سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

تعمیرات لپ تاپ خود را در تخصصی ترین مرکز تعمیرات انجام دهید

    نظر

 

تعمیرات لپ تاپ به راحتی با چند کلیک ساده

اگر لپ تاپ شما به مشکل خورده است به راحتی می توانید از خدمات مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ البان بهره مند شوید برای این منظور این متن را بخوانید: 

فرآیند خدمات رفع مشکل و تعمیر لپ تاپ در البان

1-       ثبت درخواست و مشاوره رایگان تعمیرات: پس از ثبت درخواست رایگان ، البان جهت فهم و رفع مشکل لپ تاپ شما و ارائه مشاوره رایگان با شما تماس گرفته و تا حد امکان راهنمایی می کند تا خودتان مشکل لپ تاپ را برطرف سازید.

2-       مشاوره و تایید برای انجام تعمیرات: در این مرحله پس از آنکه مشکل لپ تاپ معلوم شد، کارشناسان البان به شما راه حل و هزینه تعمیرات لپ تاپ را به شما ارائه می دهند تا در صورت موافقت شما این کار انجام گیرد. کارهای بالای 400هزار تومان بدون تایید شما انجام نخواهند گرفت و حتما از خود شما کسب اجازه خواهد شد.

3-       انجام تعمیر لپ تاپ و تحویل دستگاه: بعد از تایید شما، تعمیر لپ تاپ شما به سرعت و در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد. پس از اتمام فرآیند تعمیرات، مجدد جهت بازگرداندن دستگاه با شما هماهنگی های لازم صورت می گیرد و لپ تاپ تعمیر شده برایتان ارسال خواهد شد. تعمیرات انجام گرفته شامل حداقل یک ماه ضمانت کتبی و رسمی تعمیرات البان خواهند شد.

تعمیر لپ تاپ و کرونا

در این دوران نیاز است تا بیش از پیش مراقب سلامتی خود و اطرافیانمان باشیم. یکی از اقدامات موثر حضور کمتر در اماکن شلوغ و مسقف و ماندن در خانه است. تلاش داشته باشید تا افراد کمتری را ملاقات کنید و کارها را به صورت مجازی و از راه دور انجام دهید. حتی برای تعمیر لپ تاپ خود نیز از خانه خارج نشوید، البان در خدمت شماست.مرکز تعمیرات لپ تاپ البان همچنان و با قوت به خدمات خود بهتر از گذشته در ایام کرونا ادامه می دهد. متخصصان تعمیرات این مجموعه با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در شعب البان مشغول به کار هستند. به عنوان مثال لپ تاپ ها پس از دریافت و پیش از ارسال به صورت کامل ضد عفونی می‌شوند و همچنین متخصصان این مجموعه از ماسک و مواد ضد عفونی کننده استفاده می‌کنند.

بعضا می توان مشکل لپ تاپ بدون انجام تعمیرات برطرف کرد. این گونه کارها را بعضا با استفاده از راهنمایی های کارشناسانه هم خودتان می توانید به راحتی انجام دهید. در این راستا البان برای رفع مشکل لپ تاپ شما، از طریق مشاوره رایگان تلفنی به شما مشاوره می دهد تا به نوعی تعمیرات رایگان لپ تاپ را تجربه کنید. علاوه بر این مشاوره، چنانچه لپ تاپ شما قابل تعمیر نباشد و یا بعد از عیب یابی مشکل پیش آمده نیاز به هزینه بیشتر از 400هزار تومان را داشته باشد و از شما برای این منظور سوال شود و شما نخواهید که تعمیرات انجام شود، بدون دریافت هزینه عیب یابی لپ تاپ به شما بازگردانده می شود

سازمان مرکز تعمیر لپ تاپ البان

در کنار موبایل، رایانه و لپ تاپ یکی از مهم ترین وسایل زندگی فناورانه امروز به حساب می آیند. با فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر ایران دور هم جمع شده ایم تا در تعمیرات لپ تاپ بتوانیم تحولی ایجاد کرده و این کار را از یک کار ناراحت کننده طاقت فرسا به یک کار خوشایند و ساده تبدیل کنیم. با توجه به نبود نمایندگی های اصلی در کشور و عدم پاسخگویی مناسب برخی از شرکت ها البان با فراهم کردن بالاترین حد استانداردها و با به کارگیری افراد تحصیل کرده و باسابقه در عرصه تعمیرات لپ تاپ، تعمیر لپ تاپ شما را در کوتاه ترین زمان و مقرون به صرفه ترین هزینه ها انجام می دهد.

