سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

موبایل هواوی P8 Lite شما به مشکل خورده ، با چند کلیک به راحتی آن

از اینکه گوشی هواوی P8 Lite شما دچار مشکل شده است واقعا متاسفیم، اما ناراحت نباشید، برای تعمیر گوشی هواوی خود به خوب جایی رسیدین. خیالتان راحت، تعمیر گوشی شما بدون مشکل و در کمترین زمان ممکن و با صرفه ترین قیمت انجام خواهد شد.
کافی است در این مرحله مشکل گوشی خود را انتخاب کنید تا فرآیند ثبت درخواست رایگان شما تقریبا به پایان برسد و کارشناسان البان با شما تماس گرفته و به صورت کاملا رایگان مشاوره رایگان بدهند.

خصوصیات گوشی هواوی P8 Lite چه هستند؟ 

گوشی هواوی P8 Lite دارای دو نسخه 2015 و 2017 است. این دو مدل تفاوت هایی هم با یکدیگر دارند که به تفکیک مشخصات و خصوصیات هر دو را به شکل زیر می توان بیان کرد:

گوشی هواوی P8 Lite 2015 

? سیستم عامل: اندروید 5.0.2 و قابل به روز رسانی تا اندروید 6.
? ابعاد صفحه: 5 اینچ.
? نوع صفحه نمایش: IPS LCD.
? حافظه داخلی: 16 گیگابایت.
? حافظه جانبی: پشتیبانی تا 128 گیگابایت (در جایگاه سیم کارت دوم).
? حافظه رام: 2 گیگابایت.
? باتری: لیتیوم یونی 2200 میلی آمپر.
? سیم کارت: دو سیم کارت (میکرو و نانو).
? دوربین اصلی: 13 مگاپیکسل.
? دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل.
? ابعاد گوشی: 7.7 × 70.6 × 143 میلیمتر.
? وزن: 131 گرم.
? شبکه ارتباطی: 4G.

این گوشی برای افرادی که کار سنگینی نمی خواهند انجام دهند مناسب است مخصوصا که تا اندروید 6 به روز می شود. اما حافظه کم آن و همچنین حافظه رام 2 گیگی آن که نسبتا ضعیف است، از مشکلات اصلی آن محسوب می شوند.

گوشی هواوی P8 Lite 2017 

? سیستم عامل: اندروید 7 و قابل به روز رسانی تا اندروید 8.
? ابعاد صفحه: 5.2 اینچ.
? نوع صفحه نمایش: IPS LCD.
? حافظه داخلی: 16 گیگابایت.
? حافظه جانبی: پشتیبانی تا 256 گیگابایت (در جایگاه سیم کارت دوم).
? حافظه رام: 3 گیگابایت.
? باتری: لیتیوم یونی 3000 میلی آمپر.
? سیم کارت: دو سیم کارت (نانو).
? دوربین اصلی: 12 مگاپیکسل.
? دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل.
? ابعاد گوشی: 7.6 × 72.9 × 147.2 میلیمتر.
? وزن: 147 گرم.
? شبکه ارتباطی: 4G.

نسخه 2017 این گوشی در برخی پارامترها کمی بهتر شده و البته مهم ترین آن را می توان به نسخه اندروید آن اشاره کرد که تا اندروید 8 را پشتیبانی می کند. این نسخه به نام های دیگری مانند هانر 8 لایت نیز معروف است.
کلا رام این نوع گوشی پایین است و برای کارهای سنگین و بازی هایی که گرافیک و پردازش بالایی دارند خوب نیست و گوشی کم می آورد. در ادامه در مورد انواع مشکلات این سری گوشی هواوی خواهیم گفت که ممکن است شما هم به خاطر یکی از این دلایل به این صفحه رسیده باشید.

انواع مشکل گوشی هواوی P8 Lite چه هستند؟ 

این مدل از گوشی هواوی شاید بهترین نباشد، اما در حد خودش بسیار گوشی خوبی است. جایگزین کردن آن می تواند هزینه زیادی داشته باشد، در حالی که تعمیرش به صرفه تر خواهد بود.

