سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

اپلیکیشن گوشی راهکاری برای استفاده حداکثری از گوشی موبایل

اگر دقت کنید حتما شما هم هزینه زیادی برای گوشی موبایل خود پرداخت کرده اید. علاوه بر امکانات خود موبایل، اپلیکیشن گوشی راهکاری است که می توانید از گوشی خود بیشترین استفاده را داشته باشید. اپ هایی که نصب می کنید و تنوع بسیار زیادی دارند و هر کدام می تواند نیازی از نیازهای شما را برطرف کند.

ما نیز در بلاگ البان می خواهیم تا جای ممکن انواع اپلیکیشن ها و کارهایی که می توانید با گوشی خود انجام دهید را به شما معرفی کنیم تا بتوانید از هزینه ای که کردین به نحو احسن استفاده کنید. یکی از راهکارهای رفع مشکل گوشی همین اپلیکیشن ها هستند.

انواع اپلیکیشن گوشی موبایل چه هستند؟

اپلیکیشن ها را می توان در چند دسته کلی تقسیم بندی کرد. بازی ها و سرگرمی ها، کاربردی، رفع نیاز و … سعی می کنیم در این پست در مورد هر کدام مواردی را بیان کنیم.

اپلیکیشن های سرگرمی و بازی موبایل

اگر چه موبایل یک وسیله مختص بازی نیست، اما از آنجا که در اکثر مواقع در دستان شماست و می توانید اوقات فراغت شما را پر کند، از این لحاظ جذاب هستند.

انواع بازی های زیادی به بازار عرضه شدند که در هر کدام علاوه بر اینکه سرگرم می شوید، یکی از مهارت های شما نیز تقویت می شود. اما بازی با موبایل خطرات و ضررهایی هم برای سلامتی شما دارد که باید مراقب باشید.

خم شدن سر برای نگاه دائمی به گوشی موبایل، عدم تحرک، پلک نزدن و … همگی از مسائلی است که بازی زیاد با موبایل می تواند به شما آسیب برساند.

از طرفی هم مراقب باشید، بازی های مشابه زیادی وجود دارند، برای نصب صحیح و درست برنامه ها ادامه این مقاله را حتما با دقت بخوانید تا به درستی عمل کنید.

اپلیکیشن گوشی | تعمیرات موبایل و لپ تاپ البان

اپلیکیشن های کاربردی گوشی

گوشی موبایل با امکانات و ابزاری که دارد به شما این امکان را می دهد تا بسیاری از نیازهای خود را به سادگی برطرف کنید. مثلا به جای اینکه اسکنر تهیه کنید می توانید با استفاده از یک اپلیکیشن و دوربین موبایل به راحتی قابلیت اسکنری را به گوشی خود اضافه کنید.

از طرفی بسیاری از برنامه های ورزشی هستند که به شما برنامه روزانه می دهند تا به اهدافی که در ذهن دارید برسید.

اپلیکیشن های رفع نیاز گوشی موبایل

برخی از اپ ها هستند که باید روی گوشی شما باشند. در دنیای الکترونیکی و دیجیتالی امروز نداشتن برخی برنامه ها می تواند برای شما آزار و اذیت زیادی به همراه داشته باشد. اپلیکیشن هایی مانند اپ های بانکی و پرداخت. الان شما برای انجام خیلی از خدمات بانکی به راحتی می توانید با استفاده از گوشی موبایل خود کار را پیش ببرید.

شیوه و روش صحیح برای نصب اپلیکیشن موبایل چیست؟

برنامه های بسیار زیادی وجود دارند که شما می توانید روی گوشی نصب کنید. راه های نصب اپلیکیشن گوشی نیز بسیار زیاد هستند. این شما هستید که باید هوشمند باشید تا مشکلی برای خود و اطلاعات داخل گوشی و خود گوشی به وجود نیاورید.

نصب اپلیکیشن از منابع معتبر

برای گوشی های اندروید، گوگل پلی، یا استور سامسونگ و استور هواوی منابع مطمئنی هستند که می توانید از آنها اپلیکیشن دانلود و نصب کنید. در سیستم عامل اندروید در حالت عادی به شما اجازه نصب برنامه از منابعی دیگر داده نمی شود، اما شما می توانید در تنظیمات کاری کنید که از همه جا بتوانید نصب کنید.

مشابه یک اپلیکیشن در جاهای زیادی وجود دارد که به شما این دسترسی و آزادی را می دهد که از هر جایی دانلود و نصب نمایید، مخصوصا اپ هایی که به هر دلیلی در ایران مسدود هستند.

اپلیکیشن گوشی | تعمیرات موبایل و لپ تاپ البان

البته این مورد در گوشی های آیفون تا وقتی که جیلبریک نشده باشند.

بررسی اپلیکیشن گوشی قبل از نصب

حال که شما به منابع درستی مراجعه می کنید برای نصب اپلیکیشن اما باز هم باید مراقب باشید. گاهی برخی اپلیکیشن ها به صورت اشتباهی در این بازارها قرار می گیرند و یا اصلا چیزی نیستند که نوشته اند.

