سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

سلامت باتری آیفون را چگونه میتوان تشخیص داد؟

    نظر

عمر باتری گوشی ها محدود است و سرعت کم شدن عمر باتری بسیار به نوع مصرف کاربر ارتباط دارد. در گوشی های آیفون برای تشخیص میزان سلامت باتری آیفون راه هایی وجود دارد که البان برایتان توضیح می دهد. اگر باتری گوشی آیفون شما از سلامت کافی برخوردار نبود، البان شما را کمک خواهد کرد!

چه زمانی باید نگران سلامت باتری آیفون خود باشیم؟

بعضا کاربران با مشکل باتری به البان مراجعه کرده اند، اما در واقع مشکل از جای دیگری بوده است! اگر حس می کنید باتری شما نیاز به تعویض دارد اول باید سلامت آن را بسنجید. شاید این کوتاهی عمر باتری به دلیل نوع استفاده تان طبیعی باشد. اکثر موارد مشکل، از جنس نرم افزاری بوده و نیازی به تعویض باتری پیش نیامده است.

یکی از نشانه های باتری ناسالم، خالی کردن ناگهانی شارژ است! یعنی مثلا به صورت ناگهانی از یک درصدی به درصدی پایین تر افت می کند، مثلا از 40 به 10 می پرد و یا حتی ناگهانی خاموش می شود.

مورد دیگر نیاز به شارژهای زیاد و متوالی در طول روز است. گوشی را از شارژ می کشید و ناگهان بعد از یکی دو ساعت می بینید که خیلی باتری خالی کرده است.

مورد اول خیلی مهم تر هست اما مورد دوم می تواند ناشی از نوع استفاده شما هم باشد. اگر از هات اسپات گوشی خود استفاده می کنید، اگر در تنظیمات لوکیشن، برای برخی اپها لوکیشن را به صورت دائمی روشن گذاشته اید، بازی های سنگین استفاده می کنید و … همه اینها می تواند مصرف باتری را بالا ببرند.

سلامت باتری آیفون با عمر باتری چه فرقی دارد؟

سلامت باتری یا همان Battery Health از وضعیت کلی باتری برایتان می گوید. اما عمر باتری یا Battery Life از میزان باقی مانده شارژ گوشی تان می گوید و اینکه در یک بار شارژ کردن چقدر باتری گوشی دوام می آورد.

دو پارامتر مهم سنجش سلامت باتری، یکی حداکثر ظرفیت شارژ باتری و دیگری تعداد دفعات (سیکل) شارژ باتری است.

سلامت باتری آیفون ، البان

دستگاه هایی وجود دارند که می توانند سلامت باتری را تخمین زده و به شما بگویند، اما برای این دستگاه ها باتری باید از گوشی خارج شود. از آنجا که باتری اکثر گوشی ها از جمله آیفون ها را نمی تواند از گوشی به راحتی خارج کرد، بنابراین این روش اصلا توصیه نمی شود.

خوشبختانه برای گوشی های آیفون روش هایی وجود دارند که برایتان توضیح می دهیم. روش هایی که خود گوشی به شما می دهد و یا با استفاده از اپ و رایانه می توانید سلامت باتری خود را تخمین بزنید.

تخمین سلامت باتری آیفون در iOS 11.3 به بعد

از iOS 11.3 امکانی در تنظیمات گوشی اضافه شد که به شما کمک می کند از سلامت باتری آیفون خود مطلع شوید. در تنظیمات (Settings) بخش باتری (Battery) را باز کنید.

در صفحه ابتدایی به شما نشان می دهد که هر اپ چه مقداری از باتری شما را مصرف کرده است. اگر موردی برایتان عجیب بود، به دسترسی های آن اپ مراجعه کنید. عجیب یعنی اپی را که زیاد استفاده نکرده اید، باتری زیادی مصرف کرده باشد. (در نظر داشته باشید که بازی، چت تصویری و اپ های لوکیشن محور باتری زیادی مصرف می کنند)

گزینه ای در میانه صفحه هست به نام سلامت باتری یا Battery Health. وارد این بخش شوید. یک آمار کلی از باتری شما ارائه می دهد. توضیحاتی در ابتدای صفحه برایتان نوشته و بعد حداکثر ظرفیت باتری (Maximum Capacity) و در انتها نیز یک گزینه در مورد عملکرد.