حل مشکل باتری P8 lite 

با توجه به اینکه حداقل 5 سال یا به تعبیری دیگر 7 سال از ارائه گوشی های هواوی P8 Lite می گذرد خراب شدن باتری های آنها دور از انتظار نیست و پدیده ای کاملا طبیعی است.
زمانی می گوییم باتری خراب است که شارژ نگه ندارد و تغییرات ناگهانی شارژ در آن دیده شود. یعنی یا خیلی سریع شارژ شود و یا خیلی سریع خالی شود. در حالی که شارژ گوشی 30 درصد است ناگهان گوشی خاموش می شود و اتفاقاتی نظیر همین.
باد کردن باتری یکی دیگر از نشانه های خرابی باتری است. اما بعضی اوقات می توان بدون تعویض باتری باد کرده آن را تعمیر کرد. اگر وضعیت نگه داری شارژ باتری مانند قبل باشد، دیگر نیازی نخواهد بود که باتری را تعویض نمایید. کارشناسان البان با دقت و توجه خاصی باد این گونه باتری ها را خالی می کنند و مشکل حل خواهد شد.
هرگز خودتان اقدام به این کار نکنید، چراکه بسیار کار خطرناکی است. لیتیوم موجود در این باتری ها به شدت با هوا واکنش می دهد و نتیجه این واکنش انفجار و آتش سوزی است که می تواند برای شما بسیار خطرناک باشد.
باتری های ارائه شده در سامانه تعمیرات البان دارای سه ماه گارانتی هستند که این موضوع نشان دهنده کیفیت بالای باتری های ارائه شده است. اگر پیش ما هم نخواستید باتری عوض کنید، اما حتما از جایی تهیه و تعویض کنید که به شما ضمانت خوبی روی باتری اش بدهد.

مشکل تاچ ال سی دی و تعویض صفحه نمایش گوشی هواوی P8 Lite

صفحه نمایش گوشی یکی از آسیب پذیرترین قسمت های گوشی است که خراب شدن آن فراوانی زیادی دارد. خراب شدن می تواند سخت افزاری باشد و یا نرم افزاری. اما در اکثر موارد سخت افزاری است.
مشکل تاچ و از کار افتادن تاچ گوشی در صورتی که ضربه ای وارد نشده باشد و یا گوشی آب نخورده باشد، می تواند ناشی از مشکلات نرم افزاری باشد که با برخی کارها می توان آن را رفع کرد.
این نوع گوشی که دارای صفحه نمایش IPS LCD است این حسن را دارد که قیمت قطعه اش تا حد معقولی خواهد بود، برخلاف گوشی های سامسونگ با صفحه نمایش های Super AMOLED.
با توجه به اینکه قیمت این گوشی در بازه 2 تا 3 میلیون تومان است، اجرت تعویض صفحه نمایش آن طبق تعرفه اتحادیه 5درصد قیمت گوشی و حدود 300هزار تومان خواهد بود.
خود صفحه نمایش هم بسته به زمانی خریداری قیمت جداگانه ای دارد.
مجموعه البان بعد از اتمام کار تعویض تاچ ال سی دی گوشی هواوی P8 Lite به شما یک ماه مهلت تست و گارانتی ارائه خواهد شد تا خیالتان از کار انجام شده راحت باشد.

خرابی درگاه شارژ و مشکل شارژ گوشی هواوی P8Lite 

گوشی پی 8 لایت دارای درگاه شارژ و کابل اندروید معمولی است. این نوع درگاه یک زائده در وسط است. خراب شدن این زائده یا پین های اتصال یکی از مشکلات شایع است. یک مورد دیگر هم خاک گرفتن این درگاه است که سبب می شود کابل شارژ نتواند وارد درگاه شارژ شود.
اگر مشکل شارژ نشدن گوشی داشتید، در ابتدا سعی کنید با یک سوزن و با احتیاط بسیار زیاد داخل درگاه شارژ را تمیز کنید. شاید با صحنه های خیلی عجیبی مواجه شوید.
اما اگر درگاه شارژ خراب شده باشد، چاره ای به جز تعویض آن وجود ندارد. اما گاهی اوقات هم فقط درگاه شارژ مشکل ندارد و در مدار شارژ گوشی مشکلاتی هستند که نیاز به تعمیرات بیشتری خواهد شد.

مشکل آب خوردگی هواوی P8 Lite 

گوشی P8lite ضد آب نیست. در برابر رطوبت بالا و آب حساس بوده و خراب می شود. در صورتی که خیس شود باید بلافاصله آن را خاموش کنید و اجازه بدهید تا گوشی به صورت کامل خشک شود.
هرچه بیشتر صبر کنید بهتر است. هرگز برای خشک کردن گوشی خیس شده از سشوار استفاده نکنید. حرارت سشوار می تواند سبب ایجاد خسارات بدتری شود.
بعد از خشک شدن، گوشی را روشن کنید. اگر کوچکترین مشکلی را متوجه شدید، حتما باید گوشی را به یک تعمیرکار نشان دهید. حالت بهتر این است که در کل گوشی را بعد از خیس شدن برای سرویس پیش یک تعمیرکار خبره ببرید.
رسوب آب در مدار می تواند سبب به وجود آمدن اتصالات ناخواسته شود و در نتیجه خرابی بخشی یا کل گوشی شود.

