سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

نحوه مسدود کردن تماس در گوشیهای آیفون

    نظر

آیا شما هم گاهی می خواهید جلوی تماس برخی از شماره ها را بگیرید؟ آیا تا به حال مزاحم تلفنی داشته اید؟ با این تمسهای نا خوشایند و ناخواسته چه باید کرد؟ در این پست به شما نحوه مسدود کردن تماس از شماره های مورد نظرتان را برای ورژن های مختلف گوشیهای آیفون آموزش خواهم داد.

مسدود کردن تماس در ios 7،8،9 و یا 10

در به روز رسانی 7 به بعد این امکان در گوشیهای آیفون ایجاد شد که کاربران آیفون بتوانند تماس، پیامک و یا درخواستهای داخل فیس تایم را مسدود کنند. نکته مهم و جالب این است که هنگامی که شما شماره ای را مسدود می کنید، صاحب آن شماره متوجه این کارتان نخواهد شد و برای او همه چیز معمولی به نظر می رسد. نکته دیگر اینکه این مسدود کردن تماس یک طرفه است و فقط طرف مقابل نمی تواند مزاحم شما شود، اما شما می توانید همیشه با او ارتباط داشته باشید.

مرتبط: به روز رسانی در آیفون

در ابتدا در صورتیکه که گوشی شما ورژنهای جدیدتر را پشتیبانی می کند گوشی خود را به روز نمایید. بعد از به روز شدن گوشی وارد تنظیمات (Settings) شوید. گزینه تلفن (Phone) را بزنید. در این منو گزینه Call Blocking & Identification را بزنید. در صفحه جدید لینک آبی رنگ Block Contact… را بزنید تا به دفترچه مخاطبین تلفنتان هدایت شوید. حال هر شماره ای را که در نظر دارید مسدود کنید.

مسدود کردن تماس در آیفون، دیجی دکی

مسدود کردن تماس در آیفون، دیجی دکی

روش دیگر این است که داخل تماسهای اخیر گوشی خود (Recents) بروید. بعد روی علامت تعجبی که دایره ای دور آن است بزنید، و در انتهای صفحه جدید گزینه Block this Caller را بزنید تا مخاطب خاص مورد نظرتان مسدود شود.

Block This Caller-DigiDoki

مسدود کردن مخاطب خاص، دیجی دکی

مسدود کردن تماس در گوشیهای با ios 6

از این ورژن، قابلیت do not disturb که به شکل یک ماه در منوی کششی زیرین گوشی وجود دارد، معرفی شد. تفاوت این حالت با حالت قبلی که توضیح داده شد در این است که در این حالت شما تمامی تماسها را مسدود می کنید، مگر شماره هایی که تعیین می کنید!

Do Not Disturb-DigiDoki

Do Not Disturb, DigiDoki

استفاده از نرم افزار

در تمامی ورژن های آیفون این امکان هم وجود دارد که از یک اپ برای مسدود کردن تماس ها استفاده نمایید، اما این نرم افزارها رایگان نیستند!

خواندنی: آخرین به روز رسانی آیفون

آیا شما نرم افزار رایگانی برای مسدود کردن تماسها می شناسید؟

 

منبع: تعمیرات تخصصی اپل ، دیجی دکی