دو نمونه از باتری سالم و باتری ناسالم که باید تعویض شود را در عکس برایتان گذاشته ایم:

سلامت باتری آیفون ، البان سلامت باتری آیفون ، البان

اگر گوشی شما iOS 13 به بالا باشد، علاوه بر گزینه های گفته شده، گزینه دیگری هم برای بهینه سازی شارژ باتری وجود دارد که قبلا آن را توضیح داده ایم و توصیه داریم حتما آن را مطالعه بفرمایید.

مطلب مرتبط: شارژ عجیب گوشی در iOS 13

در این صفحه اگر به شما گفته شده که باتری را عوض کنید، واقعا به فکر تعویض آن باشید. یک راه مطمئن و سریع و راحت هم البان هست که باتری را با 3 ماه گارانتی برایتان در محل تعویض می کند.

روش های دیگر تست سلامت باتری آیفون

به غیر از خود گوشی، دو روش دیگر هم برای تست سلامت باتری آیفون وجود دارد. یکی با استفاده از اپ روی گوشی و دیگری با استفاده از نرم افزار و رایانه، که هر دو را برایتان شرح خواهیم داد.

تست سلامت باتری آیفون با استفاده از اپ موبایل

یک اپ مناسب و رایگان، اپ Battery Life Doctor هست که در راستای تست سلامت باتری به شما کمک می کند. اما از آنجا که رایگان هست، باید حوصله تبلیغات درون برنامه ای آن را داشته باشید

وقتی اپ را باز کنید به شما اطلاعات مختلفی از باتری گوشی می دهد. از میزان کم شدن ظرفیت و عمر باتری، حداکثر میزان شارژ شدن و … و در مجموع نیز وضعیت کلی باتری گوشی را به شما اعلام می کند.

سلامت باتری آیفون ، البان

تست سلامت باتری آیفون با استفاده از رایانه

در رایانه هم نرم افزارهایی وجود دارند که سلامت باتری آیفون را به شما خواهند گفت. علاوه بر سلامت، در مورد تعداد دفعات شارژ شدن گوشی نیز می گویند. شرکت اپل ادعا دارد که باتری های به کار رفته در آیفون ها تا 500 سیکل امکان شارژ با عملکرد خوب را دارند.

نام نرم افزارها CoconutBattery و iBackupbot هست که البته دومی پولی بوده و تنها می توانید در 7 روز مدل رایگان آن سلامت باتری را کنترل کنید. کار با این نرم افزارها ساده بوده و به خود خوانندگان واگذار می کنیم. اما چنانچه سوالی در این زمینه داشته باشید، البان به شما کمک خواهد کرد. کافی است بپرسید.

سلامت باتری آیفون ، البان سلامت باتری آیفون ، البان

برای باتری ناسالم چه باید بکنیم؟

اگر دست آخر متوجه شدید سلامت باتری گوشی شما پایین هست و باید تعویضش کنید، یا حتی اگر نتوانستید روش های گفته شده را به کار برید و سلامت باتری را متوجه نشدید، البان به شما کمک خواهد کرد، چه برای تعویض باتری و چه برای تخمین سلامت باتری آیفون.

برای استفاده از خدمات البان، کافی است وارد سامانه البان به نشانی www.elbaan.com شوید و یک درخواست رایگان ثبت کنید. کارشناسان با شما تماس گرفته و پس از ارائه مشاوره رایگان، در صورت نیاز و رضایت خودتان برای تعویض باتری آیفون شما با شما هماهنگ کرده تا این کار در محل شما و جلوی خودتان انجام گیرد! پس از پایان کار نیز، سه ماه گارانتی برای باتری خواهید داشت!

 

منبع: تعمیرات موبایل البان