تعمیر لپ تاپ در البان

تعمیرات سریع، مقرون به صرفه و با کیفیت نیاز به در اختیار داشتن تجهیزات حرفه‌ای و به روز و تعمیرکاران متعهد و باتجربه دارد. البان با گردآوری بهترین ها در حوزه تعمیرات، فرآیند صحیح آن را ایجاد کرده است. سعی داریم علاوه بر انجام تعمیرات مناسب با آموزش دادن نیز افراد بیشتری را برای این کار به بازار معرفی کنیم.

ماموریت مرکز تعمیر لپ تاپ البان

در البان ما مشتاق کاری هستیم که انجام می‌دهیم و این حس شوق و شور را می‌توان در فرایند هر تعمیری که انجام می‌دهیم احساس کرد. ما در این صنعت بهترین هستیم چون برای تعمیر هر دستگاهی، همان اندازه مراقبت و توجهی را می‌بخشیم که برای خودمان قائلیم. ما هر تشخیص و تعمیر موبایل را به عنوان چالشی در نظر می‌گیریم که باید راه منحصربه‌فردش را بیابیم، و اینطور نگاه نمی‌کنیم که صرفا کاری‌ست که باید انجام شود. ما از هر فرصتی استفاده می کنیم تا بهتر از دیروز باشیم و در عین حال می‌دانیم روزی که گذشته هم روزی بسیار خوب بوده است.

 سوالات متداول در مورد تعمیر لپ تاپ البان

البان تعمیر لپ تاپ را در ایام کرونا چگونه انجام می دهد؟

با توجه به اعمال محدودیت ها و خطر همه گیری بیماری کرونا، البان تعمیرات را به بهترین شکل انجام می دهد تا کاربران نیاز به جابجایی و به خطر انداختن جان خود را نداشته باشند. تعمیرات در شرایط بهداشتی کامل انجام می گیرد و ضدعفونی شده برای کاربران ارسال خواهد شد.

آیا مشاوره و ثبت درخواست تعمیر لپ تاپ در البان رایگان است؟

بله، ثبت درخواست و دریافت مشاوره در خصوص لپ تاپ و تعمیرات و مشکلات آن در البان رایگان است. کافی است با ما تماس بگیرید یا ثبت درخواست کنید.

بعد از ثبت درخواست، چه فرایندی در البان اتفاق می‌افتد؟

بعد از ثبت درخواست توسط شما در سایت البان، ما با شما تماس می‌گیریم. مشاوره‌ اولیه‌ رایگان به شما ارائه خواهد شد. سپس با هماهنگی و رضایت اولیه خودتان، لپ تاپ به نزدیک ترین کلینیک البان ارسال می شود. پس از عیب یابی نهایی، چنانچه کار تعمیرات بیشتر از 400هزار تومان باشد، مجدد از شما اجازه گرفته می شود و در صورت رضایت کامل، کار تعمیر لپ تاپ شما انجام می شود. سپس لپ تاپ به همراه برگه ضمانت و مهلت تست خدمات ارائه شده برایتان بازگردانده خواهد شد.

آیا انجام عیب یابی و انجام ندادن تعمیرات نیز شامل هزینه می شود؟

هنگامی که لپ تاپ را ارسال می کنید، اگر مشکل لپ تاپ شما با هزینه ای کمتر از 400 هزار تومان رفع شود، این کار بدون کسب اجازه مجدد از شما انجام خواهد شد، اما در سایر موارد حتما نیاز به تایید شما است. چنانچه نخواهید لپ تاپ را تعمیر کنید، بدون دریافت هزینه بابت عیب یابی، لپ تاپ به شکل اولیه به شما بازگردانده خواهد شد.

