سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

کم شدن صدای گوشی به چه دلیلی رخ میدهد و چگونه رفع میشود؟

    نظر

درخواست های زیادی از سوی کاربران در سامانه تعمیرات موبایل در محل البان ثبت شده که از کم شدن صدای گوشی خود شکایت می کنند و نگران هستند که چه اتفاقی ممکن است برای گوشی شان افتاده باشد. خبر خوب اینکه در اکثر مواقع راه حل این مشکل بسیار ساده هست و خودتان با احتیاط می توانید آن را برطرف کنید. با یک آموزش تعمیرات موبایل رایگان از سوی البان همراه باشید تا در صورت نیاز خودتان گوشی خود را تعمیر کنید.

کم شدن صدای گوشی Elbaan

علت کم شدن صدای گوشی چیست؟

ما از گوشی همراه خود در انواع شرایط استفاده می کنیم. دستمان کمی مرطوب باشد، صورتمان کمی عرق کرده باشد و … وقتی هم که از گوشی استفاده نمی کنیم در اکثر مواقع آن را در جیب خودمان می گذاریم. تمام این اقدامات سبب می شود تا روی خروجی های صدا روی گوشی مان آلودگی و کثیفی بنشیند.

کم شدن صدای گوشی Elbaan

بعضا این کثیفی به گونه ای می شود که به جای کم شدن صدای گوشی ، به نوعی صدایی در نمی آید و یا خیلی کم شنیده می شود. اگر به سوراخ های اسپیکر گوشی نگاه کنید و نتوانید توری داخل آن را تشخیص دهید در واقع گوشی شما هم دچار این مشکل شده است.

مطلب مرتبط: گوشی تمیزتر هست یا کاسه توالت؟

در کنار کثیف شدن کم شدن صدای گوشی می تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد. از جمله مشکلدار شدن کپسول صدا، یا قطعی در فلت مربوط به اسپیکر و … این مشکلات مورد بحث ما در این پست نیستند و برای درمانشان توصیه نمی کنیم که خودتان بدون آموزش دیدن اقدام کنید. اما برای این موضوع هم راه حلی داریم که در انتها به شما خواهیم گفت.

راه حل مشکل کم شدن صدای گوشی چیست؟

در مورد وقتی که مشکل کثیفی است، همانطور که احتمالا خودتان هم حدس زده اید، چاره کار تمیز کردن است! بله، با یک تمیز کردن ساده، اما با احتیاط و رعایت نکاتی می توانید صدای گوشی خود را به روز اول برگردانید.

کم شدن صدای گوشی Elbaan

در زیر موارد احتیاطی و مورد توجه در تمیز کردن اسپیکر گوشی را لیست می کنیم:

  • برای تمیز کردن خروجی های صدای گوشی خود، با توجه به میزان کثیف بودن ابزار خاص نیاز دارید. گاهی یک دستمال کافی است و بعضا باید کمی هم از نوک سوزن بهره بگیرید.
  • هنگام تمیز کردن خیلی احتیاط کنید که بدنه را آسیب نزنید. اگر از سوزن استفاده می کنید، این سوزن می تواند از سوراخ اسپیکر بیرون آید و بدنه و یا صفحه نمایش گوشی شما را خط بیندازد.
  • اگر کثیفی اسپیکر زیاد هست و نیاز دارید تا ابتدا با شی نوک تیز آن را کمی تمیز کنید، سعی کنید محیط نظافت را خیس نکنید. این خیسی کار جدا کردن کثیفی ها را دشوار می‎کند.
  • بهتر هست هنگام تمیز کردن اسپیکر گوشی را خاموش کنید. البته خاموش نکردن گوشی هم مشکلی پیش نمی آورد، اما ممکن است هنگام کار چون توجهتان به تمیزکاری است، یک تماس یا پیامک باعث ترسیدن شما شده و گوشی از دستتان بیفتد.
  • خوب هست که بعد از خارج کردن کثیفی ها به سوراخ ها باد هم بزنید.

کم شدن صدای گوشی Elbaan

بعد از انجام این اقدامات حتما از نتیجه کار شگفت زده خواهید شد. بعضا جک هدفون نیز که سوراخ نسبتا بزرگی روی گوشی محسوب می شود مانند پورت شارژ گوشی خاک زیادی می گیرد و باید آن را هم بررسی کنید. احتمالا اگر خاک های داخل گوشی خود را ببینید خیلی بیش از این متعجب خواهید شد، که البته توصیه داریم خودتان گوشی را باز نکنید.

مطلب مرتبط: حل مشکل شارژ نشدن در گوشی

تمیز کردن گوشی چنانچه با احتیاط و دقت انجام شود کار ساده ای هست، اما اگر خودتان تمایل به انجام آن ندارید، اصلا ناراحت نباشید، البان به شما کمک خواهد کرد.

اگر صدای گوشی با تمیزکاری درست نشد چکار کنیم؟

تا به اینجا شما گوشی خود را به نوعی سرویس کرده اید و کثیفی های روی آن را برداشته اید. ممکن هست کماکان مشکل صدای گوشی شما پابرجا باشد. ممکن است مشکلی سخت افزاری جدی تری داشته باشد. در این صورت چاره کار چیست؟

مطلب مرتبط: تمیز کردن صفحه نمایش گوشی

برای این مورد هم یک راه حل ساده داریم. کافی است وارد سامانه البان به نشانیwww.elbaan.com بشوید. یک درخواست ثبت کنید و منتظر تماس کارشناسان البان باشید. این ثبت درخواست هیچ هزینه ای برای شما نخواهد داشت. ممکن هم هست در تماس اولیه ومشاوره رایگان تلفنی کارشناس البان چنان راهنمایی شوید که مشکل بدون نیاز به کار اضافه حل شود.

کم شدن صدای گوشی Elbaan

اما چنانچه نیاز به اقدامات بیشتری باشد، تعمیرکار با هماهنگی قبلی با خودتان و در صورت رضایت شما، در محلی که شما می خواهید و جلوی روی خودتان اقدام به تعمیر گوشی خواهد کرد!

 

منبع: تعمیر موبایل در محل البان