سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

تعمیر گوشی آیفون در ایران در نبود نمایندگی های رسمی تعمیرات

ثبت درخواست برای تعمیر آیفون 

یکی از اقدامات تعمیر گوشی در البان تعمیر آیفون است. همانطور که می دانید گوشی های آیفون از لحاظ تعمیرپذیری امتیاز بالایی دارند و در طراحی و ساخت آنها این نکته بسیار مورد توجه است.
البان با استفاده از تخصص و مهارت تکنسین های خود که در این زمینه تحصیلات و تجربه کاری فراوان دارند انواع مشکلات گوشی های آیفون را حل می کند. تعمیر آیفون به صورت کاملا حرفه ای با بهترین قطعات انجام می شوند و این تعمیرات دارای یک تا سه ماه گارانتی تعمیرات نیز هستند.
با توجه به اینکه شرکت اپل در ایران نمایندگی رسمی ندارد، شرکت های زیادی اقدام به تعمیرات آیفون می کنند و همینطور تعمیرکاران زیادی نیز هستند که این کار را می کنند. اما باید توجه داشته باشید، که هیچکدام نمایندگی رسمی اپل یعنی اپل سنتر نیستند.
اما شرکت های گارانتی کننده مجبور هستند مشکل گوشی هایشان را در طول مدت گارانتی شان حل کنند.

انواع مشکلات آیفون چه هستند؟

با توجه به سابقه درخشان البان و تعمیرات و درخواست های زیادی که رسیدگی شده است، می توانیم انواع مشکلات آیفون را به صورت زیر دسته بندی کنیم.

باتری موبایل آیفون 

گوشی های آیفون عمدتا سخت افزار خوبی دارند و شرکت اپل نیز تا چند سال نیز از آنها پشتیبانی کرده و حتی به روز رسانی های جدید نیز برای آنها ارائه می دهد. به عنوان مثال آیفون 6اس که مربوط به پنج سال پیش است، به روز رسانی iOS 14.4 را دریافت کرده است.
بنابراین معمولا گوشی هایی هستند که اگر ضربه نخورند عمر طولانی خواهند داشت و با توجه به نوع سیستم عامل آنها، عملکردشان خیلی ضعیف نخواهد شد. اما باتری آیفون قسمتی از گوشی است که بهرحال خراب خواهد شد.
در تعویض باتری آیفون باید به این نکته توجه داشت که قطعات اصلی به عنوان اینکه خود اپل تولید کرده وجود ندارند. شرکت های زیادی باتری تولید می کنند و مهم این است که باتری تعویضی شما حتما دارای گارانتی حداقل یک ماهه باشد تا فرصت تست کردن آن را داشته باشید.
مجموعه البان با ارائه باتری های تقویت شده، این امکان را برایتان فراهم می کند تا یک باتری قوی تر از مدل اصلی روی گوشی داشته باشید و عملکرد آن نیز قوی تر از ابتدای کارش باشد. علاوه بر این، این باتری ها دارای گارانتی و مهلت تست سه ماهه نیز هستند!

ال سی دی آیفون 

دومین مورد از لحاظ فراوانی، خراب شدن ال سی دی آیفون است. این خراب شدن معمولا با ضربه پیش یا ریختن مایعاتی نظیر آب و الکل پیش می آید. تا قبل از آیفون ده یا همان آیفون ایکس، گوشی های آیفون دارای صفحه نمایش های معمولی و نسبتا ارزانی بودند.
اما از آیفون ده به بالا، با بیشتر شدن کیفیت صفحه نمایش، بالطبع قیمت آنها نیز بالا رفت و بنابراین هزینه تعویض آنها نیز بسیار زیاد می شود.
متاسفانه برخی از تعمیرکاران از قطعات نامرغوب استفاده می کنند و یا قطعات دست دوم را به عنوان قطعه اصلی و با قیمتی بسیار بالا به مشتریان خود می فروشند. صفحه نمایش آیفون می تواند یکی از حالات شرکتی، روکاری و یا بازاری باشد.
صفحه نمایش روکاری، یعنی از روی یک گوشی آیفون دیگر باز شده و برای موبایل شما مورد استفاده قرار می گیرد. اگر سالم باشند و رنگشان زرد نشده باشد و خط و خش نداشته باشند، گزینه خوبی محسوب می شوند اما باید تمام این موارد را در مورد آنها بررسی نمود.
نوع دیگر نوع شرکتی سرویس پک است که بهترین کیفیت صفحه نمایش های بازار محسوب می شوند. در تعمیر آیفون قطعات خیلی مهم هستند و این قطعات شرکتی کیفیت بالایی دارند و بالطبع قیمتشان نیز بیشتر است.
قطعات بازاری و فیک نیز در رتبه بعدی قرار دارند که هم کیفیت بسیار پایینی دارند و هم قیمتشان پایین تر است. اما در میان آنها هم خوب و بد وجود دارد.
بنابراین هزینه تعویض ال سی دی آیفون بستگی زیادی به نوع قطعه به کار رفته دارد.

