سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البان ، تعمیرات موبایل

معرفی البان ، elbaan

محدودیت دمایی آیفون ، از خاموش شدن آیفونتان در سرما و گرمای زیاد

    نظر

همانطور که تک تک عزیزان می توانند درک کنند، هوا روز به روز در حال گرمتر شدن است. دارندگان گوشیها باید مراقب این گرمای زیاد باشند، مخصوصا مراقب آفتاب و گرمتر شدن گوشی خود باشند. در رابطه با خطرات گرم شدن بیش از حد گوشی ها و احتمال آتش گرفتن آنها در پستی توضیحاتی آمده. اما مسئله مطرح دراین پست محدودیت دمایی آیفون می باشد.

 

مرتبط: چرا گوشی موبایل آتش می گیرد؟

 

طبق بیان شرکت اپل، محصولات این شرکت برای کارایی بهتر باید در بازه دمایی 0 تا 35 درجه سانتیگراد استفاده شوند. این شرکت مدعی است که خارج از این محدوده دستگاه آی او اسی شما برای تنظیم دمایش ممکن است درست عمل نکند. ضمنا خارج از این بازه عمر و مدت نگه داشتن شارژ باطری توسط دستگاه شما کاهش می یابد.

محدودیت دمایی آیفون ، دیجی دکی

محدودیت دمایی آیفون ، دیجی دکی

اما محدودیت دمایی آیفون و سایر دستگاه های اپل یک بازه دیگر را نیز شامل می شوند. بازه -20 الی 45 درجه سانتیگراد. چنانچه گوشی شما در بازه دمایی -20 الی -0.5 درجه قرار گیرد، خاموش می شود و از شما خواسته می شود تا گوشی خود را گرم کنید. همچنین در بازه 35 به بالا هم از شما خواسته می شود تا گوشی خود را خنک کنید.

عملا در بازه های ذکر شده در بند قبل تمام کارایی گوشی مختل می شود مگر امکان برقراری تماس های اضطراری و همچنین در صورتی که در ماشین و در حال مسیریابی باشید، همچنان تغییر مسیرها به شما گزارش داده خواهد شد.

وقتی با چنین پیغام هایی مواجه می شوید چه باید بکنید؟ در صورت سرد بودن بیش از حد گوشی، آن را گرم کنید، البته مراقب باشید که این کار به سرعت انجام نشود چراکه سرعت در این کار به معنای ایجاد قطرات ریز آب در اطراف بخش های فلزی گوشی می باشد و این به معنای خطر اتصال کوتاهی در مدار آن خواهد بود. پس در هوای سرد سعی کنید گوشی را بیشتر در جیب خود نگه دارید و اگر دیدید که گوشی درست عمل نمی کند یا به ناگهان خاموش می شود، نگران نشوید، اینها از خود گوشی هستند و دوباره به حالت اول بر میگردند.

در حالت گرمای بیش از حد گوشی، سعی کنید آن را خنک کنید. در این حالت ملاحظات حالت سرد بودن گوشی مطرح نیست، اما واقعا مراقب گرمای زیاد گوشی خود باشید. چراکه باطری آن اصلی ترین بخشی است که در گرمای زیاد خطر آتش گرفتن دارد و می تواند به شما آسیب وارد سازد.

 

منبع: تعمیرات آیفون در کرج ، دیجی دکی