سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

هزینه مغازه تعمیرات موبایل

    نظر
برای خیلی از تعمیرکاران موبایل که به تازگی می خواهند مشغول به کار شوند یک سوال اساسی این است که چطور شروع کنند و از کجا؟

 

دو دغدغه اصلی که تعمیرکاران موبایل دارند موارد زیر است:
1. با چه مدل درآمدی کار کنند؟
2. کجا مغازه بگیرند؟. 

به طور کلی به دو شکل می توان تعمیرات موبایل را شروع کرد.

1. کرایه مغازه و یا میز تعمیرات موبایل

2. همکاری با شرکت های تعمیرات موبایل(نظیر دیجی دُکی)

در ادامه سعی خواهیم کرد مزیت ها و معایب هریک را بررسی کنیم.

1. کرایه مغازه و یا میز تعمیرات موبایل

اولین و شاید ساده ترین راهی که به ذهن خطور می‌کند کرایه میز تعمیرات موبایل در یک مغازه موبایل فروشی است. کرایه میز تعمیرات موبایل کاملا بستگی به شهر و مکان اسکان شما دارد. اگر اهل مهاجرت به سایر شهرها باشید می‌توانید انتخاب‌های گسترده‌تری داشته باشید. اما اگر می‌خواهید در شهر خود شروع به کار کنید، می بایست قبل از هر اقدامی شرایط محیطی خود را مد نظر داشته باشید. نوع کار در یک شهرستان و یا یک شهر کاملا متفاوت است. طبق استاندارد های موجود به ازای هر  10 هزار نفر جمعیت، یک تعمیرکار موفق موبایل نیاز است. بنابراین اگر به عنوان مثال در شهرستانی هستید که 5 هزار نفر ساکن آن هستند و دو مغازه تعمیرات موبایل در خیابان اصلی می‌شناسید، بهتر است تعمیرات موبایل را در آنجا شروع نکنید. چراکه ریسک کار شما برای موفقیت به مراتب بیشتر است و فضای رقابت سخت تری وجود دارد.

مغازه تعمیرات موبایل
اما در شهرها(خصوصا شهرهای بزرگ)  نیاز به تکنسین‌های تعمیرات موبایل بسیار بالا است و شما تنها کافی است که به موقعیت و مکان مناسب برای انتخاب مغازه تعمیرات موبایل دقت کنید. به عنوان مثال در شهر بزرگ تهران حداقل 2000 تعمیرکار موبایل نیاز است. بنابراین رقابت اصلی در انتخاب مکان مناسب، خدمات مناسب، مشتری مداری و تعمیرات صحیح و اصولی است.در نظر داشته باشید که شعل تعمیرات موبایل، مسیر بلندی را برای موفقیت لازم دارد و یک شبه نمی‌توان در آن ره صد ساله را رفت.

 

موقعیت یک مغازه تعمیرات موبایل نقش تعیین کننده در میزان درآمد شما در ابتدای کار می‌تواند داشته باشد. اگر شما تازه کار هستید ظاهر و تبلیغات از اعتبار در کار شما مهم تر است. اما با گذشت زمان اعتبار شما افزایش پیدا کرده و در یک محله و یا یک منطقه زبانزد همه خواهید شد. بهتر است مغازه تعمیرات موبایل در یک خیابان اصلی که بیشترین رفت آمد مردم در آن است انتخاب شود. پاساژهای مطرح هر محله نیز می تواند انتخاب دوم شما باشد.

مغازه تعمیر موبایل
هرچند که تمامی این موارد در انتخاب نهایی شما بستگی به هزینه اولیه ای دارد که شما می خواهید با آن کار را شروع کنید. فراموش نکنید که شما نیاز به این دارید یک میز مناسب تعمیرات موبایل ، لوازم اولیه مناسب (نظیر هیتر ، لوپ، منبع تغذیه) را نیز تهیه کنید. بنابراین نباید تمام هزینه اولیه خود را تنها به کرایه مغازه اختصاص دهید. بهتر است قبل از هرگونه شروع به کاری ، از اتحادیه تعمیرکاران موبایل ، مجوزهای لازم را نیز کسب کنید. این کار باعث می شود شما با امنیت خاطر کار خود را شروع و در زمان بروز مشکل از اتحادیه تعمیرکاران موبایل همرامی بخواهید. فراموش نکنید دنیای مخابرات دنیای عجایب است  و هر اتفاقی در آن محتمل است. اگر در این زمینه نیاز به کمک و مشاوره دارید حتما از کارشناسان آموزشگاه موبایل دُکی مشاوره بگیرید.

در نظر داشته باشید می‌توانید یک مغازه را به صورت کلی برای تعمیرات موبایل کرایه کنید و یا اینکه تنها قسمتی از یک مغازه تعمیرات موبایل را کرایهکنید.تعمیرات موبایل برای شروع نیاز به یک فضای بزرگ و یا مثلا یک مغازه 20 متری ندارد. اگر شما تازه کار هستید انتخاب دوم برای شما بهتر است. برای شروع یک میز در یک مغازه موبایل فروشی کرایه کنید. در حال حاضر این کار در شغل تعمیرات موبایل رایج تر است.
نحوه تعامل و کار شما در مغازه تعمیرات موبایل می‌تواند یا به صورت مشارکتی و یا به صورت کرایه میز باشد.

