سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

با این لنز چشمی مجهز به دوربین عکاسی سونی از همه چیز و همه جا عک

    نظر

لنز چشمی به احتمال خیلی زیاد دوربین عکاسی نسل آینده در دست بشر خواهد بود. در حالا حاضر شرکتهای بزرگی همچون گوگل و سامسونگ در این زمینه اختراعاتی را ثبت کرده اند. اما آخرین و پیشرفته ترین ثبت اختراع مربوط به شرکت سونی می باشد.

مرتبط: رقابت در ثبت اختراع توسط شرکتهای مختلف

تقریبا حدود یک سال پیش شرکت سونی اختراعی ثبت کرده است که یک لنز چشمی است با قابلیت عکاسی. البته گوگل در سال 2014 این کار را کرده و شرکت سامسونگ نیز تقریبا یک ماه زودتر از شرکت سونی. همگی در این تلاش هستند که چشمان ما را تبدیل به دوربین عکاسی بکنند.

Eye-Lens-Camera-DigiDoki

لنز چشمی دوربینی سونی، دیجی دکی

اما با توجه به آنچه ثبت شده است، اختراع سونی از در میان این سه اختراع پیشرفته تر و کارآمدتر بشمار می رود. لنز چشمی دوربین عکاسی سونی نه تنها قابلیت عکاسی، ذخیره سازی و انتقال را دارد، بلکه با توجه به آنچه ثبت شده است به فوکوس خودکار، بزرگنمایی، کنترل اندازه دهانه و حتی پایدار کننده تصویر مجهز است.

مرتبط: مشخصه های یک دوربین خوب

در مورد نحوه عکس گرفتن این لنز چشمی نیز همانند رقبای پیشین خود با یک چشمک خاص عکس می گیرد. در مقاله ثبت شده برای این اختراع آمده که این لنز می تواند چشمک خاص را از چشمک عادی تشخیص دهد. اما نکته ای که هنوز جای سوال دارد، نحوه استفاده از سایر امکانات آن است.

در مقاله ثبت شده در مورد قابلیت های فوکوس خودکار، بزرگنمایی، کنترل اندازه دهانه و پایدار کننده تصویر از این لنز توضیحات کاملی آورده شده، اما به روشنی معلوم نیست که چگونه می توان این قابلیت ها را کنترل نمود.

نکته جالب اینجاست که پیش از این شرکت گوگل یک عینک هوشمند معرفی کرده بود که قابلیتهای اتصال به اینترنت و تصویربرداری را نیز داشت، اما به دلایل امنیتی و جانی استفاده از آن با استقبال مواجه نشد. اما حالا که سرمایه گذاریها و حرکت رو به لنز چشمی دوربین شونده شده است، باید دید که چگونه می توانند بعد از کلی تلاش این اختراع خود را در سطح عموم گسترش دهند.

به نظر شما یک لنز چشمی که دوربین هم هست چه کاربردهایی می تواند داشته باشد؟

 

 

لینک تلگرامی این پست: https://t.me/DigiDoki_News/267

OpenInTelegram-DigiDoki

 

منبع: تعمیر اپل در کرج ، دیجی دکی