سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

مد شب در گوشی خود را به کار بیندازید تا شب ها آسوده تر بخوابید

اختلال در خواب شب یکی از آثار استفاده نامناسب از گوشی های همراه به شمار می رود. امروزه زندگی ها به گونه ای شده که یا به خاطر کار و خبر و یا به خاطر تفریح و سرگرمی ساعات بسیاری از روز را با گوشی همراه خود سپری می کنیم. خطرات زیادی در این استفاده زیاد از گوشی ما را تهدید می کند، از جمله آرتروز گردن، ضعیفی چشم، ناراحتی های ناحیه مچ دست، اختلال در خواب و …. در این پست می خواهیم شما را با مد شب گوشی تان آشنا کنیم و از نتیجه آن در کم کردن اختلالات خواب شبانه شما بگوییم.


مرتبط: تاثیر نور آبی بر بی خوابی


در گذشته تنها در گوشی های آیفون و آن هم از به روز رسانی iOS 9.2.1 به بعد، امکانی بوجود آمد که نام مد شب یا Night Shift بود. اما این ویژگی در حال حاضر در گوشی های اندروید هم ایجاد شده است. کار اصلی این قابلیت این است که رنگ نور صفحه نمایش شما را با حذف کردن رنگ آبی به نوعی گرم می کند. این رنگ گرم و حذف نور آبی مزیت های فراوانی دارد که از یک جنبه که مورد بحث ما هم هست برایتان بیشتر توضیح خواهیم داد.

مد شب دیجی دکی

همانطور که قبلا نیز اشاره کرده ایم، نور آبی موجود در نور خورشید، به مغز پیغام روز بودن و نخوابیدن را می دهد. پس از غروب خورشید نور آبی نیز غروب می کند و مغز به بدن پیغام می دهد که کم کم وقت خواب است. اما وقتی شما از ادوات صفحه نمایش دار همچون موبایل استفاده می کنید، این نور آبی همچنان به چشمان شما تابیده می شود و پیغام های اشتباه مغز به بدن باعث می شود تا خوابتان بهم بریزد. با فعال کردن مد شب در گوشی تان درواقع با حذف نور آبی صفحه نمایش علاوه بر استفاده از موبایل در شب، چشمان شما آرامش بیشتری خواهند داشت و ضمنا مغز دچار مشکل در تشخیص زمان خواب نمی شود.

در گذشته برای آیفون گفته ایم که چگونه این ویژگی را فعال نمایید و همچنین به آن ساعت فعال شدن و غیرفعال شدن بدهید. اما درمورد گوشی های اندرویدی. حتما خودتا حدس زده اید که برای این گزینه بایستی به سراغ تنظیمات مربوط به صفحه نمایش بروید. بله، درست است. در تنظیمات مربوط به صفحه نمایش دنبال گزینه ای مانند Night Shift، Night Mode و یا حالت شب، مد شب و امثال این ها باشید (تفاوت در ترجمه ها و مدلهای گوشی های اندروید باعث این اختلافات می شود). البته معمولا در بخش میانبرهایی که با کشیدن بالای صفحه به پایین ظاهر می شود نیز با یک علامت هلال ماه دیده می شود. وقتی این گزینه را در تنظیمات صفحه نمایش پیدا کردید، فعالش کنید.


مرتبط: فعال کردن مد شب در آیفون


بعد از فعال شدن مد شب، نوبت به زماندهی آن می رسد. راحتترین کار می تواند انتخاب خودکار از غروب (sunset) تا طلوع (sunrise) خورشید باشد. علاوه بر زماندهی شما می توانید میزان گرم بودن نور صفحه نمایش را نیز تنظیم کنید که این گزینه دلخواه بوده و به سلیقه شما بستگی دارد.

مد شب دیجی دکی

امیدواریم تا با آموزش هایی از این دست بتوانیم گامی هر چند کوچک در جهت حفظ سلامتی شما برداشته باشیم. قانون 20-20-20 را هم هرگز فراموش نکنید. بعد از هر 20 دقیقه کار با صفحه های نمایش به خصوص موبایل، به مدت 20 ثانیه به فاصله ای 20متری نگاه کنید. و قانون دیگر هم اینکه هرگاه هر مشکلی با موبایل خود داشتید، مشکلات موبایلی خود را به دیجی دُکی بسپارید و نگران نباشید

منبع: تعمیرات گوشی دیجی دکی