در مدل مشارکتی ، متناسب به مکان مغازه نوع و میزان مشارکت متغیر است. برخی از صاحبان مغازه در انتهای روز ، در انتهای هفته و یا در انتهای ماه ، سود حاصل از مشارکت را طلب می کنند. این نوع مشارکت از 40% تا 75% از سود مشارکت به نفع صاحب مغازه متغیر است.

اما در مدل کرایه ای ، داستان کاملا متفاوت است. هزینه های یک میز تعمیرات موبایل گاها بسیار بالا و سنگین است. شما در این مدل تحت هر شرایطی می بایست کرایه خود را پرداخت کنید. هزینه کرایه یک میز در تهران می‌تواند از 500 هزارتومان تا 10 ملیون تومان متغیر باشد.به عنوان مثال هزینه کرایه یک میز در زمان نگارش این مقاله برای چند مکان مختلف صورت زیر است:
در جنوب شرق تهران، نزدیک به حوالی 72 تن، نزدیک به 500 هزار تومان است. کرایه همین میز در پاساژ چاسو در طبقه -1 ، نزدیک به 2 میلیون تومان در ماه و در میدان ولیعصر در پاساژ ایرانیان 8 ملیون تومان است.

اگر تاکنون در بازار کار نکرده اید و یا تنها تحصیلات آکادمیک داشته اید، باید این موضوع را با خود حل کنید که کار در بازار با آنچه در خانه و یا دانشگاه و یا مدرسه دیده اید به کلی متفاوت است. در بازار به قول قدیمی ها حساب دو دو تا چهار تا می باشد. خیلی مهم هست که شما حساب و کتاب مالی شفاف، حفظ اخلاق ، مشتری مداری و روابط انسانی سالم را مد نظر قرار دهید. متاسفانه به خاطر  ارتباط بدی که در فضای تعمیرات موبایل شکل می گیرد ، خیلی از افرادی که تعمیرات موبایل را به تازگی آغاز می‌کنند، گاها دچار یک سرخوردگی می شوند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که به جای کار در مغازه ، حتما کار خود را با سامانه تعمیرات موبایل در محل دیجی دُکی شروع کنید. دیجی‌دُکی شرایط متفاوت کاری دارد و به دنبال آن است که با حفظ جایگاه اجتماعی تعمیرکاران موبایل ، تعمیرات موبایل را با تجربه ای متفاوت رقم بزند. متوسط سن افراد مشغول به کار در دیجی‌دُکی 25 سال و متوسط تحصیلات کارشناسی است. در ادامه بیشتر در مورد دیجی‌دُکی توضیح خواهیم داد.
مغازه تعمیرات موبایل - پاساژ چارسو

2. دیجی دُکی(سامانه تعمیرات موبایل در محل) 

اگر شما می خواهید راه متفاوتی را در حرفه تعمیرات موبایل ادامه دهید پیشنهاد ما به شما دیجی‌دُکی هست. همان طور که اشاره شد، متاسفانه اگر شما بخواهید به صورت مستقیم در یک مغازه مشغول به کار شوید مجبور هستید بیشتر درآمد خود را صرف هزینه های ثابت یک مغازه کنید. اما روال کار در دیجی‌دُکی کاملا متفاوت است. شما در مجموعه دیجی‌دُکی نیاز به داشتن مغازه ندارید. شاید برایتان جالب باشد ، نفرات برتر آموزشگاه تعمیرات موبایل دُکیعملا بورس شرکت دیجی‌دُکی می شوند و با کمترین هزینه ممکن و پشتیبانی همیشگی اساتید، مشغول به کار می شوند. سامانه تعمیرات موبایل دیجی‌دُکی ، سعی دارد تعمیرات موبایل را در محل در کمترین زمان ممکن در مقابل خود مشتری انجام دهد. 60% از مشکلات موبایل مشکلاتی هستند که به سادگی در محل قابل انجام هستند، بنابراین نیاز به داشتن هیچ گونه میز کار و یا مغازه نیست. در این سیستم در صورتی که شما به عنوان یک تکنسین متخصص و متعهد در مجموعه بتوانید مشغول به کار شوید، تعداد بسیار زیادی درخواست تعمیرات موبایل به صورت مستقیم در اختیار شما قرار می‌گیرد، خودتان با مشتری ارتباط گرفته، تعیین زمان و مکان نموده و در محل کار را انجام می دهید.جالب تر  این است که خودتان هزنیه تعمیرات را به صورت مستقیم از مشتری دریافت کرده و پول به حساب خودتان واریز می شود. شما در سیستم دیجی‌دُکی عضوی از یک خانوده بزرگ از تعمیرکاران موفق هستید که همیشه سعی شان کمک به یکدیگر برای رشد مجموعه خودشان هست. دیجی‌دُکی از لحاظ رفتار سازمانی کاملا متفاوت عمل می کند. اصطلاحا عنوان می شود هرکس تا زمانی که قوانین را رعایت می‌کند، رئیس خودش هست و آزادانه کار می‌کند.دیجی‌دُکی در همه چیز متفاوت است.


منبع: هزینه مغازه تعمیرات موبایل ، موبایل دُکی