سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

کارت سوخت المثنی را از امروز (3 آذر) بگیرید تا بدون بنزین نمانید

    نظر

با توجه به ارزانتر بودن بنزین داخل ایران نسبت به کشورهای همسایه، پدیده قاچاق بنزین به این کشورها یکی از معضلات امروز کشور ایران به حساب می آید. ارائه بنزین تنها بوسیله کارت سوخت یکی از راه حل های شرکت ملی پالایش نفت است که بعد از چند سالی توقف قرار است مجدد از سر گرفته شود.

با توجه به اینکه مدت زمان زیادی کسی نیاز به کارت سوخت برای سوختگیری نداشته است، اکثر افراد ممکن است کارت خود را گم کرده باشند. برای این دسته از عزیزان، امکان گرفتن کارت سوخت المثنی فراهم شده و از امروز، 3 آذر الی 24 آذر ماه 97 با مراجعه به دفاتر پلیس +10 می توانند اقدام به درخواست صدور کارت المثنی نمایند. توصیه ما این است که هر چه زودتر اقدام کنید و در روزهای آخر در صف های طولانی احتمالی نمانید. علاوه بر مراجعه حضوری قرار است از روز دوشنبه، مورخ 5 آذر 97 سامانه اینترنتی و غیرحضوری درخواست کارت سوخت المثنی نیز راه اندازش شود.

خوب است قبل از مراجعه و هر گونه اقدامی به سایت خدمات الکترونیک پلیس +10 مراجعه کنید و از آخرین وضعیت کارت سوخت خود مطلع شوید، ممکن است کارت شما در دفتر پست منتظر شما باشد و نیازی نباشد تا اقدام به صدور المثنی کنید که احتمالا پلیس نیز این کار را نخواهد کرد!

کارت سوخت دیجی دکی

هنگام مراجعه بایستی شماره موبایل و کد ملی مالک و همچنین کارت ماشین را به همراه داشته باشید. این کار هم برای صاحبان خودرو و هم صاحبان موتورسیکلت برای سوختگیری واجب است. ماشین های عمومی و دولتی و قولنامه ای نیز تنها از همین طریق می توانند اقدام به ثبت نام کنند. اگر خودروی شما تازه پلاک شده است، به احتمال خیلی زیاد کارت شما در پست هست.

اما، روش دیگری هم از روز دوشنبه 5 آذر 97 مهیا خواهد شد که در آن روش نیازی به مراجعه حضوری نخواهید داشت. کافی است به سامانه خدمات دولت همراه به نشانی https://www.mob.gov.ir/ مراجعه کنید و اقدام به ثبت نام برای کارت سوخت خود کنید، علاوه بر این سامانه از طریق اپ خدمات دولت همراه که از روز دوشنبه با یک به روز رسانی جدید امکان ثبت نام در آن فراهم می شود نیز می توانید اقدام کنید.

در این روش شما نیاز به یک کارت عابر بانکی هم دارید که به عنوان کارت سوخت شما در نظر گرفته خواهد شد. شماره 16 رقمی روی کارت را وارد خواهید کرد و در آینده نحوه فعالسازی آن اعلام خواهد شد!

اقدام غیرحضوری تفاوت دیگری با مراجعه حضوری دارد و آن ترتیب و جدول زمانبندی اقدام افراد است. در حالت غیرحضوری افراد با توجه به آخرین رقم شماره موبایل مالک می توانند جهت اقدام به سایت یا اپ مراجعه نمایند. جدول زمانبندی آن از قرار زیر است:

کارت سوخت دیجی دکی

چند نکته مهم در رابطه با کارت سوخت 

  1. اگر کارت سوخت داشته باشید، با ثبت نام به هر طریقی (حضوری و در دفاتر پلیس +10 و یا غیرحضوری و از طریق سایت یا اپ) کارت سوخت قبلی شما خود به خود در لحظه ثبت اطلاعات شما در سامانه برای کارت المثنی باطل خواهد شد و باید منتظر بمانید تا کارت جدید به دست شما برسد یا فعال شود!
  2. اگر رمز کارت خود را فراموش کرده اید می توانید با در دست داشتن آن یا از طریق سامانه معرفی شده رمز آن را تغییر دهید و نیازی به مراجعه و ثبت نام برای کارت المثنی نیست (شماره رمز پیش فرض در تمام کارت های سوخت 4 رقم آخر شماره ملی مالک است)
  3. در صورت بروز هر گونه مشکلی در هر کدام از روش های ذکر شده کافی است با تلفن 09627 تماس بگیرید.
  4. هنوز در رابطه با محدودیت های موجود در گذشته برای خودروها در زمینه گرفتن کارت سوخت ابلاغیه ای صادر نشده است (تا به امروز 1397/9/3)

منبع: تعمیر موبایل ، دیجی دکی