سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

وای فای رایگان دریچه ای برای هکرها جهت دسترسی به اطلاعات شما

حتما در رستوران ها و کافی شاپ ها و برخی اماکن عمومی با عبارت وای فای رایگان مواجه شده اید؟ در وحله اول خیلی خوشحال می شوید و دوست دارید از این امکان رایگان استفاده کنید و از هزینه های خود بکاهید. اما توصیه ما این است که تا جای ممکن از این کار اجتناب کنید.

 

مرتبط: بهترین نقطه آنتن دهی وای فای خانگی

 

هنگامی که شما به یک وای فای غریبه متصل می شوید، اول از همه که شخص یا سازمانی که این وای فای را در اختیار شما گذاشته کاملا به گوشی شما مسلط خواهد بود و به تمام اطلاعات داخل آن دسترسی خواهد داشت. شما نمی دانید که ارائه دهنده این وای فای رایگان چگونه شخصی می باشد.

وای فای رایگان

هک شدن در وای فای رایگان ، دیجی دکی

در ادامه بعد از ارائه دهنده، نوبت به استفاده کنندگان دیگر می رسد. وقتی شما به یک وای فای وصل می شوید که افراد زیادی به آن احتمالا متصل هستند، و قطعا شما همه را نمی شناسید، احتمال دارد شخصی در این جمع باشد که از رو علاقه، کنجکاوی و یا حتی عمدا، هکر باشد! این هکر عزیز به راحتی از طریق وای فای مشترک از طرق زیادی می تواند به گوشی شما دسترسی داشته باشد و تمام اطلاعات شما را استخراج کند.

برای هک کردن روش های زیادی وجود دارد. روش هایی که باعث می شوند هکر حتی از خود شما هم راحتتر به گوشیتان دسترسی داشته باشد. بنابر سیاست های آموزش مثبت تیم دیجی دکی از نام بردن و آموزش این روش ها پرهیز می کنیم و از خوانندگان عزیز هم درخواست داریم تا این کار را نکنند.

اما این همه می گوییم اطلاعات شما به سرقت می روند، منظورمان چیست؟ یک سری از اطلاعات که همین عکس ها و فیلم ها و مخاطبان گوشی شما می باشد. که ممکن است بگویید که شما چیزی برای مخفی کردن ندارید و مشکلی نیست که دیگران به این اطلاعات شما دسترسی داشته باشند (که تا به حال اصلا چنین چیزی دیده نشده). اما مورد بدتر زمانی است که هکر می تواند کلیه حساب های کاربری شما، ایمیل، اینستاگرام، تلگرام، حساب های بانکی تعریف شده در گوشی و … را سرقت کند و اطلاعات را ضبط کرده و از آنها سواستفاده کند و یا حتی عوضشان کند و دسترسی شما را به آنها محدود کند!

 

مرتبط: راههای جلوگیری از هک شدن وای فای خانگی

 

نکته ای که از همه این مطالب گفته شده مهم تر هست را برایتان خواهیم گفت. آیا حیف نیست که همین چند دقیقه یا نهایتا یک ساعتی را که می توانید در کنار عزیزانتان سپری کنید، به خاطر وای فای رایگان بازهم در فضای مجازی سیر کنید و از جمع دور باشید؟ آیا واقعا دلیل رستوران رفتن شما خوردن و وبگردی است؟ مراقب باشید که این لحظات شاید هرگز تکرار نشوند، اما اینترنت همیشه هست و در سایر زمانها می توانید از آن بهره ببرید.

خلاصه مراقب باشید. رایگان همیشه خوب نیست و گاهی رایگان، گران هم هست!

 

منبع: تعمیر آیفون در کرج ، دیجی دکی