سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

مقابله با باج افزار WannaCry در ویندوز ایکس پی با استفاده از نرم

بعد از آنکه باج افزار wannacry به بسیاری از سیستم ها حمله کرد و از صاحبان آن ها اخاذی و باج گیری کرد، به تازگی یک برنامه نویس توانسته نرم افزار WannaKey را در برابر آن بنویسد و عرضه کند.

 

مرتبط: حمله همگانی باج افزار به سازمان ها و ادارات

 

بعد از اعلام مایکروسافت مبنی بر حمله این باج افزار، این شرکت مبادرت به توزیع به روز رسانی دیگری در جهت مقابله با آن بر آمد، اما طبق گزارشات رسیده و اعلام خود شرکت، این شرکت نتوانست برای ویندوز ایکس پی کاری کند و به روز رسانی امنیتی برای آن ایجاد نشد!

گستردگی حمله باج افزار، دیجی دکی

گستردگی حمله باج افزار، دیجی دکی

اما یک برنامه نویس توانست نرم افزار WannaKey برای سیستم های با ویندوز ایکس پی بنویسد و خیال آن ها را تا حدودی راحت کند. حال اگر سیستم شخصی که ویندوز ایکس پی است مورد حمله واقع شود با نصب آن می تواند فایل هایش را بدون پول و به صورت مجانی آزاد نماید.

نرم افزار WannaKey ، دیجی دکی

نرم افزار WannaKey ، دیجی دکی

البته استفاده از این نرم افزار هم شرایطی دارد و مهمترین آن این است که هنگامی که سیستم مورد حمله قرار گرفت، به هیچ عنوان نباید آن را خاموش کرد و اگر شرایط خاصی (که نویسنده نرم افزار صحبتی از آن نکرده) فراهم باشد و شانس داشته باشید این نرم افزار توانایی رمزگشایی فایل های سیستم شما را خواهد داشت! درواقع این نرم افزار در تمام شرایط توانایی رمزگشایی فایل های شما را ندارد!

 

لینک دانلود: https://github.com/aguinet/wannakey

 

اگر شما به جای این برنامه نویس بودین، آیا نرم افزار خود را به رایگان در اختیار دیگران قرار می دادین؟

منبع: تعمیرات آیفون در محل دیجی دکی