آیا شما از قطعات اصلی لپ تاپ استفاده می‌کنید؟

بله. تمام قطعات مورد استفاده توسط البان اصل بوده و با توجه به حساسیت ما بر روی کیفیت خدماتی که به مشتریان خود ارائه می‌دهیم، همواره از استفاده از هر نوع قطعه‌ای که غیراصل و نامناسب بوده و کیفیت لازم را ندارد پرهیز می‌کنیم.

مدت زمان گارانتی تعمیرات موبایل البان چقدر است؟

کلیه‌ تعمیرات لپ تاپ البان دارای گارانتی و مهلت تست یک تا شش ماه هستند.

آیا البان در خصوص خرید لپ تاپ هم مشاوره ارائه می‌دهد؟

بله، اگر برای خرید لپ تاپ نیاز به مشورت و اطلاعات فنی هستید ما در البان به شما مشاوره می‌دهیم. اما باید خودتان دقیقا بدانید که چه استفاده ای از لپ تاپ می خواهید بکنید و چه نوع کاربری هستید تا با کمترین هزینه بهترین گزینه را تهیه کنید.

البان چیست؟

البان از ترکیب «اِل» و پسوند «بان» شکل گرفته است. «اِل» را از ابتدای کلمه‌ی الکترونیک الهام گرفتیم، چون به دنبال این هستیم که از تکنولوژی‌های دنیای الکترونیک و دیجیتال برای بهتر شدن زندگی همگان استفاده کنیم. پسوند «بان» نیز به معنای نگه‌دارنده، محافظت‌کننده و دارنده است.

آیا شما تعمیرات لپ تاپ را آموزش هم می‌دهید؟

آکادمی البان در حال حاضر تنها بخش آموزش تعمیرات موبایل را دارد و در آینده آموزش تعمیرات لپ تاپ نیز اضافه خواهد شد.

باشگاه مشتریان تعمیرات لپ تاپ در مرکز تخصصی تعمیرات البان

پس از دریافت اولین خدمات تعمیر لپ تاپ خود به خود عضو باشگاه مشتریان البان خواهید شد و با کارت ویژه باشگاه مشتریان که به شما داده می شود می توانید به صفحه باشگاه مشتریان مراجعه کنید. در این باشگاه تخفیف های ویژه ای از سایر شرکت های خدماتی و محصول محور تهیه شده است که می توانید با کد تخفیفی که به هر محصول و خدمات اختصاص داده شده است از خدمات این مجموعه ها استفاده کنید. مجموعه هایی همچون چاله سرویس برای خدمات خودرویی در محل، باغ سبز جهت خرید میوه های تازه از باغداران، انتشارات نشر سایه سخن برای خرید کتاب های حوزه روانشناسی این نشریه، خرید از مجموعه سایدا که در حوزه مادر و کودکان تازه متولد شده کار می کند و همچنین تخفیف برای دوره های آموزش مجازی تعمیرات موبایل البان.

تعمیر لپ تاپ در البان

تمام لپ تاپ ها با انواع برندها ممکن است خراب شوند، ما در مرکز تعمیرات لپ تاپ البان برای هر برند و هر مشکل راهکار متفاوتی داریم اما همه این کارها یک ویژگی مشترک دارند و آن این است که همه این کارها به صورت حرفه ای در مرکز تعمیر لپ تاپ البان انجام می شوند. برخی از این کارها عبارتند از:

تعمیر انواع برندهای لپ تاپ

بعد از گوشی موبایل، لپ تاپ ها این روزها یکی از پرکاربردترین ابزارهای زندگی شده اند. استفاده زیاد از آن سبب ایجاد انواع خرابی ها در آن نیز خواهد شد و معمولا تعمیر لپ تاپ بسیار به صرفه تر و بهتر از تعویض آن خواهد بود. مخصوصا که قیمت لپ تاپ این روزها بسیار بالا رفته است.

تعمیر لپ تاپ لنوو

برند لنوو به سخت جان بودن مشهور است. مخصوصا سری های صنعتی این برند که ضد ضربه بوده و به ندرت خراب می شوند. معمولا اگر کاربر اشتباهی کند، لپ تاپ های این برند ممکن است خراب شوند، وگرنه به غیر از ارتقا یا تعویض هارد خیلی مشکلی نخواهد داشت

تعمیر لپ تاپ ایسوس

لپ تاپ ایسوس طرفدارهای زیادی دارد و به دلیل کیفیت خوب آن به نسبت فراوانی آن میان کاربران زیاد است. این برند مانند برندهای دیگر ممکن است خراب شود، مرکز تعمیرات البان این انواع مدل های این برند لپ تاپ را تعمیر می کند.

