاص دهید و نظرات کاربران مختلف (اعم از راضی و ناراضی) را بخوانید.

 

شما تا چه حد مراقب اطلاعاتتان هستید؟

منبع: تعمیر آیفون در کرج ، دیجی دکی

نحوه پاک کردن مخاطب در گوشی های آیفون (تکی و گروهی)

    نظر

گاهی اتفاق اقتاده که بعد از رویدادی یا یک کار گروهی مبادرت به پاک کردن مخاطب هایی از لیست گوشی تان بکنید. یا اینکه به اشتباه روی گزینه دوپلیکیت زده باشید و یک نسخه کپی از مخاطبینتان روی گوشی شما ایجاد شود. بدتر از همه زمانی است که برای امتحان کردن تلگرام دوستتان، با شماره او تلگرام را روی گوشی خود فعال می کنید، در آن صورت تمام مخاطبان او نیز به لیست مخاطبان شما اضافه خواهد شد که این آخری واقعا آزار دهنده هست، هم برای شما و هم برای دوستتان.

 

مرتبط: خطرات اپل آیدی

 

در این پست روش های پاک کردن مخاطب (ها) را از روی گوشی آیفون توضیح داده خواهد شد.

چنانچه فقط یک مخاطب را بخواهید پاک کنید، کار نسبتا ساده است. اول مخاطب مورد نظر را در لیست مخاطبین خود پیدا می کنید. انتخابش کرده و روی گزینه Edit در بالا سمت راست صفحه می زنید. سپس به انتهای صفحه می روید و گزینه Delete Contact را انتخاب می کنید. بدین ترتیب فرآیند پاک کردن مخاطب به اتمام می رسد.

اما در صورتی که بخواهید تعدادی مخاطب را پاک کنید، چند شیوه وجود دارد:

1- اگر بخواهید تمام مخاطبان موجود درد آیکلاد خود را پاک کنید به تنظیمات (Settings) رفته و به بخش مربوط به تنظیمات آیکلاد خود وارد شوید. در این بخش باید رمز آیکلاد خود یا همان رمز اپل آیدی خود را وارد کنید. به بخش تنظیمات که وارد شدید، گزینه مخاطبین (Contacts) را پیدا کنید. استفاده مخاطبین از آیکلاد را غیرفعال کنید، وقتی این کار را انجام دهید، بلافاصله از شما پرسیده می شود که با این کار تمام مخاطبان آیکلاد از روی گوشی شما پاک خواهند شد، آیا مایل به انجام این کار هستید؟ با انتخاب Delete from My iPhone تمامی مخاطبان از روی گوشی شما پاک می شوند.

Image titled Delete Contacts on an iPhone Step 9

2- در این قسمت پاک کردن مخاطب های مربوط به ایمیل های وارد شده در گوشی را آموزش می دهیم. در بخش تنظیمات (Settings) وارد مخاطبین (Contacts) شوید. در آن به بخش حساب ها (Accounts) وارد شوید. بر روی ایمیلی که می خواهید مخاطبان مربوط به آن را پاک کنید بزنید و در صفحه بعد گزینه مخاطبین (Contacts) را خاموش کنید و همچون حالت قبل به سوال جواب دهید.

Image titled Delete Contacts on an iPhone Step 14

3- در این بخش نحوه پاک کردن مخاطب های مربوط به نرم افزارهای جانبی همچون تلگرام و … را توضیح می دهیم. وارد تنظیمات (Settings) شده و در بخش مخاطبین (Contacts) گزینه ای تحت عنوان Contacts Found in Apps را خاموش کنید. بدین ترتیب مخاطبان مربوط به نرم افزارهای جانبی پاک خواهند شد.

پاک کردن مخاطب

4- روش دیگر برای پاک کردن مخاطب های خاص، استفاده از iCloud هست. ابتدا با استفاده از شیوه ای که در گزینه اول توضیح داده شد، یکبار مخاطبان آیکلادی را از روی گوشی خود پاک نمایید. سپس وارد آیکلاد خود شوید ومخاطبان مورد نظرتان را انتخاب و پاک نمایید. مجددا گزینه نمایش مخاطبان آیکلاد را فعال کرده و مخاطبان مورد نظرتان را ببینید.

5- شیوه آخر استفاده از نرم افزار است. نرم افزارهای زیادی به منظور مدیریت مخاطبین وجود دارند. ما نرم افزار Groups را به شما معرفی می کنیم. بعد از نصب آن و وارد شدن به مخاطبین، دایره ای در کنار مخاطبین شما بجود می آیند که به واسطه آن همچون گوشی های اندروید می توانید چند مخاطب را انتخاب کرده و با هم همگی را پاک نمایید.

 

یکی از این پنج روش حتما به کار شما خواهد آمد، اما همانطور که قبلا گفته ام تمام این روش ها زمانی موثر هستند که شما اپل آیدی منحصر به خود و ایمیل خود را داشته باشید!

منبع: تعمیر آیفون ، دیجی دکی

مقابله با باج افزار WannaCry در ویندوز ایکس پی با استفاده از نرم

بعد از آنکه باج افزار wannacry به بسیاری از سیستم ها حمله کرد و از صاحبان آن ها اخاذی و باج گیری کرد، به تازگی یک برنامه نویس توانسته نرم افزار WannaKey را در برابر آن بنویسد و عرضه کند.

 

مرتبط: حمله همگانی باج افزار به سازمان ها و ادارات

 

بعد از اعلام مایکروسافت مبنی بر حمله این باج افزار، این شرکت مبادرت به توزیع به روز رسانی دیگری در جهت مقابله با آن بر آمد، اما طبق گزارشات رسیده و اعلام خود شرکت، این شرکت نتوانست برای ویندوز ایکس پی کاری کند و به روز رسانی امنیتی برای آن ایجاد نشد!

گستردگی حمله باج افزار، دیجی دکی

گستردگی حمله باج افزار، دیجی دکی

اما یک برنامه نویس توانست نرم افزار WannaKey برای سیستم های با ویندوز ایکس پی بنویسد و خیال آن ها را تا حدودی راحت کند. حال اگر سیستم شخصی که ویندوز ایکس پی است مورد حمله واقع شود با نصب آن می تواند فایل هایش را بدون پول و به صورت مجانی آزاد نماید.

نرم افزار WannaKey ، دیجی دکی

نرم افزار WannaKey ، دیجی دکی

البته استفاده از این نرم افزار هم شرایطی دارد و مهمترین آن این است که هنگامی که سیستم مورد حمله قرار گرفت، به هیچ عنوان نباید آن را خاموش کرد و اگر شرایط خاصی (که نویسنده نرم افزار صحبتی از آن نکرده) فراهم باشد و شانس داشته باشید این نرم افزار توانایی رمزگشایی فایل های سیستم شما را خواهد داشت! درواقع این نرم افزار در تمام شرایط توانایی رمزگشایی فایل های شما را ندارد!

 

لینک دانلود: https://github.com/aguinet/wannakey

 

اگر شما به جای این برنامه نویس بودین، آیا نرم افزار خود را به رایگان در اختیار دیگران قرار می دادین؟

منبع: تعمیرات آیفون در محل دیجی دکی