هنگام نصب یک اپلیکیشن باید به موارد خاصی توجه داشته باشید، چراکه وقتی مثلا حتی واتساپ را در بازار اپلیکیشن جستجو می کنید، کلی برنامه واتساپ به شما نمایش داده می شود اما فقط یکی از آنها واتساپ اصلی است. توجهات و گام های زیر به شما کمک می کنند تا انتخاب و نصب درستی داشته باشید:

  • شرکت تولید کننده اپلیکیشن: اگر می دانید اپلیکیشن خاص مدنظرتان تولیدی کدام شرکت است، باید حتما این مورد را بررسی کنید. راه دیگر این است که از سایت خود شرکت به اپلیکیشن در گوگل استور برسید.
  • تعداد نصب های یک اپلیکیشن: تعداد نصب ها یکی از مولفه هایی است که برای هر اپلیکیشن نشان داده می شود. تعداد بالاتر قطعا یکی از دلایل خوب بودن یک اپلیکیشن می تواند باشد، اما نه به تنهایی. ممکن است اپلیکیشنی هم با تعداد زیاد نصب وجود داشته باشد اما اپلیکیشن خوبی نباشد. بنابراین در کنار تعداد نصب مورد بعدی را هم حتما توجه کنید
  • امتیاز اپلیکیشن و نظرات کاربران دیگران: اپلیکیشن ها در بازارهای معتبر اپ دارای امتیاز (تعداد ستاره) هستند. حتما به این امتیاز بندی آنها دقت کنید و بعد به نظرات کاربران دیگر هم مراجعه کنید. سعی کنید آنها که امتیاز پایین داده اند را حتما بخوانید و ببینید به چه دلیلی این امتیاز را داده اند.

اپلیکیشن گوشی | تعمیرات موبایل و لپ تاپ البان

آیا به اپلیکیشن تمام دسترسی ها را بدهم؟

قبل از نصب در توضیحات اپلیکیشن گوشی در رابطه با اینکه این اپ چه دسترسی هایی می خواهد نکاتی نوشته شده، حتما آنها را به دقت بررسی کنید. اگر دسترسی بی ربط یا زیادی لازم دارد، اصلا به سمتش نرید.

اما بعد از نصب اپلیکیشن و باز کردن آن از شما دسترسی هایی می خواهد. از شما تقاضا داریم که دقت کنید. الکی همه را قبول نکنید. یعنی دانه دانه دقت کنید که چه می خواهد و شما دوست دارید که این دسترسی را داشته باشد یا خیر. تمام این موارد برای حفظ حریم شخصی و امنیت شماست.

این موضوع در گوشی های اندروید بسیار مهم تر هم است. چرا که در اندروید دسترسی های میان اپلیکیشنی وجود دارد و یک اپلیکیشن می تواند به اطلاعات سایر اپلیکیشن ها (مانند همراه بانک ها) دسترسی داشته باشد.

آیا این اپلیکیشن در گوشی من کار می کند؟

اینکه یک اپلیکیشن درگوشی شما کار بکند یا نکند، به چند چیز بستگی دارد. اول نسخه اندروید یا iOS گوشی شما، بعد میزان RAM یا رام گوشی شما و در انتها میزان حافظه خالی موجود در گوشی شما.

معمولا اگر نسخه اندروید یا iOS گوشی شما کمتر از حد لازم باشد، هنگام نصب دچار مشکل می شوید و پیام خطا داده می شود که این اپلیکیشن مناسب دستگاه شما نیست.

در رام یا رم یا RAM توجه داشته باشید که اپ مورد نظر چقدر پردازش می خواهد. این موضوع در بازی های با گرافیک بالا بیشتر نمود دارد. نگران نباشید، اتفاقی نمی افتد، فقط بعد از نصب بازی گیر خواهد داشت و گوشی شما نیز به شدت داغ خواهد کرد. پس اگر این گونه بود، به گوشی فشار نیاورید و اپلیکیشن را پاک کنید.

حافظه هم که دیگر معلوم است. اپلیکیشن خودش یک مقدار حافظه ذخیره می کند و بعد اطلاعات شما در آن نیز مقداری دیگر. اگر حافظه گوشی به اندازه کافی خالی نباشد، نمی توانید اپلیکیشن را نصب کنید.

اپلیکیشن های دردسر ساز برای گوشی را چگونه تشخیص دهیم؟

گاهی بعد از نصب یک اپلیکیشن اتفاقاتی عجیبی درگوشی می افتد. مثلا باتری خیلی زود خالی می شود یا اتصال به اینترنت مشکل دار می شود و ….

در گوشی های اندروید اگر دچار چنین مشکلاتی شدید، می توانید اول گوشی را در حالت امن یا حالت Safe Mode بالا بیاورید که برای هر گوشی راهکار متفاوت است. در این حالت هیچ اپلیکیشنی به غیر از کارکردهای اصلی گوشی کار نمی کنند. اگر مشکل برطرف شد پس قطعا یک اپلیکیشن مزاحم برایتان دارد دردسر می سازد و باید آن را پیدا و حذف کنید.