تعمیر لپ تاپ سونی

لپ تاپ های سونی در گذشته خیلی بیشتر مورد استفاده قرار می گرفتند اما به تدریج از تعداد کاربران آن کم شد، اما در کل لپ تاپ های خوبی هستند. این نوع لپ تاپ هم اگر دچار مشکل شود، به راحتی در البان قابل تعمیر است.

تعمیر لپ تاپ دل

لپ تاپ دل یک برند امریکایی و بسیار قوی است. این لپ تاپ ها اگر ضربه نخورند سالهای سال کار خواهند کرد. اما ممکن است مانند هر لپ تاپ دیگری نیاز به سرویس و کارهای دیگری از این قبیل داشته باشند. تمام موارد تعمیر لپ تاپ دل در البان انجام می شوند.

تعمیر لپ تاپ اچ پی

نقطه ضعف لپ تاپ های اچ پی در گذشته چیپ گرافیکی آنها بود. اما به تدریج این مشکل حل شد و الان کمتر این مشکل برایشان پیش می آید. اما این مشکل و یا هر مشکل دیگری در البان قابل حل است.

تعمیر لپ تاپ ایسر

برخی به اشتباه فکر می کنند ایسر و ایسوس یک برند هستند، اما باید به شما بگوییم که این دو کاملا متفاوتند. البته که لپ تاپ های ایسر هم لپ تاپ های خوبی هستند و در زمینه گیمینگ نیز لپ تاپ های قوی ارائه کرده است. البان این برند را نیز تعمیر می کند.

تعمیر لپ تاپ توشیبا

لپ تاپ های توشیبا لپ تاپ های خوبی هستند اما تعداد کمی از آنها در ایران وجود دارد. به همین ترتیب قطعات آنها نیز کم پیدا می شود.

تعمیر سایر برندها

برندهای زیاد دیگری نظیر فوجیتسو، جونیپر، ام اس آی و … نیز وجود دارند. البان با استفاده از بهترین قطعات این برندها را نیز تعمیر می کند.

تعمیر لپ تاپ با هر مشکلی

انواع مشکلات رایج که ممکن است برای لپ تاپ پیش بیایند و به راحتی در البان قابل تعمیر هستند به ترتیب زیر قابل بیان هستند

باتری لپ تاپ

باتری لپ تاپ مانند باتری هر دستگاه دیگری، عمری محدود دارد. بعد از گذشت چند سال از استفاده از لپ تاپ، باتری آن دیگر شبه خوبی شارژ نگه نخواهد داشت و ممکن است با وجود شارژ پنجاه درصدی، ناگهان خاموش شود.

تعمیر باتری کاری است که برخی از مراکز انجام می دهند، یعنی سلول های باتری را تعویض می کنند تا باتری مانند روز اول کار کند. ما این کار را توصیه نمی کنیم و در البان نیز انجام نمی دهیم.

اما باتری تعویضی باید مناسب لپ تاپ شما باشد و ولتاژ و جریان مناسب را به دستگاه برساند. ضمن اینکه نباید به سرعت خراب شود. به همین دلیل البان بهترین باتری ها را با حداقل دو ماه گارانتی ارائه می کند.

اگر باتری لپ تاپ شما بیرونی باشد، حتی برای تهیه آن هم می توانید از البان اقدام کنید و با دریافت باتری خودتان آن را تعویض نمایید.

فقط بعد از تعویض باتری مراقب آن باشید. باتری قدیمی همچنان در صورت آسیب دیدن می تواند خطرناک باشد.

 رم لپ تاپ

معمولا رم لپ تاپ تا آخر عمر کاری لپ تاپ کار می کند. خیلی بعید هست که خراب شود، مگر آنکه بیش از ظرفیت لپ تاپ از آن کار بکشید و بار اضافی روی رم ها ایجاد شود. این امر می تواند باعث خراب شدن رم بشود.