مشکلات نرم افزاری P8Lite 

همانطور که می دانید گوشی هواوی P8 Lite دارای سیستم عامل اندروید است. کاربران نسخه 2015 آن که اندروید 6 دارد احتمالا با مشکل همپوشانی زیاد مواجه شوند. که البته راهکار این مشکل را در بلاگ البان به صورت کامل توضیح داده ایم.
با توجه به اینکه حافظه اصلی این مدل گوشی ها خیلی کم است، یکی از اصلی ترین مشکلات این نوع گوشی پر شدن سریع حافظه آن است. حتی اگر حافظه جانبی روی گوشی خود گذاشته باشید، اما باز هم برخی از برنامه ها را نمی توان روی حافظه جانبی قرار داد و همین امر سبب پر شدن سریع حافظه می شود. برنامه هایی نظیر تلگرام و واتساپ علل اصلی پر شدن حافظه شما هستند.
به غیر از برنامه ها مدل استفاده شما هم موثر است. در هر نصب و پاک کردن برنامه ها در اندروید فایل هایی به صورت کش در گوشی ذخیره می وشند. این حافظه کش و یا همان حافظه پنهان به سرعت باعث پر شدن حافظه گوشی می شود. بنابراین توصیه دیگر ما این است که به روز رسانی خودکار برنامه ها را متوقف کنید و هر برنامه ای که خودتان می خواهید را به روز کنید و به صورت دستی این کار را انجام دهید.
با وجود همه این کارها، خوب است مرتب حافظه کش برنامه ها را نیز پاک کنید.
مشکل دیگر در اندروید اجزه آن برای نصب برنامه از هر جایی است. این امر سبب می شود که گوشی نسبت به ویروس بسیار حساس باشد و برنامه های تایید نشده به گوشی شما راه پیدا کنند. حقیقت امر این است که ویروس کش خاصی برای شما توصیه نداریم، چرا که تنوع ویروس ها به قدری زیاد هستند که ویروس کش ها از آنها عقب می مانند. راه حل اصلی این است که در هنگام نصب برنامه احتیاط و وسواس کافی به خرج دهید و تا جای ممکن فقط از گوگل پلی یا گوگل استور برنامه نصب کنید.
این مدل گوشی هواوی هنوز از سرویس های گوگل پشتیبانی می شود و می توانید در آن از گوگل سرویس استفاده کنید.
چنانچه برنامه ای در گوگل استور برای ایران فیلتر بود، بعد از فعال کردن فی ل تر شکن باید کش برنامه گوگل استور را پاک نمایید و سپس مجدد اقدام به نصب برنامه کنید.
فراموشی رمز ورود و رمز جیمیل نیز از مشکلات اصلی گوشی های اندروید هستند. با توجه به نسخه اندروید و مدل گوشی بعضا می توان این مشکل را بدون از دست رفتن اطلاعات اوکی کرد، اما عمدتا درست کردن این مشکل برابر است با پاک شدن تمام اطلاعات. بنابراین اولا توصیه داریم از اطلاعات مهم خودتان به صورت مرتب و دوره ای پشتیبان گیری کنید و ثانیا رمزهای خود را در جایی یادداشت کنید تا درصورت فراموشی یک محل مراجعه برای یافتن آنها داشته باشید.

مشکل هارد یا حافظه اصلی در هواوی P8 Lite 

گاهی اوقات گوشی دچار یک نوع آسیب می شود که گوشی روشن می شود، تا لوگو بالا می آید اما بعد از آن گیر می کند. یا گوشی ویبره می کند اما روشن نمی شود. اینها مشکلاتی هستند که به دلیل خراب شدن هارد یا حافظه اصلی گوشی ایجاد می شوند.
برخی تعمیرکاران هارد گوشی های اندرویدی را تعویض می کنند، اما ما اصلا این کار را توصیه نمی کنیم. معمولا تعویض هارد با بازگشت مشکل در فاصله دو سه ماهه است. و یا کمی دیرتر، اما بلاخره معمولا هاردی که تعویض می شود هرگز مانند روز اول نمی شود.
توصیه داریم سعی کنید مراقب باشید که هارد همیشگی پر نباشد و از اطلاعات مهمتان پشتیبان گیری نمایید تا خدای ناکرده اطلاعات باارزش را از دست ندهید.

