سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

محدودیت سنی اینستاگرام برای افراد زیر 13 سال، البته اگر راست بگو

آیا چیزی از محدودیت سنی اینستاگرام شنیده اید؟ اگر اینستاگرام ناگهان از شما سنتان و یا تاریخ تولدتان را پرسید، نگران نشوید، می خواهد افراد زیر 13 سال را شناسایی کند و اکانتشان را تا رسیدن به سن 13 سال ببندد!

چرا محدودیت سنی اینستاگرام وجود دارد؟

اولین سوالی که به ذهن خواننده می رسد این است که این محدودیت سنی از کجا می آید؟ چه کس یا ارگانی آن را وضع کرده؟ پاسخ به این سوالات این را البان برایتان می گوید.

مطلب مرتبط: بازیابی اکانت هک شده در اینستاگرام

قانون حفاظت از حریم شخصی کودکان، (Children’s Online Privacy Protection Act, COPPA) تعیین کرده که حداقل سنی که افراد می توانند در شبکه های اجتماعی عضو شوند و مغایر با حفظ حریم خصوصی شان نیست، سن 13 سالگی است.

محدودیت سنی اینستاگرام ، البان

در سال 2019، نرم افزار TikTok به دلیل همین نقض قانون COPPA و اتفاقات ناشی از آن تقریبا 5/7 میلیون دلار جریمه شده است!

همین قانون است که باعث شده تا اپ های اجتماعی فیلترهایی برای کاربرانشان قرار دهند.

محدودیت سنی اینستاگرام به چه صورت اعمال می شود؟

نحوه تعیین سن کاربران و فیلتر شدنشان تماما بستگی به خودشان دارد. از کاربر سوال می شود و او پاسخ می دهد، برای جوابش هم نباید مدرکی ارائه کند! بنابراین کاربر به راحتی برای اینکه بتواند از آن اپ استفاده کند، می تواند به دروغ سنش را بیشتر از سن واقعی اش اعلام کند.

مطلب مرتبط: گرفتن تیک آبی در اینستاگرام

محدودیت سنی اینستاگرام به دو روش اعمال می شود. اول اینکه اگر شما کاربر فیس بوک هم باشید، تاریخ تولدتان از آن اکانت خوانده خواهد شد. طبیعتا در این حالت شما بالای 13 سال دارید که در فیس بوک هم عضوید.

محدودیت سنی اینستاگرام ، البان

حالت دیگر این است که اینستاگرام در مورد سنتان سوال می کند. تاریخ تولدتان را می پرسد. شما پاسخ می دهید و تمام. اگر زیر 13 سال باشید، اکانتتان مسدود می شود.

خود اینستاگرام اعلام کرده که این سوال کردن به راحتی قابل دور زدن هست و به دنبال راهی هستند تا این اتفاق کمتر بیفتد. اما اگر هم بیفتد دیگر مسئولیتی متوجه آنان نخواهد بود.

استفاده های دیگر از این آمار

بدیهی است این آمار به دست آمده تنها برای اعمال محدودیت سنی استفاده نخواهد شد. اینستاگرام برنامه دارد تا در آینده ای نه چندان دور، امکان تبلیغات برای بازه های سنی هدف را هم به بسته های تبلیغاتی خودش اضافه کند و احتمالا از این روش هم درآمد بهتری به دست آورد.

 

منبع: تعمیرات موبایل در محل البان