سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

اپل آیدی دریچه ای برای دسترسی به تمامی اطلاعاتتان

    نظر

قابل توجه دوستانی که از محصولات اپل استفاده می کنند و به ناچار مجبورند از اپل آیدی استفاده کنند.

اپل آیدی یک امکان امنیتی بسیار قوی و در عین حال می تواند خطرناک باشد. دستگاه اپلی شما بدون این اپل آیدی درواقع به هیچ دردی نخواهد خورد. برای رجیستر کردن گوشی، نصب نرم افزار، به روز رسانی و … مورد نیاز می باشد.

apple-id-digidoki

اپل آیدی، دیجی دکی

اما این اپل آیدی چه خطراتی دارد؟ خطر اول استفاده از اپل آیدی دیگران است. دیده شده که در مغازه های موبایل فروشی، امکان خرید اپل آیدی برای شما فراهم می شود، یک کارت که روی آن را تراشیده و با یک ایمیل عجیب و غریب و رمزی سخت می توانید از گوشی خودتان استفاده کنید. اما شما هیچ کنترلی روی این اپل آیدی ندارید! نه روی اپل آیدی و نه روی ایمیلی که این اپل آیدی با آن ساخته شده است. هرچه که روی گوشیتان نصب شود، همه اطلاعاتی که در آی کلود (iCloud) می گذارید همه و همه در دسترس صاحب ایمیل خواهد بود، این یعنی سرقت اطلاعات یا همان هک شدن. کافیست صاحب ایمیل رمز اپل آیدی را تغییر دهد، آن موقع است که دیگر گوشی شما نیز به هیچ دردی نخواهد خورد مگر آن که کلی خرج کنید و آن را جیل بریک کنید که پس از آن دیگر گوشی شما تبدیل به یک گوشی قفل شکسته با کلی معایب امنیتی خواهد شد.

enter-your-password-for-apple-id-digidoki

اپل آیدی، دیجی دکی

مشکل دیگر زمانی رخ می دهد که شما فراموش کنید که با چه ایمیلی این اپل آیدی را ساخته اید و رمزتان را نیز فراموش کرده اید. در این حالت نیز فاتحه گوشیتان را بخوانید.

ضمنا فروش کارت اپل آیدی از سوی سازمان مقررات ممنوع و غیرقانونی اعلام شده است!

درمورد تمامی مواردی که در بالا در مورد خطرات اپل آیدی ذکر کردم، متاسفانه مواردی داشتیم که به دیجی دکی مراجعه نموده اند اما همانطور که گفتم کار خاصی نمیشد انجام داد!

خلاصه در انتها به عنوان جمع بندی بگویم که اپل آیدی همچون یک قفل ضدسرقت است که کلیدش را شما تعیین میکنید که دست چه کسانی باشد. مراقب اطلاعات و گوشی خودتان باشید.

تعمیرات موبایل با دیجی دکی