جیمیل در اندروید 

هر دارنده گوشی اندروید باید یک جیمیل هم داشته باشد. همانطور که اندروید برای شرکت گوگل است، برای استفاده از تمامی امکانات آن نیز باید برای گوشی یک جیمیل در نظر بگیرید.
حتما در نظر داشته باشید که جیمیل برای خودتان باشد و به آن نیز دسترسی داشته باشید. ضمنا بسیاری از اطلاعات شما نیز در جیمیل ذخیره می شوند. ساختن جیمیل رایگان بوده و کاری بسیار ساده هست و توصیه داریم خودتان جیمیل بسازید.
جیمیل و رمز خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

مشکل صدا در گوشی هواوی P8 Lite 

ضعیف شدن صدا بعد از مدتی که از گوشی هواوی استفاده می شود یکی از شکایات کاربران آن است. اگر گوشی هواوی P8 Lite شما نیز دچار چنین مشکلی شده است، راهکارهای زیر را در نظر بگیرید:

? در اکثر مواقع، اولین دلیل ضعیف شدن صدا به خاطر کثیف شدن توری های بلندگو است. اگر صدای گوشی تون ضعیف شده، با کمک یک سوزن یا یک مسواک خشک، روی بخش های خروجی صدا بکشید. فقط مراقب باشید که با سوزن آسیبی به توری ها و بلندگو نرسد.
? مشکل بعدی برای زمانی است که شما گوشی را با الکل ضدعفونی کرده باشید. نفوذ الکل به داخل بلندگو و میکروفن باعث خرابی آنها می شود و صدا نویزی شده و اصطلاحا خر خر می کند. در این حالت قطعه معیوب باید تعویض شود.
? حالت دیگر هم اینکه آی سی صدا بسوزد و باید تعویض شود.

به روز رسانی گوشی هواوی پی 8 لایت 

بسته به اینکه گوشی شما برای چه سالی باشد، به روز رسانی دریافت خواهد کرد. معمولا به روز رسانی ها از خود گوشی قابل انجام هستند. در بخش تنظیمات که بروید قسمتی دارد که می توانید با رفتن به آنجا گوشی را به روز نمایید.
گاهی به روز رسانی ها به صورت تغییر در نسخه اندروید هستند و گاهی هم فقط یک سری به روز رسانی امنیتی. اما توصیه داریم همیشه این به روز رسانی ها را انجام دهید.
اما گاهی در برخی از گوشی ها، به روز رسانی برای همه ورژن های یک گوشی ارائه نمی شود. چرا که در گوشی های اندروید اینکه نسخه گوشی شما مربوط به کدام کشور و منطقه باشد، روی این مورد تاثیر خواهد داشت. در این حالت می توان با فلش رام زدن و برنامه ریختن، به صورت دستی گوشی را به روز کرد.

هزینه تعمیرات گوشی هواوی P8 Lite چقدر است؟ 

هزینه تعمیرات از دو بخش قیمت قطعه و اجرت کار تشکیل می شود. قیمت قطعه بر اساس موجودی بازار و قیمت ارز به صورت به روز تعیین می شود و خیلی نمی توان از قبل آن را تعیین کرد.
هزینه اجرت نیز بر اساس قیمت گوشی تعیین می شود. گوشی هواوی P8 Lite در محدوده قیمتی 3 تا 5 میلیون تومان قرار دارد و هزینه تعمیرات آن مطابق با شیوه نامه اتحادیه به صورت درصدی از قیمت گوشی محاسبه می شود.

تعمیرات گوشی هواوی P8 Lite در سامانه تعمیرات موبایل البان 

ما نیز مانند شما ناراحت هستیم که گوشیتون دچار مشکل شده است. اما نگران نباشید. کافی است در این صفحه نوع مشکل گوشی را انتخاب کنید تا با وارد کردن نام و شماره تماس خود در صفحه بعدی، منتظر تماس کارشناسان البان باشید تا با شما تماس گرفته و راهنماییتان کنند.
سعی بر این است تا مشکل را خودتان با راهنمایی رایگان کارشناسان حل کنید. اما اگر این کار ممکن نبود، گوشی باید تعمیر شود.
با توجه به نوع خرابی ممکن است تعمیرات در محل ممکن باشد و یا ناچارا گوشی باید به کلینیک مرکزی البان برود. گوشی به کلینیک مرکزی ارسال می شود و بعد از تعمیر شدن به شما بازگردانده خواهد شد.
بعد از آنکه گوشی خود را صحیح و سالم دریافت کردین، زمانی است که باید یک زحمت کوچک بکشید و هزینه تعمیرات را که قبلا هم به شما گفته شده بود، واریز نمایید.
کار البان هنوز تمام نشده، تعمیرات انجام گرفته شده برای گوشی شما دارای یک ماه گارانتی و مهلت تست است. اگر خدای ناکرده در این یک ماه هر مشکلی برای تعمیر انجام شده رخ داد، البان بدون دریافت هزینه اضافه آن را برایتان مرتفع خواهد کرد.
ضمنا شما با انجام تعمیرات در مجموعه البان، عضو باشگاه البان می شوید و می توانید از تخفیفات ویژه در سایر پلتفرم های آنلاین بهره مند شوید.

 

منبع: تعمیرات موبایل البان - تعمیر موبایل P8 lite