اگر مصرف باتری خیلی عجیب و غریب شد، از بخش تنظیمات گوشی و گزینه باتری می توانید اپلیکیشنی که بیشتر از همه باتری مصرف می کند را پیدا کنید و آن را حذف کنید.

اگر نوتیفیکیشن های زیادی و الکی دارید، در همان منویی که وقتی از بالای صفحه به پایین می کشید می توانید با آرام کشاندن نوتیفیکیشن خاص علامت چرخ دنده را بزنید و همانجا نوتیفیکیشن آن را خاموش کنید. اما اگر چیزی باز می شود که نمی دانید از کجاست، دکمه مربع یا جابجایی بین اپ ها را که در پایین گوشی است بزنید. بالای هر صفحه نشان داده می شود که این صفحه مربوط به کدام اپ است.

اپ مزاحم را پیدا کنید و به صورت کامل پاکش کنید.

معمولا اپی که گوشی را داغ می کند همان است که باتری بیشتری هم مصرف می کند، پس از بخش مدیریت مصرف باتری می توانید در رابطه با اپ داغ کننده گوشی هم اطلاعاتی به دست آورید.

حافظه پنهان و حافظه داده در اپلیکیشن ها چه هستند؟

داده و حافظه پنهان مواردی هستند که در کنار خود اپ مسئول اشغال کردن فضای حافظه گوشی هستند.

حافظه پنهان یا کش (cache): اطلاعاتی است که برنامه نگه می دارد و اصلا برای شما کارایی ندارد. گاهی بودنش نیز دردسر ساز است و سبب می شود اپلیکیشن درست کار نکند. از طرفی یکی از عوامل اصلی پر شدن حافظه گوشی نیز است. توصیه داریم حافظه پنهان اپلیکیشن ها را به صورت مرتب پاک کنید تا دچار دردسر نشوید.

البته در اپ هایی نظیر اینستاگرام با پاک کردن کش باید مجدد اطلاعات کاربری خود را وارد کنید.

در اپ هایی هم نظیر واتساپ و تلگرام نیز حافظه پنهان همان اطلاعاتی است (عکس ها و فیلم های داخل چت ها) که شما دانلود و مشاهده کرده اید. در واتساپ با پاک کردن حافظه پنهان تمام این اطلاعات حذف خواهند شد ولی در تلگرام می توانید مجددا آنها را دانلود کنید.

حافظه داده یا data: داده یا دیتا اطلاعات دیگری است که در برنامه ذخیره می شوند. لزوما اطلاعات اصلی شما نیستند. به عنوان مثال اگر اپ گالری را باز کنید متوجه می شوید که چقدر تفاوت بین میزان واقعی اشغال حافظه عکس ها و میزان حافظه داده و پنهان وجود دارد. این اطلاعات را هم گاهی مجبور می شوید پاک کنید.

چرا گوشی با نصب اپلیکیشن های متعدد کند می شود؟

شما هر بار که یک اپلیکیشن گوشی را نصب یا پاک می کنید اطلاعاتی در حافظه گوشی ذخیره می شود که با حذف اپ نیز پاک نمی شوند. به مرور زمان و با نصب ها و پاک کردن های متعدد این اطلاعات خیلی زیاد می شوند.

عمدتا این اطلاعات به صورت کش در گوشی ذخیره می شوند اما راه پاک کردنشان از طریق wipe cache partition در حالت ریکاوری گوشی است. وجود این اطلاعات باعث کند شدن گوشی و همچنین پر شدن حافظه می شوند.

نصب تعداد زیاد اپلیکیشن ها هم به گونه ای که حافظه گوشی خیلی پر بشود نیز کاری نادرست است. پرد بودن زیادی حافظه گوشی و برای مدت طولانی به سلامت آن آسیب می رساند.

سوالات خود را در مورد انواع اپلیکیشن موبایل از ما بپرسید

سعی کردیم نکات کلی در مورد اپلیکیشن گوشی را در این پست به شما بگوییم. در پست های زیاد دیگری نیز در این باره اطلاعاتی خواهیم گفت. اما چنانچه باز هم سوالی داشتین، به راحتی می توانید از چند روش با ما در ارتباط باشید و مشاوره رایگان بگیرید:

  • مشاوره رایگان اینستاگرامی: کافی است وارد پیج البان در اینستاگرام بشوید. هر سوالی داشتین را می توانید به صورت دایرکت بپرسید. کارشناسان تمام تلاششان را خواهند کرد تا شما را گام به گام راهنمایی کنند و مشکلتان را حل نمایند (پیج البان در اینستاگرام: https://www.instagram.com/elbaancom/)
  • کامنت در پایین هر پست: شما می توانید به صورت آزادانه سوالات خود را به صورت کامنت در پایین هر مقاله بپرسید. کارشناسان در اولین فرصت سوالات شما را پاسخ خواهند داد.
  • مشاوره تلفنی: شما در ساعات اداری می توانید سوالات خود را از طریق تماس تلفنی از البان بپرسید.
  • ثبت درخواست رایگان: با ثبت درخواست در سامانه تعمیراتی البان، کارشناسان در اولین فرصت با شما تماس گرفته و راهنماییتان خواهند کرد.