اما بیشترین مورد برای رم لپ تاپ موضوع ارتقا رم لپ تاپ است. گاهی ممکن است لپ تاپ شما این امکان را داشته باشد که به آن رم اضافه کنید. با سرچ کردن مدل لپ تاپ در اینترنت، می توانید ببینید که لپ تاپ شما تا چه حد رم را پشتیبانی می کند.

 هارد لپ تاپ

هارد لپ تاپ به دو نوع معمولی و SSD تقسیم می شود. در نوع معمولی باید خیلی مراقب باشید، مخصوصا که لپ تاپ قابلیت حرکت دادن دارد. حرکت ناگهانی می تواند باعث خراب شدن هارد شود.

خرابی هارد بسیار هزینه ساز است. برای بازیابی اطلاعات، هارد قبلی (در صورتی که خیلی آسیب ندیده باشد) در اتاق تمیز به اصطلاح جراحی می شود به یک هارد دیگر با مشخصات دقیقا مشابه هارد اولیه نیاز است که اعضایش را به هارد خراب شده اهدا کند. در نهایت نیز به یک هارد سوم نیز نیاز است که اطلاعات روی آن ریخته شود. یعنی در این پروسه حداقل دو هارد دیگر به غیر از هارد خراب شما نیاز است. همین امر نشان دهنده گران بودن این تعمیرات است.

اما هارد SSD به نوعی ضدضربه است و در برابر حرکت های ناگهانی آسیب نمی بیند. از طرفی هم سرعت آن بسیار زیاد است. بالا آمدن اولیه سیستم که مستقیما از هارد انجام می شود، در هاردهای SSD بسیار سریع اتفاق می افتد. اما قیمت این نوع هارد زیاد است.

صدای فن لپ تاپ

با گذشت زمان، ممکن است صدای فن لپ تاپ شما بسیار زیاد شود. فن لپ تاپ کار می کند تا آن را خنک کند. بنابراین وقتی بیشتر کار می کند یعنی در امر خنک کردن ضعیف شده است. این موضوع دو دلیل می تواند داشته باشد.

اول اینکه داخل لپ تاپ به شدت کثیف شده باشد و هوا نتواند در آن جریان پیدا کند. به همین دلیلی بایستی لپ تاپ باز شود و به صورت کامل شستشو و تمیز شود.

دلیل دیگر می تواند ناشی از خرابی قطعات داخلی مانند سی پی یو یا هیت سینک باشد و یا خود فن خراب شده باشد. در این حالت باید بررسی های بیشتری صورت گیرد تا مشکل رفع شود.

صفحه نمایش لپ تاپ

یکی از بخش های نسبتا گران لپ تاپ ال سی دی آن است. مخصوصا در لپ تاپ هایی که لمسی و به اصطلاح تاچ هستند. گاهی ممکن است صفحه نمایش لپ تاپ آسیب ببیند و گاهی هم ممکن است فلت آن آسیب ببیند.

فلت ال سی دی از کنار لولای لپ تاپ به بورد می رسد. باز و بسته کردن های زیاد لپ تاپ می تواند باعث خراب شدن آن شود که این موضوع امری ناگریز است و نمی توان در لپ تاپ را برای همیشه باز نگه داشت.

 کیبورد لپ تاپ

دکمه های کیبورد لپ تاپ بعضا به خاطر ریختن مایعات روی لپ تاپ یا کثیف شدن بیش از حد از کار می افتند. معمولا مشکل تنها با تعویض کامل کیبورد قابل حل است و نمی توان یک دکمه از صفحه کلید را به تنهایی تعویض کرد.

شکستگی بدنه لپ تاپ

قاب یا بدنه یا کیس لپ تاپ از آنجا که ما لپ تاپ را حرکت می دهیم، ممکن است بشکند. این شکستگی می تواند خرابی های دیگری نیز به بار بیاورد. این مشکل باید با تعویض کیس و یا تعمیر آن حل شود.

مشکل لپ تاپ و انواع راه حل های آن

این دسته مربوط به مشکلاتی است که خود شما هم می توانید آن را حل کنید. به برخی از آنها در ادامه اشاره خواهیم کرد.