مشکلات نرم افزاری و به روز رسانی آیفون 

گوشی های آیفون از زبان فارسی پشتیبانی نمی کنند. تمام تنظیمات و بخش های آنها به زبان انگلیسی است و همین موضوع سبب می شود که کاربران به خوبی نتوانند از گوشی خود استفاده کرده و از تمام امکاناتش استفاده کنند.
نکته مهم بعدی به روز رسانی های آیفون است. گوشی های آیفون با توجه به اینکه فراوانی خاصی ندارند، معمولا به صورت همزمان و یکجا به روز رسانی دریافت می کنند اما هنگام کار ممکن است موضوعات زیادی پیش بیاید و باعث دردسر کاربران شود.
البان در بلاگ خود انواع پست های آموزشی رایگان برای مشکلات نرم افزاری و به روز رسانی آیفون نوشته و ارائه می کند و سوالات کاربران را نیز در همانجا پاسخ می دهند.
علاوه بر این، درخواست های نرم افزاری تعمیر آیفون به صورت تلفنی و با راهنمایی مشتری توسط خود او حل می شوند و هیچ هزینه ای نیز دریافت نمی شود.

اپل آیدی آیفون 

اپل آیدی در آیفون بسیار مهم است و متاسفانه اکثر کاربران آیفون به اهمیت آن واقف نیستند. اپل آیدی دارای امنیت بالایی است و امنیت بالایی به گوشی آیفون شما هم می دهد. خریدن اپل آیدی اولین و بزرگترین خطای بسیاری از کاربران آیفون است.
اگر شما به ایمیل اپل آیدی خود دسترسی نداشته باشید، درصورت فراموشی رمز آن، عملا امکان بهره مندی از امکانات گوشی را از دست خواهید داد و بعضا گوشی تان به یک وسیله به درد نخور تبدیل خواهد شد.
ساخت اپل آیدی یک کار بسیار ساده است که همه کاربران خودشان می توانند به سادگی آن را انجام دهند، البان نیز علاوه بر پست آموزشی، شما را در این امر راهنمایی خواهد کرد.

خراب شدن دکمه های آیفون 

در گوشی های آیفون دکمه های ولوم، پاور و در برخی مدل ها دکمه هوم وجود دارد. یک ضامن سایلنت کردن گوشی هم در کنارش قرار گرفته است. از آنجا که این دکمه ها به صورت مکانیکی کار می کنند، احتمال خراب شدنشان زیاد است.
خرابی این دکمه ها می تواند از مدار زیرشان باشد و یا خودشان مشکلی پیدا کرده باشند. باید حتما بررسی شوند تا در صورت نیاز سرویس یا تعمیر شوند.
دقت داشته باشید، در مورد دکمه های هوم، که اثر انگشت نیز روی آنها تعریف می شود، باید با دقت تعویض شوند. این حسگر اثر انگشت، فقط با سی پی یو  ی خود گوشی مناسب است و در صورتی که نیاز به تعویض پیدا کند، حتما باید اطلاعاتی از دکمه هوم قبلی روی دکمه هوم جدید منتقل شود، در غیر اینصورت حسگر اثر انگشت از کار می افتد.

تعمیر آیفون با البان 

اما اگر خدای ناکرده گوشی آیفون شما دارای هر گونه مشکلی شد، اصلا نگران نشوید. البان شما را کمک خواهد کرد. برای این منظور کافی است مدل آیفون خود را در همین صفحه انتخاب کنید و در صفحه بعدی نیز مشکل پیش آمده را تعیین کنید تا کارشناسان با شما تماس گرفته و راهنماییتان کنند.

مراحل تعمیر آیفون در البان 

1- وارد سایت البان شده و کاملا رایگان یک ثبت درخواست کنید. با چند کلیک ساده و در انتها وارد کردن نام و شماره تماستان درخواست شما ثبت می شود.
2- کارشناسان البان با شما تماس می گیرند و با پرسیدن تعدادی سوال و راهنمایی سعی می کنند مشکل شما را به خوب متوجه بشوند.
3- اگر مشکل نرم افزاری باشد و خودتان بتوانید مشکل را حل کنید، کارشناسان گام به گام راهنماییتان می کنند تا خودتان گوشی را تعمیر کنید.
4- اگر گوشی نیاز به کارهای بیشتر داشته باشد، تکنسین با شما هماهنگ می کند، یا در محل شما گوشی تعمیر می شود، یا گوشی خود را به کارگاه مرکزی ارسال می کنید و سپس بعد از تعمیر شدن برایتان برگردانده می شود.
5- نکته مهم این است که تا کاری روی گوشی شما انجام نشود، هزینه ای از شما دریافت نخواهد شد. هزینه ها هم کاملا مطابق با نرخ اتحادیه است.

ضمانت یا مهلت تست تعمیرات البان 

وقتی گوشی آیفون شما تعمیر شود، کار البان با شما تمام نمی شود. شما حداقل یک ماه مهلت دارید تا گوشی خود را تست کنید و در این یک ماه هر مشکلی برای تعمیرات انجام شده پیش بیاید، بدون دریافت هیچ گونه وجهی، مشکل مجدد بررسی شده و حل خواهد شد.
گارانتی تعمیرات موبایل حق شماست و البان این حق را برایتان محفوظ نگه می دارد.

تشخیص رایگان مشکل گوشی آیفون 

تشخیص عیب یا همان عیب یابی شامل دریافت هزینه نخواهد شد. در برخی موارد نادر، ممکن است مشکل گوشی به گونه ای باشد که ارزش تعمیرات نداشته باشد. در این صورت و در صورتی که گوشی آیفون شما تعمیر نشود، دیگر نیازی نیست هزینه ای بابت کاری که انجام شده اما به تعمیرات منتجی نشده پرداخت کنید.

 

منبع: مرکز تعمیرات گوشی آیفون البان