سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

اپل کارت چیست و با آن چه کارها می توان کرد؟

در کنفرانسی در روزهای اخیر، تیم اپل یک محصول جدید جانبی را تحت عنوان اپل کارت معرفی و ارائه کردند. در این پست البان سعی خواهد کرد تا توضیح کامل و کافی در رابطه با این کارت و قابلیت ها و امکاناتش توضیح دهد. در انتها هم می گوییم که آیا این کارت برای داخل ایران هم کارایی دارد یا خیر.

اپل کارت چیست؟

اپل کارت به نوعی یک کارت اعتباری بانکی محسوب می شود و به بانکی به نام Goldman Sachs وصل است. این محصول به تازگی توسط تیم اپل معرفی شده است و بیشترین کارآیی آن می تواند برای استفاده کنندگان از محصولات اپل و همچنین اپل پی محسوب شود.

اپل کارت البان

این کارت اعتباری هزینه اضافی برای نگهداری و تهیه ندارد و کارمزدی هم از آن کم نمی شود (این مسائل در بانکداری ایرانی مطرح نیستند ?? ). و در حالی ارائه شده که به ادعای شرکت اپل در امریکا تقریبا 70 درصد و در استرالیا 99 درصد از امکان اپل پی (Apple Pay) در واقع پرداخت با گوشی آیفون (چیزی مانند قابلیت NFCبرای گوشی های اندرویدی) استفاده می شود. این نوع پرداخت و فراوانی آن باعث شد تا شرکت اپل کارتی متصل به آن هم ارائه دهد.

نحوه گرفتن اپل کارت چگونه است؟

برای گرفتن اپل کارت بایستی از طریق یک گوشی آیفون اقدام شود. گوشی آیفون شما باید به نسخه iOS 12.4 به روز شده باشد. داخل گوشی و از طریق اپ Wallet داخل آن اقدام به ثبت نام برای گرفتن اپل کارت می کنید. اطلاعات مورد نیاز عبارتند از تاریخ تولد، سطح درآمد ماهانه، آدرس و چهار رقم آخر شماره شناسایی شما است. این اطلاعات مستقیما به بانک Goldman Sachs ارسال می شوند و این بانک پس از بررسی اطلاعات اقدام به صدور اپل کارت خواهد کرد.

اپل کارت البان

ماهیت اپل کارت چیست؟

جالب است بدانید برخلاف روند دیجیتالی دنیای امروزی، اپل کارت یک کارت فیزیکی دارای چیپ است. که اتفاقا نمونه های اولیه آن دارای جنس خیلی خوبی نبوده و گزارشاتی رسیده که در کیف های چرمی خراب شده اند. چون رنگشان سفید است خیلی زود کثیف می شوند و گویا از چرم رنگ می گیرند!

اپل کارت البان

تنها چیزی که روی این کارت های سفید تیتانیومی نوشته شده است، نام شماست و خبری از شماره کارت، تاریخ انقضا و CVV نیست. امنیت این کارت از کارتهای اعتباری معمولی بیشتر هست و هر جا امکان پرداخت به صورت Apple Pay مهیا باشد می توان از آن نیز استفاده کرد.

مطلب مرتبط: نحوه استفاده از AirDrop در اپل

وقتی از این کارت استفاده می کنید، تمام اطلاعات در اپ والت داخل گوشی ذخیره می شوند. اینکه از کجا و چه کسی خرید کرده اید، چقدر باقی مانده دارید و … هر اطلاعاتی که فکرش را بکنید. این اطلاعات به صورت رنگی رنگی کد شده و دسته بندی می شوند!

مزیت اپل کارت چیست؟

با هر خریدی که با اپل کارت انجام می گیرد، 2درصد از تراکنش انجام گرفته برای خرید بعدی در کارت شما ذخیره می شود. اگر مستقیما از خود اپل خرید کنید 3 درصد و در صورت استفاده از کارت در جاهای دیگر، 1درصد به حساب شما اضافه می شود. این اضافه شدن بر اساس میزان تراکنش روزانه محاسبه می شود و فعلا نامحدود هست!

اپل کارت البان

گفته شده که این کارت نرخ بهره ای بین 13 تا 24 درصد خواهد داشت. همانطور که قبلا هم گفتیم، مخارج دیگر کارت ها (در کشورهای خارجی) را ندارد و به راحتی از طریق اپ والت داخل گوشی آیفون تمام مسائل مالی مربوط به آن قابل رصد و ارزیابی هستند.

امنیت اپل کارت

شرکت اپل برای موارد امنیتی اپل کارت هم فکرهای زیادی کرده است از جمله: رمز یکبار مصرف تولیدی داخل اپ داخل گوشی، نیاز به اثر انگشت یا Face ID برای امکان تراکنشی و شماره ای یکتا که داخل گوشی ذخیره شده و همگان نمی توانند آن را ببینند.

اپل کارت البان

شرکت اپل مدعی شده که هیچ یک از اطلاعات تراکنشی شما دسترسی نخواهد داشت و نمی داند که شما کجا، چقدر و چگونه هزینه کرده اید. بانک Goldman Sachs نیز متعهد شده تا هرگز این اطلاعات را در اختیرا شرکت ثالثی قرار ندهد.

آیا اپل کارت در ایران قابل استفاده هست؟

پاسخ این سوال کاملا واضح هست اما برای کامل بودن این پست آن را ذکر می کنیم. با توجه به تحریم های بانکی علیه ایران و همچنین این نکته که اپل در ایران هیچ گونه نمایندگی رسمی ندارد، اپل کارت در ایران کاربرد و کارآیی ندارد و تا وقتی این دو مورد حل نشوند نخواهد داشت!

 

منبع: Elbaan، تعمیرات موبایل در محل