سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

آموزش نحوه ارسال لوکیشن در واتساپ

    نظر

یکی از امکانات واتساپ، ارسال لوکیشن در واتساپ یا همان موقعیت مکانی هست. بعضا کاربران از واحد مشاوره رایگان البان در رابطه با نحوه ارسال لوکیشنی به غیر از لوکیشن فعلی خودشان پرسیده اند که به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا این مورد را آموزش دهیم.

ارسال لوکیشن در واتساپ

ارسال لوکیشن در واتساپ چهار حالت دارد. اول اینکه لوکیشن خود به صورت لایو ارسال کنید، دوم موقعیت مکانی فعلی خودتان را ارسال کنید، سوم یک مکان خاصی در نزدیکی خودتان را ارسال کنید و در نهایت اینکه یک لوکیشن دیگر بی ربط به موقعیت مکانی فعلی خودتان را ارسال کنید.

بیشتر مشکل کاربران عزیزمان روی حالت آخر بوده و بحث ارسال یک لوکیشن دیگر به غیر از لوکیشن فعلی خودشان است. در ادامه هر کدام از این گزینه ها را توضیح خواهیم داد.

ارسال لوکیشن در واتساپ ، البان ارسال لوکیشن در واتساپ ، البان

گام ابتدایی مشترک در تمام این موارد این هست که در همگی باید در صفحه چت، در کنار محل نوشتن، گزینه + را بزنید و سپس گزینه Location را انتخاب نمایید.

ارسال لوکیشن در واتساپ ، البان

ارسال لوکیشن لایو در واتساپ

وقتی قسمت اشتراک گذاری لوکیشن در واتساپ باز شد، گزینه اولی که در صدر لیست به چشم می خورد عبارت Send Live Location هست. با انتخاب این گزینه شما در واقع موقعیت مکانی خود را به صورت زنده با مخاطب مورد چت به اشتراک می گذارید.

مطلب مرتبط: بلاک کردن در واتساپ

اگر این کار را در یک گروه انجام دهید، تمام اعضای آن گروه می توانند موقعیت مکانی شما را به صورت زنده ببینند. مدت زمان این کار هم در دست خودتان هست و چند گزینه برای شما در ابتدای کار به نمایش گذاشته می شود.

ارسال لوکیشن در واتساپ ، البان

اما در این بخش مهم هست که شما تنظیمات دسترسی به موقعیت مکانی را برای اپ واتساپ به چه شکلی تنظیم کرده اید. در گوشی های آیفون و گوشی های اندروید با سیستم عامل اندروید 10 به بالا، این امکان وجود دارد که دسترسی اپ ها را به موقعیت مکانی یا همان لوکیشن محدود به زمان استفاده از اپ کنید و اجازه ندهید تا اپ در پشت زمینه از لوکیشن شما استفاده کند. برای اینکه از این ویژگی واتساپ بهره ببرید باید به آن اجازه دسترسی کامل بدهید.

گزینه Background App Refresh ممکن است با توجه به تنظیمات کلی گوشی شما در حالت Low Power Mode غیرفعال باشد و شما در این حالت نتوانید تنظیمات آن را تغییر دهید.

مطلب مرتبط: تغییر شماره واتساپ

توصیه داریم که فقط زمانی این دسترسی را بدهید که می خواهید به صورت زنده موقعیت مکانی خودتان را به اشتراک بگذارید و بهتر هست بلافاصله بعد از این کار مجددا دسترسی واتساپ را محدود کنید.

نکته: اگر به جایی می روید که کمی نگران هستید و می خواهید اطرافیان از شما خبر داشته باشند، خوب است که این امکان را فعال کنید!

ارسال موقعیت مکانی فعلی در واتساپ

دومین گزینه در صفحه اشتراک گذاری لوکیشن در واتساپ گزینه ارسال موقعیت مکانی فعلی و یا Send Your Current Location هست. با زدن روی آن، موقعیت مکانی فعلی شما به اشتراک گذاشته می شود و مانند حالت قبل نیازی نیست که تغییری در تنظیمات انجام دهید.

برای این مورد و مورد بعدی البته که نیاز هست واتساپ به موقعیت مکانی شما دسترسی داشته باشد تا بتواند بفهمد که شما کجا هستید!

ارسال مکان های خاص اطرافتان

در پایین گزینه دوم نام جاهایی را می توانید ببینید. اینها اماکنی هستند که در نقشه واتساپ تعریف شده و نام دارند. دانشگاه، رستوران و … . اگر می خواهید آدرس یکی از آنها را برای مخاطب خود بفرستید، کافی است روی یکی از آنها بزنید تا لوکیشن آن ارسال شود.

ارسال لوکیشن در واتساپ ، البان

ارسال لوکیشنی به غیر از لوکیشن فعلی خود در واتساپ

شاید یکی از مهم ترین بخش های این پست همین بخش باشد، اینکه چگونه می توانیم یک موقعیت مکانی خاصی را که در آن قرار نداریم برای شخص دیگری ارسال کنیم؟! در این بخش به صورت کامل آن را خواهیم گفت. برای این کار گام های زیر را انجام دهید:

  • وقتی در صفحه اشتراک گذاری لوکیشن هستید، انگشت خود را کمی بالاتر از گزینه اول (Share Live Location) داخل کادر سفید بگذارید و این منو را به سمت پایین بکشید. و یا در گوشی های اندروید روی علامت مربع شکل داخل نقشه در گوشه بالایی آن بزنید.
  • با این اقدام نشانگر روی نقشه تغییر می کند.
  • مانند کاری که در اپ های تاکسی اینترنتی انجام می دهید، نقشه را تکان دهید تا نشانگر روی محل مورد نظرتان برود.
  • روی نشانگر نوشته می شود Send this location، یعنی این لوکیشن را بفرست. با انتخاب این عبارت داخل نقشه و بالای نشانگر و یا در منوی پایین صفحه، می توانید آدرس مورد نظرتان را ارسال کنید.

ارسال لوکیشن در واتساپ ، البان

این مورد آخر تنها موردی است که لازم نیست به واتساپ دسترسی به موقیت مکانی خود را بدهید!

کلام آخر

این بود آموزشی مختصر در رابطه با اشتراک گذاری لوکیشن در واتساپ. چنانچه در هر مورد دیگری سوالی به ذهنتان می رسد به راحتی می توانید هم پای همین پست کامنت بگذارید و هم از طریق مشاوره رایگان تلفنی البان سوال خود را بپرسید.

با این آموزش شما به راحتی می توانید موقعیت مکانی خود را به تکنسین های البان برای تعمیرات موبایل در محل ارسال کنید تا به موقع و در محل مناسب کار تعمیرات گوشی شما را انجام دهند.

 

منبع: تعمیرات موبایل در محل البان