بالا نیامدن ویندوز

گاهی ممکن است به دلایلی مانند پاک کردن اشتباهی برخی فایل ها، ویندوز لپ تاپ شما آسیب ببیند و به همین دلیل لپ تاپ شما یا ویندوز آن دیگر بالا نیاید.

راهکار اول repair کردن ویندوز است. اما اگر این راه حل مشکل گشا نباشد، مجبور می شوید از نو ویندوز را نصب کنید و در این راستا تمام اطلاعات داخل درایو اصلی یا سی (C) پاک خواهند شد.

با لایو بوت می توانید سیستم را بالا بیاورید و اطلاعات را نجات دهید، اما تمام اینها مستلزم این است که منبع نرم افزاری خوبی داشته باشید و با استفاده از آنها بتوانید اقدامات مورد نیاز را انجام دهید.

کند شدن سیستم

کند شدن سیستم دلایل متعددی دارد. پر بودن هارد، استفاده همزمان از چند برنامه، زیاد بودن تعداد برنامه های باز شده در استارتاپ ویندوز، نصب برنامه های زیاد و خارج از توان سیستم و … همگی از عواملی هستند که می تواند باعث کند شدن سیستم شود.

داغ شدن زیاد سیستم که نتواند خودش را خنک کند (به دلیل خرابی فن) نیز یکی دیگر از دلایل کند شدن سیستم است.

مشکل در اتصال به اینترنت

استفاده از فیل تر شکن ها می تواند باعث بهم ریختن تنظیمات شبکه سیستم شما شوند. همین امر اجازه نمی دهد که شما به اینترنت وصل شوید. با راهنمایی کارشناسان البان شما به راحتی می توانید این مشکل راحل کنید.

به روز رسانی ویندوز

ویندوز 10 به صورت منظم و پیوسته به روز رسانی های مختلفی ارائه می دهد. می توانید با metered اعلام کردن اتصال اینترنت خود، جلوی به روز رسانی ها را بگیرید، اما بعد از مدتی مجبور به انجام این کار خواهید شد.

نکته مهم این است که فضای خالی کافی در هارد داشته باشید وگرنه ممکن است در میان به روز رسانی سیستم هنگ کند و ویندوز دیگر بالا نیاید.

نکته بسیار مهم دیگر این است که وقتی روی لپ تاپ پیام گذاشته می شود که نباید آن را خاموش کنید، تحت هیچ شرایطی نباید این کار را انجام دهید وگرنه در پروسه به روز رسانی اختلال ایجاد می شود و ممکن است کلا مجبور به ری استور کردن و نصب مجدد ویندوز شوید.

نصب برنامه

نصب برنامه معمولا کار ساده ای است. اما با توجه به اینکه در ایران اکثرا از برنامه های قفل شکسته شده استفاده می کنیم، کرک کردن آنها هم بعضا متفاوت است و باید با راهکارهای خاصی هر برنامه را فعال کنید.

فعال کردن ویندوز

ویندوز هم مانند هر برنامه دیگری در ایران به صورت رسمی ارائه نمی شود. بنابراین باید آن را فعال کنید. معمولا داخل دی وی دی های ویندوز موجود در بازار روش فعال کردن ویندوز هم ذکر شده است، اما اگر نشده بود، می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان البان استفاده کرده و ویندوز خود را فعال کنید.

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ

به طور کلی نمایندگی رسمی هیچ یک از برندهای لپ تاپ در ایران وجود ندارند. اما وقتی لپ تاپ را تهیه می کنید، همراه با گارانتی خرید می کنید. بنابراین مجبور هستید، در مدت گارانتی فقط به مراکز تعمیراتی مورد اعتماد شرکت گارانتی کننده مراجعه کنید.

این مراکز را از خود شرکت باید بپرسید. اما در کنار این به اصطلاح نمایندگی ها، مراکز تعمیراتی لپ تاپ عمدتا در مرکز تهران مستقر هستند.

اما البان هر جایی که شما باشید، به شما خدمات ارائه خواهد کرد و نیاز نیست برای تعمیر لپ تاپ خود از جایتان تکان بخورید، البان همه کارها را انجام خواهد داد.

منبع: تعمیرات لپ تاپ البان