سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

نصب چند اپ اندرویدی به صورت همزمان روی گوشی

    نظر

احتمالا شما نیز مجبور شده اید که بخواهید چندین اپ را روی گوشی خود بعد از ریست فکتوری و یا خرید گوشی نو نصب کنید. نصب چند اپ می تواند چالش برانگیز و خسته کننده باشد که بخواهید دانه دانه آنها را نصب کنید. در ادامه روشی را به شما آموزش خواهیم داد که این فرآیند آسان شود.

آماری جالب

شاید بگویید مگر این موضوع چقدر اهمیت دارد که دیجی دُکی به خاطر آن یک پست نوشته است. جالب است بدانید که هر نفر به طور متوسط تقریبا 90 اپ روی گوشی خودش نصب دارد. هرچند بیش از نیمی از آنها را هرگز استفاده نمی کند یا خیلی کم استفاده می کند، اما پاک کردن و نداشتنش می تواند باعث نگرانی و ناراحتی شود و بودنش را به نبودنش ترجیح می دهد.

مطلب مرتبط: موارد مهم در نصب اپ در گوشی اندروید

حال فرض کنید هر بار مجبور شوید این 90 اپ (بیشتر یا کمتر) را به صورت جداگانه و دستی نصب کنید!

نصب چند اپ با استفاده از خود گوشی

این کار از طریق فایل APK اپ ها انجام می گیرد. حتما می دانید که فایل APK در واقع فرمت فایل نصبی برنامه موبایلی و مشابه با exe در کامپیوتر است. اگر فایل APK اپ ها را ندارید، می توانید آنها را از انواع سایتهای دانلود APK دانلود کنید. توصیه داریم که این فایل ها را روی رایانه خودتان هم ذخیره داشته باشید تا به عنوان پشتیبان استفاده کنید. نگران قدیمی شدنشان هم نباشید، بعد از نصب همواره راه به روز رسانی باز هست.

نصب چند اپ ، دیجی دکی

مطلب مرتبط: فایل XAPK چیست؟

حال باید برنامه APK Installer را روی گوشی خود نصب کنید. گزینه install APKs را انتخاب کرده و برنامه های مورد نظرتان برای نصب را انتخاب نمایید. برنامه حافظه جانبی و اصلی گوشی را برای انواع فایل های APK اسکن می کند و در لیستی به شما نمایش می دهد.

نصب چند اپ ، دیجی دکی

پس از انتخاب برنامه های دلخواهتان، در انتهای صفحه گزینه Install APKs را انتخاب کنید.

نصب چند اپ ، دیجی دکی نصب چند اپ ، دیجی دکی

چنانچه در گوشی اجازه نصب به سایر اپ ها را نداده باشید، پیغامی برایتان ظاهر می شود که باید از طریق آن به اپ APK Installer اجازه نصب برنامه بدهید. بعد از اجازه دادن، برگشت را که بزنید، برای نصب تک تک برنامه ها از شما اجازه گرفته می شود و با زدن گزینه Install برنامه نصب می شود.

نصب چند اپ ، دیجی دکی نصب چند اپ ، دیجی دکی

مطلب مرتبط: نصب برنامه در اندروید 8

از آنجا که برنامه ها از پیش دانلود شده اند، این پروسه زیاد زمان نخواهد برد. اپ معرفی شده علاوه بر نصب برنامه قابلیت های دیگری هم دارد که اسکن برنامه ها برای یافتن ویروس و مشکل از جمله آنها است.

نصب چند اپ ، دیجی دکی

نصب چند اپ با استفاده از رایانه

اگر کار از روی گوشی مشکل به نظر می رسد، خوشبختانه اپ معرفی شده روی رایانه نیز موجود هست. برنامه رایانه ای APK Installer را دانلود و نصب نمایید، تا بقیه کارها را برایتان شرح دهیم.

نصب چند اپ ، دیجی دکی

همزمان این اپ باید روی گوشی شما نیز نصب باشد. وقتی اپ را در گوشی باز می کنید روی گزینه PC Version بزنید.

نصب چند اپ ، دیجی دکی

دقت داشته باشید که گزینه USB Debugging باید فعال باشد، اگر نبود از طریق تنظیمات گوشی آن را فعال کنید.

نصب چند اپ ، دیجی دکی نصب چند اپ ، دیجی دکی

وقتی گوشی را به رایانه وصل می کنید، به صورت خودکار باید گوشی را شناخته و درایورهای مربوط به آن را نصب کند. اگر چنین نشد، می توانید درایور مربوط به گوشی خود را از طریق این لینک دانلود و نصب نمایید. اگر نام مدل گوشی شما بالای صفحه برنامه ظاهر نشد، یک مرتبه رایانه را ری استارت کنید تا چنین بشود.

نصب چند اپ ، دیجی دکی

بعد از این اقدامات روی گزینه tools در پایین صفحه بزنید و بعد Open APK files. لیستی از برنامه ها دیده می شوند.

نصب چند اپ ، دیجی دکی

برنامه های مورد نظرتان را انتخاب کرده و بعد گزینه install را انتخاب کنید. توصیه داریم که مربع کوچک کناری را تیک بزنید تا ارجحیت نصب بر روی کارت حافظه جانبی باشد.

نصب چند اپ ، دیجی دکی

پروسه نصب آغاز شده و باید حواستان به گوشی باشد تا اجازه های مورد نظر را بدهید!

منبع: تعمیر موبایل ، دیجی دکی